handdator

Visa fullständig version : "Visa magmusklerna"


Snatch
2007-01-04, 13:34
"Visa magmusklerna- platt mage på sex veckor" Är en bok som instruerar hur man kan bränna fett, bygga upp magmuskler genom att äta rätt samt speciella övningar för magen. Tyckte det verkade intressant eftersom jag till och från i över tre år kämpat för att få bort det sista som hänger runt midjan. Lyckas inte trots olika metoder. Promenader, spinning, body pump, kost, gym o.s.v. Har verkligen föröskt variera mig i träningen men det går inte..Hör till saken att jag ör förtiotvå år och då kanske det är svårare? Funderar på att ge denna bok en chans som sista utväg. Har någon läst den och har synpunkter? Vore intressant.. tacksam för svar...

Eddie Vedder
2007-01-04, 13:43
Att köpa en bok om du hur du får platt mage känns som extremt bortkastade pengar skulle jag säga. Allt du betalar för kommer förmodligen vara förvrängda formuleringar över hur du förlorar kroppsfett å får starka magmuskler.
Alla har olika förutsättningar för hur vi ser ut, hur våra muskler utvecklas, var vi lagrar fett o.s.v. Konditionsträna, å ligg på kaloriunderskott så försvinner fett ur fettdepåerna även på magen trots att just du kanske har extra svårt att få bort och/eller lagra fettet där. Utöver det kan du ju köra magträning såklart, men magträningen tar inte fram rutorna bättre än va ett lågt kroppsfett gör.

coxie
2007-01-04, 13:55
Precis som Eddie nämt så är det lägre BF som gäller för att få fram brädan. Löpning är väl den enda form av träning som kan "punktförbränna" bukfett genom att det flyttas till andra områden på kroppen, men om det gäller de sista mm som krävs vägar jag inte svara på.

Snatch
2007-01-04, 14:01
Att köpa en bok om du hur du får platt mage känns som extremt bortkastade pengar skulle jag säga. Allt du betalar för kommer förmodligen vara förvrängda formuleringar över hur du förlorar kroppsfett å får starka magmuskler.
Alla har olika förutsättningar för hur vi ser ut, hur våra muskler utvecklas, var vi lagrar fett o.s.v. Konditionsträna, å ligg på kaloriunderskott så försvinner fett ur fettdepåerna även på magen trots att just du kanske har extra svårt att få bort och/eller lagra fettet där. Utöver det kan du ju köra magträning såklart, men magträningen tar inte fram rutorna bättre än va ett lågt kroppsfett gör. Du kanske har rätt....men anledningen till min fundering är att jag verkligen försökt. Flera gånger i perioder på mellan sex till fyra månader men det funkar inte. En höst körde jag TaeKwanDo ca två till tre gånger i veckan plus promenader på mornarna före frukost. Funkade inte! I TKD klubben tränade vi stenhårt i en och en halv timme, man var totalt slut efteråt. Nu har jag kört rätt seriöst sedan i augusti, risken är stor att jag lägger av snart eftersom inget händer i princip. Lite har det sjunkit undan men inte i proportion till insatsen. Jag menar om man äter som jag gör och tränar borde det synas. Tack för synpunkter... Fler?

Eddie Vedder
2007-01-04, 14:04
Du kanske har rätt....men anledningen till min fundering är att jag verkligen försökt. Flera gånger i perioder på mellan sex till fyra månader men det funkar inte. En höst körde jag TaeKwanDo ca två till tre gånger i veckan plus promenader på mornarna före frukost. Funkade inte! I TKD klubben tränade vi stenhårt i en och en halv timme, man var totalt slut efteråt. Nu har jag kört rätt seriöst sedan i augusti, risken är stor att jag lägger av snart eftersom inget händer i princip. Lite har det sjunkit undan men inte i proportion till insatsen. Jag menar om man äter som jag gör och tränar borde det synas. Tack för synpunkter... Fler?

Jag ifrågasätter inte ditt problem, tvärtom. De jag ifrågasätter är värdet av att köpa en bok som säger sej ha svaret. Jag skulle tippa på att du får ungefär likartade tips fast lite mer invecklade så att de framstår dom vetenskapligt.

HerrArne
2007-01-04, 14:05
Tack för synpunkter... Fler?

En synpunkt, och en fråga.

Det är inte enkelt för alla att få synliga magmuskler.

Hur ser din kosthållning ut?

Snatch
2007-01-04, 16:06
En synpunkt, och en fråga.

Det är inte enkelt för alla att få synliga magmuskler.

Hur ser din kosthållning ut?Den är rätt okej... Äter mycket sällan hamburgare, strips och pizza. Högst en par gånger i månaden och knappt det. Äter ofta havregrynsgröt, fisk, sallad, kyckling, wokgrönsaker. Äter kött max en gång i veckan. Tyvärr fuskar jag med lunchen ibland. Då blir det bara en tallrik havregryns gröt och en par smörgåsar på mörkt bröd. Äter sällan vitt bröd. Ost blir det inte ofta heller.Eftersom jag jobbar skift blir det ofta sen frukost/lunch och sedan middag vid 16-17:00 tiden. Äter ofta mellanmål som frukt eller mörkt bröd. På helgerna kan jag ibland ha svårt och hålla mig då kan det bli en halv påse chips eller ostkrokar. Kan ju vara fint när man kollar film. Men det kan ibland gå en par veckor utan att jag rör varken chips eller godis. Jag väger ca 77kg och är 1:80 lång. Är ganska mager i övrigt, det fett som finns ligger som en valk runt midjan men det har börjat sjunka in på båda sior strax ovanför. För tre år sedan gick jag ned över åtta kilo genom promenader och annan kosthållning. Jag tror inte att det vore ide´ för mig att banta eftersom jag inte har så mycket fett i övrigt. Pasta och potatis är inte till varje mål mat. Äter jag kyckling och wok grönsaker har jag oftast inte något annat till utan endast grönsaker och kyckling eller fisk. I

Snatch
2007-01-04, 16:09
Sen är jag inte direkt ute efter synliga magmuskler heller. Jag önskar få bort valken, magrutor vore kul men är inget mål och har heller aldrig varit det heller. Även om det finns en lite dröm om att se ut som Brad Pitt i "Snatch", där anser jag att han såg fulländad ut. Ha! Ha! Även med de fantastiska tatueringarna...

tigerofsweden
2007-01-04, 16:40
Jag tror inte att det vore ide´ för mig att banta eftersom jag inte har så mycket fett i övrigt.

Hur hade du tänkt få bort fettet kring magregionen om du inte vill banta?

Snatch
2007-01-04, 16:53
Hur hade du tänkt få bort fettet kring magregionen om du inte vill banta?Beror på vad man menar med att banta..kände att jag nog var lite otydlig där. Jag har en ganska sund kosthållning. Jag vill inte äta speciellt en viss tid för att få bort fettet. Jag vill ha en kosthållning som blir en vardaglig modell. Den skall vara fettsnål och nyttig och det är den just nu också. Jag vill träna bort fettet. Alltså jag vet inte hur jag skall utrycka det... Har föresten ätit middag just nu..Två vårrullar (små) samt kyckling thai wok med ris. Ingen som har några synpunkter på boken? Tack för era replies föresten...intressant diskussion som är givande...:thumbup:

tigerofsweden
2007-01-04, 16:56
Beror på vad man menar med att banta..kände att jag nog var lite otydlig där. Jag har en ganska sund kosthållning. Jag vill inte äta speciellt en viss tid för att få bort fettet. Jag vill ha en kosthållning som blir en vardaglig modell. Den skall vara fettsnål och nyttig och det är den just nu också. Jag vill träna bort fettet. Alltså jag vet inte hur jag skall utrycka det... Har föresten ätit middag just nu..Två vårrullar (små) samt kyckling thai wok med ris. Ingen som har några synpunkter på boken? Tack för era replies föresten...intressant diskussion som är givande...:thumbup:

Jo men du måste ju ligga på ett energiunderskott för att bränna bort det sista kring midjan, det förstår du? :)
Kan ge min personliga åsikt om boken, KÖP INTE *gah!* De råd som du kan förväntas få i den boken finns redan, t.ex. HÄR ;)

mSJÖDIN
2007-01-04, 17:08
Att köpa en bok om du hur du får platt mage känns som extremt bortkastade pengar skulle jag säga. Allt du betalar för kommer förmodligen vara förvrängda formuleringar över hur du förlorar kroppsfett å får starka magmuskler.
Alla har olika förutsättningar för hur vi ser ut, hur våra muskler utvecklas, var vi lagrar fett o.s.v. Konditionsträna, å ligg på kaloriunderskott så försvinner fett ur fettdepåerna även på magen trots att just du kanske har extra svårt att få bort och/eller lagra fettet där. Utöver det kan du ju köra magträning såklart, men magträningen tar inte fram rutorna bättre än va ett lågt kroppsfett gör.
Ronnie coleman är ungefär 42 år han också, han tycker han är sin bästa ålder ever.
:thumbup:

Snatch
2007-01-04, 17:09
Jo men du måste ju ligga på ett energiunderskott för att bränna bort det sista kring midjan, det förstår du? :)
Kan ge min personliga åsikt om boken, KÖP INTE *gah!* De råd som du kan förväntas få i den boken finns redan, t.ex. HÄR ;)
jorå det fattar jag....men kan jag inte få det av träningen då? Jag är tveksam till att äta på ett speciellt sätt en viss tid eftersom jag då kanske lägger på mig igen när jag slutar "banta"? Eller? fan undrar om jag verkar trög...:em: :em:

King Grub
2007-01-04, 17:12
Det gör ingen skillnad på fettförlustens storlek om du skapar energiunderskottet med motion eller kalorirestriktion.

tigerofsweden
2007-01-04, 17:13
jorå det fattar jag....men kan jag inte få det av träningen då? Jag är tveksam till att äta på ett speciellt sätt en viss tid eftersom jag då kanske lägger på mig igen när jag slutar "banta"? Eller? fan undrar om jag verkar trög...:em: :em:

Jo klart ökar du träningsmängden så förbränner du ju även fler kalorier. Du kan ju i princip äta hur du vill så länge du skapar ett energiunderskott i det långa loppet! :)

nutz
2007-01-04, 17:58
Beror på vad man menar med att banta..kände att jag nog var lite otydlig där.

Nej, men nu är du otydlig. Vad menar du med att banta då? Det är samma sak som att "deffa", kaloriunderskott och således en viktminskning. Det är ingenting magiskt med att deffa gentemot att banta.

De flesta som använder fasta tidpunkter för att äta vet inte varför dom gör det eller bara för att få struktur. Det är lättare att vara hungrig om man har en plan.

Är det så svårt att äta frukost kanske klockan 08.00, lunch 12.00 och middag 19.00? Kosthållning av vardaglig modell, svårare än så var det inte.

Tappar du inte vikt äter du för mycket. Obestridligt fakta. Även om du tycker dig ha koll så går det fel nånstans. Kanske är det så att du även behöver tappa en 6-7 kg till ändå för att se riktigt fit ut.

Snatch
2007-01-05, 14:18
Nej, men nu är du otydlig. Vad menar du med att banta då? Det är samma sak som att "deffa", kaloriunderskott och således en viktminskning. Det är ingenting magiskt med att deffa gentemot att banta.

De flesta som använder fasta tidpunkter för att äta vet inte varför dom gör det eller bara för att få struktur. Det är lättare att vara hungrig om man har en plan.

Är det så svårt att äta frukost kanske klockan 08.00, lunch 12.00 och middag 19.00? Kosthållning av vardaglig modell, svårare än så var det inte.

Tappar du inte vikt äter du för mycket. Obestridligt fakta. Även om du tycker dig ha koll så går det fel nånstans. Kanske är det så att du även behöver tappa en 6-7 kg till ändå för att se riktigt fit ut. Hmmm det är nog så...ibland misstänker jag att jag äter för lite och det är väl inte bra det heller? I dag åt jag frukost halv tio. A-fil, musli och två hårdmackor med messmör och fettsnål ost. Inget vanligt smör. Körde en del på gymmet men fick hålla igen lite eftersom jag fått ont i armen igen. Avslutade med en timme på trampmaskinen. Efter det blev det en proteindrink och lunch. En bit (inte så stor) köttfärslasagne och sallad. Sådär ser det oftast ut för mig. Fyra-fem dar i veckan. Äter dock oftast fisk eller kyckling. Tror du har rätt där, säkert några kilo till... hur räknar man ut hur många kaliorier per dag man skall ligga på? Alltså för att få bort fettet? Jag har inget fysiskt ansträngande jobb men tränar ofta.

tigerofsweden
2007-01-05, 14:46
ibland misstänker jag att jag äter för lite och det är väl inte bra det heller?

För lite för vad, och varför är det inte bra?

Gpajpen
2007-01-05, 15:14
sen spelar det ingen roll hur mkt du tränar heller OM du ändå äter mer än vad du gör av med.
åstadkommer du ett energiunderskott m.h.a
kalorirestriktion eller motion eller både och
så kommer du oundvikligen gå ner i vikt. det är lag.
sen gäller det att hålla i också under längre perioder.
ligger du på -200kcal i 6 dagar och sen 7e dagen
har du ett överskott på 1200kcal
så kommer du inte gå ner i vikt ett dyft på en hel vecka.

Snatch
2007-01-05, 15:37
För lite för vad, och varför är det inte bra?Ja dels för att jag tränar på gymmet flera gånger i veckan, sen antar jag att man har ett minimi behov som måste tillfredställas. Annars bryts väl musklerna ned istället. Träningen kräver ju bränlse också, fast av rätt sort förstås.