handdator

Visa fullständig version : Åderbristning på underarmarna efter 4v sjukdom


TobiasNP
2007-01-02, 20:30
Har fått åderbristningar på insidan av underarmarna när jag kört marklyft. Har aldrig fått det förut innan jag blev sjuk och inte kunde träna på en månad.
Har efter sjukan fått åderbristningar varje gång jag kört marklyft (4-5ggr). Vad kan detta bero på?? Under tiden jag var sjuk kunde jag inte äta tillräckligt och gick väl ner 6kg om detta har någon betydelse..

Är irriterande och bränner lite smått samt att det rodnar nå fruktansvärt mitt på insidan av underarmarna.
Får detta även när jag kör på lätta vikter (runt 80kg). Kör vanligtvis på runt det dubbla och har som sagt aldrig haft några probs innan.

Någon kunnig som vet vad som är fel på mig??

/Tobias

TobiasNP
2007-01-04, 11:16
Ingen??

DavidN
2007-01-04, 12:58
åderbristningar i min värld får 40+

Är det genetiskt? finns i familjen?
Skulle jag själv få det hade jag fått spader av oro

Absinteh
2007-01-04, 20:55
See teh Doktor som vanligt...

Svedberg
2007-01-05, 01:06
Ytligt bara? det får jag jämt mer eller mindre för att armarna drar imot byxorna, har jag på mig ett par shorts med sidofickor som jag har så har det börjat blöda tillochmed

TobiasNP
2007-01-05, 11:25
Det blir 2 utdragna röda märken storlek ca 7x4cm. ett på vardera underarm. Dessa försvinner dock några timmar efter avslutat träningspass. Jag drar inte emot armarna mot byxorna eller liknande. Dom uppstår helt enkelt vid belastning av underarmarna..

TobiasNP
2007-01-05, 11:26
åderbristningar i min värld får 40+

Är det genetiskt? finns i familjen?
Skulle jag själv få det hade jag fått spader av oro

det du tänker på är väl åderbrock? och det är väl inte samma sak som bristningar? eller har jag fel?

Nä inget som är genetiskt hursomhelt

LuThe
2007-01-05, 11:35
det va en på mitt gym som vars åder i biceps sprack när han körde hantelcurls. det såg ut som ett litet blåmärke typ. som nån annan sa skulle ja oxå bli rädd för att ta i hedan efter om det skulle inträffa för mig.

Varför spricker ådrorna? vad är det man saknar

LeftRight
2007-01-06, 13:02
Kan inte det vara potentiellt väldigt farligt? Det kan väl bildas sår efteråt på insidan av ådern som flyter med o täpper till på potentiellt riktigt farliga ställen, vad jag vet.


Jag skulle boka ett läkarbesök och softa med träningen ett tag om jag var du, tills du vet att det läkt helt.

TobiasNP
2007-01-08, 17:55
Jag får ta kontakt med någon läkare eller liknande.
Låter ju inge vidare om det kan vara farligt...
Tack för alla svar i alla fall.

/Tobias