handdator

Visa fullständig version : Nytt schema. Hjälp.


Larsen
2007-01-09, 16:19
Tjenare.

Jag tänkte förändra mitt gymschema nu detta år eftersom jag har fått ett bättre skolschema där jag slutar mycket tidigare än innan. Så jag skulle gärna vilja ha er hjälp med det.

Såhär såg mitt gamla schema ut.
Mån - Bröst, axlar, triceps.
Tis - Ben, mage
Tors - Biceps, rygg

Jag tyckte det funka rätt så bra men det blev inte så mycket tid för triceps och jag lyckades alltid antingen trötta ut axlarna på måndagen efter bänkandet eller brösten. Jag brukar iofs köra axlar före bröst ibland och tvärtom. 3x8 eller 3x10 reps.

Jag tänkte att ni kunde kanske göra ett bra 3 eller 4 dagars schema till mig som ni tror hade funkat bra för mig. Eller hur ni kör. Jag tänkte allt från 10 - 20 set per träningspass. Det kan bli lite alkohol på helgerna.

Jag är 17 år. Jag har tränat i ett halvår. Vägde 53 kg innan jag började i juli. Nu väger jag 66 kg och är 1.74 cm lång. Jag kör pure whey 80 efter träningen. Jag tränar ingeting annat än styrketräning.

Uppskattar alla svar. Tack så mycket!

Miiix
2007-01-09, 16:27
Om du vill träna 4 dagar kan du köra nån enkel 4-split t.ex

Mån: Bröst
Tis: Rygg, biceps
Tors: Axlar
Fre: Ben, vader

Triceps kan du träna antingen efter bröst - eller axelpasset

Larsen
2007-01-09, 20:13
ok, det är inte så bra om jag dricker något på fredagen då eller?

Allan
2007-01-09, 21:49
ok, det är inte så bra om jag dricker något på fredagen då eller?

Huh?

Larsen
2007-01-09, 23:29
Huh?
Alkohol :)

raQblad
2007-01-09, 23:53
ok, det är inte så bra om jag dricker något på fredagen då eller?Det är aldrig bra att dricka alkohol, och det är inte bra att dricka efter ett träningspass heller.

Larsen
2007-01-10, 00:17
Det är aldrig bra att dricka alkohol, och det är inte bra att dricka efter ett träningspass heller.

Lite det jag tänkte på när jag skrev att det kanske inte var så bra att dricka då efter ett benpass. *popcorn*