handdator

Visa fullständig version : Antioxidantrika måltider!


Eddie Vedder
2007-01-10, 08:46
Ibland glöms dom bort i jakten på rätt mängd kolhydrater, fett å protein å en del nöjer sej me en multivitamintablett å tror att de räcker. Då missar man både mycke nyttigheter å smakupplevelser*drool* Berätta om era kulinariska mästerverk fullproppade med antioxidantrika godsaker!

Detta va min lunch igår:
En laxsoppa på en burk krossade tomater (mycke lykopen), tre kokta morötter (beta-karoten i mängder), en STOR gul lök som jag skär i klyftor och e noga med att inte överkoka, gott om chili och sambal oelek samt en ej helt genomstekt laxfilé (jag gillar när den e lite rosa i mitten). Avslutade me ett äpple som efterrätt.

Helt suveränt gott, får bli nåt liknande ida oxå.:thumbup:

skratt
2007-01-10, 17:39
Gjorde en färgsprakande röra på bladspenat, vitlök, broccoli, purjo, quinoa, apelsin,ingefära med en stort täcke av chili-sojabönor över. Ett berg av goa grönsker till det.

Fartman
2007-01-10, 19:10
En stor god kopp med svart, underbart starkt julkaffe :thumbup:

coxie
2007-01-10, 19:55
Åt baconlindade oxjärpar med pasta idag, till detta åt jag en grönsaksblandning med brocolli, morötter, ärtor, paprika och annanas.

grönsaker+frukt är nog det godaste jag vet.

aitamaa
2007-01-10, 21:10
grönsaker+frukt är nog det godaste jag vet.

Du åt aldrig dom baconlindade oxjärparna eller??

coxie
2007-01-10, 21:21
Du åt aldrig dom baconlindade oxjärparna eller??

Jodå de slank ner :D

Max
2007-01-10, 22:24
Fruktsallad bestående av apelsin, banan, passionsfrukt, sharon, vindruvor och blodapelsin med "standard"-keso är smaskigt och innehåller säkert en del antioxidanter.

frökenzelda
2007-01-14, 13:19
Typ all frukt och grönt innehåller väl antioxidanter, jag har nästan alltid frukt i maten, förbannat gott. passionsfrukt är ju rikt på det och jag är beroende av den frukten, fast inte i maten dock :P

Äpple är nåt jag kör mycket med, apelsin är jättegott till kyckling, och kiwi kan man ha i en hel del. Jag äter mkt lök också..

Eddie Vedder
2007-01-14, 16:57
Typ all frukt och grönt innehåller väl antioxidanter, jag har nästan alltid frukt i maten, förbannat gott. passionsfrukt är ju rikt på det och jag är beroende av den frukten, fast inte i maten dock :P

Äpple är nåt jag kör mycket med, apelsin är jättegott till kyckling, och kiwi kan man ha i en hel del. Jag äter mkt lök också..


De va ju ett väldigt detaljerat recept hehe;)