handdator

Visa fullständig version : 3 Ketofrågor


Diana
2003-02-20, 21:03
1. Ede möjligt att under keto äta för mkt fett så förbränningen stannar,eler att man rent av kanske lägger på sej fett? om man inte dricker nåra oljor eller gräddar el. dyl utan bara mat kan man ändå få i sej föör mycke fett?

2. Ni som ketodeffar/har ketodeffat, hur ofta tycker ni de behövs kolhydratsveckor?

3.Kan man käka fett och vasomhelst typ under kolisladdarhelgen och ändå minska i fett, va nån som skrev att under ca de första 24 timmarna anv. kroppen fortfarande fett som bränsle,,stämmer de?(om inte hur många timmar tare för kroppen att ställa om sej, till att inte anv fett som bränsle, när man väl börjar kolisladda?)

nån som sitter inne me diverse kunnskaper?
fram me de!

:D
tack!

Matti
2003-02-20, 21:19
1. Ede möjligt att under keto äta för mkt fett så förbränningen stannar,eler att man rent av kanske lägger på sej fett? om man inte dricker nåra oljor eller gräddar el. dyl utan bara mat kan man ändå få i sej föör mycke fett?
Ja. Kcal in vs. kcal ut gäller oavsett vilken diet du håller på med. Sedan kan man fråga sig hur lätt det är att få sig fler kcal än man förbrukar under en ketogen diet.. ;)

Diana
2003-02-20, 21:27
preciiis,,,speciellt om man bara käkar maat:eating:

Mr Pink
2003-02-20, 21:31
Originally posted by Matti

Ja. Kcal in vs. kcal ut gäller oavsett vilken diet du håller på med. Sedan kan man fråga sig hur lätt det är att få sig fler kcal än man förbrukar under en ketogen diet.. ;)

Det är hur lätt som helst....

Nate
2003-02-20, 22:07
speciellt då man har hela frysen full med ketoglass :D

Glides
2003-02-20, 22:22
Det räcker väl om du kör en kolhydrats dag per vecka ?? borde inte lagra nåra som helst gram fett oavsett hur mkt kolhydrater du trycker i dig...

Jag har testat ketodiet förut och de funkade för mig , men det är ju väldigt ansträngande..

Senast deffade jag en månad med GI metoden , åt mestadels långsamma kolhydrater och lite medelsnabba.
Samt att innan varje styrkepass promenarede jag 7 min och löpte 3 min.

Jag gick ner 3 kilo och tappade ca 4 cm i midja den månaden samtidigt som jag ökade kraftigt i styrka och de var inte på något sätt psykist ansträngande. Personligfen kommer jag nog inte köra nån CKD mer.

/Glides

Mr Pink
2003-02-20, 22:27
Jag är också på G att lägga mer min ckd diet, jag tycker om mat för mycket, sen verkar min kropp inte vilja komma in i ketos om jag är ute och går. Men går jag inte så ligger jag flera 100 kalorier över det tillåtna och då går jag inte ner utna upp...:(

Emptiness
2003-02-20, 22:42
Originally posted by Diana
1. Ede möjligt att under keto äta för mkt fett så förbränningen stannar,eler att man rent av kanske lägger på sej fett? om man inte dricker nåra oljor eller gräddar el. dyl utan bara mat kan man ändå få i sej föör mycke fett?

2. Ni som ketodeffar/har ketodeffat, hur ofta tycker ni de behövs kolhydratsveckor?

3.Kan man käka fett och vasomhelst typ under kolisladdarhelgen och ändå minska i fett, va nån som skrev att under ca de första 24 timmarna anv. kroppen fortfarande fett som bränsle,,stämmer de?(om inte hur många timmar tare för kroppen att ställa om sej, till att inte anv fett som bränsle, när man väl börjar kolisladda?)

nån som sitter inne me diverse kunnskaper?
fram me de!

:D
tack!

1. Håller med Matti, kan alltid bli för mycket

2. Vet inte riktigt vad du menar med kolhydratsveckor, menar du carb-up så tycker jag det är ett måste en gång i veckan men menar du en hel vecka med kolhydrater så tror jag man kan skippa det helt fysiskt sett, psykiskt är en annan femma.

3. Var jag som sa det om fettet som bränsle men det betyder alltså inte att man kan äta hur mycket fett som helst, även om fettet använda som bränsle så kan man väl äta för mycket av allt.

Detta är vad jag tror/anser ivarje fall...

leiap
2003-02-21, 14:23
"sen verkar min kropp inte vilja komma in i ketos om jag är ute och går"

menar du att ketostixen inte ändrar färg om du testar efter en promenad? det är så det ska vara eftersom då används alla ketoner till energi. dvs du förbränner alla lika raskt som de släpps ut i blodet.

(ketostix är inget bra sätt att säga ifall du är i ketos eller ej)

Diana
2003-02-21, 20:12
Mr Pink:hur länge har du ketodietat,,hur mkt tappade du?

emptiness: ja menade inte att bara för att fett anv som bränsle till stor del så kan man käka hur mktsom helst. De ja mena va att om man käkar massa fett+kolisar så lagras de iaf inte lika mkt som de skulle gjort om man gick på kolisdiet,, Hehe,,kanske formulerade mej liite otydlit,,:smash:

de ja mena me kolhydratsveckor va inte att vräka i sej kolisar utan att ha en vanlig kolis/protein/litefett kost i en vecka för att undvika att stagnera.

Glides: på vilket sätt e ckd ansträngande?,,man e ju aldri hungrig,,inga blodsockerfall osv,,de enda ja kan komma på e att man inte orkar träna lika tungt,,men de kanske e skäl nog,,

-Vet inte riktigt ännu hur bra den här dieten funkar för mej, fettbrännings-mässigt men senaste benpasset gjorde ja iaf jätteökningar ,,för ja tränade på samma dag ja inledde kolisladdningen så de gjorde mej mkt starkare,, Men en klar fördel har iaf den här dieten man har ju kolisladdar dagar, och som nån skrev tidigare; sånna skulle iaf aldri jag vilja lägga in om ja körde vanlig kolhydratsdiet.

Nån som har nåt mer bra/dålit o säga om ketodiet(ckd) skulle va intressant o veta!
tackarr för alla svar!

:bow:

Mr Pink
2003-02-21, 20:18
Jag har kört nu i ca 7 veckor, det gick bra från början tappade säkert 2 kg de första 5 veckorna men nu när jag ökade förbränningen så har jag nästan gått upp i vikt, ska ta en vecka off nu iaf så får jag se om jag fortsätter senare. Har fått för mycket kolhydrats noja i skallen också, då går det inte att bara äta fett och protein.