handdator

Visa fullständig version : Ännu en liten kreatin fråga!


Conny
2007-01-09, 22:51
Hej!

Jag har läst kreatin tråden och vet att det är bäst att dela upp kreatinet under dagens lopp. Men min fråga är om det går lika bra att tex ta hela dosen till frukosten då jag inte har tillgång eller orken att ha kreatin på jobbet. Så kan man ta kreatinet vilken tid på dygnet som helst utan någon större skillnad prestations mässigt?

Tacksam för svar :)

Mvh Conny

Pepz
2007-01-09, 23:17
tar du en gainer/proteindrink runt träningen så kan du väl ta det där?

annars kan du ta din dos på morgonen och vara lugn.

men om du tar stora doser så kan du bli risig i magen om du tar allt på en gång..

Conny
2007-01-09, 23:30
Så i princip kan jag ta tex 5gram (rekommenderad dos?) till frukosten utan att förlora någon större effektivitet?

Tabbe
2007-01-09, 23:32
Det viktigaste ar att du tar det inte nar.

Gorilla
2007-01-11, 15:43
Kreatin är långtidsverkande så när på dagen gör inte så stor skillnad. Monsterdoser på 20 gram hinner dock inte behandlas av kroppen så en del kommer urineras ut. 5 gram är inget problem att ta vid ett tillfälle

Handcuff
2007-01-11, 17:48
Hej!

Jag har läst kreatin tråden och vet att det är bäst att dela upp kreatinet under dagens lopp. Men min fråga är om det går lika bra att tex ta hela dosen till frukosten då jag inte har tillgång eller orken att ha kreatin på jobbet. Så kan man ta kreatinet vilken tid på dygnet som helst utan någon större skillnad prestations mässigt?

Tacksam för svar :)

Mvh Conny


Ehh? Jag vet att det är BÄST - men går det lika bra...

zeusden1
2007-01-11, 19:49
vet någon när Kolozzeums kreatin kommer in i shoppen igen?