handdator

Visa fullständig version : Krossade jag killens självförtroende genom att vara ärlig?


Stoltz
2007-01-08, 00:01
Nu tror jag absolut inte själv att jag gjorde något fel mot killen, bara kände för att delge och skriva av mig lite efter ett möte med ett sådant pack.

Jag satt och snackade med en kompis, och hans kompis kompis. Kortfattat - Kände inte den snubben överhuvudtaget. Trevlig kis, rolig att snacka med. Sen dök hans polare upp, också rätt trevlig och gjorde ett bra intryck de första minuterna.

Sen säger killen, den som dök upp senast, en sak som får mig att resa på ögonbrynet.

"Jojo, för fan - Jag kom precis från Sara, en tjej jag är lite KK med. Hon är så jävla fin!"

Ok, jag hade inte bansunerat ut det till två killar jag nyss mött, men ok, det struntar väl jag i - Om han inte tidigare berättat att hans flickvän var på semester i Egyptien.

"KK? Har du och din flickvän ett öppet förhållande, det var inte vanligt!" sade jag då, lite intresserad faktiskt över hur ett sådant förhållande ser ut. Då svarar killen det man verkligen börjar grimasera åt.

"Nej, för fan - Hon vet inget."

Jag böjer på ögonbrynen och frågar honom vad han sade, för jag ville inte tro att han helt öppet berättar att han är otrogen. Men jo, han konfirmerar att jag hörde rätt, och innan jag hunnit tänka efter så säger jag följande:

"Vänta... menar du att du är en sådan där äcklig jävel som är otrogen med sin flickvän så fort hon är på semester?"

"Ääh...eeh, nänä alltså...uhm... Vi är KKs annars också."

Okej, vi pausar här. Vad försöker killen egentligen säga? Att han är mindre äcklig för det? Jaja, vi fortsätter. [Play]

"Så du menar att du är otrogen mot din flickvän hela tiden?!" säger jag, och ser förmodligen ut som en amish som för första gången ser en nattklubb: Helt förbluffad och vet inte om jag ska skratta eller gråta.

"Ja alltså..." säger han "Vi var KKs när min flickvän och jag blev ihop, och sen fortsatte vi bara"

Egentligen förstår jag inte varför jag bryr mig, killen måste ju ha problem, men jag fortsätter ju så klart, i förvåning.

"Hur länge har ni varit ihop?"
"Drygt 1 år."

Jo, tjena - Det var ju hyggligt att ha varit otrogen 100% av drygt ett år. Jag skakar på huvudet och ställer mig upp, och min polare med mig, även han väldigt förvånad.

"Alltså, jag förstår inte varför jag ens bryr mig, men att vara otrogen är fan patetisk och jag blir helt ärligt äcklad av dig. Du borde göra slut med din flickvän, för hon kan nog inte hitta något sämre."

Öppet otrogen till alla förutom sin flickvän... Så fruktansvärt rälig stil enligt mig.

Varför kör folk verkligen med "Det man inte vet, lider man inte av"-stilen?
Suck...

Inzza
2007-01-08, 00:04
Varför kör folk verkligen med "Det man inte vet, lider man inte av"-stilen?
Suck...

För att det är så :)

mangemani
2007-01-08, 00:06
tja,vissa kan ju stå emot lockelsen och vet att det är fel och andra svaga skitar gör inte det.
så är det bara.

Snake
2007-01-08, 00:06
Lär inte hänt mycket med hans självförtroende.
Men en skitstövel är han allt!

L-Sami
2007-01-08, 00:07
Han tycker säkert att han är cool när han berätta öppet om att han har knöllat med en annan brud i över ett år och har varit otrogen mot sin tjej.

Omoget och barnsligt enligt mig annars.

Achryl
2007-01-08, 00:08
Vaddå krossade killens självförtroende? Men bra intiativ att säga till annars.

Sundsarn
2007-01-08, 00:08
Tycker hans "flickvän" snarare liknar en KK för honom ärligt talat. Hade man haft några som helst mer känslor än vänskapskänslor skulle iaf inte jag kunna göra något sådant. Tycker du gjorde rätt, jag säger vad jag tycker sen om någon jag inte känner tycker sämre om mig för det bryr jag mig inte mycket i - Så länge det är moraliskt försvarbart iaf. Inte säger jag till någon att jag tycker den är ful bara för att den är det, ja ni fattar nog :)

Krokodil
2007-01-08, 00:09
Jag hängde inte riktigt med, hade de ett öppet förhållande eller?

Definitionen på ett öppet förhållande är att man är fri att ligga med andra... Tills man gör det.

Sundsarn
2007-01-08, 00:09
Omoget och barnsligt enligt mig annars.

+1

DavidN
2007-01-08, 00:10
Det är soft att öppet kalla dem idioter antingen direkt eller indirekt - right on

Stoltz
2007-01-08, 00:17
Jag hängde inte riktigt med, hade de ett öppet förhållande eller?

Definitionen på ett öppet förhållande är att man är fri att ligga med andra... Tills man gör det.

Nej, de hade inte det. Flickvännen hade enligt honom ingen aning om det.

Krokodil
2007-01-08, 00:19
Nej, de hade inte det. Flickvännen hade enligt honom ingen aning om det.

Aha... i så fall är han en råtta!

LadyG
2007-01-08, 00:29
Vilket litet kräk, men bra att du sa ifrån även om du gott kunde sågat honom lite till. Det du sa krossade nog ingenting tyvärr.

Dumleman
2007-01-08, 00:32
Haha nä du krossade nog hans självförtroende lika lite som du krossar asfalten när du går på den. Sen finns det ju kräk som gillar att ljuga för okända och fantisera om vilka bad boys de är.

Karelin78
2007-01-08, 00:39
HAn kanske bara drog en penna med dig, ville verka cool inför människor han inte känner. Eller vet du säkert att det var sanning??

Whey
2007-01-08, 01:33
För att det är så :)
Jo, men det blir dessto värre med tiden om det nån dag skulle läcka ut.

adriano
2007-01-08, 01:54
Har du ingen hyfs kvinna? Okej att man kan disskutera det men att fa ett psykbryt over hur han lever sitt liv ar ju att ta i*rolleyes*

Stoltz
2007-01-08, 01:57
Har du ingen hyfs kvinna? Okej att man kan disskutera det men att fa ett psykbryt over hur han lever sitt liv ar ju att ta i*rolleyes*

Man. Vad i mitt användernamn låter kvinnligt?

Psykbryt kallar jag det knappast. Jag sade att jag anser sådana som han patetiska, sen gick jag min väg, för hela situationen hade blivit rätt smaklös, tyckte nog alla parter.

Blaine
2007-01-08, 02:24
Du gjorde bra ifrån dig Stoltz, även om din signatur är fånig.

T-train
2007-01-08, 07:53
Antagligen har killen inget själförtroende iom att han behöver två tjejer för att boosta sig..fy f-n vad äckligt..o vem vet vem kk't kanske är ihop med..hoppas killen skyddar sig..fast..brukar kräk skydda sig? Man kan ju bara hoppas att det var en lögn han drog, men tyvärr finns det en del som spelar i dubbla lag.

regus
2007-01-08, 08:03
Pungspark Pungspark Pungspark Pungspark *flex*

Dav0d
2007-01-08, 08:13
Har du ingen hyfs kvinna? Okej att man kan disskutera det men att fa ett psykbryt over hur han lever sitt liv ar ju att ta i*rolleyes*

Orka anta direkt att Stoltz är en kvinna :)

Nåja, jag tycker du gjorde helt rätt. Själv har jag ingen respekt för folk som inte respekterar andra. "Så man bäddar får man ligga" antar jag man kan kalla det.

Cilia
2007-01-08, 08:23
förstår inte varför det där skulle paja hans självförtroende?
Sen förstår jag inte varför du bryr dig om du hade gjort det?

Men han hade nog förväntat sig att ni skulle bli impade och dunka honom i ryggen och säga faaan du är ju en jävla hunk.

Stoltz
2007-01-08, 08:47
förstår inte varför det där skulle paja hans självförtroende?
Sen förstår jag inte varför du bryr dig om du hade gjort det?

Men han hade nog förväntat sig att ni skulle bli impade och dunka honom i ryggen och säga faaan du är ju en jävla hunk.

Nu tror jag absolut inte själv att jag gjorde något fel mot killen, bara kände för att delge och skriva av mig lite efter ett möte med ett sådant pack.


Titeln var skitkass, hade typ prestationsångest av Allans önskningar att folk skriver bättre rubriker ;)

Alltså, saken för min del handlade inte om att jag skulle vara intresserad av hur han levde sitt liv, dock gjorde jag det klart att jag inte tyckte att det var rätt, och att sådan livsstil äcklar mig.
Jag är inte den som går runt och påpekar allt jag inte tycker om, livet hade blivit rätt tråkigt då - Men när killen trycker upp det i ansiktet på mig så blev enligt mig spelreglerna annorlunda. Han förväntade sig helt klart, som många av er säger, en dunk i ryggen.

skaparn
2007-01-08, 08:58
Otrohet i den bemärkelse att man smyger bakom partnerns rygg med ett annat förhållande har jag väldigt lite överseende med. Jag fattar ärligt talat inte hur svårt det kan vara att hålla gylfen stängd, eller är det känslan av att man kan som lockar, inte själva otroheten?

Jag tycker du gjorde rätt Stoltz. Du får dagens kurageutmärkelse.

Nevermore
2007-01-08, 09:39
Sen kan man ju undra vad det är för ***** han är KK med. Av respekt för en tjejs pojkvän skulle jag aldrig ligga med en tjej jag vet har ett förhållande. Hur skulle man själv må om nån gjorde detsamma? Btw tyckte jag du gjorde helt rätt som påtalade det för honom istället för att som många grabbar gör, applådera det.

Cilia
2007-01-08, 09:47
Sen kan man ju undra vad det är för ***** han är KK med. Av respekt för en tjejs pojkvän skulle jag aldrig ligga med en tjej jag vet har ett förhållande. Hur skulle man själv må om nån gjorde detsamma?
Det där förstår jag inte.
Jag är helt emot otrohet men om jag är singel så är jag fri och den som har ansvar är dom som är i förhållandet. Ingen utomstående kan ta på sig det ansvaret. Att kalla henne för glåpord är bara konstigt. Det är ju han som kn*llar runt. Du vet inte ens om hon vet ngt om hans förhållande eller bara tror dom är KK och fria.

Däremot så skulle jag inte kunna tänka mig att vara med någon som är otrogen därför att jag inte kan ha någon respekt för en sån person och då är det svårt att bli tänd på honom.

Nevermore
2007-01-08, 09:59
Det där förstår jag inte.
Jag är helt emot otrohet men om jag är singel så är jag fri och den som har ansvar är dom som är i förhållandet. Ingen utomstående kan ta på sig det ansvaret. Att kalla henne för glåpord är bara konstigt. Det är ju han som kn*llar runt. Du vet inte ens om hon vet ngt om hans förhållande eller bara tror dom är KK och fria.

Däremot så skulle jag inte kunna tänka mig att vara med någon som är otrogen därför att jag inte kan ha någon respekt för en sån person och då är det svårt att bli tänd på honom.

Har han varit ihop med tjejen ett år så är det ganska givet att hans KK vet om det förhållandet, bara naivt att tro nåt annat.
Man är väl knappast utomstående om man ligger med någons pojkvän, utan snarare i högsta grad delaktig. Anser du också att du kan ligga med din bästa kompis pojkvän? Det är ju han som har ansvaret, inte du. Tycker du inte det är ok så anser du ju ändå att du har någon typ av ansvar, men isåfall enbart gentemot de människor du känner. Men du har ingen empati för människor du inte känner?

Cilia
2007-01-08, 11:19
Har han varit ihop med tjejen ett år så är det ganska givet att hans KK vet om det förhållandet, bara naivt att tro nåt annat.
Man är väl knappast utomstående om man ligger med någons pojkvän, utan snarare i högsta grad delaktig. Anser du också att du kan ligga med din bästa kompis pojkvän? Det är ju han som har ansvaret, inte du. Tycker du inte det är ok så anser du ju ändå att du har någon typ av ansvar, men isåfall enbart gentemot de människor du känner. Men du har ingen empati för människor du inte känner?
Det är inte säkert att hon vet.
Enligt ditt resonemang borde även hans flickvän veta om det.

Jag skulle inte ligga med någon som är otrogen vilket jag redan har redogjort för. Jag skulle ännu mindre ligga med min bästa kompis pojkvän för där har jag ett ansvar eftersom hon och jag har en relation även om den inte är sexuell.

Jag är full av empati.

mathor
2007-01-08, 11:47
Jag håller helt klart med om att det man inte vet tar man ingen skada av i det där fallet. Jag låter gärna min kvinna vara med andra om hon döljer det bra. Känner ingen av parterna skuldkänslor inför det kristna sveket brukar det inte heller bli några problem att låtsas som inget. Känns förlegat och onödigt att bli sur över att människor vill ha variation.

Nina L
2007-01-08, 12:10
Lär inte ha hänt ett skit med hans självförtroende, men grymt bra gjort/sagt av dig. Att folk är öppet otrogna (alla/flera vet utom partnern) är inte precis ovanligt.

Jag har bestämt mig för att reagera hårdare på det själv också. Tidigare lät jag sånt passera obemärkt. Nu har jag dock en lite annan syn på saken...

Krokodil
2007-01-08, 12:18
Det där förstår jag inte.
Jag är helt emot otrohet men om jag är singel så är jag fri och den som har ansvar är dom som är i förhållandet. Ingen utomstående kan ta på sig det ansvaret. Att kalla henne för glåpord är bara konstigt. Det är ju han som kn*llar runt. Du vet inte ens om hon vet ngt om hans förhållande eller bara tror dom är KK och fria.

Däremot så skulle jag inte kunna tänka mig att vara med någon som är otrogen därför att jag inte kan ha någon respekt för en sån person och då är det svårt att bli tänd på honom.+1!

Timme
2007-01-08, 12:21
Nu tror jag absolut inte själv att jag gjorde något fel mot killen, bara kände för att delge och skriva av mig lite efter ett möte med ett sådant pack.

Jag satt och snackade med en kompis, och hans kompis kompis. Kortfattat - Kände inte den snubben överhuvudtaget. Trevlig kis, rolig att snacka med. Sen dök hans polare upp, också rätt trevlig och gjorde ett bra intryck de första minuterna.

Sen säger killen, den som dök upp senast, en sak som får mig att resa på ögonbrynet.

"Jojo, för fan - Jag kom precis från Sara, en tjej jag är lite KK med. Hon är så jävla fin!"

Ok, jag hade inte bansunerat ut det till två killar jag nyss mött, men ok, det struntar väl jag i - Om han inte tidigare berättat att hans flickvän var på semester i Egyptien.

"KK? Har du och din flickvän ett öppet förhållande, det var inte vanligt!" sade jag då, lite intresserad faktiskt över hur ett sådant förhållande ser ut. Då svarar killen det man verkligen börjar grimasera åt.

"Nej, för fan - Hon vet inget."

Jag böjer på ögonbrynen och frågar honom vad han sade, för jag ville inte tro att han helt öppet berättar att han är otrogen. Men jo, han konfirmerar att jag hörde rätt, och innan jag hunnit tänka efter så säger jag följande:

"Vänta... menar du att du är en sådan där äcklig jävel som är otrogen med sin flickvän så fort hon är på semester?"

"Ääh...eeh, nänä alltså...uhm... Vi är KKs annars också."

Okej, vi pausar här. Vad försöker killen egentligen säga? Att han är mindre äcklig för det? Jaja, vi fortsätter. [Play]

"Så du menar att du är otrogen mot din flickvän hela tiden?!" säger jag, och ser förmodligen ut som en amish som för första gången ser en nattklubb: Helt förbluffad och vet inte om jag ska skratta eller gråta.

"Ja alltså..." säger han "Vi var KKs när min flickvän och jag blev ihop, och sen fortsatte vi bara"

Egentligen förstår jag inte varför jag bryr mig, killen måste ju ha problem, men jag fortsätter ju så klart, i förvåning.

"Hur länge har ni varit ihop?"
"Drygt 1 år."

Jo, tjena - Det var ju hyggligt att ha varit otrogen 100% av drygt ett år. Jag skakar på huvudet och ställer mig upp, och min polare med mig, även han väldigt förvånad.

"Alltså, jag förstår inte varför jag ens bryr mig, men att vara otrogen är fan patetisk och jag blir helt ärligt äcklad av dig. Du borde göra slut med din flickvän, för hon kan nog inte hitta något sämre."

Öppet otrogen till alla förutom sin flickvän... Så fruktansvärt rälig stil enligt mig.

Varför kör folk verkligen med "Det man inte vet, lider man inte av"-stilen?
Suck...

Fy vad ruttet. Jag håller med dig. Det där är så otroligt lågt så det inte är sant.

Nevermore
2007-01-08, 12:22
Det är inte säkert att hon vet.
Enligt ditt resonemang borde även hans flickvän veta om det.

Jag skulle inte ligga med någon som är otrogen vilket jag redan har redogjort för. Jag skulle ännu mindre ligga med min bästa kompis pojkvän för där har jag ett ansvar eftersom hon och jag har en relation även om den inte är sexuell.

Jag är full av empati.

Du tror inte han instruerat sin KK att t ex inte ringa vissa tider, inte dyka upp oanmäld? Har han inte gjort det så är han ju dummare än ett spån. Men för din skulle kan jag ändra mig och säga att "vet hans KK om att han har en tjej är hon en *****"
Om du rent hypotetiskt skulle vilja ligga med någon som var otrogen skulle det inte vara nåra hinder för dig om det nu inte var din kompis kille? Enligt ditt resonemang borde din kompis inte bli sur på dig utan bara sin pojkvän eftersom det är han som bär hela ansvaret. Det är förbannat elakt att ligga med någon annans partner om man vet hur ont det gör för partnern ifall det skulle uppdagas, det spelar väl ingen roll om man känner människan eller inte.

Jense
2007-01-08, 12:56
För att det är så :)



jo men när och hon kommer få reda på det så blir det kaos.

tyckte du gjorde helt rätt, sånna svin förtjänar inte att få något

adriano
2007-01-08, 13:21
Hej igen,

blev ett missforstand.. jag trodde det var en tjej som skrivit inlagget var inte sa uppmarksam

mini
2007-01-08, 13:25
Hej igen,

blev ett missforstand.. jag trodde det var en tjej som skrivit inlagget var inte sa uppmarksam

Men vad blir skillnaden? Ditt svar är ju ändå puckat.

Whistler
2007-01-08, 14:38
Jag förstår absolut killens behov (gratulerar till er som inte förstår det), och hade det varit ett öppet förhållande alternativ en tresamhet så hade det ju varit helt okej, men att gå bakom ryggen? Nee, ett hoppknä i ansiktet ska han ha...

adriano
2007-01-08, 14:45
Men vad blir skillnaden? Ditt svar är ju ändå puckat.

Mitt svar ar min asikt och passar det inte lilla froken sa ar det val sa.

Nina L
2007-01-08, 15:01
Mitt svar ar min asikt och passar det inte lilla froken sa ar det val sa.Känner jag inte igen en av härskarteknikerna, så säg? *flirtar med mini*

Vad blir ditt riktiga svar till trådstartaren då? Nu när du läst mer noga.

Cilia
2007-01-08, 16:09
Du tror inte han instruerat sin KK att t ex inte ringa vissa tider, inte dyka upp oanmäld? Har han inte gjort det så är han ju dummare än ett spån. Men för din skulle kan jag ändra mig och säga att "vet hans KK om att han har en tjej är hon en *****"
Om du rent hypotetiskt skulle vilja ligga med någon som var otrogen skulle det inte vara nåra hinder för dig om det nu inte var din kompis kille? Enligt ditt resonemang borde din kompis inte bli sur på dig utan bara sin pojkvän eftersom det är han som bär hela ansvaret. Det är förbannat elakt att ligga med någon annans partner om man vet hur ont det gör för partnern ifall det skulle uppdagas, det spelar väl ingen roll om man känner människan eller inte.
Jag har ingen aning om vad han har sagt eller inte.
Det är du som lägger in massa antaganden i detta som ingen av oss har en aning om och sen bedömmer henne utifrån det perspektivet.

Jag kan inte hypotetiskt tänka så eftersom jag av erfarenhet vet att jag inte tänder på sånna killar. Men annars så JA, jag anser att om min kille är otrogen så är det honom jag ska rikta min aggression mot och ingen annan.

Men jag anser fortfarande att jag har andra relationer i mitt liv än enbart sexuella och där har jag också ansvar.

Tricklev
2007-01-08, 16:18
Mitt svar ar min asikt och passar det inte lilla froken sa ar det val sa.

Så bara killar har rätten att bli upprörd över saker? :D

hultman
2007-01-08, 16:24
Fy fan vilken jävla skit.

sissa
2007-01-08, 16:38
Det där förstår jag inte.
Jag är helt emot otrohet men om jag är singel så är jag fri och den som har ansvar är dom som är i förhållandet. Ingen utomstående kan ta på sig det ansvaret. Att kalla henne för glåpord är bara konstigt. Det är ju han som kn*llar runt. Du vet inte ens om hon vet ngt om hans förhållande eller bara tror dom är KK och fria.

Däremot så skulle jag inte kunna tänka mig att vara med någon som är otrogen därför att jag inte kan ha någon respekt för en sån person och då är det svårt att bli tänd på honom.


Om vi nu tänker oss att man vet att personen har ett förhållande. Varför har du (eller nån annan) rätt att vara med en annan persons partner?
Hur kan man vara helt emot otrohet och samtidigt inte tycka det är något fel med att vara en annan persons partner? Jag menar om man vet så är det ju ändå ett val man gör. Och det lär med stor sannolikhet skada. Sen inser jag också att det är ett omöjligt uppdrag att ändra på alla andra, det är personen som är otrogen som måste ändra på sig. Men det gör det inte rätt för det. Tycker jag. Jag vet inte. ;)

skaparn
2007-01-08, 17:06
Om vi nu tänker oss att man vet att personen har ett förhållande. Varför har du (eller nån annan) rätt att vara med en annan persons partner?

För _rätt_?

Är människan i fråga den bedragnes ägodel som du måste ha rätt att vara med? Det enda bandet av förtroende i ett otrohetsdrama är mellan den som bedrar och den som blir bedragen. Den utomstående har inte lovat någon någonting och gör sig således heller inte skyldig till något.

bladhet
2007-01-08, 17:09
Klockrent gjort.. av dig alltså

sissa
2007-01-08, 17:22
För _rätt_?

Är människan i fråga den bedragnes ägodel som du måste ha rätt att vara med? Det enda bandet av förtroende i ett otrohetsdrama är mellan den som bedrar och den som blir bedragen. Den utomstående har inte lovat någon någonting och gör sig således heller inte skyldig till något.


Om en utomstående som känner till att två personer har ett förhållande medverkar till otroheten, och samtidigt är emot otrohet, hur kan den personen då vara utan ansvar?

skaparn
2007-01-08, 17:25
Om en utomstående som känner till att två personer har ett förhållande medverkar till otroheten, och samtidigt är emot otrohet, hur kan den personen då vara utan ansvar?

Det är väl en åsiktsfråga om hur långt ansvaret sträcker sig. Jag tycker det är ungefär som om jag övertalar dig att berätta en hemlighet du lovat någon annan att inte berätta. Den enda som bryter något då är du, även om jag principiellt är mot att man bryter löften om tystnad.

Dnepr
2007-01-08, 17:25
Om en utomstående som känner till att två personer har ett förhållande medverkar till otroheten, och samtidigt är emot otrohet, hur kan den personen då vara utan ansvar?

För att det är den enda av dom inblandade som inte har nån plikt mot nån av dom övriga.

skaparn
2007-01-08, 17:30
Fast å andra sidan så har lagstiftaren ganska nyligt gett tredje parten ett ansvar vid häleribrott där den som köper en stulen vara inte kan anses ha handlat i god tro längre. Dock är det en viss skillnad eftersom otrohet inte per definition är ett brott annat än av ett löfte mellan två människor om trohet ifall sådant föreligger.

Lellan
2007-01-08, 17:33
Killens självförtroende struntar jag helt i. Lider däremot med tjejen om hon ovetandes är ihop med honom, du kanske skulle frågat om tjejens nummer..

En del killar mäter bekräftelse i kvantitet inte kvalitet, därav hans dåliga omdöme.. men hursomhelst så gjorde du rätt. Han trodde väl kanske han skulle stiga i aktning, skönt att han blev varse sitt fall..

sissa
2007-01-08, 17:39
Det är väl en åsiktsfråga om hur långt ansvaret sträcker sig. Jag tycker det är ungefär som om jag övertalar dig att berätta en hemlighet du lovat någon annan att inte berätta. Den enda som bryter något då är du, även om jag principiellt är mot att man bryter löften om tystnad.


Mm...alltså jag skulle nog se det som rätt motsägelsefullt att vara emot löftesbrytning och samtidigt göra allt för att någon bröt ett löfte. Alltså det måste ju vara som du säger, att man faktiskt kan[ vara emot att man bryter löften, men att man samtidigt gör allt för att nån ska bryta ett löfte. Men det är dock jäkligt motsägelsefullt och lite...cyniskt.

skaparn
2007-01-08, 17:42
Mm...alltså jag skulle nog se det som rätt motsägelsefullt att vara emot löftesbrytning och samtidigt göra allt för att någon bröt ett löfte. Alltså det måste ju vara som du säger, att man faktiskt kan[ vara emot att man bryter löften, men att man samtidigt gör allt för att nån ska bryta ett löfte. Men det är dock jäkligt motsägelsefullt och lite...cyniskt.

Ja, det är nog lite cyniskt.

sissa
2007-01-08, 17:44
För att det är den enda av dom inblandade som inte har nån plikt mot nån av dom övriga.


Nä, men om man är emot otrohet så är det tveksamt om man inte går emot det när man medverkar till en. Tycker jag.

Gpajpen
2007-01-08, 17:56
ja fyfan fattar inte att folk kan göra sådär.
otrogen nån gång kan man förstå att det KAN hända men vf 1 år?
jävla svin

Jense
2007-01-08, 18:54
ja fyfan fattar inte att folk kan göra sådär.
otrogen nån gång kan man förstå att det KAN hända men vf 1 år?
jävla svin



Nä varför det? otrogen nån gång är samma skit, det sårar lika mycket.

norsk_gadd
2007-01-08, 18:57
Skit i hans självförtroende, skönt om du sårade honom. Ett riktigt svin!

Nevermore
2007-01-08, 19:01
Fast å andra sidan så har lagstiftaren ganska nyligt gett tredje parten ett ansvar vid häleribrott där den som köper en stulen vara inte kan anses ha handlat i god tro längre. Dock är det en viss skillnad eftersom otrohet inte per definition är ett brott annat än av ett löfte mellan två människor om trohet ifall sådant föreligger.

Det är ju inte direkt om det är ett brott eller inte vi diskuterar. Jag anser att det inte är rätt att på det viset vara delaktig i en handling som bidrar till att någon annan blir sårad.

Stoltz
2007-01-08, 19:04
Killens självförtroende struntar jag helt i. Lider däremot med tjejen om hon ovetandes är ihop med honom, du kanske skulle frågat om tjejens nummer..


Nja... hade gärna gjort en god gärning så, men att ringa som total främling och berätta att hennes pojkvän är otrogen, det stämmer inte riktigt överens med mitt sätt att agera - Tror tyvärr det hade gett fel effekt.

Jag hoppas dock att orden tog honom och att han själv gör något åt det, eller att vår gemensamma bekant gör något.

Stoltz
2007-01-08, 19:05
ja fyfan fattar inte att folk kan göra sådär.
otrogen nån gång kan man förstå att det KAN hända men vf 1 år?
jävla svin

Det ska aldrig ske. Inte en gång, inte två, aldrig.
Tycker det är moraliskt fel och visar ingenting annat än en svag personlighet och brist på integritet.

Cilia
2007-01-08, 20:47
Skaparn förklarade hur jag ser på det hela.

Nä, men om man är emot otrohet så är det tveksamt om man inte går emot det när man medverkar till en. Tycker jag.
Jag är emot otrohet och kan inte tänka mig att vara med någon som är otrogen så jag förstår inte din fråga.

Dnepr
2007-01-08, 20:52
Skaparn förklarade hur jag ser på det hela.


Jag är emot otrohet och kan inte tänka mig att vara med någon som är otrogen så jag förstår inte din fråga.

Det är ingen fråga - hon säger ju precis det du också tycker.

sissa
2007-01-08, 21:21
Jag är emot otrohet och kan inte tänka mig att vara med någon som är otrogen så jag förstår inte din fråga.

Ok. Då är inte du motsägelsefull dårå:)

Men du skrev " Jag är helt emot otrohet men om jag är singel så är jag fri och den som har ansvar är dom som är i förhållandet."

Jag ifrågasätter ansvarsbiten. citerar det jag skrev till skaparn " Om en utomstående som känner till att två personer har ett förhållande medverkar till otroheten, och samtidigt är emot otrohet, hur kan den personen då vara utan ansvar?"

Cilia
2007-01-08, 21:24
Ok. Då är inte du motsägelsefull dårå:)

Men du skrev " Jag är helt emot otrohet men om jag är singel så är jag fri och den som har ansvar är dom som är i förhållandet."

Jag ifrågasätter ansvarsbiten. citerar det jag skrev till skaparn " Om en utomstående som känner till att två personer har ett förhållande medverkar till otroheten, och samtidigt är emot otrohet, hur kan den personen då vara utan ansvar?"
Men jag tycker så
Du kanske tycker det är motsägelsefullt.

JAG är emot otrohet och kan därför inte tänka mig vara med en man som är otrogen.

Det är inte samma sak som att jag dömmer en person som är singel och har sex med en man/kvinna som är i ett förhållande.

Den personen medverkar inte till otrohet precis som Skaparn sa.
Jag kan inte vara otrogen om jag inte är i ett förhållande och jag kan inte ta på mig andras ansvar. Jag anser att den personen är utan ansvar. Dessutom så blir ofta den personen också väldigt sårad i situationen.

sissa
2007-01-08, 21:49
Nej, det är sant att det finns inget löfte att bryta, men jag anser det inte vara självklart att man står utan ansvar för det. Alltså visst, vad har man för ansvar som singel kan man tycka. Men är man emot otrohet så är det iallafall inkonsekvent att medverka till en otrohet ( nu skrev du förvisso så här " Den personen medverkar inte till otrohet precis som Skaparn sa." men jag kan inte se hur man inte skulle medverka till otroheten.;) )

Cilia
2007-01-08, 21:58
Nej, det är sant att det finns inget löfte att bryta, men jag anser det inte vara självklart att man står utan ansvar för det. Alltså visst, vad har man för ansvar som singel kan man tycka. Men är man emot otrohet så är det iallafall inkonsekvent att medverka till en otrohet ( nu skrev du förvisso så här " Den personen medverkar inte till otrohet precis som Skaparn sa." men jag kan inte se hur man inte skulle medverka till otroheten.;) )
Jag förstår hur du tänker men jag ser det inte så.
Jag tycker t ex inte att Monica Lewinsky var ansvarig för att Clinton var otrogen.
Det var helt hans ansvar.

Lellan
2007-01-08, 22:05
Jag förstår hur du tänker men jag ser det inte så.
Jag tycker t ex inte att Monica Lewinsky var ansvarig för att Clinton var otrogen.
Det var helt hans ansvar.


Självklart är det hans ansvar, men det är ändå moraliskt helt förkastligt att medverka till otrohet (om man inte är för otrohet då). Dubbelmoral, att tycka en sak men sedan handla för att det motsatta sker.

Cilia
2007-01-08, 22:07
Självklart är det hans ansvar, men det är ändå moraliskt helt förkastligt att medverka till otrohet (om man inte är för otrohet då). Dubbelmoral, att tycka en sak men sedan handla för att det motsatta sker.
Så du anser att Monica L har ansvar för Clintons otrohet?

sissa
2007-01-08, 22:21
Jag förstår hur du tänker men jag ser det inte så.
Jag tycker t ex inte att Monica Lewinsky var ansvarig för att Clinton var otrogen.
Det var helt hans ansvar.


Det jag reagerar på är "Fy faaaan för otrohet, helt förkastligt! Fast att vara det när man är singel är ju en anan sak. Inget ansvar"
Inte att sätta den som är otrogen och den som personen är otrogen med mot varandra.

Det här med stöld. Tror att många tycker det är fel att köpa stöldgods (som man vet är stöldgods). Varför det egentligen? Om jag inte köper så köper förmodligen nån annan? osv. Jämförelsen med otroheten har säkert sina brister men det rätt kul att jämföra.

Cilia
2007-01-08, 22:24
Det jag reagerar på är "Fy faaaan för otrohet, helt förkastligt! Fast att vara det när man är singel är ju en anan sak. Inget ansvar"
Inte att sätta den som är otrogen och den som personen är otrogen med mot varandra.

Det här med stöld. Tror att många tycker det är fel att köpa stöldgods (som man vet är stöldgods). Varför det egentligen? Om jag inte köper så köper förmodligen nån annan? osv. Jämförelsen med otroheten har säkert sina brister men det rätt kul att jämföra.
Du förstår inte vad jag säger
Du hoppar hela tiden över den logiken i mitt resonemang så det är nog lika bra att vi lägger ner för vi bara repeterar det vi säger.


Sen tror inte jag på att man kan stjäla människor (om det inte är kidnappning).

Jag är ansvarig för mitt eget handlande och kan inte lägga över det på någon annan och säga att jag blev lurad.

sissa
2007-01-08, 22:38
det är nog lika bra att vi lägger ner .

deal.

Lellan
2007-01-08, 23:13
Så du anser att Monica L har ansvar för Clintons otrohet?

Nä, Clinton skrev jag? Å lade till att om Monica L ogillar otrohet, så är det moraliskt förkastligt att medverka till det. Precis så, fast andra ord.. :cool: