handdator

Visa fullständig version : Hjälp till fettot!?


Grisen_72
2007-01-05, 16:25
Senast jag gjorde något större i viktändring, var när jag lämnade sverige i 4 månader. Vägde 115 KG, drack ca: 1L tullamore dew per dag, rökte hash, och jobbade som kock. När de 4 månaderna var slut vägde jag 90 kg (187 cm). Nu har jag åkt på dator å fylle-fetma 128 kg.

Min grundform är ok Man ser mina ehh 3 pack (osymmetriska magmmuskler) genom fetman. Biceps, triceps å bröstmuskler sitter där de ska ... men jag har CA: 40 kg övervikt. Hur trollar jag lättast bort detta? På så kort tid som möjligt?

Jag är villig att offra 50% av muskelmassan för att bli tanig å ynklig.. men se bra ut i vanliga kläder, som jag nu måste ha en kofot för att komma i.

Jag går nån mil per dag, joggar några kilometer, tränar biceps, triceps å bröst med hantlar.

jag dricker 2 koppar ondsint kaffe innan första 4 km promenaden.
Äter några wasa husman mackor med rökt skinka, gurka, paprika å tomat elller tonfisk efter min promenad.

Resten av dagen är riskakor med skinka å div. grönsaker. ev. nån liten köttbit.

Jag kan inte ligga på plus efter dagar som dessa? .. men jag går inte ner i vikt/volym.

Hjälp behövs!

coxie
2007-01-05, 16:37
Om du går 1 mil, joggar 4km samt styrketränar varje dag måste det gå åt ofantliga mängder riskakor och knäckebröd+pålägg. Du kan inte stå still i vikt/gå upp om du ligger på ett underskott, du äter antagligen mycket mer än du tror. Eller så är rör du inte dig så mycket som du tror.

Det du bör göra är att räkna ut vad du egentligen äter på en dag, styra upp riktiga måltider och sedan strukturerad skala bort en lagom mängd kalorier. Inte lätt att göra en förändring om man inte har koll på vad som bör förändras. Lägg till en lagom mängd cardio, och styrketräna hårt för att tappa så lite muskler som möjligt.

Mental
2007-01-05, 16:38
Hupp, låter som en ide att komma i form ja. Men du får nog ta och räkna kalorier och väga lite käk om du inte alls rör dig ned i vikt.
Riskakor har ju energivärden som chips så där springer det lätt iväg, man tycker man varit så nyttig som bara ätit riskakor och blundar för det faktum att man fått i sig energi motsvarande en brakmiddag.

Ett tipps är att skippa brajj och alkohol, för munchies och fyllekäk pajjar även det bästa chemat, har flera vänner som inte alls förstår varför de inte går ned i vikt, men när de för strikt kostdagbok så ser man, runt 500kcal underskott per normal dag, men rätt ofta dagar då det skenat iväg med en okynnespizza, kaffe och bakelse, chipspåse & dvd kväll, Lösviktsgodis och myspys osv.

Det gäller att se vart det faller någonstans. Du kan lägga trollstaven på hyllan, för det krävs mer än magi om man vill gå ned i vikt.

Grisen_72
2007-01-05, 16:44
En polare skaffade en 'matvåg' Och rasade i vikt som en grekisk gud. Kanske jag borde göra detsamma, jag har bara slitit sen nyår dock. Men man borde vid en sån övervikt som jag har märka av en halvmils knatande redan dagen efter?

Jag vill av personliga skäl inte återgå till knark å sprit å hårt arbete diet.

Sadde
2007-01-05, 16:49
mm, det är bra att du utesluter knarket! :thumbup:

coxie
2007-01-05, 16:53
En polare skaffade en 'matvåg' Och rasade i vikt som en grekisk gud. Kanske jag borde göra detsamma, jag har bara slitit sen nyår dock. Men man borde vid en sån övervikt som jag har märka av en halvmils knatande redan dagen efter?

Jag vill av personliga skäl inte återgå till knark å sprit å hårt arbete diet.

Jo med hjälp av en matvåg kan man hålla stenkoll på hur mycket man egentligen stoppar i sig.

Skönt att höra att du ska lägg av med knarket, har en polare som börjat med skiten och inget man säger hjälper, enda svaret man får är "det är inte farligt" :(.

Mental
2007-01-05, 16:55
En polare skaffade en 'matvåg' Och rasade i vikt som en grekisk gud. Kanske jag borde göra detsamma, jag har bara slitit sen nyår dock. Men man borde vid en sån övervikt som jag har märka av en halvmils knatande redan dagen efter?

Jag vill av personliga skäl inte återgå till knark å sprit å hårt arbete diet.


En halvmilsknatande är bra, men antagligen inte mer än att du negerar det med 80-100g riskakor :D

Matvåg kan vara mycket upplysande, speciellt om man inser att det man ansåg vara en "lagom" portion pasta är vad måltisberäknare anser som 3portioner ;) Jag kokade runt 200g (torrvikt) pasta och till det stektes runt 150g köttbular, sen vändes pastan i smör och ketchup aderades på toppen. Mer än 1000kcal till middag med andra ord, lägg frukost, lunch och nattsnacks till det så ser man var min övervikt kom ifrån.

Efter att ha reducerat pastamängden till ca 80g torrvikt, köttbullarna till ca 80g och adderat 300g grönsaker så blev jag lika mätt men till mindre än hälften av kaloritalet.

Grisen_72
2007-01-05, 16:58
Jo med hjälp av en matvåg kan man hålla stenkoll på hur mycket man egentligen stoppar i sig.

Skönt att höra att du ska lägg av med knarket, har en polare som börjat med skiten och inget man säger hjälper, enda svaret man får är "det är inte farligt" :(.

Det är bara min 'tillfälliga bostad' som hindrar mig från å gå bärsärk inom detta område. Men jag är rätt nöjd ändå. Lite rö'tjut nån gång i månaden känns mer reko!

PS. det e' medräknat i min konsumtion

Grisen_72
2007-01-05, 17:17
Med riskakor räknar jag de tråkiga rackarna... de utan innehåll. pizza flavoured ones go into snacks from hell.... 18% fat etc. etc

Mental
2007-01-05, 17:20
Även de naturella med typ 4% fett ligger runt 340-380 kcal /100g om jag nite mins fel.

Grisen_72
2007-01-06, 11:54
Beställde just en hink med http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=26&products_id=64

http://www.kolozzeum.com/images/fairing/fairing_CompleteDietChoklad.jpg

Det ska väl lära min kropp att inte svullna upp så mycket!

King Grub
2007-01-06, 12:10
Det ska väl lära min kropp att inte svullna upp så mycket!

Det beror på, det... Lägger du till det till det du äter i dag, går du upp i vikt, inte ner. ;)

Grisen_72
2007-01-06, 12:35
Det beror på, det... Lägger du till det till det du äter i dag, går du upp i vikt, inte ner. ;)


Jag lever bara på det!... som gamla hederliga Meritene som apoteket tagit bort (kanske pga att det var för gott ( och man ville äta rostade mackor med marmelad och ost till det))


90 KG or bust!

Grisen_72
2007-01-06, 14:37
Att lägga till till det hela, är at jag inte har ett hederligt jobb att sköta = alll tid i världen attt deffa!

Grisen_72
2007-01-09, 10:48
126 .. och jag har inte fått mitt magiska 'blåsa bort fettet pulver' ännu. :MrT:

mSJÖDIN
2007-01-09, 16:29
126 .. och jag har inte fått mitt magiska 'blåsa bort fettet pulver' ännu. :MrT:

För ett sådant pulver finns inte *whistle*

HerrArne
2007-01-09, 16:38
För ett sådant pulver finns inte *whistle*

Jodå. Som du vet kan säkert som amen i kyrkan tron försätta berg även med pulver. Motivationshöjare tror jag det kallas...

Fast bra mat är ju alltid godare. *whistle*