handdator

Visa fullständig version : Vilka muskler tränar du medvetet oproportionerligt mycket/lite?


LeftRight
2007-01-05, 19:53
Alltså, vilka muskler tycker du är snygga att ha proportionerligt större än resten av dina muskler, och vilka är snyggt att undvika att bygga för mycket?


Personligen gillar jag "för stora" axlar, och försöker undvika för mycket sidomagmuskler (har slutat isolerköra dem)

DavidN
2007-01-05, 19:56
Ben!

Massor massor med ben! massor med set!
Jag vill ha monsterben, från mina nuvarande 64cm lår eller vad det nu är..

Albatross
2007-01-05, 20:15
Hmmm, även om mitt mål är mer att se "normal" ut så vill jag nog vara lite större från bröstet och upp. Axlar primärt då.

Slartibartfast
2007-01-05, 20:45
Tränar inte axlar specifikt alls.

Eddie Vedder
2007-01-05, 20:57
Vilken muskelgrupp jag "omedvetet" tränar mer än andra vet jag inte då de inte hade varit omedvetet.
Men däremot har jag nog bäst utveckling på armarna så dom trivs jag me att träna. Starkast är jag nog i ryggen.

zeusden1
2007-01-05, 21:00
bröst,

machine gun
2007-01-05, 21:00
Vilken muskelgrupp jag "omedvetet" tränar mer än andra vet jag inte då de inte hade varit omedvetet.
Men däremot har jag nog bäst utveckling på armarna så dom trivs jag me att träna. Starkast är jag nog i ryggen.

Topic: "Vilka muskler tränar du medvetet oproportionerligt mycket/lite?" :D

eandersson
2007-01-05, 21:53
Ben!

Massor massor med ben! massor med set!
Jag vill ha monsterben, från mina nuvarande 64cm lår eller vad det nu är..

King på den!

Jag vill också ha monsterben. Men gud (min far) välsignade mig inte med bra bengener. Jag har likadana kycklinga ben som far min, finns ingen massa whats so ever. Ska börja köra ben snäppet bättre än vad jag gör nu.

L-Sami
2007-01-05, 22:01
Obliques tränar jag inte, vidd på ryggen vill jag ha mer av.

Jax
2007-01-05, 22:02
Mycket: Hjärtat
Lite: Isoleringsövningar för armar

coxie
2007-01-05, 22:13
Tränar inte mycket ben i gymmet, med 4 tunga cardiopass i veckan så känns det svårt att orka med ännu mer.

Timme
2007-01-05, 22:14
Vaderna tränas aldrig, de är inte så tåkiga ändå. Vader är antinge stora eller små tycks det vara. Oavsett om man tränar dem specifikt eller ej. Snart så måste jag gå och gaya mig i andra trådar :D

RassK
2007-01-05, 22:36
Vaderna.. känns nästan lönnlöst att träna dem + att det är sjukt tråkigt ich bara någonting som jag "måste göra" vid slutet av passet

Och Bröst tränar jag mer än allt annat. Eftersom det är roligast och jag tycker det är den "snyggaste" muskeln så vill jag ha den opropotionellt stor : D (samt axlar fast det orkar jag inte träna :d)

Igentligen tränar jag allting lika mycket men lägger ner mer/mindre intensitet på nämnda muskelgrupper
Lär väl mig förr eller senare... :cool:

dojjan
2007-01-05, 22:41
Vaderna.. känns nästan lönnlöst att träna dem + att det är sjukt tråkigt ich bara någonting som jag "måste göra" vid slutet av passet

Och Bröst tränar jag mer än allt annat. Eftersom det är roligast och jag tycker det är den "snyggaste" muskeln så vill jag ha den opropotionellt stor : D (samt axlar fast det orkar jag inte träna :d)

Igentligen tränar jag allting lika mycket men lägger ner mer/mindre intensitet på nämnda muskelgrupper
Lär väl mig förr eller senare... :cool:

+1 på den :D

Johan O
2007-01-05, 23:12
Gillar att vara lite "tvärtom", så jag har under större delen av karriären lagt extra krut på lårträningen. Tycker det är sjukt snyggt med överdimensionerade ben och en överkropp som kanske släpar lite, än vad stor överkropp/taniga ben är.*whistle*

Bönne
2007-01-05, 23:14
Aldrig direkt träning för armar.
Alltid arslet (när det var som starkast var jag starkare i alla övningar, böjen och marken går bättre och man kommer högre upp i bänken).

Timme
2007-01-06, 00:24
Gillar att vara lite "tvärtom", så jag har under större delen av karriären lagt extra krut på lårträningen. Tycker det är sjukt snyggt med överdimensionerade ben och en överkropp som kanske släpar lite, än vad stor överkropp/taniga ben är.*whistle*

+1!

Klenis
2007-01-06, 00:35
bröst och axlar mest, för de e roligast. Tråkigast är rygg.

Johan_P
2007-01-06, 00:50
Gillar att vara lite "tvärtom", så jag har under större delen av karriären lagt extra krut på lårträningen. Tycker det är sjukt snyggt med överdimensionerade ben och en överkropp som kanske släpar lite, än vad stor överkropp/taniga ben är.*whistle*

+1.

Jag försöker träna allt proportionerligt och ordentligen, men jag lägger ner mer möda och energi på benen än biceps.

blekfet2
2007-01-06, 00:57
Det enda jag slappar med är benen, dock så släpar dom inte efter överkroppen alls.

eandersson
2007-01-06, 10:39
Gillar att vara lite "tvärtom", så jag har under större delen av karriären lagt extra krut på lårträningen. Tycker det är sjukt snyggt med överdimensionerade ben och en överkropp som kanske släpar lite, än vad stor överkropp/taniga ben är.*whistle*

Du kan inte ha mer rätt.

regus
2007-01-06, 11:13
Mycket: pressövningar
Lite: Biceps och vader.

Sheogorath
2007-01-06, 11:15
Jag tränar de muskler jag vill ha större mer än de muskler som redan är stora. Är det inte det som är kroppsbyggning? Skulptera kroppen och krejjor.

130kg finsk sisu
2007-01-06, 11:36
tränar sällan:biceps
aldrig: vader
ofta:triceps

mini
2007-01-06, 11:58
Tränar biceps ganska sällan. Få specifika tricepsövningar också egentligen. Väldigt lite vader. Har varit dålig på att träna mage, men bättrar mig.

Det jag tränar mer av är väl det andra då.

Allan
2007-01-06, 12:01
Biceps är för jävla trist att träna, liksom bröst. Därför blir det mer sällan. nog för att det ligger i systemet, men jag börjar en träningsvecka med rygg, och har jag haft ett uppehåll så blir det rygg. Bröst är alltid det som kommer sist.

lungan
2007-01-06, 12:04
Gillar att vara lite "tvärtom", så jag har under större delen av karriären lagt extra krut på lårträningen. Tycker det är sjukt snyggt med överdimensionerade ben och en överkropp som kanske släpar lite, än vad stor överkropp/taniga ben är.*whistle*

Håller klart med dig! Snyggare med större underkropp i relativitet till överkroppen mot för stor överkropp och taniga ben, men dock får de inte vara överdrivet, bara lite

Sniggel
2007-01-06, 12:09
Magen tränas nog lite för sällan, iaf specifikt. Antagligen för att det är lite tråkigt.

Mass-Tech
2007-01-06, 12:35
För underarmarn gör jag ingenting direkt, borde kanske börja med det.

Hekos
2007-01-06, 14:05
Jag tränar övermycket ben, eftersom de ska bli större...mycket större.
Fan tycker det är asskönt att träna vader:P

annars är det väl axlar som jag kåtar mig lite över.

Ninjasmurf
2007-01-06, 14:30
Inga underarmar och mindre av ben annars lika av allt.

samsam
2007-01-09, 23:34
Benen ligger och släpar i marken för att dom tränas oproportionerligt LITE.
Samma sak med magen som också släpar i marken :/

Tuniz
2007-01-09, 23:55
Jag gillar att träna biceps, triceps och bröst.

jag gillar att se lite biffigare ut på överkroppen så armar och bröst älskar jag att träna.

Tränar dom dock inte extra mycket så jag ser ut som Karl Alfred, men kör tunga pass och gärna någon extra övning :D

Jaws
2007-01-09, 23:59
Lite: Ben allmänt, då gymmet jag tränar på inte har så bra resurser.

Mycket: Överkropp, axlar framförallt.

:Virro

Pierre_C
2007-01-10, 09:36
tränar allt lika mkt, men det blir lite ambitiösare på överkroppen, framför allt mage, bröst, armar och axlar.

bertbert
2007-01-10, 10:13
Tränar förmodligen för lite vader. *gah!*

jwzrd
2007-01-10, 10:30
Tidigare gillade jag stora axlar, stor utsida/baksida. Men med alla site injections nu med bland annat synthol så har jag mer börjat gilla lite mindre axlar med tydliga ränder/delningar i eftersom typ ingen byggare har det längre. Annars är en medelstor ryggsäck till triceps sjukt snyggt. Den behöver inte ha någon särskillt rafflande hästsko men en enorm triceps helt enkelt.

Själv tränar jag varken biceps eller vader; biceps får indirekt träning av ryggövningar och det jag har räcker. Samma med vaderna.

Sheogorath
2007-01-10, 10:36
För att svara.

Massor av set får

Vader
Mage
Biceps
Baksida lår
Bröst

Färre set får

Rygg
Framsida lår/rumpa
Axlar
Triceps
Underarmar

Alltså helt i linje med min utveckling.

jwzrd
2007-01-10, 10:39
Jag tränar ju SL med prio på bänkresultatet så jämfört med "byggarträning" så tränar jag hamstring, röv och bål väldigt mycket och sannolikt specifikt framsidan av låren något mindre. Jag tränar även rattar och triceps väldigt mycket, men rattar tränar även byggare väldigt mycket. Eventuellt tränar jag väl latsen mindre än andra.

bertbert
2007-01-10, 13:01
Jag tränar nog oproportionerligt mycket triceps och underarmar; triceps VAR en svaghet, men det ska bli en styrka, underamarna är jag kroniskt svag i om jag inte ser efter de små kräken.

Whistler
2007-01-10, 13:22
För mycket på höger underarm.

I övrigt är jag proportionell. :)

psirus
2007-01-10, 13:27
tränar sällan vader,biceps och triceps.

mangs
2007-01-10, 13:42
Jag tränar hela kroppen men jag fokuserar på de stora muskelgrupperna. Biceps och vader är tråkigast att köra och i perioder när man kör mycket bröst och rygg så är det snarare en fördel för mig att skippa den specifika axelträningen. Det som jag kör mest för tillfället är Bröst och Lår. Benträningen är riktigt kul nu för tiden.

Mantus
2007-01-10, 14:34
Tränar rygg och ben proportionerligt mer än andra muskelgrupper. Varför måste just jag ha en discogenetik med lätttränade armar? Byter gärna mot en där benen och ryggen växer.

Sheogorath
2007-01-10, 15:19
Tränar rygg och ben proportionerligt mer än andra muskelgrupper. Varför måste just jag ha en discogenetik med lätttränade armar? Byter gärna mot en där benen och ryggen växer.

Det finns alltid anledning att klaga. Alla har vi svårt för något. :)

DavidN
2007-01-10, 15:44
grepp tränar jag som en idiot, både supinerat och pronerat. Har växlat mellan supinerat och pronerat grepp i marklyft de senaste månaderna och skippat växlat grepp.
Synd att man inte har ett roligare gym bara med CoC, kettlebells och andra roliga grepprylar. (Vad är väl en bal på slottet?)

nr16
2007-01-10, 15:56
Jag tränar aldrig ben eftersom att jag inte kan pga dåliga knä. Nästan aldirg vader ihäller eftersom att de e så jäv*a tråligt. Jag tränar mycket biceps, triceps o bröst. Axlar e så enkelt att bygga tycker jag så ja väntar med o träna de tills jag får större muskler i övrigt!

Deceiver85
2007-01-10, 16:41
Tränar ben lite mer än övriga muskler, men det är på marginalen. Tränar däremot nästan aldrig underarmar, vilket skulle behövas.

Lallle
2007-01-10, 17:46
Tränar i princip inte brösten alls. Kör ingen bänk- eller hantelpress, och inga isoleringsövningar heller. Det skulle vara dipsen som tar lite.

Stab
2007-01-10, 18:56
Just nu allt desamma, runt 18 var man dum nog att fokusera på bröst/triceps/rygg för mkt. En mindre version av arnold symetrin är dock målet så vissa delar skall vara större.

Dreas
2007-01-10, 20:23
Kondition tränar jag knappt något!Blir kanske några pass idrott i skolan och lite volleyboll på helgerna! Det får räcka för min del!

Andreas

Jajje
2007-01-10, 20:50
För mycket: Just nu lite oklart Tidigare var det iaf: Rygg, Biceps, Bröst och Triceps. Så är nog dock fallet lite än idag hehe.

För lite: Ben! Då jag tränar hemma med bara tillgång till en bänk, skivstång, hantlar och "chin bar" Har jag problem att träna ben. Det blir mest löpning och utfall när det gäller benen :(

Sedan är jag född smal som en sticka också. Det finns att göra överallt ^^ så än så länge märks det inte så jättemycket att benen släpar en del. Har spelat innebandy i flera år tidigare.

Nucleus
2007-01-10, 21:14
M. cremaster tränar jag sällan.

Triceps för ofta.


/Nucce

Gpajpen
2007-01-10, 21:26
om jag skulle vara tvungen att missa en dag så skulle det högst sannolikt vara ben+vader dagen som åker först.
det som tränas mest och med mest glädje är nog axlar och biceps.

bertbert
2007-01-11, 09:10
M. cremaster tränar jag sällan.

Triceps för ofta.


/Nucce

När man söker på M. Cremaster hittar man roliga saker:


Muskeln reglerar avståndet mellan testiklarna och bålen, den regleras reflexmässigt och reagerar på temperatur. Tanken är att när det är kallt då ska testiklarnas dras närmare den varmare bålen. Den är säkert mera betydelsefull hos djur än hos (påklädda) män. (Å andra sidan kan kreationisterna hävda att Adam skapades naken och satte byxorna på sig först efter syndafallet).


Exakt hur menar du att man skulle träna den!?

:laugh:

machine gun
2007-01-12, 15:57
Ofta och mycket: Hjärtat

Aldrig: Vader
Sällan: Biceps

frökenzelda
2007-01-12, 17:15
Jag tränar underkroppen mer än överkroppen och sen tränar jag inte bröstmusklerna. Jag tycker det är skitsnyggt med breda och muskliga lår, även på oss töser hihi. Men jag var redan innan jag började träna så att säga oproportionerlig, med tiny ass och smala ben fast stor överkropp. Främst då brösten som är asigt stora.. jag är fortfarande rätt oproportionerlig... så jag har ännu inte nått delmålet en balanserad kropp...

Emil_Larsson
2007-01-12, 18:19
Nacke tränar jag inte överhuvudtaget för jag får ingen kontakt alls plus att det känns meningslöst.

Rygg tycker jag om mest. En grov rygg vore inte helt fel om man säger så.

Fernicus
2007-01-12, 18:30
Mycket: biceps, bröst och rygg (disco eller vad ni kallar det)
Lite: traps

Larsen
2007-01-12, 19:22
Kör mycket Bröst.

Slarvar med Ben, mage. För mig är det segast och jag tycker det är rätt tråkigt och köra.

the_matsson
2007-01-27, 14:50
Feta stora ben ska det vara! Som fler har sagt: hellre för stora ben och liten överkropp än tvärtom.

Gör dock lumpen som jägare på K3 nu så det är svårt att växa något när man i tid och otid drar ut i skogen och inte får ordentligt med mat och träning.

Daniel_S
2007-01-27, 15:00
Armarna tränar jag inte skilt, de tränas endast genom rygg och bröst.