handdator

Visa fullständig version : Kaffe?

mrflyes
2007-01-07, 21:37
Kan ett stort kaffeintag medföra något negativt förutom koffeinberoende, bruna tänder etc, jag menar mer i viktväg?

MVH

King Grub
2007-01-07, 21:42
Koffein ökar energiförbrukningen och en ökning av kaffeiintaget kan öka viktminskning något vid underskott eller minska viktökning vid överskott.

Kaffedrickande kommer inte att ha negativ effekt på din träning. Rent koffein har en ergogen effekt, men det saknas mer eller mindre helt om koffeinet tas i form av kaffe. Kaffe, men inte rent koffein, verkar skydda mot insulinresistens och diabetes.

Eddie Vedder
2007-01-07, 21:48
Kan ett stort kaffeintag medföra något negativt förutom koffeinberoende, bruna tänder etc, jag menar mer i viktväg?

MVH
Om du testar att söka på "kaffe" och/lr på "koffein" i sökfunktionen kommer de upp hur mycke som helst, det är bra om du vill bilda dej en egen uppfattning. Vissa tycker ju kaffe är rena giftet medans andra (som jag exempelvis) älskar kaffe, mår bra av de och tycker det förbättrar resultaten.

mrflyes
2007-01-07, 21:50
ok..tack för era svar, jag älskar kaffe så då ska jag fortsätta njuta! tackar

ManuelIT
2007-01-08, 00:35
Koffein ökar energiförbrukningen och en ökning av kaffeiintaget kan öka viktminskning något vid underskott eller minska viktökning vid överskott.

Kaffedrickande kommer inte att ha negativ effekt på din träning. Rent koffein har en ergogen effekt, men det saknas mer eller mindre helt om koffeinet tas i form av kaffe. Kaffe, men inte rent koffein, verkar skydda mot insulinresistens och diabetes.

hur stora ökningar av energiförbrukningen pratar vi om med 300mg koffein? tillräckligt stora ökningar att man borde ha med det i sin ekvation när man lägger upp en kostschema för bulk?

bushwakko
2007-01-08, 08:41
Just siffror vet jag inte, men tror inte du behöver tänka på det när de gäller "bara" 300 mg.

Eddie Vedder
2007-01-08, 09:08
hur stora ökningar av energiförbrukningen pratar vi om med 300mg koffein? tillräckligt stora ökningar att man borde ha med det i sin ekvation när man lägger upp en kostschema för bulk?

Menar du att du är orolig för att kaffet ska hindra dej för att hamna på överskott? De kan jag säga är nästintill omöjligt.

Trance
2007-01-08, 11:30
Kaffe innehåller ju dessutom en del antioxidanter, kan ju vara trevligt antar jag.