handdator

Visa fullständig version : Helryggstatuering ihop med träning??


Antonius
2003-02-20, 02:07
Jag undrar om man kan träna andra muskelgrupper, alltså sånna som inte är beroende av rggen så mycket t.ex. armar och ben, när man skaffar en helryggstatuering... vilket tar fler besök hos tatueraren som i sin tur innebär mycket längre läkningstid o.s.v.

Jag tänkte att det kanske inte är bra varken för läkningen för tatueringen eller bildandet av muskelmassa om man tränar under läkestiden av tatueringen. Men jag kanske har fel??
:confused:

Officer
2003-02-20, 07:02
Du borde ju få klara instruktioner från din tatuerare, om han/hon är seriös.

Annars så tror jag att du borde låta bli att träna ryggen och istället satsa på släpande muskelgrupper, om du har några ;)

Om inte, kör lite kondition som är supertråkigt! :hbang:

Niclaaas
2003-02-20, 07:10
du kan träna andra muskelgrupper än ryggen, fast du bör vänta även med det ett tag innan du sätter igång. själv satte jag igång för tidigt o min tatuering sprack upp lite så jag fick lov att fylla i den en extra gång. du kan inte träna någonting när du ligger ner eller mage och om tatueringen går långt upp kan du inte träna övningar med stång på axlarna

Arne Persson
2003-02-20, 09:54
Har själv tatuerat mig för exakt en månad sedan på armen. Följde helt tatuerarens anvisningar och höll uppe en vecka med armträningen och lät sedan han titta på det och fick klar tecken. Det viktigaste är att man smörjer in tatueringen med Helosansalva upprepade gånger under dagen. Det kan aldrig bli för ofta! Nu är man sugen på en ny på andra armen. Självklart så går man till en seriös tatuerare och betalar lite mer och får ett säkert och riktigt jobb gjort.

JJ
2003-02-20, 11:21
Arne, nu får du slänga upp en flexad bild på tatueringen:hbang:

GhostFace
2003-02-20, 11:22
Jag skulle INTE råda någon som nyss tatuerat sig att träna kroppen överhuvudtaget under 2 veckor efter tatueringstillfället.
Som Arne säger måste man smörja in tatueringen flera ggr per dag med Helosansalva.
Dessutom tar det tid för såret- för det är faktiskt ett öppet sår som uppstått- att läka ihop.

Det är inte värt besväret att köpa sig en dyr tatuering som kommer sitta där för resten av livet och en dag åka ner till gymet några dagar för tidigt bara för att lusten till träning tränger på o få sin tatuering mera eller mindre kanske förstörd.

Satsa på att vila istället och låta tatueringen läka ihop och smörj in ordentligt med Helosansalvan oavsett hur lång tid det egentligen tar. ;)

Arne Persson
2003-02-20, 11:50
JJ: Jag hade gärna gjort det om inte mina armar varit så klena. Tatueringen är en rejält stor Mjölner (Tors hammare).
Håller fullständigt med GhostFace, man kan inte vara för försiktig.

z_bumbi
2003-02-20, 11:55
Arne Persson: Hm klena ? Jaja....allt under 55 överarmar är väl det när man tänker eftet :D

Antonius
2003-02-20, 13:12
Jag har juh då en mindre tatuering på vänster arm... man kan se den på min avatar om man anstränger sig. Och jag har gått igenom den där halogensalve-perioden och jag följde instruktionerna, att smörja in åtminstonde tre gånger per dag i upp till 10 dagar,

AnabolicP: Ryggen är tyvärr en av de släpande muskelgrupper jag har, den andra är bröst... vilket jag inte tror att jag kan köra eftersom att man behöver ryggens musklre för att stadga (mer eller mindre) sig för de flesta bröstövningar.

Nicke :D: OJ! Vart är den tatueringen och hur stor är den? Måste ha täckt en stor yta om den spricker, eller?? Hur mycket kostade den?

Arne: Joo, självklart går man till en seriös tatuerare. Hur stor och hur mycket kostade din tatuering?

SpökFejs: Hehe... usräkta den lama översättningen av ditt namn, är lite morgontrött (jaa, jag vaknade för inte så länge sedan :D)...
Men ditt råd var väl mottaget, vil och låta tatueringen läka... så det är bara att lägga ner träningen under läketiden alltså, kewl.


Ok, anledningen att jag undrar vad Nickes och Arnes tatueringar kostar nu då är för att jag vill veta om min tatuering jag har på min vänstra arm var prisvärd. Den kostade 1.900 kr...

http://www.angelfire.com/home/antish/tattoo.jpg

King Grub
2003-02-20, 13:19
Du kan väl inte ligga och dra dig till klockan 1? :smash: ;)

JJ
2003-02-20, 13:21
Arne, kör lite fler set så ska du nog få fart på armarna. Tränar du triceps:confused: :notme:

Antonius
2003-02-20, 13:25
Originally posted by King Grub
Du kan väl inte ligga och dra dig till klockan 1? :smash: ;)
Neejdå, jag gick upp kl 12.30 faktiskt... och hängde upp tvätten preshish som moschan sa att jag shkulle göra. :cheers:

Förresten, ni som skaffat tatuering eller har och kommer ihåg hur mycket ni gav för den, titta upp och säg om den tatueringen på 1900 kr är prisvärd eller inte...

Niclaaas
2003-02-20, 13:46
den är på övre delen av ryggen med två taggar ner till halva ryggen ungefär och två som går upp lite i nacken, den kostade 4000 kr... svårt att säga om din var prisvärd....ingen aning vad jag ska säga :confused:

och man kan visst vara för försiktig, man ska inte smörja in tatueringar för ofta och för mycket. det brukar dom vara väldigt noga med att påpeka ett antal gånger


EDIT: jag använde PROTAT-salva, det kanske är annorlunda

Arne Persson
2003-02-20, 13:53
Min kostade 2500 kr.

GhostFace
2003-02-20, 14:31
Min kostade lika mycket, 1900 :- men är inte lika 'avancerad' i mönstret...men jag är inte heller tatuerare till yrket så det är svårt att säga vad som är relativt bra pris; min tatuering i förhållande till din :D

Beror ju även på var man gör den och hos vem.

Antonius
2003-02-20, 14:41
Kom på hur svårt det är att veta hurvida saker är prisvärda eller inte... även om man jämför. Aja, har inte ni bilder på era då? Kul att se kreationerna ni valt att ha på kroppen resten av edra liv... :D

Viveqa
2003-02-20, 14:59
Förslag på helryggstatuering ;) ;

My webpage (http://www.anabolicreview.com/vbulletin/attachment.php?s=&postid=239029)

Niclaaas
2003-02-20, 16:25
antonius: det kommer snart!

heroine: isch...men det där var bara smink har jag för mig. eller?

Viveqa
2003-02-20, 16:58
Jag vet men det skulle kunna vara

GhostFace
2003-02-20, 21:50
"Kul" med en tatuering som ser ut som om man spruckit :D

Antonius
2003-02-21, 00:34
Niclaaas: Keep me updated då... :thumbup: