handdator

Visa fullständig version : ALA = viktuppgång?


Trax
2003-02-21, 12:49
Någon som vet ifall det är vanligt att man samlar på sig vätska när man äter ALA?

Började med ALA förra veckan. Äter 500 mg till varje mål med kolhydrater. Blir 3 mål med kolhydrater (träningsdagar 4 mål) så jag ligger på 1500 - 2000 mg / dag. Har just nu på 1 vecka gått upp ca 1 kg. Väldigt störande när man försöker gå ner i vikt. Har även känt mig tröttare än vanligt denna vecka.

/Trax

-squat-
2003-02-21, 13:54
vad jag vet så ska ALA motverka att du samllarpå dig vätska. i alla fall om du inte använder kreatin.
viktuppgången kan bero på att dina muskler får mer av näringen istället för fettcellerna. kan vara muskler du fått helt enkelt. fortsätt att tränapå så kommer du snart att tappa en hel del fett snart. läggin konditionsträning om du inte redan har gjort det.

goa_killen
2003-02-21, 19:28
upplever du några andra effekter av ALA?

Fundera själv på att börja så småningom..

leiap
2003-02-21, 21:42
Jag däckar inte längre efter godis. Det tar jag som ett tecken på att ALA minskar insulinet.

Trax
2003-02-22, 00:26
Originally posted by goa_killen
upplever du några andra effekter av ALA?

Fundera själv på att börja så småningom..

Än så länge känner jag inga andra effekter utav ALA´t. Har nog kört för kort tid för att veta. Ska köra så här i ca 4 veckor till. Hoppas kunna se då ifall det är värt pengarna. ALA är ju trots allt rätt dyrt.

spinkoo
2003-02-22, 00:41
Märke?

EiseltUK
2003-02-22, 22:59
Det är en jävligt hög dos som måste kosta skjortan? Frågan är om du verkligen behöver ta så mycket, men du har kanske tänkt att gå ned lite i dos längre fram?

/ Henrik

-squat-
2003-02-23, 01:48
Originally posted by EiseltUK
Det är en jävligt hög dos som måste kosta skjortan? Frågan är om du verkligen behöver ta så mycket, men du har kanske tänkt att gå ned lite i dos längre fram?

/ Henrik

här köper många sin ALA (http://www.pharmalab.nu)

hade inte Eiselt och Fairing ALA på g?


vad blir priset? och hur många kapslar per burk?
200mg per kapsel vet jag att du snackade om.

själv ska jag prova ALA när ni har det på marknaden.

Trax
2003-02-23, 14:10
Originally posted by EiseltUK
Det är en jävligt hög dos som måste kosta skjortan? Frågan är om du verkligen behöver ta så mycket, men du har kanske tänkt att gå ned lite i dos längre fram?

/ Henrik

Köpte det ifrån www.pharmalab.nu för 550 kr 100 gram (500 mg kapsel)

Har provat ALA ifrån starnutrition i höga doser och tyckt att det fungerat bra vid bulk (ca 1000 mg / dag). Nu har jag ökat dosen ytterligare. Håller på och deffar just nu, så man kanske inte kan jämföra på samma sätt.

/Trax

Galatasaray
2003-02-23, 14:28
Är det verkligen kvalitetsgrejer dem har där? Låter lite VÄL billigt för vissa produkter?

Gala

eiselt
2003-02-23, 14:33
Har ingen aning om vart de tar sitt ALA ifrån. Står det något på förpackningen? De har tagit bort texten om Creapure på sidan nu såg jag.

Eiselts ALA (som kommer om lite drygt en månad) kommer att innehålla ALA som tillverkas enligt en patenterad metod av Degussa. Det kommer att vara 200 mg per kapsel. Kapslarna vi kommer att använda i framtiden är av typen Vcaps (gelatinfria) och uppfyller GMP för receptbelagda läkemedel. Priset kommer troligen att ligga på typ 259-279 kr för 60 kapslar á 200 mg eller något liknande. Lite för tidigt att säga exakt nu.

/ Henrik

Trax
2003-02-23, 16:48
Originally posted by eiselt
Har ingen aning om vart de tar sitt ALA ifrån. Står det något på förpackningen? De har tagit bort texten om Creapure på sidan nu såg jag.

Eiselts ALA (som kommer om lite drygt en månad) kommer att innehålla ALA som tillverkas enligt en patenterad metod av Degussa. Det kommer att vara 200 mg per kapsel. Kapslarna vi kommer att använda i framtiden är av typen Vcaps (gelatinfria) och uppfyller GMP för receptbelagda läkemedel. Priset kommer troligen att ligga på typ 259-279 kr för 60 kapslar á 200 mg eller något liknande. Lite för tidigt att säga exakt nu.

/ Henrik

ALA ifrån pharmalab kommer förpackat i påsar. Fick en lab analys med beställningen.

Tror iaf att det är riktiga grejer. Det är ett bra pris för ALA. Jag bryr mig inte om hur det kommer packat, bara att innehållet är riktigt.

/Trax

Pez
2003-02-23, 17:46
Originally posted by Trax


ALA ifrån pharmalab kommer förpackat i påsar. Fick en lab analys med beställningen.

Tror iaf att det är riktiga grejer. Det är ett bra pris för ALA. Jag bryr mig inte om hur det kommer packat, bara att innehållet är riktigt.

/Trax

Med tanke på att de sålde sitt kreatin som "Creapure" fast det inte var det så känns det ju inte helt seriöst...

/pez :nono:

Janna
2003-02-23, 18:05
viktuppgången lär vara vätska endå kanske till viss del muskler men 1kg på en vecka är knappast muskler

Trax
2003-02-23, 18:25
Originally posted by Janna
viktuppgången lär vara vätska endå kanske till viss del muskler men 1kg på en vecka är knappast muskler

Tror också att det är vatten. Tror inte det är några muskler alls jag lagt på mig. (har aldrig påstått att det skulle vara muskler).

Antagligen så har väl mera glykogen tryckts in i musklerna och därmed viktuppgången.?

Vi får se vad som händer i fortsättningen. Hoppas att det ger någon effekt iaf.

/Trax

Janna
2003-02-23, 18:29
när man deffar brukar man ju bli ganska hmm tömd liksom på allting det kanske motverkas lite av alan så du blivit mer fylld igen

-squat-
2003-02-23, 23:45
Originally posted by eiselt
Har ingen aning om vart de tar sitt ALA ifrån. Står det något på förpackningen? De har tagit bort texten om Creapure på sidan nu såg jag.

Eiselts ALA (som kommer om lite drygt en månad) kommer att innehålla ALA som tillverkas enligt en patenterad metod av Degussa. Det kommer att vara 200 mg per kapsel. Kapslarna vi kommer att använda i framtiden är av typen Vcaps (gelatinfria) och uppfyller GMP för receptbelagda läkemedel. Priset kommer troligen att ligga på typ 259-279 kr för 60 kapslar á 200 mg eller något liknande. Lite för tidigt att säga exakt nu.

/ Henrik

alltså dyrare än ALA från Twinlab, AST , Power Tech och Star nutrition. men kanske renare? och inget gelatin.

EiseltUK
2003-02-24, 00:13
Jag vet inte exakt vad priset kommer att bli. Givetvis kommer vi försöka matcha Twinlabs pris eftersom de är vår närmaste konkurrent.

Jag kollade på ASTs produkt när jag räknade ut vad vår produkt skulle kunna tänkas kosta. Deras kostar 399 kr för 90 kapslar, vilket skulle bli ca 265 kr för 60 kapslar. Ett pris som verkar ganska ok.

Det vore intressant med en prisjämförelse mellan de ALA-produkter som finns idag. Någon som har överskottsenergi? :)

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-02-24, 08:15
"Deras kostar 399 kr för 90 kapslar"

Vet inte var du tittar henrik :naughty:

Vänl,,,
Tobbe

-squat-
2003-02-24, 13:38
Originally posted by muskelbyggarn
"Deras kostar 399 kr för 90 kapslar"

Vet inte var du tittar henrik :naughty:

Vänl,,,
Tobbe


precis... det va faktist ditt pris jag tittade på när jag bedömde att AST är billigare.
:)

EiseltUK
2003-02-24, 21:09
Jo fast så är det ju alltid. Det finns alltid återförsäljare så går ned i pris. Jag talar om ett riktpris. Sedan går det säkert ned ett antal procent hos många webbutiker. Det är ganska svårt att sälja kosttillskott över internet om man inte erbjuder kunderna bättre priser.

/ Henrik

Wilson
2003-03-22, 19:37
Originally posted by EiseltUK
Jag vet inte exakt vad priset kommer att bli. Givetvis kommer vi försöka matcha Twinlabs pris eftersom de är vår närmaste konkurrent.

Jag kollade på ASTs produkt när jag räknade ut vad vår produkt skulle kunna tänkas kosta. Deras kostar 399 kr för 90 kapslar, vilket skulle bli ca 265 kr för 60 kapslar. Ett pris som verkar ganska ok.

Det vore intressant med en prisjämförelse mellan de ALA-produkter som finns idag. Någon som har överskottsenergi? :)

/ Henrik

Varför gå efter andra märkens priser? är det inte smartare att försöka få ner det så billigt som möjligt så att ni kan konkurrera kraftigare?
För det är ju ändå så att priset bestäms efter vad kunde är beredd å betala..
Är verkligen ALA så dyrt att tillverka/framställa?

bara lite tankar..

Mvh/Daniel

Bamse
2003-03-22, 21:03
Originally posted by EiseltUK
265 kr för 60 kapslar. Ett pris som verkar ganska ok.

60 kapslar = 12 gram ALA.

12 gram ALA för 265 kronor.

En av dina återförsäljare för Eiselt-produkter säljer ju 100 gram tyskt ALA i pulverform för 375 kronor.

100 gram ALA i pulverform: 375 kronor
100 gram ALA i kapselform: 2208 kronor

Det måste ju gå att få ner priset på dina kapslar!

spinkoo
2003-03-23, 12:13
Ryktet på stan säger att Eiselt har högt påslag på sina prdukter. Men så länge ingen annan sänker prisenra har väl inte Eiselt nån anledning heller :D

Heja Eiselt :hbang:

Doktor V
2003-03-23, 18:09
Originally posted by spinkoo
Ryktet på stan säger att Eiselt har högt påslag på sina prdukter. Men så länge ingen annan sänker prisenra har väl inte Eiselt nån anledning heller :D

Heja Eiselt :hbang:

Ryktet på stan säger att nån har sänkt priset på ALA till 375 kr/100 g:thumbup:

spinkoo
2003-03-23, 18:57
Ryktet på stan säger att dr V gör en smygare. Om du kapslar dom Mr.V ;) då snackar vi :D

buffaloBengt
2003-03-24, 14:35
Köpte mitt ALA av Pharma labb tycker att det funkar rätt bra
tar ca 1 gram träningsfria dagar och 2 gram när jag tränar.
Första gången tog jag 1 gram efter en liten frukost och höll på somna i bilen

The Dwag
2003-03-24, 14:58
Originally posted by EiseltUK
Jag vet inte exakt vad priset kommer att bli. Givetvis kommer vi försöka matcha Twinlabs pris eftersom de är vår närmaste konkurrent.

Jag kollade på ASTs produkt när jag räknade ut vad vår produkt skulle kunna tänkas kosta. Deras kostar 399 kr för 90 kapslar, vilket skulle bli ca 265 kr för 60 kapslar. Ett pris som verkar ganska ok.

Det vore intressant med en prisjämförelse mellan de ALA-produkter som finns idag. Någon som har överskottsenergi? :)

/ Henrik

Hur kan du jämföra en AST produkt med din Eislet produkt ? Din är tillverkad i Europa och deras i USA med diverse frakt och tull avgifter!

Samma sak med protein pulver hur kan ni ha samma pris som amerikanska märken? Ni betalar inte tull och liknande omkostnader på era produkter så hur kan ni ha samma pris eller dyrare?

Frazze
2003-03-24, 15:13
ser inget ala på den där sidan?

Wilson
2003-03-24, 23:00
hur funkar det här ALA egentligen? nån gullig som vill berätta?
drar det på en vätska?

Bamse
2003-03-24, 23:03
Originally posted by Wilson
hur funkar det här ALA egentligen?

Alpha Lipoic Acid (liponsyra) härmar insulin ungefär som vanadyl, men till och med bättre. Insulin är din kropps hormon för lagring av näring. När insulin eller ett insulinhärmande ämne utsöndras i ditt blod, pumpar blodet socker
(glukos), protein och annan näring in i muskelvävnaden. Det har också rapporterats att ALA inte bara ökar glukos-(blodsocker)upptaget från muskelcellerna utan också minskar glukosupptaget från fettcellerna! Resultatet av detta är att mer energi lagras i dina muskler och mindre fett lagras i din kropp!

Det har rapporterats att genom att ta ALA tillsammmans med Creatine HSC ges dramatiska ökningar i muskelmassa och styrka.

Man tror också att Alpha Lipoic Acid är en mycket kraftfull antioxidant. Den hjälper röda blodceller och fettsyror från oxidation, som orsakas av träning, och från UVA-skador från för mycket solljus.

Wilson
2003-03-24, 23:27
thanks:thumbup:

så om jag har förstått rätt:

ALA ökar inte inlagringen av fett, som insulin gör?
ALA liknar insulin vilket gör att kroppen lättare byggare muskler (med tanke på att insulin är ett väldigt anabolt hormon)?

Doktor V
2003-03-25, 00:30
Originally posted by Wilson
thanks:thumbup:

så om jag har förstått rätt:

ALA ökar inte inlagringen av fett, som insulin gör?
ALA liknar insulin vilket gör att kroppen lättare byggare muskler (med tanke på att insulin är ett väldigt anabolt hormon)?

Ungefär.
Det är som det positiva med insulin utan det negativa.
Sen har det andra fördelar,som tex kraftfull antioxidant

Wilson
2003-03-25, 19:06
kanske blir å prova det då ;)

nån som kan tipsa om nåt bra å billigt märke?

Doktor V
2003-04-08, 11:36
Originally posted by Wilson
kanske blir å prova det då ;)

nån som kan tipsa om nåt bra å billigt märke?

Tja,maila till detta företag.
Säljer 100 g ALA för 475 kr,förpackat i förseglad burk i godkänd,svensk fabrik.

ALA (xxxxxxxxxxxxxxxxxx)

Droog
2003-04-08, 11:56
Maila till dig menar du?

Wilson
2003-04-08, 12:10
Originally posted by Doktor V


Tja,maila till detta företag.
Säljer 100 g ALA för 475 kr,förpackat i förseglad burk i godkänd,svensk fabrik.

ALA (xxxxxxxxxxxxxxxxxxx)

när jag får pengar å jag funderar på ALA så ska jag se över ditt förslag :thumbup:

e de r-ALA förresten?

Doktor V
2003-04-08, 15:44
Nej,det är vanligt ALA.
rALA kostar mer än det smakar

Muskelsmurfen
2003-04-10, 11:47
det verkar som det är lite förvirring om ALA.
ALA Ökar insulinkänsligheten
->Till en början producerar kroppen lika mycket insulin som tidigare men reagerar mer på det.
->När kroppen väl insett att det inte behövs lika mycket insulin som tidigare så sänks utsöndringen.
->Mindre insulin är lika anabolt som mycket insulin var tidigare.
->Mindre insulin ger en bättre förbränning.

Resultat: Mer muskler och Mindre fett men bara om du använder ALA kontinuerligt under längre tid.

PDS
2003-04-10, 21:03
Originally posted by Bamse


60 kapslar = 12 gram ALA.

12 gram ALA för 265 kronor.

En av dina återförsäljare för Eiselt-produkter säljer ju 100 gram tyskt ALA i pulverform för 375 kronor.

100 gram ALA i pulverform: 375 kronor
100 gram ALA i kapselform: 2208 kronor

Det måste ju gå att få ner priset på dina kapslar!


Skrattretande! att dom kan med, 2208 KRONER vs 375!!!!!!!!