handdator

Visa fullständig version : Kalorier?


fejdan
2007-01-09, 18:00
Tjenare! jag har nu tränat i 5 veckor, och hade tänkt hör med er på forumet här hur jag ska göra med min kost,just nu jag äter Whey-80 3ggr om dagen...
hade bara tänkt fråga hur mycket kalorier och protein jag ska ha i mig?

och jag väger 81kg nu och vill bygga muskler, men måste man bli fet för att bygga muskler?

PooX
2007-01-09, 18:07
Överskott = Bygga
Underskott = Gå ner i vikt, förlora fett.

Lilla Brynolf
2007-01-09, 18:11
Du måste inte bli fet, men du måste få i dig mer energi än du gör av med. Det betyder i praktiken ofta att det samlas en del runt magen.

Protein bör du få i dig cirka 2 gram per kilo kroppsvikt.

Kalorierna går det inte att säga speciellt mycket om med den info du ger.

gnagaren
2007-01-09, 18:11
Det är bara att äta på som vanligt, du behöver inte 3portioner av Whey-80 om dagen om du får i dig tillräckligt med protein från den "riktiga" maten, det är trots allt bara ett kosttillskott och inget mirakepulver. Kan bli dyrt i längden att dricka det så mycket, så plånboken skulle nog inte bli så glad.

För att bygga muskler måste du ligga på ett kaloriöverskott, dvs du måste få i dig mer kalorier än du gör av med. Tyvärr medför detta den negativa delen att man lägger på sig fett, men det är ett måste för att bygga muskler.
Om du läser King Grubs deffguide i "Diet och deff" delen så får du reda på ganska mycket om hur du blir av med fett och hur du lägger på dig, osv.
Sök och läs runt på kollo, du har nu fått lite i bagaget, det mesta du vill ha svar på finns på forumet. :thumbup: