handdator

Visa fullständig version : Kaffe helt enkelt.


Lasse Kongo
2007-01-05, 12:39
Denna underbara dryck, livets dryck helt enkelt, tråden är en kärleksförklaring till kaffe så inge sura miner om drycken i den här tråden.

Vilket föredrar ni, knep för att få kaffet ännu godare (iskallt vatten etc) pratar vi om här.

-Niklas-
2007-01-05, 12:41
Gevallia elbryggkaffe är det enda rätta*drool*

Lasse Kongo
2007-01-05, 12:42
Gevallia elbryggkaffe är det enda rätta*drool*

Ja det kör jag som vardagskaffe *drool*

psirus
2007-01-05, 12:42
jag har blivit små kör i espresso efter att jag fick en maskin i julklapp. finns en tråd om det ovanför din :P

Kaffe FTW

Lasse Kongo
2007-01-05, 12:43
jag har blivit små kör i espresso efter att jag fick en maskin i julklapp. finns en tråd om det ovanför din :P

Kaffe FTW

Ja, det var den tråden som sparkade igång min enda vakna hjärncell, så jag kom och tänka på den här tråden *drool*

polaren
2007-01-05, 12:53
Kaffe som kaffe, det spelar ingen roll för mig vad det är för fabrikat (sålänge det inte är något smaklöst skräp från ÖB), men jag behöver min dagliga dos för att känna mig lycklig.

Kok/brygg i perkulator, båda funkar lika bra :thumbup:

psirus
2007-01-05, 12:57
Kaffe som kaffe, det spelar ingen roll för mig vad det är för fabrikat (sålänge det inte är något smaklöst skräp från ÖB), men jag behöver min dagliga dos för att känna mig lycklig.

Kok/brygg i perkulator, båda funkar lika bra :thumbup:

Där har du fel, vanligt bryggkaffe kör jag alltid Zoega Forza! myxket gott

Bobbokrull
2007-01-05, 13:03
Zoegas forza på morgonen innan jag åker iväg och tränar, det eldar igång kroppen rätt så bra. Arvid Nordquist har också bra smak. Det värsta som finns är det färgade vattenblasket som man kan ta ur jobmeal-automaten på jobbet...det går helt enkelt bort! Men Zoegas och Nordquist är :thumbup:

Att blanda i kanel/kardemumma i kaffet är även det gott.

Kurash
2007-01-05, 13:06
Detta måste vara ödet! Min espressobryggare har varigt trasig i nån månad så jag begav mig ut för att köpa en riktig bryggare. Det första man läser efter hemkomsten är en kaffetråd. Nu ska jag åka och låna en bok (del 2 i Death Gate Cycle), köpa kaffe, filter och mazariner, sen bara lata mig hela helgen.
Hurra för Zoegas!

skaparn
2007-01-05, 13:32
Bra tråd. Jag tror jag ska sätta på en kanna. Tyvärr är jag i botten av kaffeburken så det blir inte fullt lika gott som när man just öppnat upp kaffepaketet. Arvid Nordquist Classic Grand Dia blir det.

Kaffedoft är inte heller fel. Det bästa med att bo nära Sundbyberg är närheten till Arvid Nordquist och känna doften av kaffe när man löper runt Råstasjän. Dock bara på södra sidan, på norra luktar det bajs. Samma sak hos min far i Gävle. Gevalia doftar mycket godare än det smakar, och ligger vinden fel luktar det Skutskär och Korsnäs. Det luktar lustigt nog också bajs.

Jay-Z
2007-01-05, 13:40
Hämtade precis från javamaskinen på jobbet. Rätt äckligt, men bättre än den statliga sörjan jag drack tidigare.

Cilia
2007-01-05, 13:43
det enda kaffe duger till är att lukta på.
Det luktar gudomligt och smakar bäskt brunt päck

Pepz
2007-01-05, 13:50
viktigare är att ha en bra bryggare. jag har king of coffee obh nordica

Och att man använder ett gott kaffe självklart
Zoegas intenzo eller Forza! Förvaras bäst i kylen i lufttät burk.

Lasse Kongo
2007-01-05, 14:02
viktigare är att ha en bra byggare. jag har king kamali of coffee obh nordica

Och att man använder ett gott kaffe självklart
Zoegas intenzo eller Forza! Förvaras bäst i kylen i lufttät burk.

Wtf?

mistermr
2007-01-05, 14:05
Vet ej om det finns kvar att köpa, men förut tyckte jag om Blå mocca. Just nu tar jag det som finns hemma.

mvh

Lasse Kongo
2007-01-05, 14:07
Min tant råkade köpa ett espressekaffe när hon var med mig till Lidl en gång, en rund svart burk, typ 16:-

Jag är så trött på det, hon ska jämt dricka det typ, helt såld på det haha

Gott ibland men lite för beskt för att drickas för ofta tycker jag.