handdator

Visa fullständig version : extra övning?


xarizma
2007-01-03, 17:01
Hejsan, ska träna Axlar och Triceps idag. Då till min fråga, gör det något om jag en enstaka gång skulle sätta in 1-2 set Bänkpress innan eller efter just axel och triceps passet? Skulle jag kunna sätta in en sådan extra övning när jag har tex ben och mage på schemat också, nån enstaka gång? Vad är isådanna fall bäst, att köra det innan eller efter?




Tack och Adjö

Jorgen
2007-01-03, 17:04
Nej, det gör inget. Men varför?

xarizma
2007-01-03, 17:09
Nej, det gör inget. Men varför?För att jag gillar det extremt.

Eddie Vedder
2007-01-03, 17:30
För att jag gillar det extremt.
Jag förstår dej, ibland känns de som jag har asmycke energi kvar fast jag egentligen har kört klart passet. Exempelvis när jag kör armar, armarna e ju utpumpade när jag är klar men ändå känner jag att kroppen har mycke å ge. Dock brukar jag välja att sluta träna då och sen ta ett litet konditionspass några timmar senare.

L-Sami
2007-01-03, 23:26
Beror på hur tungt du ska köra, om du ska köra jätte tungt så kör det första på passet.

Officer
2007-01-03, 23:37
Min kära turkiska vän,

Som jag skrev till dig på msn så skulle jag inte maxa titt som tätt. Jag förstår att du är ivrig att bänka järnet nu i början, men ta det lugnt! Annars kommer skadorna samt överträningen.
Lägg in bänk eller vad du nu vill köra då och då utöver din bröstdag, när du känner för det. Men maxa inte för jämnan, för som jag har förstått dig på msn så vill du bygga muskler.
De extra inläggen i veckan kommer att hämma din återhämtning beroende på hur tungt du har kört och hur många set. Ett par set 8-12 reppare då och då skadar väl inte, borde snarare öka återhämtningen då det blir en del blodgenomströmning, men mer än så skulle jag inte kört.

Och du, lägg in knäböj flera gånger i veckan om du pallar ;)

xarizma
2007-01-03, 23:49
Min kära turkiska vän,

Som jag skrev till dig på msn så skulle jag inte maxa titt som tätt. Jag förstår att du är ivrig att bänka järnet nu i början, men ta det lugnt! Annars kommer skadorna samt överträningen.
Lägg in bänk eller vad du nu vill köra då och då utöver din bröstdag, när du känner för det. Men maxa inte för jämnan, för som jag har förstått dig på msn så vill du bygga muskler.
De extra inläggen i veckan kommer att hämma din återhämtning beroende på hur tungt du har kört och hur många set. Ett par set 8-12 reppare då och då skadar väl inte, borde snarare öka återhämtningen då det blir en del blodgenomströmning, men mer än så skulle jag inte kört.

Och du, lägg in knäböj flera gånger i veckan om du pallar ;)Mm, jag ska försöka ta det lugnt, ändå ingen grej jag gör hela tiden, ville bara göra det 1 gång. Tack för svaret! :)