handdator

Visa fullständig version : Deffa på skolloven, alltså 2 gånger om året


eyhomie
2007-01-07, 15:19
Är det för ofta att deffa 2 gånger om året? Jag tänkte på att köra deff på jullovet, som endast är 3 veckor (men kan nog fixa 3 kilo där ändå) och sen köra en rejäl deff på sommarlovet, som ju är 9 veckor.

Vill inte deffa när det är skola eftersom när det är deff är jag jävligt noga med maten (som om jag inte är det annars, heh..) Men extra noga. Att gå utan mat 4 timmar i skolan är inget jag accepterar vid deff, men som jag kan acceptera vid bulk.

Så hur tror ni det skulle bli? Bra? Rent åt helvete?

Eddie Vedder
2007-01-07, 15:30
Är det för ofta att deffa 2 gånger om året? Jag tänkte på att köra deff på jullovet, som endast är 3 veckor (men kan nog fixa 3 kilo där ändå) och sen köra en rejäl deff på sommarlovet, som ju är 9 veckor.

Vill inte deffa när det är skola eftersom när det är deff är jag jävligt noga med maten (som om jag inte är det annars, heh..) Men extra noga. Att gå utan mat 4 timmar i skolan är inget jag accepterar vid deff, men som jag kan acceptera vid bulk.

Så hur tror ni det skulle bli? Bra? Rent åt helvete?
De är inga fel me de om de är nåt du känner för. Skulle du klara de vore jag ruskigt imponerad för sommaren å tiden runt jul/nyår är ju inte så "deff-vänliga" perioder direkt.

Sen har jag lite svårt å se orsaken till att du inte skulle acceptera 4 timmar utan mat vid deff? Är de för att de helt enkelt inte funkar för dej rent "hungermässigt" så är de ju en sak, men de e bara en myt att du absolut måste käka me si och så många timmars mellanrum "för att hålla förbränningen igång".

Tom Jr
2007-01-07, 16:38
Håller med Eddie. Det finns ingenting som säger att man måste äta vissa tider för att hålla igång fettförbränningen. Men, om du går i skolan och inte kan deffa pga att du är hungrig - ta med dig ett par frukter, lite nötter eller vad som helst? :thumbup:

eyhomie
2007-01-07, 16:44
Den myten har jag aldrig ens hört talas om:) Nä det är just för att jag inte pallar med varken skolan eller träningen då. Kommer in i någon ond cirkel på något sett.

Är väl inte den som gillar ha med mig massa saker till skolan. Hade med mig ägg ett tag när jag hade ännu sämre tider (6 timmar utan mat).

Men funkar det bra med loven så kör jag på det. Har kört så nu under jullovet och nån vecka innan det också och det har funkat bra. Festar ändå inte så mycket.