handdator

Visa fullständig version : protein på tom mage?


BeatNec
2007-01-07, 19:30
ja funderar på hur de egentligen funkar med tillskott av protein, man ska ju ta proteinet på tom mage innan träning för bästa anabol effekt.

tom mage pga av att de ska tas upp fort. desto fortare det tas upp desto bättre. de är väll därför BCAA eller EAA är bättre en vassle tex. men för mig är det nästan omöjligt att ta tex vassle på tom mage för vi tränar ju på morgonen. Att träna utan frukost i magen känns inte så bra.


dvs man kommer ha försämrad anabol effekt på proteinet, men är det då någon större skillnad på om man äter vassle än BCAA? Kommer tex BCAA med lite mat i magen vara lika snabbt som vassle på tom mage? eller hur funkar de?

blekfet2
2007-01-07, 20:31
Varför krånga till ett gammalt koncept gällande vassle som verkligen fungerar?

Nilsjohan
2007-01-07, 22:32
varför inte kolhydrater till ditt EAA/vassle?

Philippp
2007-01-07, 23:01
vasslet och bcaat kommer vara lika "dåliga" tillsammans ändå när de inte tas på tom mage det är jag högst säker på

BeatNec
2007-01-07, 23:36
vasslet och bcaat kommer vara lika "dåliga" tillsammans ändå när de inte tas på tom mage det är jag högst säker på

så med andra ord så spelar det ingen roll om man äter esapro eller whey80 om man ändå inte äter det på tom mage??




formulerade mig illa i mitt fösta inlägg märker jag nu...

Philippp
2007-01-07, 23:58
så med andra ord så spelar det ingen roll om man äter esapro eller whey80 om man ändå inte äter det på tom mage??




formulerade mig illa i mitt fösta inlägg märker jag nu...

exakt, whey 80 innehåller ändå esapro aminosyrorna fast tillsammans med massa annat såklart - om jag inte har blivit kokooooo och minns fel

BeatNec
2007-01-08, 00:05
exakt, whey 80 innehåller ändå esapro aminosyrorna fast tillsammans med massa annat såklart - om jag inte har blivit kokooooo och minns fel

jo det vet jag, men frågan är om det verkligen inte blir någon skillnad på dem om man har mat i magen?

Dr Nick
2007-01-08, 06:04
Skumma dom sista sidorna i esapro tråden ,grub har svarat där.

BeatNec
2007-01-08, 10:57
tack dr nick

BeatNec
2007-01-08, 11:24
så nu gör jag så att jag vaknar och drar till gymmet, äter jag min frukost där bestående av 1dl vassle och 1dl malto.

istället för att föst äta frukost hemma och sedan en timma senare ta en shake innan passet?

sicken lyx.

EiseltUK
2007-01-08, 14:49
så med andra ord så spelar det ingen roll om man äter esapro eller whey80 om man ändå inte äter det på tom mage??




formulerade mig illa i mitt fösta inlägg märker jag nu...


Det vet vi inte ännu eftersom det inte finns någon studie som kollat effekten av EAA i samband med mat. Både EAA och vassle är testat på tom mage och då har rena EAA (speciellt före träningen) en bättre effekt på proteinsyntesen. Det finns en studie (Tipton KD, Wolfe RR) där man spekulerar om att leucinet i vassle tas upp för fort i förhållande till de andra aminosyrorna och på så sätt kunkurrerar om upptaget. Det kan vara en förklaring till varför man inte få samma anabola gensvar av vassle.

Flykt
2007-01-08, 15:08
Vad finns det för bieffekter av dessa protein pulver?
Nyss köpt wheyprotein.

King Grub
2007-01-08, 15:11
Det är mjölkprotein, inget konstgjort eller konstigt. Samma protein finns i vanlig mjölk. Det ger inga bieffekter om du tål mjölkprodukter. Laktoshalten varierar. Allergi mot mjölkprotein är mer sällsynt.

Axmode
2007-01-08, 17:22
Det är lättare än vad man tror att träna innan frukost. Har börjat göra det när jag har tid och gör alltid mina bästa pass då. Även fast du är hungrig innan så släpper det när du får i det lite carbs+eaa och massor av vatten.
Finns väl igentligen ingen idé av att äta frukost och sedan dra te gymmet då maten endast kommer ligga kvar i magsäcken och då energin under passet kommer från det du åt efter förra passet.