handdator

Visa fullständig version : Sunshine* - Nystart!


Sunshine*
2007-01-04, 04:02
Hej hej!

Nu är det ett nytt år och dags för nya hårda, friska tag!
Detta har man ju dock sagt ett antal gånger, och det är alltid lika svårt att komma igång och att lyckas hålla i det.
Så, det är här jag behöver mest hjälp och min pojkvän (Dyrberg) sa att kolozzeum var väldigt bra!

Jag går på Friskis & Svettis, vilket jag tycker är väldigt kul. På senare tid har det tyvärr inte blivit så mycket träning pga allt arbetande under julen. Så nu känns det lite trögt att komma igång.

Varför skriver jag då detta och vad vill jag få ut av det?

Mina mål är att jag vill få in en rutin med träningen. Det ska vara en självklarhet att träna ett visst antal gånger i veckan.
Sen vill jag få in bättre matvanor. Just nu är det oftast det blir lunch och middag samt lite småätande.

Jag skulle alltså vilja ha lite tips på hur man får igång motivationen och håller den kvar. Hur man bäst lägger upp sin träning så man inte tar i för hårt i början och sedan tröttnar.

Jag vill även ha hjälp med tips på bra mat och en del enkla recept. För det händer ganska ofta att jag inte vet vad jag ska äta, ibland blir det bra mat och ibland sämre, samt att jag ibland väntar med att äta då så blir man till slut jätte hungrig.


Jag skulle även vilja komma igång med att gå morgonpromenader, men där ligger ett litet problem i vägen. Motivation till att gå upp tidigt.

Jag hoppas jag kan få den hjälp jag behöver och ser fram emot svar.