handdator

Visa fullständig version : Gissa hur många som bett om att bli bannade...


Allan
2007-01-05, 22:12
Nå, vad tror ni? Folk som inte kan plugga, ha samliv, jobba - allt detta på grund av att de fortfarande kan logga in på ett sketet internetforum? Är det bara trams eller är det ett existerande fenomen?

ramagoen
2007-01-05, 22:13
100+

Hades
2007-01-05, 22:14
Visst är det ett existerande fenomen. Kommer säkert överväga det själv när jag börjar plugga, även om jag hoppas att jag kommer ha tillräckligt med disciplin för att begränsa tiden här.

Jag gissar på 50 pers.

mathor
2007-01-05, 22:14
För det mesta trams. Problemet ligger inte i kolozzeum, utan brist på aktiviteter utanför Dattavärlden(tm) hos dessa...människor.

Beecher
2007-01-05, 22:15
För det mesta trams. Problemet ligger inte i kolozzeum, utan brist på aktiviteter utanför dattavärlden hos dessa...människor.

+1, datorvärlden*

coxie
2007-01-05, 22:16
25st, och ja jag tror att det är ett problem för vissa. Dock verkar det sjukt om det går så långt att det stör jobbet, eller sambolivet.

Med lite multitasking så kan man hålla bra koll här inne utan att ta mycket tid från något annat.

mangemani
2007-01-05, 22:16
har det gått så långt så att ett internet forum gör så att man gör dåligt ifrån sej i andra saker,då räcker det nog inte att bara bli bannad/sluta logga in.

det är väl en hel del som bett om det vid det här laget skulle jag tro.

HookersUnited
2007-01-05, 22:23
7000

Yankeee
2007-01-05, 22:27
+1, datorvärlden*

Nej, datta.

Beecher
2007-01-05, 22:28
Nej, datta.

*grr* *mini* *gah!*

Grisen
2007-01-05, 22:30
Jag lär göra det när jag börjar plugga, fan kommer sakna er =/

bluelight
2007-01-05, 22:31
är nog fler än vad man tror. 20+ kanske? Aliquis är bannad förstår jag? inte sett nåra nintendotrådar på länge.

dojjan
2007-01-05, 22:35
Hur svårt kan det vara att bara låta bli att logga in?

Chaan
2007-01-05, 22:37
Synd, jag tycker man ska uppmuntra ungdomar att läsa och skriva.

mathor
2007-01-05, 22:44
+1, datorvärlden*

Du är uppenbarligen inte tillräckligt datta för att förstå.

Beecher
2007-01-05, 22:46
Du är uppenbarligen inte tillräckligt datta för att förstå.

duktigt att editera dit ett (tm) efter att du postat inlägget och efter att jag hunnit svara då. :(

Stoltz
2007-01-05, 22:58
Jag lär göra det när jag börjar plugga, fan kommer sakna er =/

Får jag fråga, vad du tror det är, som fick dig så "beroende" av Kolozzeum?

mela
2007-01-05, 23:00
Främsta anledningen är väl för att det suger att plugga och är roligare att spamma på kolo? *whistle*

Dumleman
2007-01-06, 01:30
Främsta anledningen är väl för att det suger att plugga och är roligare att spamma på kolo? *whistle*
Du som har erfarenhet, började du med något annat icke-pluggande tidsfördriv när du var borta? :) Jag misstänker att de som ber om att bli bannade bara byter ut kolo mot spel, chattande, surfande, andra forum osv.

L-Sami
2007-01-06, 01:34
Kolozzeum är beroende framkallande, jag tror att det är många som vill bli bannade pga diverse vardagsproblem som kolo medför.

regus
2007-01-06, 01:36
Nej, datta.

Jag tror du menar; Vars, datta.

Ont: Om man behöver bli bannad från ett internetforum för att orka ta tag i sitt liv, behöver man en hjärnskrynklare och en vän..

Cykelmannen
2007-01-06, 04:26
Jag blev bannad på egen begäran i en månad för att kunna plugga bättre. Hälften av den tiden jag annars skulle lagt ner på Kolozzeum (ca 1 timme per dag) la jag ner på ett annat internetforum som jag hittade. Resten gick åt till att sitta och sukta efter Kolozzeum och gång på gång mötas av "du är bannad"-skylten, hahaha.

Jag tror det är minst 500 pers som bett om att få bli bannade.

High1ander
2007-01-06, 04:39
76st?

Har jag rätt, vinner jag nått?

sissa
2007-01-06, 07:56
För det mesta trams. Problemet ligger inte i kolozzeum, utan brist på aktiviteter utanför Dattavärlden(tm) hos dessa...människor.

Det viktigaste är kanske lösningen på problemet. Om man inte kan logga in (eller om man går så långt så man kastar ut datorn för att man inte kan hantera det här med att sitta vid datorn) och detta medför att man utökar sina aktiviteter som inte har med kolo/internet att göra så är det väl bra?

Bronkitkorv
2007-01-06, 08:09
Elvahundratjugotvåtre st tror jag.

Detta är ännu en tråd där Allan den förståndige suckar över dom tragiska ungdomarnas internetvanor. Jag tycker inte det är svårt att låta bli datorn alls nu för tiden. Men nu är ju jag inte heller en ungdom, faktum är att ungdomar också för mej börjar bli en aning obegripliga..

Pepparkakssmurfen
2007-01-06, 11:09
Var är pollen?

Gissar på 10 st nu i Januari.

Diana
2007-01-06, 11:20
Hehehehe
Jag själv har märkt det känns tomt på nåt vis utan den förbannade kolo-ikonen där i hörnet, även om jag inte tänkt läsa nåt den dagan så MÅSTE jag ha den där... sinnessjukt :laugh: *screwy* så de förvånar mej inte ett dugg om det finns folk som tagit det steget längre sas. :D

Snafu
2007-01-06, 11:24
Att be om en banning är som att sätta läppstift på problemet. Om du känner att du spenderar för mkt tid på internet genom att spela spel, surfa på forum så beror det på att du inte har satt dina prioriteringar rätt. Det beror inte på att kolozzeum egentligen är så jävla superbra - det beror på att de andra alternativen inte är tillräckligt lockande. Om saker som karriär, lyckad skolgång och ett "succesful life" inte lockar betyder det antingen att du är 1. jävligt långt nere i beroendeträsket eller 2. du är alltför ung för att förstå innebörden av det alternativt 3. du gör ett medvetet val på grund av att du exempelvis är EMO, kommunist, miljöpartist, die hard datornörd - samlingsnamn = förlorare, ensamräv to name a few.

Således, sätt dig ner och jämför vad du spenderar din tid på och vilka av dessa saker som kommer att ge dig mest belöning i ett långsiktigt pespektiv. Jag tänker nu särskilt på personer som känner att de försakar skola, jobb och vänner.

1. Kolozzeum kommer inte att hjälpa dig få bra betyg
2. Kolozzeum kommer inte att få dig att klara tentan
3. Kolozzeum kommer inte att se till att du får den där löneförhöjningen
4. Kolozzeum kommer inte göra dig snyggare, trevligare och mer successful i det verkliga livet (såtillvida du inte börjar på en riktigt låg nivå)
5. Kolozzeum kommer inte fixa dig det där jobbet.

I korthet - prioritera ditt liv för helvete.

LadyG
2007-01-06, 11:27
Att be om en banning är som att sätta läppstift på problemet. Om du känner att du spenderar för mkt tid på internet genom att spela spel, surfa på forum så beror det på att du inte har satt dina prioriteringar rätt. Det beror inte på att kolozzeum egentligen är så jävla superbra - det beror på att de andra alternativen inte är tillräckligt lockande. Om saker som karriär, lyckad skolgång och ett "succesful life" inte lockar betyder det antingen att du är 1. jävligt långt nere i beroendeträsket eller 2. du är alltför ung för att förstå innebörden av det alternativt 3. du gör ett medvetet val på grund av att du exempelvis är EMO, kommunist, miljöpartist, die hard datornörd - samlingsnamn = förlorare, ensamräv to name a few.

Således, sätt dig ner och jämför vad du spenderar din tid på och vilka av dessa saker som kommer att ge dig mest belöning i ett långsiktigt pespektiv. Jag tänker nu särskilt på personer som känner att de försakar skola, jobb och vänner.

1. Kolozzeum kommer inte att hjälpa dig få bra betyg
2. Kolozzeum kommer inte att få dig att klara tentan
3. Kolozzeum kommer inte att se till att du får den där löneförhöjningen
4. Kolozzeum kommer inte göra dig snyggare, trevligare och mer successful i det verkliga livet (såtillvida du inte börjar på en riktigt låg nivå)
5. Kolozzeum kommer inte fixa dig det där jobbet.

I korthet - prioritera ditt liv för helvete.

Absolut. Lite självdisciplin kan faktiskt vara bra att ha ibland.

Diana
2007-01-06, 11:32
Att be om en banning är som att sätta läppstift på problemet. Om du känner att du spenderar för mkt tid på internet genom att spela spel, surfa på forum så beror det på att du inte har satt dina prioriteringar rätt. Det beror inte på att kolozzeum egentligen är så jävla superbra - det beror på att de andra alternativen inte är tillräckligt lockande. Om saker som karriär, lyckad skolgång och ett "succesful life" inte lockar betyder det antingen att du är 1. jävligt långt nere i beroendeträsket eller 2. du är alltför ung för att förstå innebörden av det alternativt 3. du gör ett medvetet val på grund av att du exempelvis är EMO, kommunist, miljöpartist, die hard datornörd - samlingsnamn = förlorare, ensamräv to name a few.

Således, sätt dig ner och jämför vad du spenderar din tid på och vilka av dessa saker som kommer att ge dig mest belöning i ett långsiktigt pespektiv. Jag tänker nu särskilt på personer som känner att de försakar skola, jobb och vänner.

1. Kolozzeum kommer inte att hjälpa dig få bra betyg
2. Kolozzeum kommer inte att få dig att klara tentan
3. Kolozzeum kommer inte att se till att du får den där löneförhöjningen
4. Kolozzeum kommer inte göra dig snyggare, trevligare och mer successful i det verkliga livet (såtillvida du inte börjar på en riktigt låg nivå)
5. Kolozzeum kommer inte fixa dig det där jobbet.

I korthet - prioritera ditt liv för helvete.

Det ligger ju mkt i det du säger, men jag tror det kan vara många som ger sejsjälv pauser i pluggandet/jobbandet och sen upptäcker efter en stund att den där 20 min pausen blev 4,5 timmar... :D und so weiter, visst har alla inte sån kass självdiciplin men vissa :Virro (been there)

mela
2007-01-06, 11:33
Du som har erfarenhet, började du med något annat icke-pluggande tidsfördriv när du var borta? :) Jag misstänker att de som ber om att bli bannade bara byter ut kolo mot spel, chattande, surfande, andra forum osv.


Jag satt i skolan hela dagarna och pluggade. Kunde sitta där i 10 timmar och räkna ut tryck i pumpar och liknande.

Ryska_raketen
2007-01-06, 11:41
Jag tror string emil är den enda.

z_bumbi
2007-01-06, 11:43
1. Kolozzeum kommer inte att hjälpa dig få bra betyg
2. Kolozzeum kommer inte att få dig att klara tentan
3. Kolozzeum kommer inte att se till att du får den där löneförhöjningen
4. Kolozzeum kommer inte göra dig snyggare, trevligare och mer successful i det verkliga livet (såtillvida du inte börjar på en riktigt låg nivå)
5. Kolozzeum kommer inte fixa dig det där jobbet.

I korthet - prioritera ditt liv för helvete.

Du har pluggat fel ämnen på högskolan. :)

Bärs
2007-01-06, 12:03
Det är ett förnuftigt beteende att be om att bli bannad om man vill ta tag i viktigare saker än forumliv. Dr. Phil skriver att man inte skall lita på sin viljestyrka utan programmera sin omgivning för framgång. En alkoholist som vill sluta supa skall helt enkelt inte ha alkohol hemma och lita på att han/hon kan motstå den. Förr eller senare kommer en situation där viljan och disciplinen inte räcker. Så är det med alla beroendeframkallande aktiviteter som på olika sätt kan inverka negativt på ens liv.

Allan
2007-01-06, 12:06
Det är ett förnuftigt beteende att be om att bli bannad om man vill ta tag i viktigare saker än forumliv. Dr. Phil skriver att man inte skall lita på sin viljestyrka utan programmera sin omgivning för framgång. En alkoholist som vill sluta supa skall helt enkelt inte ha alkohol hemma och lita på att han/hon kan motstå den. Förr eller senare kommer en situation där viljan och disciplinen inte räcker. Så är det med alla beroendeframkallande aktiviteter som på olika sätt kan inverka negativt på ens liv.

Men då borde de slänga ut datorn istället för att bara be att bli bannade från Kolozzeum, antar jag?

Dnepr
2007-01-06, 12:10
Men då borde de slänga ut datorn istället för att bara be att bli bannade från Kolozzeum, antar jag?

Om dom inte tillbringar så mycket tid vid datorn - förutom kolo, så är det fel att slänga ut nåt som inte påverkar deras vardag negativt. Datorn kan ju vara rolig och lagom f ö. Fast det bästa vore ju att försöka få kontroll på sitt inloggande här.

LarsK
2007-01-06, 12:25
Ska du svara någon gång på hur många det är Allan?

Cilia
2007-01-06, 13:41
Nå, vad tror ni? Folk som inte kan plugga, ha samliv, jobba - allt detta på grund av att de fortfarande kan logga in på ett sketet internetforum? Är det bara trams eller är det ett existerande fenomen?
HEY!!!
Kolo är inte sketet för bövelen
nu blir jag kundvagnsilsk

dojjan
2007-01-06, 13:57
Gör en knapp så folk kan banna sig själv istället.

GymmarN^
2007-01-06, 14:01
Säg hur många nu.

ramagoen
2007-01-06, 14:57
svaara då´!

Allan
2007-01-06, 15:04
Nänä, jag tänker hålla på det ett tag till.

Inzza
2007-01-06, 15:29
Nänä, jag tänker hålla på det ett tag till.

bara för att visa vilket sketet forum det är när alla sitter och vrålar efter att få veta en sådan onördig grej som hur många som bett om att bli bannade. ställ er i köket och gör matlådor så länge för helvete.

He-man
2007-01-06, 16:01
bara för att visa vilket sketet forum det är när alla sitter och vrålar efter att få veta en sådan onördig grej som hur många som bett om att bli bannade. ställ er i köket och gör matlådor så länge för helvete.

Du är så tuff när du spelar tough cop! :thumbup: :laugh:

krilleh
2007-01-06, 16:37
bara för att visa vilket sketet forum det är när alla sitter och vrålar efter att få veta en sådan onördig grej som hur många som bett om att bli bannade. ställ er i köket och gör matlådor så länge för helvete.

hahaha

Bärs
2007-01-06, 17:09
Men då borde de slänga ut datorn istället för att bara be att bli bannade från Kolozzeum, antar jag?

Som Dnepr skrev kan man göra mycket nytta med datorn, om man t.ex. vill studera flitigt ett år. Men visst kan det vara en idé att för en tid dumpa hela datorn - eller delar av den - någonstans, om man är generellt surfberoende. En gång hade Phil en gäst vars fru var utled på att karl'n satt och surfade varenda ledig sekund av livet. Själv visste karl'n inte hur han skulle kunna sluta och han insåg att hans beteende skadade äktenskapet. Doktorns råd var helt enkelt att han skulle ge tangentbordet till hustrun sin för 30 dagar, dvs. han skulle "unplug the computer and plug in his wife".

"Don't rely on willpower. You have to program your life for success."

raZmus
2007-01-06, 17:17
15

Nina L
2007-01-06, 17:19
Där har Kolozzeum en möjlighet att tjäna pengar. Sälj banningar och posting restrictions. :D

Jag gissar på 100.

ramagoen
2007-01-06, 17:50
bara för att visa vilket sketet forum det är när alla sitter och vrålar efter att få veta en sådan onördig grej som hur många som bett om att bli bannade. ställ er i köket och gör matlådor så länge för helvete.

roligare än att laga mat iaf.

WheyProtein
2007-01-06, 20:20
83 st

kalle_banan
2007-01-06, 20:30
Haha, jag förstod inte vad du menade, trodde det handlade om folk som mopsat upp sig och "bett om att bli bannade" men det var ju tragiskare än så.

Skaffa ett liv >_<

blekfet2
2007-01-06, 20:47
32

Ankarby
2007-01-06, 21:12
Ensamstående far med arbete, låtsaspolis på ett sketet forum... Säger ju en del.

Trams tycker jag!

egge
2007-01-08, 00:53
Ensamstående far med arbete, låtsaspolis på ett sketet forum... Säger ju en del.

Trams tycker jag!

Hehe, blev han bannad för detta?


Vad är det rätta svaret då? (eller har jag missat det?)

He-man
2007-01-08, 00:59
Jag har fått veta svaret, men får inte tala om vad det är *whistle*

egge
2007-01-08, 01:13
Jag har fått veta svaret, men får inte tala om vad det är *whistle*

Sneeela!! Du kan få smaka lite av mitt goooodis!!:Virro

Whey
2007-01-08, 01:24
Jag förstår inte vad som är svårt med att bara låta bli att gå in på forumet. Kommer inte ihåg vem, men någon här på forumet rådde mig att hålla mig borta ett tag och det funkade fint. Visst var det jobbigt i början, men det tar inte mer än ett par dagar innan vanan försvinner, och nån vecka innan man slutar längta tillbaks. Lite jobbigare är det att komma tillbaks, men men.

För att svara på frågan så skulle jag gissa att det är kring 50 personer som bett om att bli bannade.

remixxa
2007-01-08, 01:58
Man får ju dra till med något stort fan! typ 2000+? många som pluggar dessa tider!

jeppe på berget
2007-01-08, 02:10
124?

Dav0d
2007-01-08, 06:41
223! *flex*

WheyProtein
2007-03-16, 19:26
Nänä, jag tänker hålla på det ett tag till.

Hållt på't tillräckligt länge nu? :)

Grisen
2007-03-16, 19:37
Har bett Pez om att bli temp. bannad men det har inte slagit in än.. Im still out!!!

Jäkla bra citat Bärs;

"Don't rely on willpower. You have to program your life for success."

Dr. Phil

Ryska_raketen
2007-03-16, 19:38
19.201

Dnepr
2007-03-16, 19:42
Aliquis och Madde?

Allan
2007-03-16, 19:46
Hållt på't tillräckligt länge nu? :)

Det pendlar mellan fem och tio just nu. Det går inte att få fram hur många det är sammanlagt sen det började. Det beror på vilken moderator man frågar - själv är jag motståndare till det. Sluta logga in är enklare.

Allan
2007-03-16, 19:47
Hehe, blev han bannad för detta?


Vad är det rätta svaret då? (eller har jag missat det?)

Nej. För att han var dum mot andra.

aliquis
2007-03-17, 00:35
ca 20?

HenrY
2007-03-17, 00:42
+50?

Jaws
2007-03-17, 00:50
+50?

+1:laugh:

better__bodies
2007-03-17, 13:17
nå va är svaret?.......Gissar på 19,506st

Carl_B
2007-03-17, 14:10
"Don't rely on willpower. You have to program your life for success."

Dr. Phil

Man kommer långt på willpower om man är tillräckligt stark , stupid phil :smash:

Sofia4_4
2007-03-17, 14:44
Jag anmällde mig för att bli bannad och blev det i 10 min. :D
Det kändes konstigt.

Clee_Torres
2007-03-17, 14:50
Jag anmällde mig för att bli bannad och blev det i 10 min. :D
Det kändes konstigt.

Gick du igång på det? *whistle*

AFanatic
2007-03-17, 14:53
Skulle tippa på någonstans runt 200 st.

Sofia4_4
2007-03-17, 15:05
Gick du igång på det? *whistle*

;)

Jag tänkte, nä, nu jävlar ska jag öva min willpower och banna migsjälv. Det gick inget vidare. Jag kan inte sluta läsa tramstrådarna och träningsjournalerna är som att titta in i grannarnas hus och upptäcka att de har ett tvångsbeteende som man inte kan sluta följa. (nämnde jag tvångsbeteende...ja just det. :D )
Det ända sättet för mig att sluta logga in är att flytta till Thailand eller Brasilien.

KlopFer
2007-03-17, 15:36
;)

Jag tänkte, nä, nu jävlar ska jag öva min willpower och banna migsjälv. Det gick inget vidare. Jag kan inte sluta läsa tramstrådarna och träningsjournalerna är som att titta in i grannarnas hus och upptäcka att de har ett tvångsbeteende som man inte kan sluta följa. (nämnde jag tvångsbeteende...ja just det. :D )
Det ända sättet för mig att sluta logga in är att flytta till Thailand eller Brasilien.

Finns väl internet i thailand? Så vad skulle hindra dig där?

Sofia4_4
2007-03-17, 15:50
Finns väl internet i thailand? Så vad skulle hindra dig där?

Livet.
Mycket utefik, strand, fin natur, vänner förhoppningsvis.

snelhest
2007-03-17, 16:14
Har man inte tid för att surfa på kolo tycker jag man har lite skumma prioriteringar. Man måste inte ha hundra bollar i luften för att bli grov.

Tolkia
2007-03-17, 16:24
Har man inte tid för att surfa på kolo tycker jag man har lite skumma prioriteringar. Man måste inte ha hundra bollar i luften för att bli grov.
Hm. (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1658413&postcount=5) :D

KlopFer
2007-03-17, 16:28
Livet.
Mycket utefik, strand, fin natur, vänner förhoppningsvis.

Kul en vecka sedan sitter du här igen :)

Sofia4_4
2007-03-17, 16:31
Kul en vecka sedan sitter du här igen :)

nääää. aldrig :)

snelhest
2007-03-17, 16:36
Hm. (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1658413&postcount=5) :D

Har du lagt det inlägget som ett bokmärke?