handdator

Visa fullständig version : Är det bra att köra armhävningar varje dag?


erik_strid
2007-01-06, 23:53
Tjena!Jag styrke tränar 3 gånger i veckan (explosivt) och jag undrar om det är bra att även köra nåra sett armhävningar varje dag?Vill nämligen bli bra på det.

K.J
2007-01-06, 23:56
Tjena!Jag styrke tränar 3 gånger i veckan (explosivt) och jag undrar om det är bra att även köra nåra sett armhävningar varje dag?Vill nämligen bli bra på det.

Kanske är fel person att svara på det här men jag tror kroppen måste vila lite ibland. Kör inte varje dag.

DavidN
2007-01-07, 00:10
förutsatt att armhävningar är som fjärtar i sahara så borde det fungera utmärkt. Iallafall om du inte gör pushups tills mjölksyran äter dig eller du failar på annat vis.

Se det som en genomblödningsövning (prioriteringsträning) och gör korta set utan att det blir en anträngning.

Dreas
2007-01-07, 01:03
Hej! Musklerna måste vila i 48 timmar för att återhämta sig helt! Kör med två dagars mellanrum mellan varje pass så ska det nog gå bra!

Andreas

DavidN
2007-01-07, 01:13
Hej! Musklerna måste vila i 48 timmar för att återhämta sig helt! Kör med två dagars mellanrum mellan varje pass så ska det nog gå bra!

Andreas
Det beror som sagt på hur utförandet är planerat, armhävningar är enkel övning att det kan räknas som normal daglig rörelse.

skylined
2007-01-07, 02:22
beror väl på lite hur många sets/reps, men jag kör helst bara extra armhävningar de dagar jag tränar på, och nåt extra set ibland om jag känner för det, inte mer än 1-2 sets i sånna fall

Troll
2007-01-07, 03:27
Innan jag skaffade vikter till gymmet körde jag armhävningar nästan varge dag, funkade bra för att hålla igång kroppen.
Men jag körde så många jag orkade, inte flera set.

NisseEriksson
2007-01-07, 10:44
Jag gör några varje kväll

petersson
2007-01-07, 10:51
Jag tror inte man ska vara rädd för att använda kroppen till nått annat än det man gör på gymmet. Några armhävningar varje dag kan inte vara så farligt, förutsatt att det inte är supertungt att göra dom..

stridis
2007-01-07, 18:20
Kroppen vänjer sig. Att köra armhävningar varje dag så många man orkar i ett set t. ex. är inget farligt, förutsatt att du kan göra armhävningar på ett vettigt sätt (och är såpass van att du inte får ont i handleder och dyl) och inte tillåter tekniken att degraderas.

Det är inte direkt Lance Armstrong nivå på den träningen. Det är lungt.