handdator

Visa fullständig version : Bröst?


Henkan
2007-01-06, 18:53
Mina bröst släpar efter litegrann....
Brukar ligga runt 4 övningar på bröst!

Tänkte prova nytt schema..
Jag trivs med tunga vikter men tänkte även varva det med mindre vikter efter dem tunga.

Tex ja kör nu bänkpress....runt 6-8reps på 110kg x 3 set.
Sned bänkpress 90kg på 8-10reps.

Tänkte sen köra kanske sned bänkpress med mindre vikter..typ 30kg..och kanske ligga runt 15-20reps efter dessa tunga för att köra superkontrollerat.

Sen någon isolationsövning?
Någon som kombinerar färre med högreps på bröst i basövningarna?

Vad tror ni om detta?

NisseEriksson
2007-01-06, 19:16
Väldigt konstigt att brösten släpar efter
Det är inga småvikter du kör med och måga reps+komplemmentsövningar.
Jag har tyvärr inga tips
Väldigt konstigt :confused:

Nevermore
2007-01-06, 19:21
Väldigt konstigt att brösten släpar efter
Det är inga småvikter du kör med och måga reps+komplemmentsövningar.
Jag har tyvärr inga tips
Väldigt konstigt :confused:

Han kanske böjer 280kg, markar 300 och bicepscurlar på 90kg. Isåfall släpar hans bröst när han kör på de där vikterna.

Nevermore
2007-01-06, 19:22
Mina bröst släpar efter litegrann....
Brukar ligga runt 4 övningar på bröst!

Tänkte prova nytt schema..
Jag trivs med tunga vikter men tänkte även varva det med mindre vikter efter dem tunga.

Tex ja kör nu bänkpress....runt 6-8reps på 110kg x 3 set.
Sned bänkpress 90kg på 8-10reps.

Tänkte sen köra kanske sned bänkpress med mindre vikter..typ 30kg..och kanske ligga runt 15-20reps efter dessa tunga för att köra superkontrollerat.

Sen någon isolationsövning?
Någon som kombinerar färre med högreps på bröst i basövningarna?

Vad tror ni om detta?

Du kommer inte bygga nån mer volym på brösten genom att sänka vikterna så att du måste köra 15-20reps. Prova byta till hantlar istället, en del får bättre kontakt i bröstmusklerna av det.

kyla
2007-01-06, 19:26
Stående kabelflyes är en icke så tokig isolationsövning (som ändå inkluderar flera andra muskler) som komplement. Snacka om kontakt iaf! Men annars är väl variation som vanligt en nyckel, kör hantelpress ibland, kör 12 reps ibland och sex reps ibland etc... Låt aldrig kroppen vänja sig.

Larsen
2007-01-06, 20:35
Du kommer inte bygga nån mer volym på brösten genom att sänka vikterna så att du måste köra 15-20reps. Prova byta till hantlar istället, en del får bättre kontakt i bröstmusklerna av det.

+1