handdator

Visa fullständig version : Ont vid mitten av ryggen. Lunga/Njure


zeusden1
2007-01-05, 19:00
Hej. Jag har ont vid mitten av min rygg, varför kan jag inte säga.

http://img77.imageshack.us/img77/2153/12121yl4.png
(inte min rygg, men där markerat)

Vet inte om detta är en av faktorerna till detta, men jag berättar ändå.
Förra veckan under mitt benpass höll jag på med knäböj och vid 50kgs belastning sista reppet så böjda jag ryggen när jag gick upp. Inte mening och det gjorde rätt så ont under tiden jag lyfte upp skivstången. Sen hände det en grej på kvällen. Jag och några kompisar gick ut och spelade lite fotboll. När jag skulle klättra över ett stängsel som var 1m så skulle jag göra som le parkour utövare gör. Detta resulterade i att jag landade på ryggen och tappade luften. På kvällen hade jag varken ont eller ett blåmärke.

Det är nu, en vecka senare smärtan har kommit. Nu kom den efter mina knäböj. Mina knäböj var helt felfria idag, men ändå fick jag ont.

Nu gör det ont när jag sträcker på mig, lyfter en matkasse, när jag ställer mig upp från en stol och även lite då och då.

Vet någon hur jag kan ha skadat ryggen? Och vad kan jag göra för att det ska gå bort?

Jag kommer att börja med att ta en vecka ledigt från både mage, ben och ryggpass under veckas tid.

DavidN
2007-01-05, 19:29
läkare!

*vinkar*

(det kan vara allt möjligt)

zeusden1
2007-01-05, 20:39
läkare!

*vinkar*

(det kan vara allt möjligt)

Menar du en kiropraktor då eller? Kan man ringa typ sjukvårdsrådgivningen också?

zeusden1
2007-01-05, 21:17
bump

Nucleus
2007-01-06, 00:26
Njae sjukvården funkar inte, dom skickar dig bara vidare till en Sj gymnast.
Kiropraktor kan fungera men jag skulle nog kollat upp om det finnes någon naprapat eller osteopat i närheten.

Även sjukgymnast med innriktning på OMT är sketbra.

Mvh
Nucce