handdator

Visa fullständig version : Att presentera sig själv i t ex ett brew


Handcuff
2007-01-06, 15:29
Hur får man någon att tycka att ens presentation är intressant?

Hur börjar man egentligen en presentation av sig själv? (hej jag heter handcuff å är 14år känns ju lite trist)...:confused:

Achryl
2007-01-06, 15:30
Hur får man någon att tycka att ens presentation är intressant?

Hur börjar man egentligen en presentation av sig själv? (hej jag heter handcuff å är 14år känns ju lite trist)...:confused:

det beror väl HELT på vem brevet är riktad till? :D Vem ska du presentera dig för?

Allan
2007-01-06, 15:31
Det ser ju rätt intressant ut om man stavar på artonhundratalssvenska i och för sig. Brew, eller kanske brefv...







:D

Baha
2007-01-06, 15:37
"Hör upp skitkorvar, det e jag som e handcuff."

Achryl
2007-01-06, 16:07
eller
"Tjena, ja e en cool snubbe på 14 jordsnurr."

Jishuku
2007-01-06, 16:09
Hej bullen!

OBS: rekommenderas inte om du skriver till ett fruntimmer.

Edit: för att va lite seriös.. beror på.. är det en presentation som hör ihop med ett CV? Eller är det "Lunarstorm aktig" pres?

Achryl
2007-01-06, 16:15
Handkuff, det är kutym på kolo att vara online precis efter att man skapat en tråd. Det här är inget jävla lunarstorm där man lajvar från mobilen på förmiddagen för att sedan kolla GB:n på kvällen.
*gah!*

Angel
2007-01-06, 16:21
Mitt namn är Susanne Cervin, jag är 22år och bosatt i Jönköping

eller?

Whistler
2007-01-06, 16:44
Mitt namn är Susanne Cervin, jag är 22år och bosatt i Jönköping

eller?

Det vet du bättre än jag, men jag tror det stämmer.

Eller? ;)

Angel
2007-01-06, 16:52
Det vet du bättre än jag, men jag tror det stämmer.

Eller? ;)


Klart du vet...

Whistler
2007-01-06, 17:00
Klart du vet...

Du kan ju vara en farlig tomte som bara låtsas?

Nina L
2007-01-06, 17:03
Handkuff, det är kutym på kolo att vara online precis efter att man skapat en tråd. Det här är inget jävla lunarstorm där man lajvar från mobilen på förmiddagen för att sedan kolla GB:n på kvällen.
*gah!*Hahahahah! :laugh:

Man är ju online som minst 30 min efter trådskapandet och följer trådens utveckling. Tar den fart så kan man spendera hela kvällen med den. *popcorn*

På toppick så har alla rätt som säger att det beror på sammanhanget. Ex. "Physicians Adult Daycare (PHYA) is set up for huge returns."

Handcuff
2007-01-06, 17:24
Mitt namn är Susanne Cervin, jag är 22år och bosatt i Jönköping

eller?

Precis så jag inte vill...ALLA skriver ju så.

Jag är ALLTID online! Dock har min laptop fått för sig att logga ur windows efter en stund av inaktivitet (har ställt in NEVER). Så jag har bara vart ut å bajsat med Montgomery....

Jax
2007-01-06, 17:26
Precis så jag inte vill...ALLA skriver ju så.
Kanske finns en anledning...

Vad är det för presentation du ska skriva, svårt att komma med råd utan att veta det.

dojjan
2007-01-06, 17:28
Så jag har bara vart ut å bajsat med Montgomery....

HAHAHAHAHAHA! :laugh: :laugh:

Vad har det med saken att göra?

Handcuff
2007-01-06, 17:28
Kanske finns en anledning...

Vad är det för presentation du ska skriva, svårt att komma med råd utan att veta det.

För tillfället ingen. Anställnngsansökningar, andra ansökningar. Brev till tomten osv

Jax
2007-01-06, 17:31
För tillfället ingen. Anställnngsansökningar, andra ansökningar. Brev till tomten osv
Om du inte vill skriva som angel på en anställningsansökning så kan du t.ex. skriva:

Ansökan till x

[namn]
[kontaktinfo]

Refererar till den utannonserade tjänsten som x och vill härmed lämna min ansökan.

För tillfället så gör jag ditten och datten osv...


Sen är det klart du kan skriva att du är 14 jordsnurr och så vidare. Men du lär inte få ett jobb på en fräck inledningskommentar. Bättre att försöka att hålla det så proffsigt som möjligt.


Brev till tomten börjar du med:

Jag är en osnuten pojkspoling med alldeles för många leksaker och nu vill jag ha mer.

Achryl
2007-01-06, 17:49
Om vi går vidare med anställningintervjuer kan jag tänka mig att det i takt med att unga entreprenörer blir mer och mer hett blir vanligare att tona ner på fackspråket, jag menar inte att man ska använda sig av slang, men ex

Hej!

Jag heter handcuff och såg er annons angående ...

Jag började redan som 13-åring med ett eget företag blabla
på min fritid spelar jag fotboll och osv
(inte sagt att Jax modell är fel, den är förmodligen det enda som fungerar på äldre arbetsivare)

Jax
2007-01-06, 17:55
(inte sagt att Jax modell är fel, den är förmodligen det enda som fungerar på äldre arbetsivare)
Du har helt rätt i det du skriver. Man får ju tänka på vem det är man skriver till. Söker du ett säljarjobb på ett ungt företag skriver du inte på samma sätt som om du söker ett revisorjobb hos de stora grabbarna.

rememberence
2007-01-06, 19:46
eller
"Tjena, ja e en cool snubbe på 14 jordsnurr."

tror inte han är 14 dygn gammal ;) :confused: