handdator

Visa fullständig version : Skaffa lite armmuskler


Stte
2007-01-08, 12:36
Hej!
Jag är en kille på 13 år som inte är intereserad av att storträna, men jag är riiktigt klen I armarna. Jag kan inte ens göra 1 armhävning! Jag skulle behöva lite tips om hur jag kan skaffa iallafall lite musker.
Tack

sulo
2007-01-08, 12:40
Att träna hela kroppen är ett väldigt bra tips :)

Finns mycket info i "Best Of" -delen av forumet *popcorn*

Deceiver85
2007-01-08, 13:07
Drygt svar: Börja stångcurla, då kommer du kunna göra massa armhävningar (sant) *rolleyes*

Snällt svar: Armhävningar har inte bara med armstyrka, och definitivt inte biceps (vilket du troligtvis är ute efter). Vill man disco-träna så gör det åtminstone ordentligt med bänkpress, stångcurl, axelpressar, crunches osv..

L-Sami
2007-01-08, 14:05
Gör armhävningar med knäna i marken, sen så småningom kommer du klara riktiga push-ups.

Jajje
2007-01-08, 17:10
Gör armhävningar med knäna i marken, sen så småningom kommer du klara riktiga push-ups.

Håller med så skulle jag också göra. Sedan om du kanske håller på med någon lagidrott eller så, man får ganska mycket sådan träning som armhävningar, situps, intervallträning och sådant inom lagidrotten. Ganska bra för att skapa en grundstyrka skulle jag vilja säga.

Jag är absolut inget proffs på området men, du är bara 13 år och jag skulle rekomendera dig att försöka träna så gott det går med kroppen som tyngd och alltså: träna utan vikter. Gör som "Sami" säger gör armhävningar på knäna sen kommer du kunna göra riktiga armhävningar. Jag var också väldigt klen för några år sedan, det var så jag började träna och nu är armhävningar bara kul :D Kör på men ta det lugnt med vikter och sådant. Börja med det när du har blivit några år äldre skulle jag rekomendera.

Pulsaxe
2007-01-08, 18:58
Kör lagom mycket varje dag, alternera mellan olika övningar och ta inte slut på dig på en dag. Tänk långsiktigt...

Kroppsviktsövningar...

Benböj/knäböj- (Böj på benen och få ner "arslet" till 90graders vinkel)
Utfall-(ta ett kliv framåt och böj på benen, skjut upp med benet och gjör samma sak med andra benet.)
Chins-(Häng i något med armarna och dra upp kroppen) (riktigt tugnt, inget jag rekommenderar utan hjälp, svår nybörjarövning)
Armhävningar-(knän,tår)
Crunches-(ligg på marken med bena uppåt i 90graders vinkel, dra huvudet/överkroppen upp mot knäna)
Rygglyft-(ligg på mage och lyft upp överkroppen)

Ett par hyfsade övningar iaf. Om du vill se flera kan du gå in på övningsbanken