handdator

Visa fullständig version : Vilka är dina sämsta sidor? (som du vågar erkänna)


jenny
2007-01-06, 17:48
Har då och då funderat på den klassiska arbetsintervjufrågan, Vilka är dina sämsta sidor?
Vad skulle du säga då skulle du inte erkänna. Finns det något som är helt fel att säga som automatiskt diskvalificerar någon från jobbet?
OCh finns det egentligen egenskaper som alltid är negativa?

Jag tycker det är en svår fråga men det kanske bara är jag som övertänker.

mela
2007-01-06, 17:50
Jag överanalyserar allt :P Det är en dålig egenskap, iaf för mig själv.
Sedan är jag VÄLDIGT pratig, kan vara både positiv och negativ iofs.
Har svårt för att säga ifrån om någonting är fel.

Yankeee
2007-01-06, 17:52
OCh finns det egentligen egenskaper som alltid är negativa?


Att inte kunna passa tider är typ alltid negativt.

Jax
2007-01-06, 17:52
Dålig på att kallprata

Jense
2007-01-06, 17:53
Söar in mig lätt i en sak och blir besatt av det i nån veckas tid för att sen byta

booben
2007-01-06, 17:54
Narcissistisk, konflikträdd, elak, svårt för att prata om svåra saker.

Jag tror det är testosteronet *flex*

dojjan
2007-01-06, 18:47
Jag var dålig på att passa tider, har blivit bättre. Dålig på att kallprata (detta är en egenskap jag verkligen skulle vilja förbättra! jelp maj!!). Dålig på att gå o lägga mig i tid.

Fjod0r
2007-01-06, 18:49
Söar in mig lätt i en sak och blir besatt av det i nån veckas tid för att sen byta

+100

inte optimalt för att bli riktigt bra/framgångsrik på något. Dock lär man sig lite om mycket.

Emselie
2007-01-06, 18:49
Folk påstår att jag är negativ...men det är inte sant, det är allt runtomkring som är crappy helt enkelt...jag bara beskriver det så att alla ska förstå! *whistle* :D

regus
2007-01-06, 18:54
Skjuter upp saker
Kan få riktiga hjärnsläpp
Ser i bland rött när någon försöker såra en (eller andra) för dess brister.

shibi
2007-01-06, 18:54
Konflikträdd tror jag.

Och tycker inte om att driva om mig själv alls. Känsligt ämne.

DavidN
2007-01-06, 19:12
jag är så jääävla tjurig

High1ander
2007-01-06, 19:14
Jag har aldrig fel, bara mindre rätt.

Sundsarn
2007-01-06, 19:27
Kan diskutera ett ämne lååååångt längre än andra innan jag erkänner mig besegrad. :smash:

men sen har jag ju inte fel heller *whistle*

wintersnowdrift
2007-01-06, 19:31
Åh herregud, börjar man verkligen fundera i de banorna blir nästan alla ens egenskaper negativa... Är det inte också så man brukar säga, att ens styrkor också är ens svagheter?

I så fall är jag:
Självständig och självsäker (dryg ensamvarg)
(Över)energisk
Verbal och kvicktänkt (pratar utan att tänka först)
Företagsam och aktiv (tar för mycket plats och kväver andra)

Två sidor av samma mynt. Jag tror inte att världen är så pass svartvit att en geneskap är renodlad åt något håll. Att man inte passar tider kan ju t.ex. bottna i att man är spontan och optimistisk (tror alltid att man hinner oavsett och tar sig därför tid att hjälpa gamla tanter över gatan).

//Kristin

Pingu
2007-01-06, 19:34
Fruktansvärt tjurig
Dålig på att passa tider
Blir lättirriterad när jag blir stressad

HajduMan
2007-01-06, 19:37
Folk påstår att jag är negativ...men det är inte sant, det är allt runtomkring som är crappy helt enkelt...jag bara beskriver det så att alla ska förstå! *whistle* :D


Jag håller så mycket med ...

Diana
2007-01-06, 19:38
Har du som mej, några av dessa nedan så tycker jag inte du ska skriva dem... utan istället låta dem försiktigt sippra fram i ljuset efter anställning, medans du tryggt ansluter dej till facket... :D *popcorn*
-Måttligt till mkt kass på att passa tider.
-För höga tankar om sina förmågor(hade jag inte tränat med passare hade jag nog inte suttit här idag)
-Helkasst lokalsinne(vilsegång på Ikea MINST 2ggr )

Mental status:
-Kan tycka synd om tex ett pasta paket som ramlat ner från hyllan i affärn och gått sönder(ok här vandrar vi i gränslandet till det sinnessjuka jag vet... :laugh: )

ja sen finns ju garanterat minst 150 grejjor till men jag vet inte hur långa inlägg man kan skriva...

Angel
2007-01-06, 19:38
Lätt narcissistisk
Impulsiv
Har nära till både skratt och gråt (har inga gråzoner, allt är svart eller vitt)
Drama Queen
Får slängar av social fobi och ångestattacker
Hatar att ha fel och svårt att erkänna det
Skjuter upp saker till det sista och sitter natten före prov och hårdpluggar.
Kontrollfreak (när jag inte är impulsiv)
Rökare
Svårt att släppa saker..tex ex.
Svårt att knyta an till andra människor.
Dömmer folk efter utsidan.
Tävlingslysten (mår dåligt om någon kör om mig)
Lat
Folkilsken
Självdestruktiv

Absinteh
2007-01-06, 19:44
Kommer aldrig till skott när det gäller tjejer
Onödigt gnällig mot mina föräldrar
lätt besatthet av saker
överengagerad ibland.

knazcandy
2007-01-06, 19:54
Är fruktansvärt långsint, kan sura över småsaker hur länge som helst.
Och så är jag väldigt stolt, på negativt sätt tex om en kompis inte har ringt mig på två veckor så tänker jag fan inte ringa henne heller..sådana där fjortisgrejer.
Sen har jag ett allt eller ingetperspektiv, det kan vara bra men mest dåligt för man har alldeles för höga krav på sig själv och andra då.

Sen är jag nog ganska bra ;)

egge
2007-01-06, 20:03
Jag har aldrig fel, bara mindre rätt.

Jag med!!

HajduMan
2007-01-06, 20:06
Lätt narcissistisk
Impulsiv
Har nära till både skratt och gråt (har inga gråzoner, allt är svart eller vitt)
Drama Queen
Får slängar av social fobi och ångestattacker
Hatar att ha fel och svårt att erkänna det
Skjuter upp saker till det sista och sitter natten före prov och hårdpluggar.
Kontrollfreak (när jag inte är impulsiv)
Rökare
Svårt att släppa saker..tex ex.
Svårt att knyta an till andra människor.
Dömmer folk efter utsidan.
Tävlingslysten (mår dåligt om någon kör om mig)
Lat
Folkilsken
Självdestruktiv

:laugh: full pott

Karl_alfred
2007-01-06, 20:06
- Lättirriterad
- För snäll
- För ärlig (tror jag *whistle* )
- Morgonhumöret


Vad jag kommer på nu iaf.

Zakath
2007-01-06, 20:42
(Över)energisk

Jag har mycket svårt att se hur det skulle kunna vara en negativ egenskap på något sätt, de enda möjligen tycker att det är negativt är ju de som bara ligger och slöar och möjligen får dåligt samvete för att du är så pigg och inte de.

Jag har svårt att veta vilka mina dåliga egenskaper är, då det är ovanligt att jag får kritik för något personlighetsdrag (på ett konstruktivt sätt). Men jag kan försöka:

Besserwisser ibland, folk har aldrig klagat på att jag ibland rättar dem om de börjar tala om någon myt som sann. Men ibland blir de helt tysta efteråt, och jag antar att de kanske inte bryr sig och möjligen blev irriterade. :em: Fast det var någon som kallade mig Messerschmidt på Kolozzeum, kanske menade han/hon Besserwisser.

Jag har också svårt för folk som inte verkar uppfatta det jag säger, det blir lätt att jag upprepar mig flera gånger då tills båda två blir irriterade. D.v.s. jag tjatar.

Personligen är tycker jag att min största negativa sida är att jag inte är särskilt spontan när det gäller att ta initiativ med det motsatta könet, jag är nog t.o.m. väldigt dålig på det med tanke på min avsaknad av resultat.

Sedan har jag garanterat flera mindre negativa sidor, sådana jag inte kommer på och sådana som både är positiva/negativa som för dig Kristin.

Jax
2007-01-06, 20:44
Tävlingslysten (mår dåligt om någon kör om mig)

Äh, det är bara förlorare som tycker att det är en dålig egenskap.;)

blekfet2
2007-01-06, 20:44
jag svär lite för ofta och låter då ganska "ond", arbetar på det...

Angel
2007-01-06, 20:46
Äh, det är bara förlorare som tycker att det är en dålig egenskap.;)

Jag blir kaxig som fan när jag vinne med...

LadyG
2007-01-06, 20:50
Envis (i viss mängd är det en bra egenskap, men inte så mycket som hos mig)
Asocial (fler än två okända personer i samma rum är en folksamling)
Otålig (allt tar för lång tid och ingenting händer fort nog)
Sporadiskt negativ (Drabbas av negativism då jag bara vet att saker går åt h-vete innan jag ens testat)

Finns säkert fyrtio andra saker jag inte ens är medveten om.

jenny
2007-01-06, 21:17
En sak som jag aldrig skulle säga är att jag har den dåliga vanan att sjunga töntiga sånger som alexander kyckling en mästare på cykling eller så går jag ner i källaren där jag har en gammal ångmaskin högt. Gärna med en hemmagjord text till. Gör man det vid fel tillfälle så får man garanterat konstiga blickar på sig. :em:

En annan dålig egenskap är att jag är en riktig personlighet. Det är lite svårt att förklara vad jag menar. Jag är skulle vilja säga att jag är en sådan person som de kommer att prata om långt efter jag har slutat och skratta åt alla udda saker som jag gör. Som t.ex. sjunga konstiga sånger.

Bogle
2007-01-06, 21:26
Jag har för många bra sidor, andra kan bli avundsjuka!

oath5
2007-01-06, 21:28
- Svär i varannan mening
- Väldigt dålig på att kallprata
- Är blyg
- Egotrippad
- Dålig på att passa tider
- Är negativ till det mesta
- Är internetberoende och fotbollsberoende

Detta är några av mina sämsta sidor. Har fler tyvärr.

MilkmaN
2007-01-06, 21:42
Lite förvånad att ingen sagt det uppenbara:

Den vänstra!

haiduc
2007-01-06, 22:40
Det som av ngn konstig anledning irriterar folk mest med mig är att jag aldrig blir arg. Folk blir som galna när jag ska börja analysrea deras utbrott och börjar använda "pedagog-rösten" och börjar leta efter episoder i personen i frågas barndom som kan ligga till grund för att han eller hon agerar så aggressivt osv osv... Jag tror att det alltid finns en orsak till varför folk gör som dom gör och om ngn är jättearg så kanske det inte är vad de vill höra...

Sen så har jag en tendens till att lägga ord i munnen på folk hela tiden...

Ibland kan jag ha svårt att säga saker rakt ut till folk jag inte känner så bra så då pikar jag han/hon istället... Jobbar på den biten..

Det många klagar på är också att jag är extremt seg och tankspridd. Jag tar inte så allvarligt på tider, om jag ska gå nånstans så börjar jag tänka på ngt annat så glömmer jag vart jag är på väg och går helt fel..Häromdagen skulle jag t.ex. till gymmet men gick till affären..

shadowfire
2007-01-06, 22:54
Har då och då funderat på den klassiska arbetsintervjufrågan, Vilka är dina sämsta sidor?
Vad skulle du säga då skulle du inte erkänna. Finns det något som är helt fel att säga som automatiskt diskvalificerar någon från jobbet?
OCh finns det egentligen egenskaper som alltid är negativa?

Jag tycker det är en svår fråga men det kanske bara är jag som övertänker.

Finns inget tråkigare att intervjua än människor utan självinsikt. Som inte kommer på en enda sida/egenskap de skulle kunna förbättra... *gäsp*

petersson
2007-01-06, 22:57
hmm.. rätt lat ibland men det gäller mest bara när det inte drabbar nån annan än mig

är nog ganska långsint också, men en elefant glömmer aldrig :)

bryr mig ganska lite om pengar också, iofs är det ju bra för min del eftersom jag slipper en hel del bekymmer (åtminstone så länge pengarna räcker)

Oskis
2007-01-06, 23:00
Gillar att skjuta upp saker och kan vara på tok för snäll ganska ofta.

Cilia
2007-01-06, 23:03
Finns inget tråkigare att intervjua än människor utan självinsikt. Som inte kommer på en enda sida/egenskap de skulle kunna förbättra... *gäsp*
tror problemet är att man inte alltid vill berätta sina värsta sidor.
det är väl det hon är ute efter.

men du har rätt i att det är en fördel om man har tänkt igenom innan eftersom frågan alltid kommer även om den är tråkig för ett intervjuoffer. Snacka om förutsägbar

Cilia
2007-01-06, 23:04
Det som av ngn konstig anledning irriterar folk mest med mig är att jag aldrig blir arg.
Jag hatar personer som inte kan bli arga.

Ryska_raketen
2007-01-06, 23:04
Hata är ett starkt ord :(

Cilia
2007-01-06, 23:08
Hata är ett starkt ord :(

+1

Kryss
2007-01-06, 23:30
Naiv

-squat-
2007-01-06, 23:32
Jag överanalyserar allt :P Det är en dålig egenskap, iaf för mig själv.
Sedan är jag VÄLDIGT pratig, kan vara både positiv och negativ iofs.
Har svårt för att säga ifrån om någonting är fel.

Låter som den genomsnittliga tjejen.

Me_Myself
2007-01-06, 23:37
Jag är negativ/väldigt realistisk.
Jag är taktlös/för ärlig.
Jag vill rädda världen/folk eller djur som har det svårt.
Jag har ohyggligt svårt för att säga nej.
Jag är besatt av att hålla tidsplanen och folk får ikke vara försenade.
Jag är rörig/slarvig och hade tappat bort mitt huvud om det inte suttit fast.

Karelin78
2007-01-07, 00:05
lättirriterad

väldigt snäll...men förväxla inte snällhet med svaghet

Extremt ärlig i alla lägen, vilket inte alltid är till min fördel

Fagen
2007-01-07, 00:11
Ett citat av vår fd utrikesminister Sten Andersson säger det bäst.

"Min bästa sida är att jag är väl medveten om mina svagheter. Min sämsta sida är att jag är för lat för att göra någonting åt dem."

Hades
2007-01-07, 01:15
*Är dålig på att ta kritik
*Hatar när folk säger åt mig vad jag ska göra
*Är taskig mot folk jag ogillar
*Har svårt att erkänna när jag fel (har dock lyckats jobba bort de värsta besserwisserdragen då jag inte längre känner ett stort behov av att påpeka när jag tycker att andra har fel)

rolf
2007-01-07, 01:23
Jag tål inte folk med dryga attityder, mot vissa människor är jag lika flexibel som en landmina.
Dessutom är jag sjukt lat. :smash:

Piranha
2007-01-07, 01:37
Jag har bara dåliga sidor, men är ett rätt bra ligg.

Lellan
2007-01-07, 01:38
- Jag har svårt att se mina egna begränsningar, vill gärna göra allt själv och kan ta på mig för mycket, men än mina arbetsuppgifter.. Då är det bra om någon påpekar det så backar jag.

- Kan först bli sårad av kritik.. eftersom jag är mån om att göra mitt bästa. Men har lärt mig att om jag skulle få kritik påminna mig om att det inte alltid finns ett rätt sätt, och att mitt inte var det bästa och att jag bör tänka om utan att överanalysera.

- Har svårt att komma upp på mornarna och är därför noga med att va på jobbet typ 5-10 minuter innan jag behöver, så ring om jag inte är där när jag ska... Då har jag trots allt försovit mig. Händer inte ofta, men skulle det inträffa gör jag mitt bästa att ta igen eller jobbar över.

- Svår att komma in på livet till en början, men när jag är varm i kläderna så har jag alltid haft lätt för att platsa i gänget.

Brukar inte dra alla, de brukar endast fråga efter en.. D Å eftersom de inte brukar fråga efter fler tänker jag inte avslöja fler heller.. :cool:

Lellan
2007-01-07, 01:39
Kom på att jag väl numera får lägga till en del förvärvade föräldrarelaterade egenskaper.. som "jag kan inte tänka"*whistle*

Svedberg
2007-01-07, 02:52
Som andra skrivit...
Jag snöar in på saker helt och då existerar inget annat, senaste året har det varit armbrytning. Det går inte 5 minuter utan att jag tänker på det, nästa tävling/träning etc... Jag blir sjukt glömsk när det gäller annat.

Bönne
2007-01-07, 03:52
Söar in mig lätt i en sak och blir besatt av det i nån veckas tid för att sen bytaHur går det med greppträningen?




När folk inte håller med mig, eller som jag uttrycker mig, inte förstår, så blir jag lätt grinig och har svårt att dedikera mig fullständigt till uppgiften. Det skulle jag nog undvika att säga till någon som jag vill arbeta för.

mathor
2007-01-07, 03:56
Jag saknar entusiasm och har en svag känsla för etik.

Nejv
2007-01-07, 04:26
Tror alldeles för hårt på karma
Placerar folk i fack alldeles för lätt
Tänker för mycket på allt
Värderar konstant mig själv jämfört med andra
Precis som vissa andra kan jag bli så SJUKT insnöad på något speciellt, sen försöka driva med mig varenda jävel i närheten på det. T.ex. Nu jävlar ska jag bygga en strukturanordning som kan jag placera en racingstol, ratt+pedaler i. FAN VAD GRYMT, jag kommer klara det...

Kan bli riktigt jävla omotiverat otrevlig och odräglig när jag är trött.

Är aldrig nöjd med någonting

oerhört pedantisk när det gäller saker som ska bedömas av folk, saker som speglar min helhet

Ninjasmurf
2007-01-07, 10:03
enligt min sambo (och mig)
väldigt disträ och tar lång tid att göra dom saker jag sagt

shadowfire
2007-01-07, 11:10
Jag har bara dåliga sidor, men är ett rätt bra ligg.

Jo, du gick bannemig inte av för hackor :hbang: *cupid*

Jense
2007-01-07, 13:05
Hur går det med greppträningen?




När folk inte håller med mig, eller som jag uttrycker mig, inte förstår, så blir jag lätt grinig och har svårt att dedikera mig fullständigt till uppgiften. Det skulle jag nog undvika att säga till någon som jag vill arbeta för.

åt helvete,

haiduc
2007-01-07, 14:18
Jag hatar personer som inte kan bli arga.
Efter en terapifika med mig skulle hatet vara som bortblåst, finns säkert några underliggande ouppklarade konflikter från din barndom som....

:D