handdator

Visa fullständig version : Gymhandskar


xarizma
2007-01-05, 22:21
Halloj, det är så att jag har tänkt köpa ett par gym handskar, kollar runt i Budo & Fitness hemsida, men vet inte exakt vilka jag ska välja, jag behöver handskarna speciellt när jag kör ''bänkpress'' , för att få bättre grepp. Vad är era förslag, vilka handskar borde jag välja?



Tack Och Adjö

timsala
2007-01-06, 00:09
Casall har jag... funkar finfint... Men sen finns det ju en uppsjö olika handskar med eller utan straps och sånt så chansa eller fråga i butiken :)

xarizma
2007-01-06, 00:25
Casall har jag... funkar finfint... Men sen finns det ju en uppsjö olika handskar med eller utan straps och sånt så chansa eller fråga i butiken :)Jo, man måste nog kolla själv och se vad som finns, testa dom och så.

Durre
2007-01-06, 00:42
Kör med ett par nike läderhandskar, hyffsat fäste inga mer köttiga valkar, på stadium kötpe jag dom =).

xarizma
2007-01-06, 03:35
Tack för förslagen hittils, får se vad det blir.

Tabbe
2007-01-06, 03:49
Valkar ar ju nagot man vill ha.

Valkar ar nagot man fortjanar!

Stiffo
2007-01-06, 13:15
Föreslår att du INTE köper från budo, har du tur så har du dina handskar om en månad då... (om du beställer dvs, jag har väntat i 3 mån och grejerna e fortfarande "på väg")

Bäst att pröva handskarna först också,annars kommer du antagligen att hamna med ett par handskar som du får skavsår av...

NisseEriksson
2007-01-06, 13:16
Jag har haft stora problem med valkar men tro mig, det går över efter ett tag
Har du dåligt grepp i bänken,vad för sorts stång är det ?
Är den inte lättrad?

mini
2007-01-06, 13:19
Jag har Nikes träningshandskar för att de var de tunnaste jag hittade. Gillar inte vadderingen som många har då jag har små händer och klent grepp som det är ändå.

dojjan
2007-01-06, 14:00
Valkar ar ju nagot man vill ha.

Valkar ar nagot man fortjanar!

Inte om man är gitarrist! *gah!*



Jag kör också med Nikes från Stadium. Har haft dem i snart ett år och nu börjar sömmarna gå upp. Ett år är det ändå värt till det priset. Gl & Hf i ditt sökande :)

polaren
2007-01-06, 14:04
Jag har haft stora problem med valkar men tro mig, det går över efter ett tag
Har du dåligt grepp i bänken,vad för sorts stång är det ?
Är den inte lättrad?

Precis, det går över. I början gör det ont när man lyfter stänger, men sen får man fina hårda valkar, handskar behövs inte.

xarizma
2007-01-06, 14:15
Föreslår att du INTE köper från budo, har du tur så har du dina handskar om en månad då... (om du beställer dvs, jag har väntat i 3 mån och grejerna e fortfarande "på väg")

Bäst att pröva handskarna först också,annars kommer du antagligen att hamna med ett par handskar som du får skavsår av...Jag ska inte beställa dom, tänkte åka dit direkt och testa dom, sedan köpa.

xarizma
2007-01-06, 14:16
Jag har haft stora problem med valkar men tro mig, det går över efter ett tag
Har du dåligt grepp i bänken,vad för sorts stång är det ?
Är den inte lättrad?Yup, jag har dåligt grepp. Vet inte, en vanlig silvrig stång liksom.

Patrik Svensson
2007-01-06, 15:30
Precis, det går över. I början gör det ont när man lyfter stänger, men sen får man fina hårda valkar, handskar behövs inte.

Håller med, valkar är grymmt, och ganska bra och pilla på när man är uttråkad.

Popeye
2007-01-06, 15:41
Handskar behöver du inte för att få bättre grepp.
Magnesium ger BRA grepp.
Om du däremot vill skydda händerna så är handskar ett alternativ.

coxie
2007-01-06, 16:27
Har ett par tunna från nike, och de funkar kanon.

Tycker valkar är fult som fan, speciellt när de är tjocka och gula.

Capt
2007-01-06, 17:30
Jobbar med händerna och med trä hela dagen, och har händerna fulla av björk(grymt mycket stickor man får av det träslaget) m.m, så är det skönt att skydda händerna på gymmet. Använder dock händskar främst i dragövningar, i pressövningar känns det bättre utan.

Så om du vill ha handskar köp det:thumbup: Folk som tycker valkar är grymt är bara missnöjda eftersom deras pappersjobb inte producerar förhårdnader, och är därmed avundsjuka på oss med fysiska arbeten;)

Popeye
2007-01-06, 17:58
Hehe, jag kan nästan inte känna någonting med mina fingertoppar. (Mekaniker -> varma skruvar och ofta)

Pulsaxe
2007-01-06, 18:20
Nikes handskar:thumbup: Ruskigt sköna*drool*

Dreas
2007-01-06, 18:44
Hej! Har sj ett par Ocelothandskar och dom är riktigt sköna! Har provat ett par Nike och ett par andra från hälskosten men ingen av dom var i närheten av dom här handskarna. Dom som har provat mina Ocelot har köpt sånna efter det också:) Har tyvärr blivit lite smått beroende av dom nu!

Andreas