handdator

Visa fullständig version : Vad finner jag b-vitamin och zink i för något?


emil123
2007-01-09, 20:03
Tjena.

I vilken kost kan man finna b-vitamin och zink i? Syftar på det där med ökad sexlust.

Om ni undrar så är det inte jag som vill ha reda på det här, det är en kompis till mig som undrar det, och han är inte man nog att fråga detta själv.:laugh: Nejdå, skojjade bara.

Halldin
2007-01-09, 20:19
Saxat från wikipedia:

"Zink påträffas vanligtvis i livsmedel som ostron, sill, musslor, lever, lamm, ägg, oxkött, mjölk, vetegroddar, fullkornsprodukter, vetekli, öljäst, nötter, ris, ärter, morötter, rödbetor, solrosfrö och kärnor från pumpan."

Antar att det är B6 han är ute efter, finns isåfall i en salig blandning som kallas ZMA som säljs på www.kolozzeum.com

emil123
2007-01-09, 20:23
Nej då, han undrade bara vad det fanns i för kost typ, han har skaffat sig en flickvän så han vill att allt ska gå som smör. Jag tackar åt honom.

LuThe
2007-01-09, 20:41
B-vitamin finns väll typ i allt om jag inte har fel (självklart inte allt men mkt). bland annat mjölk, pasta, ägg ? har svårt att tänka mig att ngn får b-vitaminbrist om man äter vanlig mat i normala propoptioner.

Albatross
2007-01-09, 21:06
Man borde få i sig båda delarna om man har en någorlunda normal kost. Zinktillskott kostar för övrigt ingenting, så det kan man gott köpa. Har inte köpt B nån gång, så det kan jag inte uttala mig om.

barda
2007-01-10, 00:39
vitamin/mineraltillskott

Sverker
2007-01-10, 06:43
Zink och vitaminer för ökad sexlust:confused:


Vem skulle vilja vara med i en sådan studie:

-Här får du en tablett. Kan du skriva ned dina iaktagelser på ett papper efteråt ? Vi sätter några elektroder på ****** för att mäta upp antalet nervsignaler. Hoppas att det inte stör.
-Lycka till.



Glöm det där med tillskott och lita på kärleken.

lejdii
2007-01-10, 09:54
Tjena.

I vilken kost kan man finna b-vitamin och zink i? Syftar på det där med ökad sexlust.

Om ni undrar så är det inte jag som vill ha reda på det här, det är en kompis till mig som undrar det, och han är inte man nog att fråga detta själv.:laugh: Nejdå, skojjade bara.


Kolla på Livsmedelsverket hemsida. http://www.slv.se/templates/LDB_Search.aspx?id=6242
Där kan du fylla i näringsämnet och se vilka livsmedel som innehåller det.

Danny Devito
2007-01-13, 22:17
Livsmedel - mg zink/100 g livsmedel

Vetegroddar 18
Vetekli 7
Krabba kokt 6
Sojamjöl 5
Nötkött 5
Torkade ärtor 4
Ost 4
Lever 4
Kaviar 4
Knäckebröd 3
Havregryn 3
Hummer 3
Lammstek 3
Torskrom 3
Musslor 2
Grahamsmjöl 2
Ris 2
Sardiner i olja 2