handdator

Visa fullständig version : Kreatin?


olsson15
2007-01-08, 16:28
tja, Är det sant att kreatin gör så musklerna växer 200-300% snabbare?

Jag tränar 3 gånger i veckan, Är 16 år väger 69 och är 178 lång.
Skulle det va bra för mig att ta kreatin?

Och när ska man ta det isf?

Oktay
2007-01-08, 16:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33269

olsson15
2007-01-08, 16:59
Men vad är bäst (efter era egna erfarenheter) att ta?

Brooklyn
2007-01-08, 17:12
Men vad är bäst (efter era egna erfarenheter) att ta?

"vanligt" kreatin är verkningslöst hos mig, så jag kör med kcg-2 och det funkar ganska bra, dock bara nån vecka sen avtar effekten efter hand.

Überbiffen
2007-01-08, 19:12
tja, Är det sant att kreatin gör så musklerna växer 200-300% snabbare?

Jag tränar 3 gånger i veckan, Är 16 år väger 69 och är 178 lång.
Skulle det va bra för mig att ta kreatin?

Och när ska man ta det isf?

Kreatin är billigt, köp och pröva på.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33269

olsson15
2007-01-19, 21:38
Men är det igentligen någon ide att ta kreatin för mig? tränar tre/fyra gånger i veckan. Oftast mån.ons.fre. Men brukar köra ett pass på tisdagar med bara ben, för att jag oftast inte kör så mkt ben. Vet ej varför.

NikkoS
2007-01-19, 21:48
När jag drack Kreatin så funkade det för mig,syntes redan dagen efter..
Och som Uberbiffen nämnde så är kreatin Billigt så varför inte pröva om du nu vill...

blekfet2
2007-01-19, 22:32
När jag drack Kreatin så funkade det för mig,syntes redan dagen efter..
Och som Uberbiffen nämnde så är kreatin Billigt så varför inte pröva om du nu vill...



Vad för resultat fick du på ett dygn? *rolleyes*

Jorgen
2007-01-19, 22:37
Men är det igentligen någon ide att ta kreatin för mig? tränar tre/fyra gånger i veckan. Oftast mån.ons.fre. Men brukar köra ett pass på tisdagar med bara ben, för att jag oftast inte kör så mkt ben. Vet ej varför.

Sköter du din kost och träning bra så ja. Annars nej. Lägg pengarna på mat istället.

larre
2007-01-19, 23:36
Om du bestämmer dig för att äta kreatin så gör det då ordentligt. Köp det gärna i annan form än pulver och se till att använda det rätt så att du får ut något av det.

Men troligen så kan du skita i kreatinet och se till att äta bättre och mer istället så presterar du bättre. Det är en väldigt stor skillnad på vad man orkar när man äter ordentligt och när man inte äter ordentligt.

eandersson
2007-01-20, 10:19
Sköter du din kost och träning bra så ja. Annars nej. Lägg pengarna på mat istället.

Jag fyller på Jugges kloka ord med något som någon vis man sa en gång i detta forum. Något liknande med att "vet du inte vad grejerna är, använd/gör det inte". Sedan tycker jag du är lite för ung i möjliga stadier, tex verkar det som om du nyss börjat med gymträning.

Ha tålamod och ät bra.

Fred

Handcuff
2007-01-20, 10:43
Om du bestämmer dig för att äta kreatin så gör det då ordentligt. Köp det gärna i annan form än pulver och se till att använda det rätt så att du får ut något av det.

Men troligen så kan du skita i kreatinet och se till att äta bättre och mer istället så presterar du bättre. Det är en väldigt stor skillnad på vad man orkar när man äter ordentligt och när man inte äter ordentligt.

Say what? Vilken form då? Och vad är det för fel på vanligt monohydrat? :confused:

shadowfire
2007-01-20, 10:57
Kreatin är inget mirakelmedel. Du blir inte superbiff och strongman på 2v bara för att du knaprat i dig kreatin. Kreatin är naturligt och finns bland annat i kött. Ät mycket kött och du får i dig kreatin.

Fokusera på din kost och träningsutförande först och främst, det om något i din ålder kan få musklerna att växa rejält om du gör rätt dvs.

NikkoS
2007-01-20, 11:10
Vad för resultat fick du på ett dygn? *rolleyes*

Ja endel muskler började synas mer..Men dock inte såå jätte mycket så att man såg ut som arnold!!!

Jorgen
2007-01-20, 11:20
Ja endel muskler började synas mer..Men dock inte såå jätte mycket så att man såg ut som arnold!!!

Placebo. Så fort går det inte. Och kreatin är inget mirakelmedel.

shadowfire
2007-01-20, 11:24
Ja endel muskler började synas mer..Men dock inte såå jätte mycket så att man såg ut som arnold!!!

Du blev med andra ord vätskefylld, vilket du också tappar i samma veva som du slutar med kreatinet. Muskler byggs inte med synlig förbättring på en dag.

NikkoS
2007-01-20, 11:36
ja..självklart vet jag det!! det är ju därför jag sa att endel muskler började synas redan dagen efter...

NisseEriksson
2007-01-20, 12:08
ja..självklart vet jag det!! det är ju därför jag sa att endel muskler började synas redan dagen efter...

Placebo som sagt

Handcuff
2007-01-20, 19:52
Ja endel muskler började synas mer..Men dock inte såå jätte mycket så att man såg ut som arnold!!!

Du blev med andra ord vätskefylld, vilket du också tappar i samma veva som du slutar med kreatinet. Muskler byggs inte med synlig förbättring på en dag.

Vilket svammel...Nikkos: Hur kan du ens tro något sådant???

shadowfire: Hur mkt vätska tror du att man binder på 1 (EN!!!) dag? :confused:

NikkoS
2007-01-20, 21:37
Vilket svammel...Nikkos: Hur kan du ens tro något sådant???

shadowfire: Hur mkt vätska tror du att man binder på 1 (EN!!!) dag? :confused:

Tro på sånt ehh?? jag har sett det.. !!!

olsson15
2007-01-28, 18:14
(Okrar inte göra en ny tråd så jag använder min gammla)

Var in på Life butiken idag å kollade lite vad dom hade för nåt. Dom hade nåt som heter "Super mass" och jag funderar på att köpa det. Vad tycker ni? Är det bra och vad har de för bi-efekter?

Raggis
2007-01-28, 18:18
(Okrar inte göra en ny tråd så jag använder min gammla)

Var in på Life butiken idag å kollade lite vad dom hade för nåt. Dom hade nåt som heter "Super mass" och jag funderar på att köpa det. Vad tycker ni? Är det bra och vad har de för bi-efekter?

Mer specifik, tack.

olsson15
2007-01-28, 18:30
Mer specifik, tack.

Hur menar du då?

Raggis
2007-01-28, 18:31
Hur menar du då?

Finns väl massor av produkter som börjar på "Super mass XXX". Var lite mer speicfik angående tillverkare, etc.

Mass-Tech
2007-01-28, 18:55
Finns väl massor av produkter som börjar på "Super mass XXX". Var lite mer speicfik angående tillverkare, etc.

Han menar nog twinlabs och den tycker vi inte om.

paddanboy
2007-01-28, 19:01
Ja du kan köpa Supermass gainer, bieffekter? 15% risk att få bröst som Pamela Anderson.

olsson15
2007-01-28, 19:06
SUPER MASS

- Maximal Muskelutveckling
För idrottande som inte har behov av samma höga energiintag som SUPER GAINER användaren. SUPER MASS inehåller per portion lika mycket protein som SUPER GAINER men har mindre än hälften av kolhydratmängden. Detta för att passa alla typer av idrottare som vill maximera återhämtningen och uppbyggnaden av kvalitativ muskelmassa. Berikad med 2 g L-Glutamin för effektivare återhämtning.

Dosering: 1 portion intas direkt efter träning och/eller som ett komplett mellanmål vid behov.

Smak: Choklad, Jordgubb, Vanilj


300 Kcal/port. (167 g)

Protein 25 g
Kolhydrater 120 g
Fett <1 g
L-Glutamin 2 g
Vitaminer & mineraler



Så där står det om " Super mass "

Mass-Tech
2007-01-28, 19:12
300 Kcal/port. (167 g)

Har du skrivit fel eller har de räknat fel?

olsson15
2007-01-28, 19:15
Vart fel när jag skrev av.. 84 g Ska det av

paddanboy
2007-01-28, 19:23
När vi snackar gainers, så är det oftast samma saker i varje produkt, dvs Whey och Maltodexterin, 25/75. Varför då köpa från en Lifebutik för ockerpriser?

Mr.Erik
2007-01-29, 11:37
slänger in en snabbis här ,, har varit förkyld nu i en vecka och inte tränat eller ätit kreatin eller protein ,, behöver jag köra en påfyllning av kreatinet som i början av kuren eller bara köra på som vanligt ??