handdator

Visa fullständig version : Officiella Kolo-Poker tråden


qubie
2007-01-09, 16:32
Ser inte att det finns någon direkt pokertråd där vi kan berätta hur det går ge lite tips och liknande. Dom jag vet som spelar poker här på forumet är Blank och pokerkungen(heter han så?). Som verkar duktiga och har gått bra på sistone. Vi kan ju börja med att skriva hur det gått sen -07 började.
Min årsstatus på poker:
-100$ Nordicbet
+350$ Ultimatebet

Det som jag gör till skillnad från många och som jag nog även kommer få klagomål hos er som sköter detta bra är att jag har en väldigt liten rulle på det inköpet jag spelar.

Har ungefär 500$ och spelar då 1/2 eller 2/4 blinds. 2 bord samtidigt och inte max buy-in utan enbart 130$ per bord.

Kan ju vara kul att även kopiera in lite HH då och då.

*flex*

Calleman
2007-01-09, 16:39
Egentligen ganska meningslöst att skriva här eftersom folk antingen kommer överdriva vad de vunnit eller att folk helt enkelt inte kommer tro att man vunnit en viss summa.

Själv har jag suttit nästan 20 h fre-mån och då spelat ihop 2900$, en klart bra start på året :cool:

Detta är gjort på 3 bord samtidigt, oftast två 1/2 och ett 2/4, och SJÄLVKLART med fullt inköp, ser ingen anledning till att inte ha det.

Calleman
2007-01-09, 16:42
Kan ju passa på att be om lite tips.

Har någon erfarenhet av en bra site som ger lite rake-back. Sidan jag lirar på nu ger fruktansvärt dåliga summit points bara som efter en hel evighets spelande kanske ger inträde till en 50$-turnering.

Tipsa på, självklart måste där även vara lite fisk, gärna fransktalande ;)

Nina L
2007-01-09, 17:01
Tipsa på, självklart måste där även vara lite fisk, gärna fransktalande ;)Jag kan inte så mycket om pocker, men detta kanske hjälper?

http://www.orangeshag.com/images/p_french_fish.jpg

http://www.lopinga.com/htdocs/Cover-pix/ISBN%202865150941.jpg

jwzrd
2007-01-09, 17:02
Jag låter hellre hultman eller Zakath hugga mig i ansiktet med ett skrivbord än hör mer om poker ärligt talat.

Nina L
2007-01-09, 17:03
Jag låter hellre hultman eller Zakath hugga mig i ansiktet med ett skrivbord än hör mer om poker ärligt talat.Väl talat, min vän!

Tråd låst.

petersson
2007-01-09, 17:06
Jag har spelat en del Black Jack men nu finns det inte så många bonusar som jag orkar ta del av längre. Dock jag har ett par dollar som jag brukar spela billiga pokerturneringar med bara för att det är trevligt. Har åtminstone inte förlorat något på det än så länge :)

Edit: Quibe, jag har också 500$ att röra mig det och det räcker nog långt för att klara variansen som blir av mitt spelande :)

Calleman
2007-01-09, 17:08
Jag låter hellre hultman eller Zakath hugga mig i ansiktet med ett skrivbord än hör mer om poker ärligt talat.

Du slipper, håll dig bara borta från den här tråden ;)

jokkan
2007-01-09, 17:09
89$+ igår kväll på bet365

Lelle Pelle
2007-01-09, 17:16
Kan ju passa på att be om lite tips.

Har någon erfarenhet av en bra site som ger lite rake-back. Sidan jag lirar på nu ger fruktansvärt dåliga summit points bara som efter en hel evighets spelande kanske ger inträde till en 50$-turnering.

Tipsa på, självklart måste där även vara lite fisk, gärna fransktalande ;)

Genom checkraise.se får du upp till 40%RB på sunpoker(finns många andra sidor, med RB genom CR med, bara att kolla runt, men sun är bäst enligt mig.), och jag tycker att moståndet är av relativt låg klass, även om den stigit lite sedan amerikanarna försvunnit därifrån.

Om du, eller någon annan för den delen, har vägarna förbi Luleå någon helg så är du varmt välkommen till klubben vi har! Och om inte pokern lockar, så ta dig ett par glas i baren och småprata lite med värdinnorna :)

Edit: Bara att ta bort inlägget om smygreklam som detta inte är tillåtet...

qubie
2007-01-09, 17:18
Egentligen ganska meningslöst att skriva här eftersom folk antingen kommer överdriva vad de vunnit eller att folk helt enkelt inte kommer tro att man vunnit en viss summa.

Själv har jag suttit nästan 20 h fre-mån och då spelat ihop 2900$, en klart bra start på året :cool:

Detta är gjort på 3 bord samtidigt, oftast två 1/2 och ett 2/4, och SJÄLVKLART med fullt inköp, ser ingen anledning till att inte ha det.

Låter bra, vilken start på det nya året! :thumbup: Var spelar du? Gissar på Everest? Sidan med helt klart skönaste grafiken och lätt att hitta allt måste vara Nordicbet/Ladbrokes. Tror det är Tain som har hand om det.. Sämsta grafiken och spelkänslan hittar jag på interpoker och ultimate där jag spelar nu... :Virro Måste fixa bonusen sen byter jag sida.

Edit: Vad jag såg var Calleman från Malmö, jag är däremot från Piteå :)

Yxel
2007-01-09, 17:35
4,9k i december, 4k hittils i januari, svenska spel, 0.5/1. Är nöjd hittils, kombinerar med heltidsjobb. :) 5 bord samtidigt.

Lelle Pelle
2007-01-09, 17:37
4,9k i december, 4k hittils i januari, svenska spel, 0.5/1. Är nöjd hittils, kombinerar med heltidsjobb. :)

OMG! 50-40 inköp/månad! Snyggt jobbat!

Yxel
2007-01-09, 17:45
OMG! 50-40 inköp/månad! Snyggt jobbat!

Alltså det är en dålig nivå, folk är dåliga, slaskiga, synar ner med mycket. Finns några solida reguljära och ibland kommer det riktiga tomtar. HÅller till där för att det är enkelt helt enkelt ;) inköpet är på 200 också ska nämnas, inte 100.
bästa månaden vann jag 9k, men det krävs myyyycket tid...

qubie
2007-01-09, 17:47
Alltså det är en dålig nivå, folk är dåliga, slaskiga, synar ner med mycket. Finns några solida reguljära och ibland kommer det riktiga tomtar. HÅller till där för att det är enkelt helt enkelt ;) inköpet är på 200 också ska nämnas, inte 100.
bästa månaden vann jag 9k, men det krävs myyyycket tid...

Gäller att hitta sin stil och sin nivå, du verkar hittat rätt nivå :)

Lelle Pelle
2007-01-09, 17:53
Gäller att hitta sin stil och sin nivå, du verkar hittat rätt nivå :)

Jag tror på att han spelar för lågt, dock säger vinst.

qubie
2007-01-09, 18:06
Jag tror på att han spelar för lågt, dock säger vinst.

Vinst = Bra nivå! :)
Men för att han själv ska utvecklas och prova sig fram så tycker även jag att han ska prova en högre nivå, men upp till han själv

Lelle Pelle
2007-01-09, 18:15
Ska inte säga vad andra ska göra med sina pengar, men oavsett nivå och spelare så är det mycket bra att komma upp i 20+ inköp/månad, speciellt om man även jobbar vid sidan om. Vem om helst klarar inte av det, det finns potential i Yxel tror jag.

TrIff
2007-01-09, 18:16
Om du, eller någon annan för den delen, har vägarna förbi Luleå någon helg så är du varmt välkommen till klubben vi har! Och om inte pokern lockar, så ta dig ett par glas i baren och småprata lite med värdinnorna :)

Edit: Bara att ta bort inlägget om smygreklam som detta inte är tillåtet...
Var ligger den och är det många med?

Matte_Maiden
2007-01-09, 18:35
Vinst = Bra nivå! :)
Men för att han själv ska utvecklas och prova sig fram så tycker även jag att han ska prova en högre nivå, men upp till han själv

Fel! :)

Optimal vinst = Bra nivå! :D

Förövrigt har 2007 börjat bra för mig, skönt med tanke på att jag hade en downs-swing på runt 30 inköp ala nl1k i slutet av förra året. :D

qubie
2007-01-09, 19:20
Hur är det med alla dessa nivåer? Spelar alla NL? Jag gillar stenhårt NL fastän det är såna jvla swings från 100-200$ ner till 50$ osv.
NL1000. Vad är det för blinds där? Ge gärna lite exempel.

Mr Zero
2007-01-09, 19:32
Om du, eller någon annan för den delen, har vägarna förbi Luleå någon helg så är du varmt välkommen till klubben vi har! Och om inte pokern lockar, så ta dig ett par glas i baren och småprata lite med värdinnorna :)


Nu är ju klubben stängd tillsvidare.

grabben i skogen
2007-01-09, 19:36
fan va tröttsamt att höra alla som vinner hela tiden. inga småsummor heller om man ska tro vad folk skriver.

själv ligger jag back 2000kr totalt...

så nu har jag gett upp pokerskiten :)

Yxel
2007-01-09, 19:37
Hade varit kul att lira lite Cashgame live! Ingen som vet om man kan göra det i Umeå?

Mr Zero
2007-01-09, 19:56
http://www.umepoker.se/

qubie
2007-01-09, 20:17
Var spelar alla? Hallå? :)

Siter jag provat:
Expekt
Partypoker
Betway
Ladbrokes
Nordicbet
Everestpoker
Ultimatepoker
Titanpoker
Eurobet
Interpoker
Svenska spel

Måste säga att toppenklienterna hittills är PP och Ladbrokes. Sämst är Everest och Eurobet! Huvva! *gah!*

Calleman
2007-01-10, 07:50
Man vinner dock inte alltid, igår backade jag 300$, bl a tack vara följande hand på 2/4 NL 6-manna, har runt 400$:

Sitter på knappen med 10 Q och synar en liten raise på 4$, 5 är med i potten som preflop uppgår till runt 40$. Floppen kommer:

9 J K unsuited

Här tänker man, nice, bra flop. En kille bettar potten, resten foldar. Jag höjer försiktigt 40$ till, men får direkt en höjning till mot mig och jag ställer in mina marker. Får direkt syn och möter 9 9.

Turn kommer, 5.

I dessa millisekunder så tänker man, aaaah, rätt ok med en pott på 640$, men på rivern kommer det ytterligare en femma och killen har då såklart fått en kåk.

Tråkigt läge, förstår den andra killen att han inte kunde lägga sin hand, men samtidigt har man lite otur. Men men, nästa gång är det jag som vinner en sådan hand :)

Calleman
2007-01-10, 07:52
Låter bra, vilken start på det nya året! :thumbup: Var spelar du? Gissar på Everest? Sidan med helt klart skönaste grafiken och lätt att hitta allt måste vara Nordicbet/Ladbrokes. Tror det är Tain som har hand om det.. Sämsta grafiken och spelkänslan hittar jag på interpoker och ultimate där jag spelar nu... :Virro Måste fixa bonusen sen byter jag sida.

Edit: Vad jag såg var Calleman från Malmö, jag är däremot från Piteå :)

Ja, jag lirar på Everest. Har i princip bara spelat där sen jag startade för snart två år sedan. Började med vinst där och har helt enkelt inte kunnat slita mig.

Calleman
2007-01-10, 07:54
4,9k i december, 4k hittils i januari, svenska spel, 0.5/1. Är nöjd hittils, kombinerar med heltidsjobb. :) 5 bord samtidigt.

Not bad, men du borde prova en högre nivå, för inköpet är väl "bara" 200 kr på dina bord?

Kombinerar också mitt lir med heltidsjobb, pokern känns för osäker för att försörja sig på. Men ger en väldigt trevlig extrakassa *drool*

manko
2007-01-10, 07:55
Kan ju passa på att be om lite tips.

Har någon erfarenhet av en bra site som ger lite rake-back. Sidan jag lirar på nu ger fruktansvärt dåliga summit points bara som efter en hel evighets spelande kanske ger inträde till en 50$-turnering.

Tipsa på, självklart måste där även vara lite fisk, gärna fransktalande ;)

Lovar att du spelar på everest :D

Calleman
2007-01-10, 07:56
Fel! :)

Optimal vinst = Bra nivå! :D

Förövrigt har 2007 börjat bra för mig, skönt med tanke på att jag hade en downs-swing på runt 30 inköp ala nl1k i slutet av förra året. :D

Loosade du 30 000$ i slutet av förra året, eller missuppfattade jag ngt?

manko
2007-01-10, 07:57
Rakeback

Kan kolla om jag får fram 40% rakeback på prima åt dig om du vill? PM isf :)

Calleman
2007-01-10, 07:57
Var spelar alla? Hallå? :)

Siter jag provat:
Expekt
Partypoker
Betway
Ladbrokes
Nordicbet
Everestpoker
Ultimatepoker
Titanpoker
Eurobet
Interpoker
Svenska spel

Måste säga att toppenklienterna hittills är PP och Ladbrokes. Sämst är Everest och Eurobet! Huvva! *gah!*

*whistle*

Vad tycker du är dåligt med Everest? Mitt lilla barn ju...

Calleman
2007-01-10, 07:58
Kan kolla om jag får fram 40% rakeback på prima åt dig om du vill? PM isf :)

Gärna, dock har jag så pass bra koll på siter att jag inte vet vilka som ingår i Prima :em:

manko
2007-01-10, 08:22
Gärna, dock har jag så pass bra koll på siter att jag inte vet vilka som ingår i Prima :em:

Skicka mig PM med din e-mail så ska jag försöka få iväg så att du får 40% rakeback.

Prima är battlefield, nordicbet och tusen andra skins :P

Lelle Pelle
2007-01-10, 11:33
Nu är ju klubben stängd tillsvidare.

Den kommer att öppnas igen(mest troligt) inom en snar framtid! :) *Längar*

Calleman
2007-01-10, 11:44
Lovar att du spelar på everest :D

I sure do :cool:

Lelle Pelle
2007-01-10, 12:20
Var ligger den och är det många med?

Brukar väll vara mellan 25-60 spelare i fredagsturneringarna, beroende på inköp och spel. NL holdem 300+30 brukar dra en hel del folk, sen är det cashgame för de som vill det med. Klubben ligger på varvet, gamla Lasergame, om du nu vet var det är.

nutz
2007-01-10, 12:58
Slutat snusa
tredje gången jag tiltar sönder på svenska spel

så överjävligt upprörd nu.

:cryout: :furious: *grr27*

Calleman
2007-01-10, 13:08
Slutat snusa
tredje gången jag tiltar sönder på svenska spel

så överjävligt upprörd nu.

:cryout: :furious: *grr27*

Vilken nivå ligger du på hos SS, själv har jag ännu inte brutit min SS-oskuld.

qubie
2007-01-10, 13:20
Ska mkt till innan jag lägger in pengar på SS igen! Som sagt orka tilta, skärp dej bara och koncentera dig mer så går det bättre.

Drfg
2007-01-10, 13:29
SS är farligt, börja inte skrapa trisslotter :P

tigerofsweden
2007-01-10, 13:49
Har någon uppfattning om hur många det är som spelar sit and go? Har testat lira både cashgame och sit and go men kan inte bestämma mig för vad som ger mest pengar..

Löjtnant Blank
2007-01-10, 14:10
Har någon uppfattning om hur många det är som spelar sit and go? Har testat lira både cashgame och sit and go men kan inte bestämma mig för vad som ger mest pengar..
Turneringar är inte riktig poker. Spela cash om du vill bli duktig.

Lelle Pelle
2007-01-10, 14:20
Håller med Blank. Men sen finns det ju de som bara spelar turneringar/sng, och många har blivit riktigt bra på just det. Men när de sen ska spela cash går det inte riktigt lika bra, oftast.

qubie
2007-01-10, 14:57
Turneringar är inte riktig poker. Spela cash om du vill bli duktig.

Du klarar dig alltså bättre på CG än MTT och sit and go's.
Men då frågar jag i ren nyfikenhet, har du lyckats med någon stor turneringsvinst? :cool:

Löjtnant Blank
2007-01-10, 15:03
Du klarar dig alltså bättre på CG än MTT och sit and go's.
Men då frågar jag i ren nyfikenhet, har du lyckats med någon stor turneringsvinst? :cool:
Nja, ingen riktig jackpot. Totalt har jag dragit in strax under 15 000 på ett par flerbordsturneringar. Spelar som sagt inte turneringar så ofta. Fråga Rocco här på forumet, han har vunnit en hel del turneringar.

Lelle Pelle
2007-01-10, 15:06
Du klarar dig alltså bättre på CG än MTT och sit and go's.
Men då frågar jag i ren nyfikenhet, har du lyckats med någon stor turneringsvinst? :cool:

Jag spelar mest CG, men har vunnit ett par £40. Min bästa plasering i en "stor" turnering är 8:a, en £25K garranterad. I långa loppet kan jag inte spela tex $1miljons turneringar då jag känner att jag inte är en nog bra turneringspelare helt enkelt. Brukar ändå chansa någon gång då och då, om man mot all förmodan skulle lyckas så kan det ju ge klirr i kassan på riktigt :)

Löjtnant Blank
2007-01-10, 15:08
Brukar ändå chansa någon gång då och då, om man mot all förmodan skulle lyckas så kan det ju ge klirr i kassan på riktigt :)

Ha, ha. Det där känner jag igen. Sedan efter en kvart ångrar man sig, när man kommer ihåg hur jävla segt det är att sitta och slänga kort i timtal innan man ens är i närheten av pengarna.

Lelle Pelle
2007-01-10, 15:15
You know it!:D

Jag har en "kompis"(läs:pratat med honom) som brukar nöta turneringar, förra månaden kom han tvåa(sjukt nära vinst, utdragen.com) i en turnering som gav honom nästan £13K. Det tog tydligen 7timmar, och för att inte börja slaska när det gåt tungt m.m. så hade han en polare vid sidan om sig, de delade på inköpet och vinsten. När jag hörde det så kommer jag ihåg att jag tänkte: Fan, vilken bra idé! För det är ju oftast tålamodet som sviker en...

tigerofsweden
2007-01-10, 15:17
Ok vad bör man tänka på i övergången från turneringar till cashgame? Spela fler händer osv osv?!

Lelle Pelle
2007-01-10, 15:19
Ok vad bör man tänka på i övergången från turneringar till cashgame? Spela fler händer osv osv?!

Har egentligen bara ett vettigt tips, som funkar för alla. Spela mer draghänder JTs 56s m.m.

Löjtnant Blank
2007-01-10, 15:20
Förra året, när både jag och en kompis var arbetslösa, brukade vi sitta på veckorna och dricka bärs och köpa in oss i en massa turneringar. Det var ganska okej, för när man blev less tog den andre över, så kunde man göra något annat ett tag. Vi vann faktiskt en del pengar, fast mest gjorde vi det för att ha en anledning att dricka öl.

tigerofsweden
2007-01-10, 15:23
Förra året, när både jag och en kompis var arbetslösa, brukade vi sitta på veckorna och dricka bärs och köpa in oss i en massa turneringar. Det var ganska okej, för när man blev less tog den andre över, så kunde man göra något annat ett tag. Vi vann faktiskt en del pengar, fast mest gjorde vi det för att ha en anledning att dricka öl.

Blank du som är Hajen här, vad tycker du man bör tänka på när man skiftar från turneringar till cash?

Lelle Pelle
2007-01-10, 15:28
Haha! Öl och poker brukar inte gå så bra ihop vet jag! På klubben inne i stan, checkraise, har de en bar full med öl och andra godsaker. Ölen kostar 20kr, en drink 40-50kr. Turneringen börjar vid 1830 varje fredag, vid 2100 är det ett par st som sluddrar lite och efter midnatt så är folk rejält onyktra och slaskar nå så fruktansvärt!

Det snyggaste handen på fyllan ever spelades utav mig. Hade AhKr, floppade QhThXx, sen kom Jh och jag trodde jag hade färgstegen! Kommer ihåg hur paff jag blev när jag hade mina händer över potten och någon i bkagrunden "Det är ju ruter kung, inte hjärter!"! Och så fick jag fortsätta vänta på handen som aldrig vill komma...

Har du fått Kronjuvelerna(Som det så fint heter på svenska nu för tiden) någon gång?

Löjtnant Blank
2007-01-10, 15:28
Blank du som är Hajen här, vad tycker du man bör tänka på när man skiftar från turneringar till cash?
Lelle gav ett bra tips, men det förutsätter också att du har disciplin att slänga färg- och stegdragen när det blir för dyrt att dra. Att sitta och jaga färg till höger och vänster när du inte har odds blir väldigt dyrt, och det är ett misstag som de flesta nybörjare gör sig skyldiga till.

Mitt tips blir att börja spela små pockets, 22 och uppåt. Floppa en triss, stacka din motståndare. Missar du slänger du handen. Easy.

Löjtnant Blank
2007-01-10, 15:30
Jag har haft royal blott en gång, satte den med AQ i ruter på turn, men den gick aldrig till showdown. Jag är för övrigt erkänt dålig på att sätta färgstegar. Något är fel, jag måste träna på att floppa bättre.

tigerofsweden
2007-01-10, 15:32
Lelle gav ett bra tips, men det förutsätter också att du har disciplin att slänga färg- och stegdragen när det blir för dyrt att dra. Att sitta och jaga färg till höger och vänster när du inte har odds blir väldigt dyrt, och det är ett misstag som de flesta nybörjare gör sig skyldiga till.

Mitt tips blir att börja spela små pockets, 22 och uppåt. Floppa en triss, stacka din motståndare. Missar du slänger du handen. Easy.

Ok, tänker göra ett försök och se hur det går, är bara van vid turneringsspel så ska bli kul att pröva något nytt. Tack för tipsen!

Lelle Pelle
2007-01-10, 15:33
Blank du som är Hajen här, vad tycker du man bör tänka på när man skiftar från turneringar till cash?

Om du vill ha tips så bör du ju läsa en bok! Kan rekommendera:

Theory of Poker - David Sklansky
Internet Texas Hold’em - Matthew Hilger
Och självklart, Super system - Doyle Brunson

tigerofsweden
2007-01-10, 15:39
Om du vill ha tips så bör du ju läsa en bok! Kan rekommendera:

Theory of Poker - David Sklansky
Internet Texas Hold’em - Matthew Hilger
Och självklart, Super system - Doyle Brunson

Tackar!

Läste precis No Limit Hold'em - Dan Harrington, grymt bra bok, rätt mkt exempel från turneringar dock, fast det är kanske vanligt? Annars riktigt bra bok där han förklarar allt om pottodds osv på ett mycket bra sätt!

tigerofsweden
2007-01-10, 15:43
Tackar!

Läste precis No Limit Hold'em - Dan Harrington, grymt bra bok, rätt mkt exempel från turneringar dock, fast det är kanske vanligt? Annars riktigt bra bok där han förklarar allt om pottodds osv på ett mycket bra sätt!

Kom på att det är en turneringsbok, vet dock inte om det skrivits många böcker om enbart cashspel?!

qubie
2007-01-10, 16:08
Kom på att det är en turneringsbok, vet dock inte om det skrivits många böcker om enbart cashspel?!

Självklart finns det. Du får nog snart något bra boktips :)
Som alla säger så krävs det enormt med tålamod att spela turneringar men kan vara enormt frusterande att åka ut precis utanför "in the money" då man spelat i timmar, riktigt frustrerande. Man lär sig förhoppnngsvis något av det och spelar bättre och kommer längre nästa gång eller gången efter det.

Matte_Maiden
2007-01-10, 20:25
Calleman: Var nog mer faktiskt, hade en ruggigt kass period där...

Största skillnaden teoretiskt mellan tuneringar och cash game är väl att i tuneringar är cEV (väntevärde i chips) inte lika med $EV (väntevärde i cash), till skillnad från cash game där du alltid letar efter edge i equity mot de andra spelarna.

Någon som är sugen på att dra ihop ett kolo-bord någon gång? Vore sjukt kul att dra in ett par 5-outare mot Blank. ;)

Lelle Pelle
2007-01-10, 20:32
Vore sjukt kul att dra in ett par 5-outare mot Blank. ;)

Ohh you are evil!:DMen det var ingen dum idé, hade varit skoj. Vilket liv det hade blivit om vem som piskade vem och vem hade mest tur. Jag utser mig själv på förhand som den personen som gjorde den största idiotbluffen!

Matte_Maiden
2007-01-10, 20:46
Ohh you are evil!:DMen det var ingen dum idé, hade varit skoj. Vilket liv det hade blivit om vem som piskade vem och vem hade mest tur. Jag utser mig själv på förhand som den personen som gjorde den största idiotbluffen!

Jag är fett sugen! Dessutom behöver du inte oroa dig, jag är expert på idiotbluffar. :D

Finns det några NL400-NL1000-lirare från B2B här?

Calleman
2007-01-11, 08:31
Calleman: Var nog mer faktiskt, hade en ruggigt kass period där...

Största skillnaden teoretiskt mellan tuneringar och cash game är väl att i tuneringar är cEV (väntevärde i chips) inte lika med $EV (väntevärde i cash), till skillnad från cash game där du alltid letar efter edge i equity mot de andra spelarna.

Någon som är sugen på att dra ihop ett kolo-bord någon gång? Vore sjukt kul att dra in ett par 5-outare mot Blank. ;)

Auch, är en del pengar det där. Fast förhoppningsvis har du vunnit den summan och mer därtill tidigare.

tigerofsweden
2007-01-11, 12:55
Testade igår att spela på svenska spel 0,5/1kr NL, omöjligt o spela, folk synar allt så omöjligt att sätta dem på en hand. Gick direkt efter och vann en turnering. Nu är frågan om man vill utveckla sitt cashspel, hur ska man gå tillväga då? Har inte råd att höja mig flera nivåer, men jag antar att det spelas mer "riktig" poker där än "syna allt" på låga nivåer..

jakke
2007-01-11, 13:01
Testade igår att spela på svenska spel 0,5/1kr NL, omöjligt o spela, folk synar allt så omöjligt att sätta dem på en hand. Gick direkt efter och vann en turnering. Nu är frågan om man vill utveckla sitt cashspel, hur ska man gå tillväga då? Har inte råd att höja mig flera nivåer, men jag antar att det spelas mer "riktig" poker där än "syna allt" på låga nivåer..

Spela tight och många bort så kommer pengarna ju att rulla in även på låga nivåer

Matte_Maiden
2007-01-11, 18:00
Testade igår att spela på svenska spel 0,5/1kr NL, omöjligt o spela, folk synar allt så omöjligt att sätta dem på en hand. Gick direkt efter och vann en turnering. Nu är frågan om man vill utveckla sitt cashspel, hur ska man gå tillväga då? Har inte råd att höja mig flera nivåer, men jag antar att det spelas mer "riktig" poker där än "syna allt" på låga nivåer..

Gå upp ett en massa nivåer så att spelarna respekterar dina höjningar... eller inte!

Värdebeta, värdebeta och sedan... värdebeta! Sluta bluffa, sluta spela skitkort, spela tight och aggresivt (lol TAG!) så ska du se att pengarna rullar in. Det är en ganska vanlig missuppfattning att tro att man ska gå upp i nivå för att vinna, eftersom spelarna där vet vad de gör (dvs lättare att läsa) men det är total bullshit.

qwerty1
2007-01-11, 18:31
Då ska ni bara veta hur det är på 020/040 blindsen på turboborden på Prima, det är den största fiskedammen jag sett *slap*

tigerofsweden
2007-01-11, 18:38
Gå upp ett en massa nivåer så att spelarna respekterar dina höjningar... eller inte!

Värdebeta, värdebeta och sedan... värdebeta! Sluta bluffa, sluta spela skitkort, spela tight och aggresivt (lol TAG!) så ska du se att pengarna rullar in. Det är en ganska vanlig missuppfattning att tro att man ska gå upp i nivå för att vinna, eftersom spelarna där vet vad de gör (dvs lättare att läsa) men det är total bullshit.

Ok I hear you :)

När ni spelar cash, föredrar ni 5manna eller 10manna bord?

Lelle Pelle
2007-01-11, 19:11
När ni spelar cash, föredrar ni 5manna eller 10manna bord?

10 manna när man var nab, då man bara spelade korten(blir inte lika dyrt). 5-6 manna nu, då man kan spela en aning lösare och inte små många spelare att hålla reda på.

Matte_Maiden
2007-01-11, 19:44
Ok I hear you :)

När ni spelar cash, föredrar ni 5manna eller 10manna bord?

Kör mest 6-mana, eftersom man får större edge (mer marginella beslut osv) mot de sämre spelarna. Jag har alltid fått en känsla av att full-ring är nötjagande. :D

Det är nog enklare att hitta en fördel mot sämre spelare på full-ring, eftersom det är lättare att enbart spela sina kort (man blir överkörd om man gör det på 6-max), medan man kan hitta större fördelar mot de sämre spelarna när man lirar 6-max och kan köra över och dominera.

Som ni förstår är jag översittartypen som sitter och höjer mycket. :D

Denstillasittande
2007-01-12, 00:44
+150kr idag, vem behöver ett jobb när det går så här bra :D

nutz
2007-01-12, 10:39
+150kr idag, vem behöver ett jobb när det går så här bra :D

Tiltguard, casha ut direkt! Sen tar du en veckas ledig tid så att du hinner slappna av och njuta lite nu när du är nyrik, innan du alltså höjer ribban ett snäpp högre och börjar slaska med dom stora grabbarna!

Calleman
2007-01-12, 14:38
Ok I hear you :)

När ni spelar cash, föredrar ni 5manna eller 10manna bord?

Kör alltid 6-manna, lite mer action och man kan fokusera rätt fint på sämre spelare.

gnagaren
2007-01-12, 21:05
Sitter och spelar freeroll just nu, 2 pers kvar jag är en av dem :D

qubie
2007-01-12, 21:22
Come on, win it, hur mkt vinner du/vann du?

6-bord is the shit! :>

gnagaren
2007-01-12, 21:23
Kom tvåa, det var en omaha turnering. Hade kåk på turnen, men han fick bättre kåk på rivern. Oh well, det var en adrenalinkick iaf :D

gnagaren
2007-01-12, 21:30
Måste tillägga att jag åkte ut exakt samtidigt som "And justice for all..." slutade (låten alltså). Måste betyda något :/

egge
2007-01-12, 22:39
Vad vann du gnagaren?


Ligger 25 dollar plus allt som allt, spelar mest för skojs skull och bara för pengar jag fått på freerolls, på så vis känns det aldrig som att jag förlorar pengar.

_luleå_
2007-01-14, 13:38
la in 70 dollar igår, idag 760, har gått bra helt klart.. =)

Calleman
2007-01-15, 14:30
la in 70 dollar igår, idag 760, har gått bra helt klart.. =)

Not bad, har haft en rätt tråkig helg pokermässigt som slutade med 150$ +. Better than nothing *flex*

adriano
2007-01-15, 15:25
Helgens spel slutade med ungefär 100 dollar back, men det är bara att ta ny tag och börja om idag. Någon som lirar på Partpoker NL50?

_luleå_
2007-01-15, 17:21
Not bad, har haft en rätt tråkig helg pokermässigt som slutade med 150$ +. Better than nothing *flex*

Riktigt bra gick det och lirade nästan bara 0,25 0,5 :cool: , får se hur länge det räcker.. Har en tendens att tilta efter ett tag :smash:

Lelle Pelle
2007-01-15, 18:14
Efter en månads uppehåll tänkte jag spela lite NL 10/20. Gick åt satan redan 4:e handen, jävla fiskskitspel!

Jag(SB):AhJh
Shamsta(BB, och världens vidrigaste spelare all-time)

Alla foldar till mig, bet 80. BB synar. Flopp: As3h6h (WOHOO!) Check till BB. BB bet 150, Jag gör en raise till 450. BB synar. Turn Kh (Jag har nöten). Jag gör en bet på 500, han vänder om och degar(Han har mer än mig, jag hade dryga 2000) och jag synar. Turn 7h. Säker seger tänkte jag och tittade på lite andra bord jag tänkte sätta mig vid. Tittar sen tillbaka och ser att jag inte har några pengar men Shamsta har en del. Flippar som en tok och läser chatten, där det står att han slänger upp 4h5h och vinner potten med färgstege! Orka sänka 2-outarn, efter en månads uppehåll, när jag läst ett antal pokerböcker, fått upp självförtroendet igen. Allt detta, bara för att bli utdragen av någon med idiottur! Det är så inte rättvist... Jag förtjänar BadBeat Jackpott!

Btw, är det någon som tagit hem en BadBeat Jackpott?

adriano
2007-01-15, 21:33
Efter en månads uppehåll tänkte jag spela lite NL 10/20. Gick åt satan redan 4:e handen, jävla fiskskitspel!

Jag(SB):AhJh
Shamsta(BB, och världens vidrigaste spelare all-time)

Alla foldar till mig, bet 80. BB synar. Flopp: As3h6h (WOHOO!) Check till BB. BB bet 150, Jag gör en raise till 450. BB synar. Turn Kh (Jag har nöten). Jag gör en bet på 500, han vänder om och degar(Han har mer än mig, jag hade dryga 2000) och jag synar. Turn 7h. Säker seger tänkte jag och tittade på lite andra bord jag tänkte sätta mig vid. Tittar sen tillbaka och ser att jag inte har några pengar men Shamsta har en del. Flippar som en tok och läser chatten, där det står att han slänger upp 4h5h och vinner potten med färgstege! Orka sänka 2-outarn, efter en månads uppehåll, när jag läst ett antal pokerböcker, fått upp självförtroendet igen. Allt detta, bara för att bli utdragen av någon med idiottur! Det är så inte rättvist... Jag förtjänar BadBeat Jackpott!

Btw, är det någon som tagit hem en BadBeat Jackpott?

Ajaja fy fasen vad tufft. Bara att ta nya tag mannen.

Blev själv utdragen idag mot runner runnner kåk, all in turn :) Jag har 4-2 BB, jag får gratisflopp, floppen kommer 4-4-Q Han betar jag synar. Turn kommer 9 han går all in jag synar (han har spelat konstigt hela tiden, vet att han fiskar och att han inte har 4:an så jag synar) River kommer 9, Han sitter på Q9 och klonkar ut mig :(. Men men, hoppas det vänder snart ;)

_luleå_
2007-01-16, 22:00
Efter en månads uppehåll tänkte jag spela lite NL 10/20. Gick åt satan redan 4:e handen, jävla fiskskitspel!

Jag(SB):AhJh
Shamsta(BB, och världens vidrigaste spelare all-time)

Alla foldar till mig, bet 80. BB synar. Flopp: As3h6h (WOHOO!) Check till BB. BB bet 150, Jag gör en raise till 450. BB synar. Turn Kh (Jag har nöten). Jag gör en bet på 500, han vänder om och degar(Han har mer än mig, jag hade dryga 2000) och jag synar. Turn 7h. Säker seger tänkte jag och tittade på lite andra bord jag tänkte sätta mig vid. Tittar sen tillbaka och ser att jag inte har några pengar men Shamsta har en del. Flippar som en tok och läser chatten, där det står att han slänger upp 4h5h och vinner potten med färgstege! Orka sänka 2-outarn, efter en månads uppehåll, när jag läst ett antal pokerböcker, fått upp självförtroendet igen. Allt detta, bara för att bli utdragen av någon med idiottur! Det är så inte rättvist... Jag förtjänar BadBeat Jackpott!

Btw, är det någon som tagit hem en BadBeat Jackpott?

Har hört att nån i luleå har fått badbeat jackpot på fyrtal mot högre fyrtal,

Matte_Maiden
2007-01-16, 23:02
Efter en månads uppehåll tänkte jag spela lite NL 10/20. Gick åt satan redan 4:e handen, jävla fiskskitspel!

Jag(SB):AhJh
Shamsta(BB, och världens vidrigaste spelare all-time)

Alla foldar till mig, bet 80. BB synar. Flopp: As3h6h (WOHOO!) Check till BB. BB bet 150, Jag gör en raise till 450. BB synar. Turn Kh (Jag har nöten). Jag gör en bet på 500, han vänder om och degar(Han har mer än mig, jag hade dryga 2000) och jag synar. Turn 7h. Säker seger tänkte jag och tittade på lite andra bord jag tänkte sätta mig vid. Tittar sen tillbaka och ser att jag inte har några pengar men Shamsta har en del. Flippar som en tok och läser chatten, där det står att han slänger upp 4h5h och vinner potten med färgstege! Orka sänka 2-outarn, efter en månads uppehåll, när jag läst ett antal pokerböcker, fått upp självförtroendet igen. Allt detta, bara för att bli utdragen av någon med idiottur! Det är så inte rättvist... Jag förtjänar BadBeat Jackpott!

Btw, är det någon som tagit hem en BadBeat Jackpott?

Inte för att verka dryg eller så, men hur tänker du när du check-raisar på floppen? Tänkte mest på att du tappar allt vad showdown value heter.

gnagaren
2007-01-16, 23:05
Det var check-raisen samt den "mesiga" satsningen som gjorde att han fick färgstegen, man måste lära sig att läsa servern också, det är så man vinner de stora pengarna. :D

Drfg
2007-01-16, 23:45
Btw, är det någon som tagit hem en BadBeat Jackpott?

Jag vann bad beat jackpotten med fyrtal i 8or mot fyrtal i 10or men tyvärr på expekt så fick bara 250$ :(

Btw tror ni det är mest värt att spela nl eller limit när jackpotten är stor? =)

7UP
2007-02-14, 23:13
Behöver tips på en bra site där det sitter toksatsande jänkare.

Kör Partypoker och unibet nu och där är det nästan bara europeer.

adriano
2007-02-15, 00:06
Behöver tips på en bra site där det sitter toksatsande jänkare.

Kör Partypoker och unibet nu och där är det nästan bara europeer.

Det är förbjudet att spela poker på nätet i USA. Så du kommer inte hitta någon tokjänkare.

Jag vill också hitta någon, men de går tyvärr inte :(

Daniiiel
2007-02-15, 00:08
Jag vann bad beat jackpotten med fyrtal i 8or mot fyrtal i 10or men tyvärr på expekt så fick bara 250$ :(

Btw tror ni det är mest värt att spela nl eller limit när jackpotten är stor? =)

Typ 80-90% av badbeats jackpoterna vinns av fixed limit spelare.

KniveN
2007-02-15, 01:09
Det är förbjudet att spela poker på nätet i USA. Så du kommer inte hitta någon tokjänkare.

Jag vill också hitta någon, men de går tyvärr inte :(

Nej nätpoker är inte förbjudet i USA.

adriano
2007-02-15, 01:29
Nej nätpoker är inte förbjudet i USA.

Nehe vad är de då? Varför kan inte amerikanarena spela på sajterna då :S? Det är visst förbjudet

carloskar
2007-02-15, 01:54
Nehe vad är de då? Varför kan inte amerikanarena spela på sajterna då :S? Det är visst förbjudet

Är väl förbjudet för dom att spela på "utländska" siter?

Finns mängder av Amerikanska pokersiter... Pokerns hemland? *popcorn*

KniveN
2007-02-15, 01:58
Nehe vad är de då? Varför kan inte amerikanarena spela på sajterna då :S? Det är visst förbjudet

Nej det är det inte! Det är förbjudet för bankerna att föra övar pengar till "spel" sidor. fram tills för nån vecka sen gick det bra att använda neteller men dom har precis slutat att skicka pengar till alla typer av spel sidor. ( För amerikanarna)
Nu får dom använda andra betalnings metoder.

Finns fortfarande sidor där amerikanarna spelar tex Bodog, Absolute mm

Dreas
2007-02-15, 09:11
Hej! Spelar lite från och till!

Svenskaspel + 4000
Partypoker +50$
Fulltilt -100$
Multipoker + 300$
Unibet - 50 Euro
Dream poker - 25$

Spelar på olika bord men brukar börja på dom låga borden typ 0.10 - 0.25$ lr 0.5-1 sen jobba mig uppåt till 2-4$ lr 5-10 på svenska! Har problem att hålla i pengarna när jag vinner 3-4000 så dom brukar vara borta på typ 2 dagar ifall ja inte tar ut dom!

Andreas

Lelle Pelle
2007-03-17, 16:41
Hur blev det med pokerbordet vi skulle dra ihop egentligen? Någon som är på? Just nu spelar jag på SS och en sida på B2B nätvärket så för mig är det smidigast att spela på någon av dessa. Men om ni andra spelar på andra sidor, så går det ju fort att förflytta sig dit.

Någon som är sugen?

tp_88
2007-03-17, 16:46
En turnering vore mkt trevligt!

Lelle Pelle
2007-03-17, 16:48
Om vi är ett par st så skulle ju det funka jättebra med en sng!

tp_88
2007-03-17, 16:58
Om vi är ett par st så skulle ju det funka jättebra med en sng!
Japp, vid tidigare kolo-turneringar tror jag tom dom har fått ihop mer än 10pers! Det behövs bara nån som håller i det.

mangs
2007-06-06, 22:36
Jävligt sur just nu. Spelade precis en hand som var min, gick All in och förlorade.

Så här gick det till, 5 spelare jag sitter precis före knappen.
Inga höjningar före mig.
Jag fick Ess- Knekt (båda spader) och höjer till 5 ggr stora blind. 2 st går med.

På floppen kommer

Spader 6
Spader 2
Spader Dam

Yes, färg med Ess högt och bra spridning på korten!

Han som sitter före mig bettar 7. Jag höjer till 14 och han på knappen + den andre går med. Spader 4 kommer upp och han före mig går in med 88. Hmm, jag tänker en stund oich misstänker att han har fått färg. Jag sitter ju på esset så låt de gärna gå med. Jag går all in på 80 och snubben efter mig går även han in med allt han har kvar (typ 50).

Sista kortet visas och det kommer upp en ruter 6.

Tror ni inte den förste jäveln sitter på en kåk då han har 6 och 4 i olika färger på hand (ingen spader)!!

Han går alltså all in med två låga par. Jag tar en solklar syn eftersom han omöjligt kan ha en bättre hand än jag.


Ibland är poker bra orättvist. Nämre 300 dollar i potten, grrr

Löjtnant Blank
2007-06-06, 22:41
Han som sitter före mig bettar 7. Jag höjer till 14

Gör inte så.

Lelle Pelle
2007-06-06, 23:00
Gör inte så.
Varför skulle han inta göra så? Aldrig att jag hade låtit de dra så billigt. Killen bakom hade ju itne varit med med endast ett färdrag, då han itne har A. Det enda han kan gå med med är alltså lägre färg, set och möjligvis två par. Det är ju ganska troligt att han går med även när det blir dyrt om han har set elelr lägre färg.

Dyrt ska det vara, tycker jag. Du gör rätt att beta över honom där tycker jag.

_luleå_
2007-06-06, 23:28
förlorade en hyffsat tråkig idag. blinds 1,2 (dollar) har k, 10 suited i position höjer till 10 tre syn flopp q, 3,7 alla i ruter, har alltså floppat färgen. Förste man höjer 25 andre man synar, jag synar. Turn är a i spader förste höjer 50 den andra synar, jag all in med ca 150 över det. En kastar o den andra tar extra time o synar tillslut ¨på två paret (a,q) o drar ut mig på rivern med ett till a. blev iaf pott på 530 dollar som jag tyckte jag skulle ha:/

Löjtnant Blank
2007-06-06, 23:30
Varför skulle han inta göra så? Aldrig att jag hade låtit de dra så billigt. Killen bakom hade ju itne varit med med endast ett färdrag, då han itne har A. Det enda han kan gå med med är alltså lägre färg, set och möjligvis två par. Det är ju ganska troligt att han går med även när det blir dyrt om han har set elelr lägre färg.

Dyrt ska det vara, tycker jag. Du gör rätt att beta över honom där tycker jag.
Han min-raisade.

Johan O
2007-06-23, 10:08
Hade egentligen lovat mig själv att aldrig börja med den här skiten, men...

Testade Svenska spel 0,50/1,0 borden förra helgen och spelade bort en hundralapp väldigt snabbt eftersom jag är noob och chansade på det mesta. Fortsatte spela trots inget på floppen osv. Gick som det gick...

Testade igen med en hundralapp igår och nu gick det betydligt bättre! Eller ja, jag förlorade hela pengen, men det tog ganska många timmar, så jag känner mig lite nöjd ändå.:D
Spelade mycket försiktigare och slängde alltid när jag inte fick något på floppen. Slängde även mycket före flopp om jag inte hade bra kort.
Blir lite segt, men känns ändå bättre.
Iallafall, nybörjare som man är, har ni fler tips för att hjälpa en stackars kolloit att bemästra borden med växelpengar?
Att spela mer Knr 10r osv har det tipsats om tidigare. Är det för att försöka få stege eller färg på floppen?
Ska man slänga korten direkt om man får typ Kung 3 offsuited?

Är svenskar generellt BRA pokerspelare? Kanske ska satsa på typ expekt istället, med lite mer internationell publik...

Drfg
2007-06-23, 12:51
Hade egentligen lovat mig själv att aldrig börja med den här skiten, men...

Testade Svenska spel 0,50/1,0 borden förra helgen och spelade bort en hundralapp väldigt snabbt eftersom jag är noob och chansade på det mesta. Fortsatte spela trots inget på floppen osv. Gick som det gick...

Testade igen med en hundralapp igår och nu gick det betydligt bättre! Eller ja, jag förlorade hela pengen, men det tog ganska många timmar, så jag känner mig lite nöjd ändå.:D
Spelade mycket försiktigare och slängde alltid när jag inte fick något på floppen. Slängde även mycket före flopp om jag inte hade bra kort.
Blir lite segt, men känns ändå bättre.
Iallafall, nybörjare som man är, har ni fler tips för att hjälpa en stackars kolloit att bemästra borden med växelpengar?
Att spela mer Knr 10r osv har det tipsats om tidigare. Är det för att försöka få stege eller färg på floppen?
Ska man slänga korten direkt om man får typ Kung 3 offsuited?

Är svenskar generellt BRA pokerspelare? Kanske ska satsa på typ expekt istället, med lite mer internationell publik...

Ja släng K3o direkt, om du inte vill köpa en bok kan du ju läsa lite på tex www.twoplustwo.com eller något annat pokerforum brukar alltid finnas någon sticky med tips till de som är nya. Svenskar är väl rätt så bra generellt sätt men 0.5/1 borden på Svenska spel är lättbemästrade ändå i min erfarenhet.

qwerty1
2007-06-23, 12:53
Svenska spel är en fiskedamm. Spela ABC poker så plussar du. bdy