handdator

Visa fullständig version : Gamla Retibol


strandberg
2007-01-08, 10:59
Hejsan.

Jag fick med en burk Retibol vid en beställnig för ett tag sedan.
Nu tänkte jag börja använda dom men saken är den att dom är 6 månader gamla. Är det "farligt" att äta dom ändå?
Kan det innebära någon risk?

Tackar för svar!
MVH Andreas :)

dr ozz
2007-01-08, 11:33
Inget fara alls!! Om du får effekt är en annan femma. Detta inte på grund av åldern på produkten utan för att ecdy saknar effekt på människor.

Mvh ozz

strandberg
2007-01-08, 11:37
Inget fara alls!! Om du får effekt är en annan femma. Detta inte på grund av åldern på produkten utan för att ecdy saknar effekt på människor.

Mvh ozz

Tackar för svaret!
Då kan jag äta dom med gott samvete :)

EiseltUK
2007-01-08, 11:56
Inget fara alls!! Om du får effekt är en annan femma. Detta inte på grund av åldern på produkten utan för att ecdy saknar effekt på människor.
Mvh ozz

Vilken studie grundar du det på?

Handcuff
2007-01-08, 11:56
Varför äta något som inte tillför kroppen något? Lika bra äta frigolit.

dr ozz
2007-01-08, 12:01
Vilken studie grundar du det på?

Otaliga studier i pubmed. Finns nog många trådar med bifogade studier.

Ozz

King Grub
2007-01-08, 12:12
Based on the results of this study, we conclude that supplementation of methoxyisoflavone, ecdysterone, and/or sulfo-polysaccharides (CSP3) do not have any affect on training adaptations and/or anabolic/catabolic status in resistance-trained subjects. These findings contrast marketed claims that these nutrients promote muscle accretion, increase anabolic status, decrease adipose tissue,and/or enhance training adaptations in resistance-
trained athletes.

Effects of Methoxyisoflavone, Ecdysterone, and Sulfo-Polysaccharide Supplementation on Training Adaptations in Resistance-Trained Males. Journal of the International Society of Sports Nutrition. 3(2): 19-27, 2006.

EiseltUK
2007-01-08, 12:51
Effects of Methoxyisoflavone, Ecdysterone, and Sulfo-Polysaccharide Supplementation on Training Adaptations in Resistance-Trained Males. Journal of the International Society of Sports Nutrition. 3(2): 19-27, 2006.

Den är intressant men visar egentligen sånt vi redan vet, dvs att edky är inget preparat man bör ta när man är "nybörjare" då man fortfarande gör bra ökningar. Det är dock bra att den publicerats.

Jag vet inte när de tog tillskotten? Vet du?

dr ozz
2007-01-08, 12:53
Borde inte ett "bra" preparat ge resultat oavsett tidigare träningserfarenhet?

King Grub
2007-01-08, 12:56
Det var inga nybörjare i den här studien. Det var hela 45 vana manliga friska styrkeatleter som tränat hårt minst ett år, många längre. Ingen fick någon påverkan av tillskotten. Studien visar det jag också redan visste: det är värdelösa produkter.

No significant differences (p>0.05) were observed in training adaptations among groups in the variables FFM, percent body fat, bench press 1RM, leg press 1RM or sprint peak power. Anabolic/catabolic analysis revealed no significant differences among groups in active testosterone (AT), free testosterone (FT), cortisol, the AT to cortisol ratio, urea nitrogen, creatinine, the blood urea nitrogen to creatinine ratio. In addition, no significant differences were seen from pre to post supplementation and/or training in AT, FT, or cortisol.

EiseltUK
2007-01-08, 13:04
Det var inga nybörjare i den här studien. Det var hela 45 vana manliga friska styrkeatleter som tränat hårt minst ett år, många längre. Ingen fick någon påverkan av tillskotten.

Jo jag noterande att kravet var minst 1 års träning 3 dagar per vecka. Jag skulle betrakta det som "motionär" även om det säkert fanns en och annan som hade längre träningserfarenhet. Har mailat Kreider nyss för att få reda på tajmingen.

EiseltUK
2007-01-08, 13:18
Borde inte ett "bra" preparat ge resultat oavsett tidigare träningserfarenhet?

Ett bra preparat borde ge resultat utan att du behöver träna. ;)

Det har förmodligen inte med träningserfarenheten i sig att göra utan hur långt utvecklad prestationsförmågan i kombination med träningsvolym och intensitet. Du kan ju ha tränat i tjugo år men inte gjort några större framsteg.

Avesta
2007-01-08, 13:50
Det var inga nybörjare i den här studien. Det var hela 45 vana manliga friska styrkeatleter som tränat hårt minst ett år, många längre. Ingen fick någon påverkan av tillskotten. Studien visar det jag också redan visste: det är värdelösa produkter.

K.O!

dr ozz
2007-01-08, 14:04
Ett bra preparat borde ge resultat utan att du behöver träna. ;)

Det har förmodligen inte med träningserfarenheten i sig att göra utan hur långt utvecklad prestationsförmågan i kombination med träningsvolym och intensitet. Du kan ju ha tränat i tjugo år men inte gjort några större framsteg.

Ett bra preparat borde ge mätbara effekter oavsett vem som tar det. Om ungdomens styrkeökningar maskerar effekten borde ändå en ökad proteinsyntes kunna noteras om så påstås.

Ozz

EiseltUK
2007-01-08, 14:31
Ett bra preparat borde ge mätbara effekter oavsett vem som tar det. Om ungdomens styrkeökningar maskerar effekten borde ändå en ökad proteinsyntes kunna noteras om så påstås.

Ozz


Jo men det finns preparat som bara är bra för vissa personer och under vissa omständigheter. Tex är kreatin inte speciellt effektivt vid uthållighetsträning. Det gör det inte kreatin till ett dåligt tillskott. Alla kosttillkott måse användas på rätt sätt och under rätt omständigheter för att fungera/ ge resultat.

Ekdy är troligen bara intressant om man är på en sån nivå att man måste öka träningsvolym och intensitet så pass mycket att återhämtning blir en svag länk. Att vanligt "motionärsupplägg" ger vad jag vet inte några märkbara skillnader, i varje fall inte med Retibol och denna studie verklar gå i den linjen också.

Problemet med ett vanligt byggarprogram är att inom byggning är det balansen mellan träningsstress och återhätming + näringstillförsel som ger effekt. Om man tränar för mycket uteblir muskelökningarna och därför tränar få byggare på ett sätt som skulle vara optimal för att ekdy ska fungera. Jag tror att den nya sammansättningen i Retibol ska vara mer intressant för bodybuilders eftersom vi tror att leucinet kompletterar ekdysonet.

Jag tror inte man mätte proteinsyntesen eller inkorporeringen av aminosyror i denna studie.

/ Henrik

Pey
2007-01-26, 20:23
Tack för hjälpen alla snälla personer...:ike