handdator

Visa fullständig version : Gott å blandat Stretching, kondition m.m


Sehnsucht
2007-01-04, 19:42
Attans blev fel kategori, ska igentligen ligga på "Vikter & Kondition"


Jag har haft ett antal små-frågor som jag undrat över ett tag nu.
jag har sökt runt och inte riktigt hittat några svar*cry*
Så de får bli en tråd

1. Kan någon förklara grunderligt, hur man stretchar Deltoid (Lateral).
jag har problem att riktigt få någon kontakt med axeln..
jag stretchar den enligt http://www.exrx.net/Stretches/DeltoidLateral/SideDelt.html
Att skippa stretcha de bakre axelpartiet, är det dummt?, jag tycker att axlarna hänger lite för mkt framm.


2. Oftast så har jag ätit(lunch) cirka 2 timmar innan träning, behöver jag då bara ta en halv gainer??( jag gör min egen med vassle protein och maltodextrin)
det jag oroar mig för att jag ska få en blodsockerchock, och bli trött, precis när jag ska träna.

att ta 30g protein och sedan lite mindre malto(cirka 30-40g) skulle det bli bra?
i drinken efter träningen har jag 30g protein och ca 70g malto.


3. i sommar ska jag lägga om träningen och ha mer konditionsträning för jag ska in i lumpen 08a. och självklart vill jag förlora så lite muskelmassa som möjligt och då måste jag äta mer än vad jag förbrukar.

Det kan ju bli lite jobbigt om man måste få i sig ca 1000kalorier extra.
är då att köpa kosttillskott som långsamma kolhydrater ett alternativ??


MVH Sehnsucht

Sehnsucht
2007-01-05, 19:20
bump!

martin86
2007-01-05, 20:02
1. Gå in på http://www.ryggochmuskelakuten.se/ och leta under strechövningar.
2. Det blir nog bra. Det är väl bara att försöka och se om det känns bra?
3. Långsamma kolhydrater blir säkert bra, men skulle du inte bara försöka klämma in några hundra kalorier till varje måltid? Kanske något energitätt, typ nötter eller olja?

mvh Martin

Sehnsucht
2007-01-06, 01:03
1.vart inne förr på ryggochmuskelakuten.
den har tyvärr inte hjälp mig.

2. "Det blir NOG bra."
yeye, men nu frågade jag om någon viste lite mer exakt.

3. "Långsamma kolhydrater blir SÄKERT bra"
yepp, men här visste du heller inte så bra.
vill veta om det är något att rekommendera.

martin86
2007-01-06, 11:57
1.vart inne förr på ryggochmuskelakuten.
den har tyvärr inte hjälp mig.

2. "Det blir NOG bra."
yeye, men nu frågade jag om någon viste lite mer exakt.

3. "Långsamma kolhydrater blir SÄKERT bra"
yepp, men här visste du heller inte så bra.
vill veta om det är något att rekommendera.


1. Okej. Träna baksidan mer specifikt då?
2. Det finns hur många trådar som helst om näringstiming runt träning. Sök. Vill man kan jag inte tänka mig att det är något negativt med gainer både före och efter träning.

3. Kör du på långsamma kolhydrater om du vill, men är det inte både lättare och billigare att bara försöka äta lite mer? Just långsamma kolhydrater finns ju ganska lättilgängligt bröd, pasta etc)

skaparn
2007-01-06, 14:47
2. Oftast så har jag ätit(lunch) cirka 2 timmar innan träning, behöver jag då bara ta en halv gainer??( jag gör min egen med vassle protein och maltodextrin)
det jag oroar mig för att jag ska få en blodsockerchock, och bli trött, precis när jag ska träna.

att ta 30g protein och sedan lite mindre malto(cirka 30-40g) skulle det bli bra?
i drinken efter träningen har jag 30g protein och ca 70g malto.

Jag har ofta ätit nästan fyra timmar innan jag drar i mig drinken med dextros och vassle, och upplever aldrig något blodsockerfall. Jag värmer förvisso oftast upp innan jag dricker min drink, men som sagt så har det aldrig hänt att jag fått blodsockerfall oavsett om värmer upp innan eller inte.