handdator

Visa fullständig version : β-alanin + Kre-Alkalyn + Peak Creatine Citrus?


keann
2007-01-02, 23:04
Har beställt fairing paketet med β-alanin och Kre-Alkalyn, funderade om man kan boosta upp dom med en burk Peak Creatine Citrus som jag har över.
vad tror ni?

Kaosen
2007-01-02, 23:17
Har beställt fairing paketet med β-alanin och Kre-Alkalyn, funderade om man kan boosta upp dom med en burk Peak Creatine Citrus som jag har över.
vad tror ni?

Jag tror inte det skulle ger någon mer märkbar effekt, men du kan ju alltid testa när du ändå har lite över :thumbup: :)

Ola Wallengren
2007-01-03, 13:49
Det skadar nog inte och kan ge bättre laddning om du i tillägg använder ca 5g kreatinmonohydrat i tillägg. Det finns inte belägg för att kreatincitrat skulle vara bättre än kreatinmonohydrat.

Lindstein
2007-01-03, 13:58
Har beställt fairing paketet med β-alanin och Kre-Alkalyn, funderade om man kan boosta upp dom med en burk Peak Creatine Citrus som jag har över.
vad tror ni?

β-alanin och Kreatin Citrat blir KCG1
β-alanin och Kre-Alkalyn blir KCG2

Att blanda i Kreatin Citrat känns som att ta ett steg bakåt, men du kan ju alltid prova.

keann
2007-01-03, 20:24
Det skadar nog inte och kan ge bättre laddning om du i tillägg använder ca 5g kreatinmonohydrat i tillägg. Det finns inte belägg för att kreatincitrat skulle vara bättre än kreatinmonohydrat.

okej.
tycker du att jag ska köra på med citratet i kuren, eller köpa monohydrat?
Läste att det är för lite kreatin i kre-alkaly, att man kan få bättre resultat med extra kreatin.
Eller ska jag spara citratet till nästa kur?

Jocke77
2007-01-03, 20:32
är det så att vanligt kreatin monohydrat skadar njurarna i längden o inte kre-alkalyn ?

Lindstein
2007-01-03, 20:42
är det så att vanligt kreatin monohydrat skadar njurarna i längden o inte kre-alkalyn ?

Kre-Alkalyn är vanligt monohydrat med buffrat PH

Jocke77
2007-01-03, 21:55
Kre-Alkalyn är vanligt monohydrat med buffrat PH

oki då får ja väll utrycka mig så här är obuffrat kreatin farligt för njurarna?

Sverker
2007-01-04, 07:35
Det är kreatininet ni tänker på.

Spelar ingen roll i vilken form man tar kreatin, det blir till kreatinin, förr eller senare och ska utsöndras ur kroppen.
För personer med normal njurfunktion är kreatininet inte alls farligt.

Ola Wallengren
2007-01-04, 09:16
okej.
tycker du att jag ska köra på med citratet i kuren, eller köpa monohydrat?
Läste att det är för lite kreatin i kre-alkaly, att man kan få bättre resultat med extra kreatin.
Eller ska jag spara citratet till nästa kur?

Det är ju kreatin i kreatincitrat också så det går säkert utmärkt att komprettera med, jag menade bara att det nog inte är bättre än monohydratformen.

keann
2007-01-04, 16:12
Okej, jag kör på kreatinet på kuren.
Hur tycker ni jag ska dosera?
jag har:
1 st. Beta Alanin, 300 gr
1 st. Kre-Alkalyn, 120 kapslar
1 st. peak Creatine citrat 300gr
(Maldextoider, Koffein 200mg)

Har även läst nånstans att Lean ska vara väldigt bra att kombinera med Beta Alanin och Kre-Alkalyn(KCG2) har för mig att det aktiva ämnet i Lean är Koffein. har 200mg koffein tabletter hemma nått man kan ha använding av?
Läste även att rena kolhydrater kan vara en boost till Beta Alanin och Kre-Alkalyn(KCG2)

Tränar både styrketräning och fotboll, vill att kroppen ska hinna återhämta sig.
Jobbar en hel del natt, ska man dosera som vanligt då?

polaren
2007-01-06, 18:01
Vadfan är det för snack om "kurer" när man pratar kosttillskott? Det låter som om du pratar om dopingpreparat och hur du ska dosera dessa. Det är vanliga kosttillskott förfan, ät mat, det där kommer inte ge någon märkbart större effekt på återhämtningen än ett vanligt energiöverskott och sömn på nätterna.

Jag fattar inte hur folk kan bli så lurade att dom blåser tusentals kronor på alla dessa produkter, när effekten är så liten i jämförelse med pengarna som läggs ut.

Far på en stormarknad och gå lös i charken istället.

Stiffo
2007-01-06, 18:18
Vadfan är det för snack om "kurer" när man pratar kosttillskott? Det låter som om du pratar om dopingpreparat och hur du ska dosera dessa. Det är vanliga kosttillskott förfan, ät mat, det där kommer inte ge någon märkbart större effekt på återhämtningen än ett vanligt energiöverskott och sömn på nätterna.

Jag fattar inte hur folk kan bli så lurade att dom blåser tusentals kronor på alla dessa produkter, när effekten är så liten i jämförelse med pengarna som läggs ut.
Far på en stormarknad och gå lös i charken istället.

Placebo, känns bättre när man tränar om man lägger massa pängar på pulver och tabs ;)

keann
2007-01-07, 00:03
Vadfan är det för snack om "kurer" när man pratar kosttillskott? Det låter som om du pratar om dopingpreparat och hur du ska dosera dessa. Det är vanliga kosttillskott förfan, ät mat, det där kommer inte ge någon märkbart större effekt på återhämtningen än ett vanligt energiöverskott och sömn på nätterna.

Jag fattar inte hur folk kan bli så lurade att dom blåser tusentals kronor på alla dessa produkter, när effekten är så liten i jämförelse med pengarna som läggs ut.

Far på en stormarknad och gå lös i charken istället.

Är det nån som kan svarar på min fråga istället för att påpeka mitt ordval?
Jag tyckte ordet "kur" var ett passande namn i mitt sammanhang.
vilket ord skulle du välja istället?
Nu är det så att jag tränat styrketräning i 5 år och jag vet hur viktig det är att äta och jag gör det.

Skulle vara tacksam om någon svarade min min doserings fråga.