handdator

Visa fullständig version : Glenn Ross


Jense
2007-01-06, 00:46
http://www.propeptide.com/gif/andy-bolton-03.jpg

jävla monster den mannen

http://www.btinternet.com/~philip.j.wright/Newsroom_files/image006.jpg


200kg kroppsvikt på ~183cm

400kg Squat (no suit)
400kg Deadlift (no suit)
295kg Bench
195kg Shoulder Press (standing)

Steel Log - 300mm diameter - 175kg max - 12 reps

Held a 1200kg Citroen Berlingo Van for 2mins 56 secs



Ganska stark också

Timme
2007-01-06, 00:51
Asså, om hans böj är äkta godkänt djup och hans resultet stämmer i övrigt så är det helt sjukt bra. Det ärger ju upp Världsmästaren Ove Lehtos rekord med full utrustning. Varför går han inte och blir världsmästare i SL? Med utrustning så spöar han ju upp siders rekord ganska lätt.

sunkan
2007-01-06, 00:57
http://www.btinternet.com/~philip.j.wright/GlennRossBefore_files/image003.jpg
gissa vem:D

blekfet2
2007-01-06, 01:05
http://www.btinternet.com/~philip.j.wright/GlennRossBefore_files/image003.jpg
gissa vem:D

Ture Sventon?

sunkan
2007-01-06, 01:07
Ture Sventon?

;)

blekfet2
2007-01-06, 01:10
;)

go´natt :D

345.5 i bänk
2007-01-06, 02:18
Glenn Roos gjorde en SL tävling för typ 2år sedan där han körde utan dräkter och gjorde serien 380-240-380=1000 helt RAW var det inte han använde knälindor i böjen.

Varför han inte ställer upp och vinner IPF-VM????. Ja en inte alltför stor gissning är att han kanske inte är så sugen att lämna dopingtest......

Timme
2007-01-06, 12:31
Glenn Roos gjorde en SL tävling för typ 2år sedan där han körde utan dräkter och gjorde serien 380-240-380=1000 helt RAW var det inte han använde knälindor i böjen.

Varför han inte ställer upp och vinner IPF-VM????. Ja en inte alltför stor gissning är att han kanske inte är så sugen att lämna dopingtest......

Imponerande resultat. nej, jag tror tyvärr inte heller att han är så sugen på att lämna test.

Jense
2007-01-06, 12:58
så nu kan man beskylla vem som helst för doping även om de inte åkt dit, lite udda.

Osten80
2007-01-06, 13:04
så nu kan man beskylla vem som helst för doping även om de inte åkt dit, lite udda.

Det är inte udda. Det är le standard bland de avundsjuka på kolozzeum.

Jense
2007-01-06, 13:05
Det är inte udda. Det är le standard bland de avundsjuka på kolozzeum.

ja fast såfort man säger att anders graneheim eller någon annan stughjälte dopat sig så blir man varnad.

Timme
2007-01-06, 13:11
så nu kan man beskylla vem som helst för doping även om de inte åkt dit, lite udda.


Det har du rätt i och det är fel att göra så. Jag ber om ursäkt. Ingen vet om Glenn är dopad eller inte. Han har inte åkt dit. Ingen vet om Graneheim hade mer testo i blodet än vad som anses normalt eftersom han inte heller blivit testad för det (vad jag vet).

Jag är enormt imponerad av Glenns prestation, inte många hade kunnat upprepa det oavsett om de tryckte allt i världen eller ej.

Jag tar tillbaka det jag skrev.

tp_88
2007-01-06, 13:37
så nu kan man beskylla vem som helst för doping även om de inte åkt dit, lite udda.
Mja, precis! Palla anklaga Coleman lixom!!11 (med endel ironi...)

Stark så in i helvete är han hur eller hur!

polaren
2007-01-06, 13:53
Vad är det som säger att en bra golfare skulle vara det minsta intresserad av att spela minigolf? Varför skulle bra hockeyspelare vilja spela bandy?

Bara för att ni själva sysslar med SL så betyder inte det att alla andra starka snubbar/snubbor är det minsta intresserade av det.

Att han skulle vara rädd för att pissa snett som 345.5 säger är det nog ingen risk för. Om andra lyckas tävla i flera år utan att åka dit, så skulle det knappast vara ett problem för den här mannen, om det enda målet skulle vara att kvala in och delta på SL VM.

Det skulle ju kunna vara så att han är en lika stor talang som tex Paul Anderson? Bara för att man lever i samma tid som doping existerar så ska man automatiskt bli misstänkt för fusk, bara för att man är stark?

Jag vet ingenting om Glen Ross, så det kan ju vara så att han åkt dit förrut, isf får någon gärna redovisa.

tp_88
2007-01-06, 14:04
Vad är det som säger att en bra golfare skulle vara det minsta intresserad av att spela minigolf? Varför skulle bra hockeyspelare vilja spela bandy?
Även om jag absolut förstår din poäng så går det inte att applicera riktigt här. Ross lyfter antagligen mest i världen RAW, Tiger Woods är knappast världens bästa minigolfspelare, och Foppa(nej, han är säkert inte världens bästa hockeylirare längre, men tog bara nåt) är långt ifrån världens bästa bandyspelare.

En till sak här är att Golf och Ishockey har hög status och pengarna dessa killar drar in är skrattretande. Minigolf och Bandy är små och väldigt dåligt betalda idrotter. Även om man tjänar bättre i strongman än SL, så är det inte lika stor skillnad.

sunkan
2007-01-06, 14:05
med tanke på att hur reglerna ser ut i IPF så får han väl inte ens delta? Tänkte på det här med att tävla i andra förbund mot folk som inte ser på doping på samma sätt som annat folk.

polaren
2007-01-06, 14:06
Även om jag absolut förstår din poäng så går det inte att applicera riktigt här. Ross lyfter antagligen mest i världen RAW, Tiger Woods är knappast världens bästa minigolfspelare, och Foppa(nej, han är säkert inte världens bästa hockeylirare längre, men tog bara nåt) är långt ifrån världens bästa bandyspelare.

En till sak här är att Golf och Ishockey har hög status och pengarna dessa killar drar in är skrattretande. Minigolf och Bandy är små och väldigt dåligt betalda idrotter.

Även om man tjänar bättre i strongman än SL, så är det inte lika stor skillnad.

Jo jag kände själv att det var lite kassa jämförelser.

Lillgrabben
2007-01-06, 15:01
med tanke på att hur reglerna ser ut i IPF så får han väl inte ens delta? Tänkte på det här med att tävla i andra förbund mot folk som inte ser på doping på samma sätt som annat folk.

Jag har för mig att han startade i en tävling som hölls av irländska IPF-filialen då han gjorde sina utrustningsfria lyft. Jag kan ju givetvis ha fel, det var ett bra tag sedan jag läste om hans SL-tävlande.

Om du avser att hans starkemantävlande skulle diska honom från deltagande i SL så tror jag inte det funkar så. Jag är ganksa säker på att IPF.s regelverk gäller endast för tävlande IPF-lyftare som tagit steget över till pajas-SL i wpc ( eller annat liknande förbund), strongman räknas inte dit.

sunkan
2007-01-06, 15:05
Om du avser att hans starkemantävlande skulle diska honom från deltagande i SL så tror jag inte det funkar så. Jag är ganksa säker på att IPF.s regelverk gäller endast för tävlande IPF-lyftare som tagit steget över till pajas-SL i wpc ( eller annat liknande förbund), strongman räknas inte dit.

så man får tävla i vilket strongman tattarförbund man vill utan att bli avstängd från IPF?

polaren
2007-01-06, 15:08
så man får tävla i vilket strongman tattarförbund man vill utan att bli avstängd från IPF?

Det är ju två olika sporter. Man måste göra skillnad på SL och andra styrkesporter.

sunkan
2007-01-06, 15:11
Det är ju två olika sporter. Man måste göra skillnad på SL och andra styrkesporter.

om jag nu vänder på det. Tycker du att det är rätt att man tävlar i IPF och sedan gör nån strongmantävling i nått skummt strongman förbund och sen tävlar i IPF sen?

Lillgrabben
2007-01-06, 15:12
så man får tävla i vilket strongman tattarförbund man vill utan att bli avstängd från IPF?

Ja, om du vill.

Jag tror tom att du får tävla mot Eddie Coan, Andy Bolton eller annan livstidsavstängd idrottsman om du inte gör det i SL. Sjukt som fan, men dessvärre är det nog så.

sunkan
2007-01-06, 15:13
Ja, om du vill.

Jag tror tom att du får tävla mot Edde Coan, Andy Bolton eller annan livstidsavstängd idrottsman om du inte gör det i SL. Sjukt som fan, men dessvärre är det nog så.

tur att det finns en smiley för sånt här: *gah!*

polaren
2007-01-06, 15:15
om jag nu vänder på det. Tycker du att det är rätt att man tävlar i IPF och sedan gör nån strongmantävling i nått skummt strongman förbund och sen tävlar i IPF sen?

Ja, om man respekterar reglerna IPF har och inte dopar sig.

Lillgrabben
2007-01-06, 15:16
tur att det finns en smiley för sånt här: *gah!*


Jo, jag håller med men det är nog inte mycket man kan göra åt det...... Om man nu inte råkar sitta med i SSF.s styrelse förstås.

Utan att ha belägg för detta så tror jag att problemet är att strongman inte räknas som idrott & därför "går" det inte stänga av folk som tävlar i strongman ( mot avstängda idrottare).

sunkan
2007-01-06, 15:17
Ja, om man respekterar reglerna IPF har och inte dopar sig.

det gör du ju inte. du tävlar ju troligen mot folk som är dopade

polaren
2007-01-06, 15:18
det gör du ju inte. du tävlar ju troligen mot folk som är dopade

Om det inte är otillåtet att tävla mot dopade i en annan idrott än styrkelyft så bryter jag väl inte mot några regler *whistle* Men om jag kommer tillbaks till IPF och har haft otillåtna preparat i kroppen så har jag ju inget där att göra.

Lillgrabben
2007-01-06, 15:21
det gör du ju inte. du tävlar ju troligen mot folk som är dopade

Dessvärre så får säkert alla som tävlar i SL på EM / VM-nivå tävla så gott det går mot de som är fulltankade med allsköns trams. Det är ett trist men sant faktum - om man kollar avstängningslistorna på IPF.s sida förstår man omfattningen av fusket i vissa länder.

Lillgrabben
2007-01-06, 15:24
Om det inte är otillåtet att tävla mot dopade i en annan idrott än styrkelyft så bryter jag väl inte mot några regler *whistle* Men om jag kommer tillbaks till IPF och har haft otillåtna preparat i kroppen så har jag ju inget där att göra.

Däremot ska man fundera både en & flera ggr före man som ren idrottsman beblandar sig med "idrottsutövare" du vet är fullpreppade.

Jag skulle inte ta i den sortens idrottsmän med tång, det skulle vara förödande för ens rykte .

sunkan
2007-01-06, 15:24
det finns en hel del kryphål att täcka i IPFs regler det är en sak som är säkert iaf

Fetknoppen
2007-01-06, 15:29
Jo, jag håller med men det är nog inte mycket man kan göra åt det...... Om man nu inte råkar sitta med i SSF.s styrelse förstås.

Utan att ha belägg för detta så tror jag att problemet är att strongman inte räknas som idrott & därför "går" det inte stänga av folk som tävlar i strongman ( mot avstängda idrottare).

Jag ser på det såhär: Orsak till att man inte får tävla mot avstängda styrkelyftare i ett annat styrkelyftförbund är att man då ger det förbundet stöd för sin verksamhet. Det ska man naturligtvis inte göra, framförallt då det finns ett "rent" alternativ där man kan tävla.

När det gäller strongmantävlingar kan inte IPF eller SSF utdöma bestraffningar eftersom det inkräktar på människors fritid. De vore fel av SSF/IPF att stänga av någon för att denne utöver styrkelyft också vill ha en annna hobby. Det skulle vara helt vansinnigt fel eftersom SSF själva inte kan erbjuda strongmantävlingar till sina utövare. Och förbundet kan inte tvinga folk att avstå från sådant de vill göra på sin fritid.

Personligen skulle jag aldrig tävla i strongman pga att där inte finns dopingtester, och jag vill inte stödja fuskarverksamhet över huvud taget. Men om andra tycker att det är så roligt att dom helt enkelt inte kan låta bli så måste dom få göra som dom vill- även om jag svårligen kan se hur en ren idrottsman kan vilja umgås med dem som dopar sig. Jag skulle i alla fall inte vilja vara kompis med en preppare, men det har nog alla redan förstått...

petersson
2007-01-06, 16:35
Jag ser på det såhär: Orsak till att man inte får tävla mot avstängda styrkelyftare i ett annat styrkelyftförbund är att man då ger det förbundet stöd för sin verksamhet. Det ska man naturligtvis inte göra, framförallt då det finns ett "rent" alternativ där man kan tävla.

När det gäller strongmantävlingar kan inte IPF eller SSF utdöma bestraffningar eftersom det inkräktar på människors fritid. De vore fel av SSF/IPF att stänga av någon för att denne utöver styrkelyft också vill ha en annna hobby. Det skulle vara helt vansinnigt fel eftersom SSF själva inte kan erbjuda strongmantävlingar till sina utövare. Och förbundet kan inte tvinga folk att avstå från sådant de vill göra på sin fritid.

Personligen skulle jag aldrig tävla i strongman pga att där inte finns dopingtester, och jag vill inte stödja fuskarverksamhet över huvud taget. Men om andra tycker att det är så roligt att dom helt enkelt inte kan låta bli så måste dom få göra som dom vill- även om jag svårligen kan se hur en ren idrottsman kan vilja umgås med dem som dopar sig. Jag skulle i alla fall inte vilja vara kompis med en preppare, men det har nog alla redan förstått...

Nu kanske jag kommer med en dum fråga men är det fusk att dopa sig och tävla i strongman?

Nitrometan
2007-01-06, 17:48
Nu kanske jag kommer med en dum fråga men är det fusk att dopa sig och tävla i strongman?
Det beror nog på. Jag hörde nåt om att det finns ett gäng strongman i Sverige som har lierat sig med dragkampsförbundet, då kan de testa via RF.

Sen finns det minst ett gäng till som inte verkar lika intresserade av att testa.

Fetknoppen
2007-01-06, 19:37
Nu kanske jag kommer med en dum fråga men är det fusk att dopa sig och tävla i strongman?

Om du med ovanstående menar att det kanske INTE är fusk för att missbruket är så utbrett i strongman så kanske du har en poäng. Men då jag tror att det finns dem som vill tävla utan att tvingas använda farliga mediciner så anser jag det vara fel att skapa en verksamhet fri från insyn, bara för att därigenom undvika negativ publicitet. Dessutom kommer vi aldrig ifrån det faktum att dopning är kriminellt, och bara därför borde de ansvariga göra vad de kan för att rensa upp.

Fetknoppen
2007-01-06, 19:39
Det beror nog på. Jag hörde nåt om att det finns ett gäng strongman i Sverige som har lierat sig med dragkampsförbundet, då kan de testa via RF.

Sen finns det minst ett gäng till som inte verkar lika intresserade av att testa.

Jo det låter bekant. Och jag skulle hellre se det på TV än dagens spektakel. I den delen av strongmanvärlden lär man hitta vanliga människor som är seriösa med sin träning och som därmed gör sig förtjänta av uppmärksamheten.

the_PL_man
2007-01-09, 00:08
Rune Andersson(som arrangerade SM i SL förra året) har sett till att få arrangera Stronmanunder dragkampförbundets regi(dvs möjligt att dopingtesta).

/the_PL_man

Det beror nog på. Jag hörde nåt om att det finns ett gäng strongman i Sverige som har lierat sig med dragkampsförbundet, då kan de testa via RF.

Sen finns det minst ett gäng till som inte verkar lika intresserade av att testa.

petersson
2007-01-09, 08:38
Tack för svaren Nitrometan och PL-man!

Om du med ovanstående menar att det kanske INTE är fusk för att missbruket är så utbrett i strongman så kanske du har en poäng. Men då jag tror att det finns dem som vill tävla utan att tvingas använda farliga mediciner så anser jag det vara fel att skapa en verksamhet fri från insyn, bara för att därigenom undvika negativ publicitet. Dessutom kommer vi aldrig ifrån det faktum att dopning är kriminellt, och bara därför borde de ansvariga göra vad de kan för att rensa upp.

Jag håller helt klart med dig. Men jag menade att fråga om det enligt reglerna för sporten inte är fusk att dopa sig.

Timme
2007-01-10, 17:09
Glenn är bara för skön!

NR7FeLIwk3o&NR

Rirri
2007-01-10, 20:21
Det är inte udda. Det är le standard bland de avundsjuka på kolozzeum.

Sen är det jävligt lätt att dra till med den som du gjorde, att folk skulle vara avundsjuka. Det vet du inget om.

Mark_Lyft
2007-01-11, 20:11
Tyvärr är det nog tunnsått med rena starkemän i världstoppen. Det måste vara enormt frustrerande för de som faktiskt inte preppar. Enda sättet att åtgärda det är att införa stenhårda tester. Det borde gå att göra om man vill...:(

Pudzianovski
2007-01-19, 21:12
:D Ross e grym :thumbup:

rinse
2007-01-22, 21:14
Ja, om du vill.

Jag tror tom att du får tävla mot Eddie Coan, Andy Bolton eller annan livstidsavstängd idrottsman om du inte gör det i SL. Sjukt som fan, men dessvärre är det nog så.

vad är det som är sjukt med det? tycker IPF ska skita i vad du gör utanför deras förbund om du så delar säng med Coan eller annan SL stjärna som har haft oturen att åka dit.

bubbe
2007-01-22, 21:17
vad är det som är sjukt med det? tycker IPF ska skita i vad du gör utanför deras förbund om du så delar säng med Coan eller annan SL stjärna som har haft oturen att åka dit.

otur att åka dit?

skita i att man tävlar mot dopingavstängda?

något är det som inte stämmer iaf.

rinse
2007-01-22, 21:31
otur att åka dit?

skita i att man tävlar mot dopingavstängda?

något är det som inte stämmer iaf.

ja otur. alla vettiga SL intresserade vet att det finns VÄLDIGT många som tävlar inom IPF som är dopade utan att ha åkt dit. antingen har de tur eller så har de som åker dit otur, bestäm själv.

varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen.

vet du något om man blir avstängd av IPF om man gör en bodybuilding tävling?

bubbe
2007-01-22, 21:40
ja otur. alla vettiga SL intresserade vet att det finns VÄLDIGT många som tävlar inom IPF som är dopade utan att ha åkt dit. antingen har de tur eller så har de som åker dit otur, bestäm själv.

varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen.

vet du något om man blir avstängd av IPF om man gör en bodybuilding tävling?

Hur många är väldigt, har du några siffror?

Nu efter ukraina och rysslands avstängning kan jag tänka mig att det är något sänkt iaf.


Nä egentligen borde dom inte inkräkta på lyftarnas privatliv, men nu är det så att IPF har för avsikt att hålla styrkelyft fri från doping och att låta avstängda lyftare få tävla mot sina fd medtävlanden minskar både trovärdigheten i avstängningen och konsekvensen av att bli avstängd.

rinse
2007-01-23, 02:10
Hur många är väldigt, har du några siffror?

Nu efter ukraina och rysslands avstängning kan jag tänka mig att det är något sänkt iaf.


Nä egentligen borde dom inte inkräkta på lyftarnas privatliv, men nu är det så att IPF har för avsikt att hålla styrkelyft fri från doping och att låta avstängda lyftare få tävla mot sina fd medtävlanden minskar både trovärdigheten i avstängningen och konsekvensen av att bli avstängd.

nej jag har inga siffror har du några siffror på icke dopingtestade organisationer? finns inga siffror där heller fast det är fritt fram.

jo nu är det sänkt för två stora nationer är borta alltså har det självklart sänkts. men är det endast de som dopar sig? inte en chans. skit samma. grejen jag ville få fram innan var att IPF borde inte bestämma vad jag gör när jag inte tävla inom deras förbund. skulle det var farligt att passa en dopingfälld på en tävling där han/hon får tävla? nej.. gör detta mig till en dopad lyftare? nej. är ju som att säga att umgås du med en rökare så är du också rökare.

tycker personligen ledningen har flippat helt i svenska styrkelyftförbundet. alla dessa nya regler med böter mm. har dom ingen känsla för sporten och vill de inte föra den framåt? istället sätter de upp regler som kommer minska på antalet tävlingar och en veteran ska behöva betala 4000 kr för att få ett internationellt rekord registrerat.. nej dom borde nog ta sig en funderare åt vilket håll de vill att sporten ska gå i sverige annars hoppar nog även svenskar med på APF/WPO tåget.

Lillgrabben
2007-01-23, 02:24
vad är det som är sjukt med det? tycker IPF ska skita i vad du gör utanför deras förbund om du så delar säng med Coan eller annan SL stjärna som har haft oturen att åka dit.


Kan du inte räkna ut det själv så är jag rädd att jag inte kan hjälpa dig.

the_PL_man
2007-01-23, 07:49
Jo, de med samma inställning till doping som du hoppar säkert på FPO/WPC spåret, och i mina ögon så är det bara bra.
Man väljer i vilken sandlåda man skall leka i, och då är det väl bäst att välja den som är mest lik ens egna värderingar?

/the_PL_man

nej jag har inga siffror har du några siffror på icke dopingtestade organisationer? finns inga siffror där heller fast det är fritt fram.

jo nu är det sänkt för två stora nationer är borta alltså har det självklart sänkts. men är det endast de som dopar sig? inte en chans. skit samma. grejen jag ville få fram innan var att IPF borde inte bestämma vad jag gör när jag inte tävla inom deras förbund. skulle det var farligt att passa en dopingfälld på en tävling där han/hon får tävla? nej.. gör detta mig till en dopad lyftare? nej. är ju som att säga att umgås du med en rökare så är du också rökare.

tycker personligen ledningen har flippat helt i svenska styrkelyftförbundet. alla dessa nya regler med böter mm. har dom ingen känsla för sporten och vill de inte föra den framåt? istället sätter de upp regler som kommer minska på antalet tävlingar och en veteran ska behöva betala 4000 kr för att få ett internationellt rekord registrerat.. nej dom borde nog ta sig en funderare åt vilket håll de vill att sporten ska gå i sverige annars hoppar nog även svenskar med på APF/WPO tåget.

the_PL_man
2007-01-23, 07:51
WADAs tester blir allt bättre, och det leder till att vi kan sortera ut fuskarna allt snabbare.

"varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen. "

Om du väljer att tävla dopingfritt, varför supporta ett dopingliberalt förbund med dina pengar?

/the_PL_man


ja otur. alla vettiga SL intresserade vet att det finns VÄLDIGT många som tävlar inom IPF som är dopade utan att ha åkt dit. antingen har de tur eller så har de som åker dit otur, bestäm själv.

varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen.

vet du något om man blir avstängd av IPF om man gör en bodybuilding tävling?

Timme
2007-01-23, 09:31
WADAs tester blir allt bättre, och det leder till att vi kan sortera ut fuskarna allt snabbare.

"varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen. "

Om du väljer att tävla dopingfritt, varför supporta ett dopingliberalt förbund med dina pengar?

/the_PL_man

+1

Gute
2007-01-23, 17:17
Man väljer i vilken sandlåda man skall leka i, och då är det väl bäst att välja den som är mest lik ens egna värderingar?

/the_PL_man

Bra skrivet Lars. Själv reser sig nackhåren när man kan läsa mellan raderna att vissa har en något mer liberal inställning till olagliga preparat. Bara att nämna "otur" i dopingsammanhang räcker för att jag ska få mig en tydlig bild av var man står i frågan. De personer med denna inställning är i mina ögon inte välkomna till sporten - så håll er på avstånd...

rinse
2007-01-24, 01:11
WADAs tester blir allt bättre, och det leder till att vi kan sortera ut fuskarna allt snabbare.

"varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen. "

Om du väljer att tävla dopingfritt, varför supporta ett dopingliberalt förbund med dina pengar?

/the_PL_man

jo jag vet att det blir allt bättre och då åker också fler dit. vad säger detta?

ja man kanske vill tävla mot andra som kör RAW eller bara köra en tävling i USA där sporten är lite större och tävlingarna är lite bättre. sen blir man ju avstängd bara man passar en kompis eller liknande på tävling som är avstängd. ska jag ta avstånd från min dopingavstängda polare för att få tävla i det förbund jag vill?

rinse
2007-01-24, 01:13
Kan du inte räkna ut det själv så är jag rädd att jag inte kan hjälpa dig.

nä det var tur för jag vill inte ha din hjälp heller

rinse
2007-01-24, 01:16
Jo, de med samma inställning till doping som du hoppar säkert på FPO/WPC spåret, och i mina ögon så är det bara bra.
Man väljer i vilken sandlåda man skall leka i, och då är det väl bäst att välja den som är mest lik ens egna värderingar?

/the_PL_man

ahh ja lite sympatiserar du väl med WPO/WPC? verkar så på din avatar iaf.

rinse
2007-01-24, 02:25
WADAs tester blir allt bättre, och det leder till att vi kan sortera ut fuskarna allt snabbare.

"varför ska IPF bry sig om du tävlar mot en avstängd person? egentligen. "

Om du väljer att tävla dopingfritt, varför supporta ett dopingliberalt förbund med dina pengar?

/the_PL_man

supporta inte du ett dopingliberalt förbund när du var och kollade WPO finalen på arnold classic?

the_PL_man
2007-01-24, 07:11
Eftersom jag inte betalade en krona till dem så vill jag inte påstå att jag gör det.

Jag delar inte deras värderingar i dopingfrågan, men jag kan uppskatta de lyftare som har stake nog att säga att de inte kan tävla i ett testat förbund & därmed väljer ett otestat istället för att fuska.

/the_PL_man

supporta inte du ett dopingliberalt förbund när du var och kollade WPO finalen på arnold classic?

the_PL_man
2007-01-24, 07:27
Att det finns fuskare som nu torskar?
Att östländerna har en lång historia när det gäller doping, och att deras inställning till det är en helt annan än ex skandinaviens är väl ingen nyhet?

Du ser ju ingen markant ökning av västeuropeer & amerikaner i IPFs dopingstatistik, eller hur?

Du kan köra RAW inom SSF, det finns ingen som hindrar dig. Det finns på varje tävling ett flertal som kör utan tröja.

Om du ställer upp som funktionär på en tävling där dopingavstängda startar så är det väl inget konstigt att du blir avstängd från tävlan i IPF(eftersom du då är funktionär inom det andra förbundet)?
Ingen skulle komma på att stänga av dig om du gick dit bara som åskådare.
APF/WPC/WPO är som "wrassling", underhållning, inte sport....

/the_PL_man

jo jag vet att det blir allt bättre och då åker också fler dit. vad säger detta?

ja man kanske vill tävla mot andra som kör RAW eller bara köra en tävling i USA där sporten är lite större och tävlingarna är lite bättre. sen blir man ju avstängd bara man passar en kompis eller liknande på tävling som är avstängd. ska jag ta avstånd från min dopingavstängda polare för att få tävla i det förbund jag vill?

the_PL_man
2007-01-24, 07:30
Nej, jag sympatiserar inte med deras inställning. Sedan att jag känner människor som gör det, och som jag besökt är en annan femma.

/the_PL_man
PS! Helt offtopic: Är du släkt med Lars Rinse?

ahh ja lite sympatiserar du väl med WPO/WPC? verkar så på din avatar iaf.

rinse
2007-01-24, 14:12
Att det finns fuskare som nu torskar?
Att östländerna har en lång historia när det gäller doping, och att deras inställning till det är en helt annan än ex skandinaviens är väl ingen nyhet?

Du ser ju ingen markant ökning av västeuropeer & amerikaner i IPFs dopingstatistik, eller hur?

Du kan köra RAW inom SSF, det finns ingen som hindrar dig. Det finns på varje tävling ett flertal som kör utan tröja.

Om du ställer upp som funktionär på en tävling där dopingavstängda startar så är det väl inget konstigt att du blir avstängd från tävlan i IPF(eftersom du då är funktionär inom det andra förbundet)?
Ingen skulle komma på att stänga av dig om du gick dit bara som åskådare.
APF/WPC/WPO är som "wrassling", underhållning, inte sport....

/the_PL_man

jag tycker det är lite konstigt med avstängningar för att man är funktionär mm men nu är det ju så.. det jag inte gillar är att SSF ska vara ens "storebror" som bestämmer över vad man ska syssla med.

nej det är tur att man inte blir avstängd för att gå dit som åskådare(än iaf). sen ser jag iofs APF/WPC/WPO/IPF som sport det också.

rinse
2007-01-24, 14:20
Nej, jag sympatiserar inte med deras inställning. Sedan att jag känner människor som gör det, och som jag besökt är en annan femma.

/the_PL_man
PS! Helt offtopic: Är du släkt med Lars Rinse?

jag säger inte att detta gäller dig men om man läser runt lite grann på detta forumet så kan man snabbt se att väldigt många tycker att en så kallad "preppare" är samma sak som en dålig människa och inget att beblanda sig med. jag hade läst en massa såna inlägg här på forumet och sen blev det att jag skrev mitt första inlägg i denna tråden. som mest handlade om att SSF ska skita i vad jag gör utanför deras förbund(men det är bara en önsketanke).

helt offtopic: Ja

the_PL_man
2007-01-24, 14:39
En som fuskar genom att använda ottillåtna preparat i ett testat förbund är en dålig människa. Punkt. Sedan kan en människa ångra sig senare i livet & ändra inställning, och då blir diskussionen en annan.


/the_PL_man

jag säger inte att detta gäller dig men om man läser runt lite grann på detta forumet så kan man snabbt se att väldigt många tycker att en så kallad "preppare" är samma sak som en dålig människa och inget att beblanda sig med. jag hade läst en massa såna inlägg här på forumet och sen blev det att jag skrev mitt första inlägg i denna tråden. som mest handlade om att SSF ska skita i vad jag gör utanför deras förbund(men det är bara en önsketanke).

helt offtopic: Ja

the_PL_man
2007-01-24, 14:44
Om jag inte minns fel så är det 3-4 st av de 415-420st inom OL/SL (fram till 96) som torskat, efter det bara SL, har erkänt sitt dopingmissbruk.

/the_PL_man

En som fuskar genom att använda ottillåtna preparat i ett testat förbund är en dålig människa. Punkt. Sedan kan en människa ångra sig senare i livet & ändra inställning, och då blir diskussionen en annan.


/the_PL_man

rinse
2007-01-24, 14:58
En som fuskar genom att använda ottillåtna preparat i ett testat förbund är en dålig människa. Punkt. Sedan kan en människa ångra sig senare i livet & ändra inställning, och då blir diskussionen en annan.


/the_PL_man

ja då kan vi nog enas om att vi har olika åsikter gällande denna fråga.