handdator

Visa fullständig version : Leva p Grot

adriano
2007-01-03, 21:58
Tja..

Ar en fattig student som ska lagga mina pengar pa ett mysterymethod bootcamp och jag tankte leva pa grot i 4 manader typ.. ar det bra eller anus?? jag kommer nog ata multivitamin som kosttillskott..

NisseEriksson
2007-01-03, 21:59
Anus, Gröt är inte en komplett måltid.
4 månader är länge

Ryska_raketen
2007-01-03, 21:59
+mjölk och lite extra tonfisk så *drool*

HerrArne
2007-01-03, 22:11
Om 'mysterymethod bootcamp' är vad jag tror det är så skänk hellre pengarna till Röda Korset. Lär göra lika mycket nytta för dig, och mer för andra... :D

LeftRight
2007-01-03, 22:30
Om 'mysterymethod bootcamp' är vad jag tror det är så skänk hellre pengarna till Röda Korset. Lär göra lika mycket nytta för dig, och mer för andra... :D

Röda korset gör mycket nytta...
Men om du ska välja mellan bra mat o mm bootcampen så skulle jag lägga pengarna på bootcampen :)

machine gun
2007-01-03, 22:31
Jag levde på nästan endast gröt i sådär 2 månader när jag hade riktigt ont om pengar under en period. Inget jag rekommenderar *spy*

Hekos
2007-01-03, 22:43
Asså spelar det nån roll vad det är för mat bara man får i sig allt man behöver, typ Gröt: kolisar och makrill: protein etc.
Om man nu gör en matsedel så man får i sig allt man behöver för att "må bra" spelar det någon roll om man äter samma dag ut och in varje dag. jag menar
x=x eller? Visst det lär ju bli skit äckligt men i teorin.

machine gun
2007-01-03, 22:59
Asså spelar det nån roll vad det är för mat bara man får i sig allt man behöver, typ Gröt: kolisar och makrill: protein etc.
Om man nu gör en matsedel så man får i sig allt man behöver för att "må bra" spelar det någon roll om man äter samma dag ut och in varje dag. jag menar
x=x eller? Visst det lär ju bli skit äckligt men i teorin.

Svårt att få i sig allt man behöver på en enda dags matsedel. Det är mycket vi behöver som man får just av en variation av livsmedel, som olika antioxidanter, olika typer av fibrer som bidrar till en bra mikroflora i tarmen osv.

adriano
2007-01-04, 00:19
Aven om ni inte rekommenderar det sa kommer jag att gora det. Ar det natt verkligen vitigt amne som inte finns i grot som jag kommer att ma daligt av att vara utan?

jag kommer troligtivs ata mat som min rumskamrat tar hem fran sin restuarang sa det blir nog inte sa ensidigt enda..

mysterymethod bootcampen ar det ni tror det ar, jag prioriterar det fore mat.LAL

Sverker
2007-01-04, 07:15
Är du en grabb så klarar du dig rätt bra. Lite blodigt tandkött pga skjörbjugg får du tåla med dina prioriteringar.
Gröt till en tjej i barnafödande ålder är mindre lämpligt.

adriano
2007-01-04, 13:12
Är du en grabb så klarar du dig rätt bra. Lite blodigt tandkött pga skjörbjugg får du tåla med dina prioriteringar.
Gröt till en tjej i barnafödande ålder är mindre lämpligt.

Tack for det svaret. Skorbjugg far man av C-vitamin brist va? Om jag da kakar multivitamin borde det val kompensera iallafall litegrand eller ar jag ute och cycklar?