handdator

Visa fullständig version : Det tjejerna uppfattar som "farligt" och "sexigt" ?


HjulaMedMig
2007-01-02, 17:38
Läste denna tråd på ett annat forum och tänkte att vi kunde diskutera det här också.

Man hör väldigt ofta att tjejer brukar falla för något speciellt "farligt" och sexigt hos vissa killar, och jag undrar vad det är, egentligen? Är det något man bara har, eller är det en speciell attityd?

Varför är det ofta så att idioter till seriemördare ofta är riktiga brudmagneter?

mini
2007-01-02, 17:40
Mitt favoritämne!







*gah!*

Axmode
2007-01-02, 17:44
Badboy is the shit

Tolkia
2007-01-02, 17:44
Varför är det ofta så att idioter till seriemördare ofta är riktiga brudmagneter?
Följdfråga (retorisk): Vad är det för typ av brudar som idioter till seriemördar-magneterna drar till sig?

olle lindblad
2007-01-02, 17:46
Följdfråga (retorisk): Vad är det för typ av brudar som idioter till seriemördar-magneterna drar till sig?

:D

Ironbabe
2007-01-02, 17:46
Följdfråga (retorisk): Vad är det för typ av brudar som idioter till seriemördar-magneterna drar till sig?

haha +1 på den :MrT:

L-Sami
2007-01-02, 17:47
Konstigt att tjejer har fallit för mig, iofs jag ser ju rätt så farlig ut *whistle*

Tricklev
2007-01-02, 17:47
Följdfråga (retorisk): Vad är det för typ av brudar som idioter till seriemördar-magneterna drar till sig?

Giftemål material! ;)

Pinsamt nog funkar spelet på många tjejer, men knappast på dom man vill ha.

Sebbe_H
2007-01-02, 17:48
Konstigt att tjejer har fallit för mig, iofs jag ser ju rätt så farlig ut *whistle*

Nja det kan man ha delade åsikter om:D

Lilla Brynolf
2007-01-02, 18:06
Konstigt att tjejer har fallit för mig, iofs jag ser ju rätt så farlig ut *whistle*

Du ser snel ut. :)

Überbiffen
2007-01-02, 18:22
Jag lyssnar på arg musik, tjejerna blir som galna.

HenrY
2007-01-02, 18:23
Mitt favoritämne!







*gah!*

Jag tror alla vet att du är feminist vid det här laget, så varför skriva något?

Hades
2007-01-02, 18:25
Haha, två kvinnliga kollegor till mig konstaterade idag att "Du är ju en sån där kille som man skulle kunna tro har en massa tatueringar". Undrar om det kvalificerar mig som bad boy...?

mangemani
2007-01-02, 18:26
min första tjej blev intresserad utav mej för att hon tyckte att jag såg "farlig" ut*screwy* .
vettefan vad jag gjorde,jag satt ju bara där och rökte och pratade med några vänner=/.
men det var väl nått som hon la märke till då rent uppenbart.

mini
2007-01-02, 18:26
Jag tror alla vet att du är feminist vid det här laget, så varför skriva något?

Well, om du börjar motivera din post motiverar jag min.

Tricklev
2007-01-02, 18:27
min första tjej blev intresserad utav mej för att hon tyckte att jag såg "farlig" ut*screwy* .
vettefan vad jag gjorde,jag satt ju bara där och rökte och pratade med några vänner=/.
men det var väl nått som hon la märke till då rent uppenbart.

:D

"Du ser ut som om du skulle kunna vara kriminell" Har man fått höra av en tjej, så visst finns dom tjejerna.

HenrY
2007-01-02, 18:28
Well, om du börjar motivera din post motiverar jag min.

Jag undrar bara varför du skriver som du gjorde... "Mitt favoritämne!" that is.

Jag tror de flesta vet att det inte är ditt "favoritämne"...

Kwon
2007-01-02, 18:28
Det är en kille som föredrar att läsa boken Huckleberry Finn (han var en reko kille!) samt dricka kamomillté med smör på kvällarna. Går och lägger sig runt 20.30-21.00 senast (King Grub anyone?) :D

Aldrig sjunka sig så lågt att använda berusningsmedel eller preparat av olika slag för att få tillfredsställelse.

Det ger en skev bild av verkligheten!

Uppe tidigt med tuppen eller tidigare och gör jumping jacks som morgonövning.

Hades
2007-01-02, 18:31
Utan att dra alla över en kam eller försöka mig på något evolutionstrams vill jag bara inflika att jag tror att de flesta uppfattar äventyrlighet och benägenhet att utsätta sig för (fysiska) risker som attraktiva egenskaper.
Däremot tror jag att man måste ha någon form av störning för att attraheras av seriemördare.

mini
2007-01-02, 18:32
Jag undrar bara varför du skriver som du gjorde... "Mitt favoritämne!" that is.

Jag tror de flesta vet att det inte är ditt "favoritämne"...

Jag känner ett behov av att kladda i varje tråd. Därför. Dessutom retar det alltid någon. Dig tex.

Lelle Pelle
2007-01-02, 18:33
Utan att dra alla över en kam eller försöka mig på något evolutionstrams vill jag bara inflika att jag tror att de flesta uppfattar äventyrlighet och benägenhet att utsätta sig för (fysiska) risker som attraktiva egenskaper.
Däremot tror jag att man måste ha någon form av störning för att attraheras av seriemördare.

Men vi har ju alla sett Dexter, vilka charmörer det finns i den serien:D

Trance
2007-01-02, 18:34
Jag misstänker att kvinnor generellt värderar kompetens högre hos sin partner är vad killar gör. Kompetens eller en illusion av denna kan ju uttrycka sig på en del olika sätt.

HenrY
2007-01-02, 18:34
Jag känner ett behov av att kladda i varje tråd. Därför. Dessutom retar det alltid någon. Dig tex.

Aha, jag vart inte irriterad. Snarare fundersam...

Men tycker trådskaparen har en poäng, så e väl bara att diskutera isof.

Kwon
2007-01-02, 18:37
Självförtroende är bra, men det finns de som misstolkar självförtroende med en total brist på empati,respekt för medmänniskan och en stor mängd egoism. :D

sissa
2007-01-02, 18:41
Jag tror att tjejer generellt sett har ett större "behov" av att vara den som omvänder en annan människa och som kommer som en räddande ängel. Man vill vara den som gör att att han blir upplyst och en ny människa, när alla andra misslyckats. Det skulle göra en mkt speciell.

Nu kanske jag övertolkade "farlig"

Kwon
2007-01-02, 18:43
Du menar att moderskänslor aka Florence Nightingale spelar in och att du vill ta hand om/konvertera den förtappade själen? :D

knazcandy
2007-01-02, 18:46
Jag tror att tjejer generellt sett har ett större "behov" av att vara den som omvänder en annan människa och som kommer som en räddande ängel. Man vill vara den som gör att att han blir upplyst och en ny människa, när alla andra misslyckats. Det skulle göra en mkt speciell.

Nu kanske jag övertolkade "farlig"

Sissa!! Håller med dig. Vi (inte alla, men många är det) är överomtänksamma av naturen och vill för det mesta hjälpa och vi vill känna oss väldigt behövda för att må bra. Ofta antar vi att det farliga hos en kille är ett spel eller mask och att det finns en liten svag människa innanför skalet som ropar på hjälp. Då vill vi komma till undsättning..

Überbiffen
2007-01-02, 18:51
Tjejer vill ha en osäker kille med labilt psyke? :confused:

sissa
2007-01-02, 18:52
Du menar att moderskänslor aka Florence Nightingale spelar in och att du vill ta hand om/konvertera den förtappade själen? :D

Inte jag. (vad jag vet)

Kwon
2007-01-02, 18:53
Inte jag. (vad jag vet)

Jag menade man, inte jag.

Alltså inte att det gällde dig :D

Cerberus
2007-01-02, 19:02
jag tror alla tjejer vill ha en myspys kille som köper choklad o blommor varje fredag och ringer varje dag o frågar hur de mår.

Diana
2007-01-02, 19:03
Det är en kille som föredrar att läsa boken Huckleberry Finn (han var en reko kille!) samt dricka kamomillté med smör på kvällarna. Går och lägger sig runt 20.30-21.00 senast (King Grub anyone?) :D

Aldrig sjunka sig så lågt att använda berusningsmedel eller preparat av olika slag för att få tillfredsställelse.

Det ger en skev bild av verkligheten!

Uppe tidigt med tuppen eller tidigare och gör jumping jacks som morgonövning.

Det sista en man med fler stalkers än oprah behöver är en kontaktannons *gah!* :D

Fö. ansluter jag mej till den bekräftelse propagerande pöbeln, men tror det handlar väldigt mkt om status oxå hos yngre tjejer(och en viss typ äldre).

Kwon
2007-01-02, 19:06
Det sista en man med fler stalkers än oprah behöver är en kontaktannons *gah!* :D


Hah! :laugh:

men tror det handlar väldigt mkt om status oxå hos yngre tjejer(och en viss typ äldre

Antyder du att inlåsta brottslingar och kriminella har status? :)

Diana
2007-01-02, 19:08
Tjejer vill ha en osäker kille med labilt psyke? :confused:
+
jag tror alla tjejer vill ha en myspys kille som köper choklad o blommor varje fredag och ringer varje dag o frågar hur de mår.

?

getting closer... :D *popcorn*

Diana
2007-01-02, 19:13
Hah! :laugh:



Antyder du att inlåsta brottslingar och kriminella har status? :)

Heh :D nej, altså jag tänker skälet till att störiga eller farliga unga killar får flest tjejer i en viss ålder beror oftast inte alltid på att de är snyggast eller på att 14-17 åringen som faller för dem har moderskänslor, utan på 'status'(nåja status när man är 14...)

Översättning:

man vill va ball inför polarna brushaaaan :)

Tror detta fenomenet kan hänga kvar en bit upp i ålder hos vissa.

Kwon
2007-01-02, 19:14
It's all about respect? Up until the age of 22+ ?

Speak on this Di!

olle lindblad
2007-01-02, 19:18
Men varför detta jävla gnäll? Var glad över att de dumma brudarna sorterat bort sig själva ur ert tänkbara urval!

Diana
2007-01-02, 19:22
It's all about respect? Up until the age of 22+ ?

Speak on this Di!

Jag tror det är olika för alla :) vissa har aldrig det där statusbehovet ens som unga, medans andra har det hela livet? Men ju äldre man blir desto fler moderskänslor får man ju, så det lär ju självklart vara det dominerande skälet för de flesta som fantiserar om att krypa mellan de urtvättade fängelselakanen med [insert förbrytare].

Kwon
2007-01-02, 19:23
Jag tror människan sedan urminnes tider varit intresserad av att förstå hur andra människor tänker och fungerar, oavsett sortering olle. :)

Slartibartfast
2007-01-02, 19:25
Orka läsa tråden, men...

Men varför detta jävla gnäll? Var glad över att de dumma brudarna sorterat bort sig själva ur ert tänkbara urval!

+1

Var inte så jävla bittra! Vänta på rätt brud istället.

snelhest
2007-01-02, 19:40
Äsch vilket gnäll! Bara dom snygga brudarna som gör så här. De fula tar vad dom får. Håll er till dom istället för att gnälla. *screwy*

Karl_alfred
2007-01-02, 19:45
Äsch vilket gnäll! Bara dom snygga brudarna som gör så här. De fula tar vad dom får. Håll er till dom istället för att gnälla. *screwy*

HAHAHAHHAHA :thumbup: Fan så rätt!

sundvall
2007-01-02, 19:47
min första tjej blev intresserad utav mej för att hon tyckte att jag såg "farlig" ut*screwy* .
vettefan vad jag gjorde,jag satt ju bara där och rökte och pratade med några vänner=/.
men det var väl nått som hon la märke till då rent uppenbart.

+1
I mitt nuvarande förhållande var det tjejen som kontaktade mig, jag frågade för någon månad sedan vad det egentligen var hon såg hos mig från början och jag fick förklaringen "du såg så farlig ut, nästan som om du ville döda mig, samtidigt som det verkade på dig som om du inte brydde dig ett dugg om omgivningen", och tydligen var detta en stark attraktionstrigger.

Jag tror att just det att om man framstår som att man inte bryr sig, kombinerat med ett riktigt starkt självförtroende kan vara riktigt sexigt för det motsatta könet. Det måste ju inte betyda att man är en iskall seriemördare.

Jag tror även att man blir mycket mer attraktiv om man är lite oberäknelig, gör lite oväntade saker helt enkelt, samt vet när man ska koppla in charmen och när man ska stänga av den.

Att andra män ser upp till en verkar också det vara väldigt attraktivt.

Jag har märkt att när jag är högljudd av mig, betér mig som att jag äger stället och inte bryr mig ett skit om vad dom andra tycker - så brukar tjejerna bli jävligt klängiga, det utstrålar väl högt självförtroende antar jag. Men vem vet, jag umgås ju bara med 17-20åringar så *rolleyes*

Me_Myself
2007-01-02, 19:53
Det där med att en del dras till struliga badboys kan ha en del att göra med tidiga relationer och anknytningsmönster till föräldrarna.
Har man haft en känslomässigt otrygg uppväxt så blir ofta kärlekrelationerna otrygga, man trivs i h*lvetet för det är det man är van vid.

Karl_alfred
2007-01-02, 19:59
Kan det inte vara så att de är roligare med en så kallad badboy som inte bara sitter i ett hörn o tänker på sina muskler o kostscheman?

Röda_Lacket
2007-01-02, 20:14
Han piraha (eller vad han heter) är ju den som ser mest badboy ut på detta forumet. Han kanske har någon visdom att dela med sig till oss dödliga :-).

SPACEJAM
2007-01-02, 20:20
Ödmjuka och trevliga killar får sällan doppa helt enkelt.., Oavsett hur snygga de är. Det är egentligen väldigt konstigt att brudarna dras till killarna som är fula, klena men beter sig som svin (och får stryk till slut).

Men men...

ManuelIT
2007-01-02, 20:22
+1
I mitt nuvarande förhållande var det tjejen som kontaktade mig, jag frågade för någon månad sedan vad det egentligen var hon såg hos mig från början och jag fick förklaringen "du såg så farlig ut, nästan som om du ville döda mig, samtidigt som det verkade på dig som om du inte brydde dig ett dugg om omgivningen", och tydligen var detta en stark attraktionstrigger.

Inget illa menat, men fan vad sjuk sak att säga. Jag skulle ta mig en funderare på vad det är för person om en tjej sa att hon tände på mig för att jag såg ut som jag ville döda henne:Virro

Kwon
2007-01-02, 20:22
People are strange!

Or

People are People! :D

That's just the way it is!

mini
2007-01-02, 20:23
De som gnäller på att tjejer faller för badboys är killar som behöver en ursäkt för att de aldrig får ligga själva men inte vill inse att problemet ligger i deras egen personlighet och inte tjejernas.

gnagaren
2007-01-02, 20:23
Äsch vilket gnäll! Bara dom snygga brudarna som gör så här. De fula tar vad dom får. Håll er till dom istället för att gnälla. *screwy*

Haha, du låter som en stenad Hiphopare jag och mina polare träffade på en natt för x-antal år sedan. Han snackade hur mycket som helst men slutsatsen blev iaf: "Snygga tjejer som kan få vilka killar som helst är värdelösa i sängen. De kan få ligg när de vill, därför ger dem inte så mycket i sängen. Fula brudar däremot får aldrig ligg, därför knul*ar dem som att det är det enda ligg de kommer att få någonsin. Knul*a fula brudar!!!"

:D

Karl_alfred
2007-01-02, 20:28
Haha, du låter som en stenad Hiphopare jag och mina polare träffade på en natt för x-antal år sedan. Han snackade hur mycket som helst men slutsatsen blev iaf: "Snygga tjejer som kan få vilka killar som helst är värdelösa i sängen. De kan få ligg när de vill, därför ger dem inte så mycket i sängen. Fula brudar däremot får aldrig ligg, därför knul*ar dem som att det är det enda ligg de kommer att få någonsin. Knul*a fula brudar!!!"

:D

Fast teorin är lite vag iom att fula brudar får ****** hur mkt de vill i stort sett, och många gör det med.

Kurash
2007-01-02, 20:29
Bara jag som faller för farliga tjejer? Ni vet typen som är så långt ifrån bimbo man kan komma. Pallar inte alla dussintjejer med blont, halvlockigt hår och canada goose jacka.

Yankeee
2007-01-02, 20:30
Alltid lika kul när beteendevetarna dyker upp och förklarar hur läget verkligen ligger till.

aitamaa
2007-01-02, 20:30
Herrigu.

Kwon
2007-01-02, 20:33
Alltid lika kul när beteendevetarna dyker upp och förklarar hur läget verkligen ligger till.

Dock alltid kul och intressant att höra olika personers synvinklar på det hela! :D

sundvall
2007-01-02, 20:34
Inget illa menat, men fan vad sjuk sak att säga. Jag skulle ta mig en funderare på vad det är för person om en tjej sa att hon tände på mig för att jag såg ut som jag ville döda henne:Virro

Javisst tyckte jag att det lät skumt, men hon är verkligen än otroligt gullig och snäll människa. :)

sundvall
2007-01-02, 20:34
Alltid lika kul när beteendevetarna dyker upp och förklarar hur läget verkligen ligger till.

Japp, eller när du som vanligt dyker upp i dessa trådar utan att tillföra ett skit.

Yankeee
2007-01-02, 20:35
Dock alltid kul och intressant att höra olika personers synvinklar på det hela! :D

Ja, om det är någon vet vad de snackar om. Inte svempa 17 som har fått hångla en gång med en full 14 åring.

Kwon
2007-01-02, 20:36
Ja, om det är någon vet vad de snackar om. Inte svempa 17 som har fått hångla en gång med en full 14 åring.

Haha jag tycker det e kul det med, även att höra svempa kan ge lite insikt! :D

Gör man en stor marknadsundersökning på 1-8 miljoner svempor kan man nog komma fram till någon typ av slutsats trots åldern och erfarenheterna! :)

Yankeee
2007-01-02, 20:39
Japp, eller när du som vanligt dyker upp i dessa trådar utan att tillföra ett skit.

Det finns inget att tillföra. Alla attraheras av olika saker. Det enda man kan åstakomma med att agera på ett speciellt sätt är att man lyckas attrahera en speciell typ av personer. Jättebra om man vill det, dock är det fortfarande så att man inte kommer kunna hålla igång skådespeleriet(vilket man måste syssla med om man inte redan är "så" som person) under en längre tid. Vilket gör det tämligen värdelöst (om man inte bara är intresserad av att doppa, men då kan man lika gärna vara sig själv då man kommer att kunna ragga då också).

kim
2007-01-02, 20:41
De som gnäller på att tjejer faller för badboys är killar som behöver en ursäkt för att de aldrig får ligga själva men inte vill inse att problemet ligger i deras egen personlighet och inte tjejernas.

Fy fan va detta är sant, lösningen på problemet är att alla mesar ska bli otrevliga/våldsama mot tjejer :D

aitamaa
2007-01-02, 20:45
Det som är kul är killar som har bild på sig själva som avatarbild och påstår att tjejer faller för dem pga " farligheten i deras utsénde" när dem i själva verket inte ser ut det minsta farlig. Mer blindkäppar åt folket!!!!!!!


* ber om ursäkt sundsvall, jag är bara bakfull å bitter.

sundvall
2007-01-02, 20:47
Det finns inget att tillföra. Alla attraheras av olika saker. Det enda man kan åstakomma med att agera på ett speciellt sätt är att man lyckas attrahera en speciell typ av personer. Jättebra om man vill det, dock är det fortfarande så att man inte kommer kunna hålla igång skådespeleriet(vilket man måste syssla med om man inte redan är "så" som person) under en längre tid. Vilket gör det tämligen värdelöst (om man inte bara är intresserad av att doppa, men då kan man lika gärna vara sig själv då man kommer att kunna ragga då också).

Självklart attraheras folk av olika saker, men det lär ändå finnas några... grundpelare. Som tex ett starkt självförtroende, dominans som jag skulle tro att majoriteten av tjejer i de flesta åldrar attraheras av.

Sen kan det mycket väl vara ett skådespeleri till en början, men om man inbillar sig att man är någon som man egentligen inte är tillräckligt länge, så brukar man ju oftast bli sån till slut.

Om man går och deppar över att allt man gör går åt helvete, så blir det ju nästan automatiskt så att man får dåligt självförtroende till slut.

Men om man "låtsas" ha grymt självförtroende, så tror jag att man kommer bli mer framgångsrik hos det motsatta könet, och när man blir det så får man därmed bättre självförtroende, och till slut kanske man blir den där personen som man kämpade så mycket för att bli, men den där starka självkänslan och självförtroendet.

sundvall
2007-01-02, 20:48
Det som är kul är killar som har bild på sig själva som avatarbild och påstår att tjejer faller för dem pga " farligheten i deras utsénde" när dem i själva verket inte ser ut det minsta farlig. Mer blindkäppar åt folket!!!!!!!


* ber om ursäkt sundsvall, jag är bara bakfull å bitter.

Javisst, jag anser absolut inte att jag ser farlig ut alls, jag är den snällaste pojken som finns.

Jag är också rätt bakfull, inte bitter dock :)

Jorgen
2007-01-02, 20:48
Betyder detta att det är kört för min del? Fan. :(

shibi
2007-01-02, 20:49
Än en gång, läs den här artikeln. Den svarar verkligen på det mesta, utan massa Bs. Tyck om dig själv.
http://www.heartless-bitches.com/rants/niceguys/niceguys.shtml

Cerberus
2007-01-02, 20:49
Fy fan va detta är sant, lösningen på problemet är att alla mesar ska bli otrevliga/våldsama mot tjejer :D

jag börjar slå alla vilt omkring mig, vips! Alla brudar kom direkt!! :D

bladhet
2007-01-02, 20:51
Bara jag som faller för farliga tjejer? Ni vet typen som är så långt ifrån bimbo man kan komma. Pallar inte alla dussintjejer med blont, halvlockigt hår och canada goose jacka.

Nopp.. jag också tyvärr.. Dom ska gärna ha massa tatueringar och se lite farliga ut... gärna slitna.. inga bimbon.. sick...

Yankeee
2007-01-02, 20:51
Självklart attraheras folk av olika saker, men det lär ändå finnas några... grundpelare. Som tex ett starkt självförtroende, dominans som jag skulle tro att majoriteten av tjejer i de flesta åldrar attraheras av.

Sen kan det mycket väl vara ett skådespeleri till en början, men om man inbillar sig att man är någon som man egentligen inte är tillräckligt länge, så brukar man ju oftast bli sån till slut.

Om man går och deppar över att allt man gör går åt helvete, så blir det ju nästan automatiskt så att man får dåligt självförtroende till slut.

Men om man "låtsas" ha grymt självförtroende, så tror jag att man kommer bli mer framgångsrik hos det motsatta könet, och när man blir det så får man därmed bättre självförtroende, och till slut kanske man blir den där personen som man kämpade så mycket för att bli, men den där starka självkänslan och självförtroendet.

Nu är det dock en jävla skillnad på bra självförtroende och "farlig".

sundvall
2007-01-02, 20:55
Nu är det dock en jävla skillnad på bra självförtroende och "farlig".

Absolut! Men jag har inte påstått något annat heller.

Dock så utstrålar säkert killar som anses som farliga, ett starkt självförtroende.

Yankeee
2007-01-02, 20:56
Absolut! Men jag har inte påstått något annat heller.

Dock så utstrålar säkert killar som anses som farliga, ett starkt självförtroende.

Tråden handlar ju om det ;)

Ja, fast det brukar ju oftast vara ett spel för galleriet. Det är som ofta annars. Har man det behöver man inte visa att man har det.

aitamaa
2007-01-02, 20:58
Tjejer gillar Alfahannar.

Dnepr
2007-01-02, 21:00
Ja, fast det brukar ju oftast vara ett spel för galleriet. Det är som ofta annars. Har man det behöver man inte visa att man har det.

Det där tror inte jag. Det "farliga" är nåt man har, i sitt utseende-attityd-personlighet osv. Klart att det finns dom som fejkar men det är väl inte dom vi diskuterar varför tjejer faller för.

Yankeee
2007-01-02, 21:01
Det där tror inte jag. Det "farliga" är nåt man har, i sitt utseende-attityd-personlighet osv. Klart att det finns dom som fejkar men det är väl inte dom vi diskuterar varför tjejer faller för.

Det "farliga" brukar iof vara ett skydd för att man vet att brister på en eller flera andra punkter. Inte helt ovanligt att "farliga" snubbar mår ganska dåligt.

Dnepr
2007-01-02, 21:04
Det "farliga" brukar iof vara ett skydd för att man vet att brister på en eller flera andra punkter. Inte helt ovanligt att "farliga" snubbar mår ganska dåligt.

Det farliga kan även vara ett visst utseende eller viss glimt i ögat som tjejer dras till. Det handlar ju inte om att killen är farlig utan oftast om att han ser lite farlig ut och är spännande i sitt sätt.

Yankeee
2007-01-02, 21:05
Det farliga kan även vara ett visst utseende eller viss glimt i ögat som tjejer dras till. Det handlar ju inte om att kilen är farlig utan oftast om att han ser lite farlig ut och är spännande i sitt sätt.

Då kanske vi ska ta och definiera exakt vad som menas med en "farlig" person så att alla är överens ;)

shibi
2007-01-02, 21:07
Fan alltså LÄS artikeln.

Angående att få bruden intresserad: Driv om henne med glimten i ögat. Bemästrar du det, kan inget gå fel.

Nu har jag inte läst hela tråden, men det verkar som Yankee tycker man skall bara vara sig själv och inte spela. Jag ställer mig bakom hans sida.

Kwon
2007-01-02, 21:07
Låter som att en "farlig" person är en ganska arg person! ;)

Inte bra med så mkt rage!

Självklart skall alla vara sig själva, vem vill leva i ett skådespel? :)

Yankeee
2007-01-02, 21:08
Nu har jag inte läst hela tråden, men det verkar som Yankee tycker man skall bara vara sig själv och inte spela. Jag ställer mig bakom hans sida.

Självklart ska man vara sig själv, oavsett hur bra / dåligt det går med raggandet. Det finns betydligt viktigare saker här i livet. Mår man bra och är säker på sig själv kan det inte bli bättre.

Piranha
2007-01-02, 21:11
Konstigt att tjejer har fallit för mig, iofs jag ser ju rätt så farlig ut *whistle*

Ja som en cockerspaniel ungefär.

Dnepr
2007-01-02, 21:11
Då kanske vi ska ta och definiera exakt vad som menas med en "farlig" person så att alla är överens ;)

Svårt att spika exakt vad det är men någon gemensam nämnare borde det finnas. Jag tror det farliga sitter i hans blick och nåt i hans utseende och att han beter sig världsvant och självsäkert. Det där är nog olika för olika tjejer.

Yes
2007-01-02, 21:12
Men om man "låtsas" ha grymt självförtroende, så tror jag att man kommer bli mer framgångsrik hos det motsatta könet, och när man blir det så får man därmed bättre självförtroende, och till slut kanske man blir den där personen som man kämpade så mycket för att bli, men den där starka självkänslan och självförtroendet.
Kan inte vara mycket till självförtroende, som baseras på andras bekräftelse av en själv...

Yankeee
2007-01-02, 21:14
Svårt att spika exakt vad det är men någon gemensam nämnare borde det finnas. Jag tror det farliga sitter i hans blick och nåt i hans utseende och att han beter sig världsvant och självsäkert. Det där är nog olika för olika tjejer.

Jag tänker osökt på en omogen snubbe som använder ilska samt verbala och fysiska medel för att få som han vill.

Din beskrivning låter som en självsäker person helt enkelt.

Me_Myself
2007-01-02, 21:15
Bra självförtroende och att utsråla säkerhet räknar inte jag som farlig.
Farlig är mer dem med psykopatiska drag. Snubbar som kränker, manipulerar och skrider över gränser överhuvudtaget.

När dessa personerna träffar en tjej som är osäker o otrygg i sig själv så märker dem det och vet precis hur dem ska få henne fast i fällan.

Dnepr
2007-01-02, 21:15
Självklart attraheras folk av olika saker, men det lär ändå finnas några... grundpelare. Som tex ett starkt självförtroende, dominans som jag skulle tro att majoriteten av tjejer i de flesta åldrar attraheras av.

Sen kan det mycket väl vara ett skådespeleri till en början, men om man inbillar sig att man är någon som man egentligen inte är tillräckligt länge, så brukar man ju oftast bli sån till slut.


Men om man "låtsas" ha grymt självförtroende, så tror jag att man kommer bli mer framgångsrik hos det motsatta könet, och när man blir det så får man därmed bättre självförtroende, och till slut kanske man blir den där personen som man kämpade så mycket för att bli, men den där starka självkänslan och självförtroendet.

Det finns en ganska stor risk att tjejen synar bluffen och då blir den spelande farliga killen inte så farlig längre.

sundvall
2007-01-02, 21:18
Självklart ska man vara sig själv, oavsett hur bra / dåligt det går med raggandet. Det finns betydligt viktigare saker här i livet. Mår man bra och är säker på sig själv kan det inte bli bättre.

Men hur menar du med "att vara sig själv"? Det beror väl på hur nöjd man är med sig själv helt enkelt.

Om Bengt, 24, skribent, 170cm lång och 55kg tung, glasögon och likblek hy, oskuld och blyg vill veta hur han ska göra för att bli attraktiv för kvinnor så är nog "var dig själv" det sämsta tipset han kan få. Då är det väl bättre att jobba på sig själv, och att fejka ett bra självförtroende tror iallafall jag kan vara en bra grej, för då blir det säkerligen bättre så småningom. "Var ditt bästa jag" kanske vore något att sträva efter?

sundvall
2007-01-02, 21:21
Det finns en ganska stor risk att tjejen synar bluffen och då blir den spelande farliga killen inte så farlig längre.

Självklart. Det beror väl på hur gott självförtroende man har från början, och hur starkt man kan spela.

Dnepr
2007-01-02, 21:21
Bra självförtroende och att utsråla säkerhet räknar inte jag som farlig.
Farlig är mer dem med psykopatiska drag. Snubbar som kränker, manipulerar och skrider över gränser överhuvudtaget.

När dessa personerna träffar en tjej som är osäker o otrygg i sig själv så märker dem det och vet precis hur dem ska få henne fast i fällan.

Om vi med farlig menar psykopatfarlig så är ju jag helt fel ute. Att tjejer
gillar fula, feta trippelmördare är för mig en gåta. Säger inte det mer om tjejen än om Juha?

Dnepr
2007-01-02, 21:22
Självklart. Det beror väl på hur gott självförtroende man har från början, och hur starkt man kan spela.

Spelar du bra så kan du lyckas, det har du rätt i.

Yankeee
2007-01-02, 21:25
Men hur menar du med "att vara sig själv"? Det beror väl på hur nöjd man är med sig själv helt enkelt.

Om Bengt, 24, skribent, 170cm lång och 55kg tung, glasögon och likblek hy, oskuld och blyg vill veta hur han ska göra för att bli attraktiv för kvinnor så är nog "var dig själv" det sämsta tipset han kan få. Då är det väl bättre att jobba på sig själv, och att fejka ett bra självförtroende tror iallafall jag kan vara en bra grej, för då blir det säkerligen bättre så småningom. "Var ditt bästa jag" kanske vore något att sträva efter?

Det man ska jobba på är att vara nöjd, säker och bekväm med sig själv, inget annat. Man kommer att utvecklas så mycket mer som person om man lägger energi på ovan nämna istället för att låtsas vara något man inte är.

Tricklev
2007-01-02, 21:25
Ja som en cockerspaniel ungefär.

:laugh: :laugh: :laugh:

sundvall
2007-01-02, 21:25
Spelar du bra så kan du lyckas, det har du rätt i.

Yes. Och om man väl lyckas, så kommer självförtroendet automatiskt att stärkas, man tänker "det här skiten funkar ju" och till slut blir det en del av vem man är, och då behöver man inte spela längre.

Tricklev
2007-01-02, 21:26
Det man ska jobba på är att vara nöjd, säker och bekväm med sig själv, inget annat. Man kommer att utvecklas så mycket mer som person om man lägger energi på ovan nämna istället för att låtsas vara något man inte är.

Det går ju dock att gå den vägen och därigenom bli mer nöjd med sig själv.

Yankeee
2007-01-02, 21:27
Det går ju dock att gå den vägen och därigenom bli mer nöjd med sig själv.

Fast du kommer fortfarande att vara samma gamla person innerst inne. Det krävs mer än ett "spel" för att utveckla sin person från grunden. Det kräver kunskap, insikt, motivation och dedikation.

sundvall
2007-01-02, 21:28
Det man ska jobba på är att vara nöjd, säker och bekväm med sig själv, inget annat. Man kommer att utvecklas så mycket mer som person om man lägger energi på ovan nämna istället för att låtsas vara något man inte är.

Ja absolut, men om man är den typen av person som jag beskrev ovan så tror iallafall jag att man kan bli mycket mer nöjd, säker och bekväm med sig själv om man märker att man kan attrahera kvinnor genom att visa starkt självförtroende, även fast man inte har det - ännu.

Man skulle väl kunna säga att det är en typ av personlighetsutveckling :).

Tror man att man är något, så är man det.

Dnepr
2007-01-02, 21:29
Men hur menar du med "att vara sig själv"? Det beror väl på hur nöjd man är med sig själv helt enkelt.

Om Bengt, 24, skribent, 170cm lång och 55kg tung, glasögon och likblek hy, oskuld och blyg vill veta hur han ska göra för att bli attraktiv för kvinnor så är nog "var dig själv" det sämsta tipset han kan få. Då är det väl bättre att jobba på sig själv, och att fejka ett bra självförtroende tror iallafall jag kan vara en bra grej, för då blir det säkerligen bättre så småningom. "Var ditt bästa jag" kanske vore något att sträva efter?

Om tjejen falller för Bengts nya attityd - som hon tror är han själv, så lär hon göra slut när masken trillar av. Om han nu tagit ut svängarna väldigt mycket. Det kan gå om steget inte är för stort.

shibi
2007-01-02, 21:29
En person som tycker om sig själv och törs vara sig själv utstrålar självförtroende.

Att däremot spela nån man inte är: Syns direkt=Ser patetiskt ut.

Om nu Bengt 24 är en tystlåten, tråkig person och nervös framför tjejer: så är han nog inte sig själv, för han törs inte.

Då man är sig själv och tycker om sig själv, så vet man att man är lika mycket värd som alla andra, och behöver därför inte spela någon annan roll.
För amn bryr sig inte om vad andra tycker om än hela tiden. Då blir man cool och avslappnad. (Kwon?)

Men Sundvall jag förstår vad du menar. Ibland kanske man måste bre på lite för att bruden faktiskt ska inse hon annars missar nåt.

Me_Myself
2007-01-02, 21:30
Om vi med farlig menar psykopatfarlig så är ju jag helt fel ute. Att tjejer
gillar fula, feta trippelmördare är för mig en gåta. Säger inte det mer om tjejen än om Juha?

Hon vill kanske "rädda" eller "omvända" honom.
Är det en tjej som vuxit upp under otrygga förhållanden som är van vid utbrott så anpassar hon sig gärna eftersom det alltid har varit hennes verklighet. Det är hennes mönster och det kan man behöva hjälp för att bryta.

Tricklev
2007-01-02, 21:30
Fast du kommer fortfarande att vara samma gamla person innerst inne. Det krävs mer än ett "spel" för att utveckla sin person från grunden. Det kräver kunskap, insikt, motivation och dedikation.

Men självklart kan du få insikt och kunskap ifrån detta spelet.

All kunskap leder ju istort sätt till självkunskap, det är ju inte så att du har patent på den enda riktiga sättet till självutveckling.

Men berätta gärna om dina överlägsa metoder tack.

Yankeee
2007-01-02, 21:31
Ja absolut, men om man är den typen av person som jag beskrev ovan så tror iallafall jag att man kan bli mycket mer nöjd, säker och bekväm med sig själv om man märker att man kan attrahera kvinnor genom att visa starkt självförtroende, även fast man inte har det - ännu.

Man skulle väl kunna säga att det är en typ av personlighetsutveckling :).

Tror man att man är något, så är man det.

Alltså, det går säkert bra så länge man lyckas få ragg. Vad händer när man blir nobbad? Vad har man att gå tillbaka till då? Din metod fungerar säkert som ett komplement, men det krävs nog något helt annat i botten för att det ska vara värt att lägga energi på.

sundvall
2007-01-02, 21:31
Fast du kommer fortfarande att vara samma gamla person innerst inne. Det krävs mer än ett "spel" för att utveckla sin person från grunden. Det kräver kunskap, insikt, motivation och dedikation.

Innerst inne? Spel?

Som sagt, det beror ju på vad man har för utgångsläge. Men om man varit osäker enda sen barnsben, okysst och aldrig haft ett enda förhållande så tror jag absolut att självförtroendet kan skjutas i höjder om man som jag nämnde tidigare, märker att man faktiskt kan få tjejer på fall, genom att låtsas vara någon man inte är. Det handlar ju inte om att ändra personlighet totalt, men bara om att bli mer självsäker. Att utvecklas som människa, som sagt.

shibi
2007-01-02, 21:32
Brukar själv gå efter vad Sprite flaskan sa: "Trust your instincts, be yourself"

Det viktigaste i livet är att tycka om sig själv (Blanda inte ihop med arrogans)
När man gör det, kommer brudarna på köpet.

Yankeee
2007-01-02, 21:33
Men självklart kan du få insikt och kunskap ifrån detta spelet.

All kunskap leder ju istort sätt till självkunskap, det är ju inte så att du har patent på den enda riktiga sättet till självutveckling.

Men berätta gärna om dina överlägsa metoder tack.

Allt man gör ger självklart erfarenhet, det kommer också "raggmetoden" att göra då man utmanar sig själv att göra saker man kanske inte vågade tidigare.

Har jag sagt att jag sitter på teh method(tm)?

sundvall
2007-01-02, 21:34
Alltså, det går säkert bra så länge man lyckas få ragg. Vad händer när man blir nobbad? Vad har man att gå tillbaka till då? Din metod fungerar säkert som ett komplement, men det krävs nog något helt annat i botten för att det ska vara värt att lägga energi på.

Det beror ju på hur långt man utvecklats när man blir nobbad, kanske man fått så bra självförtroende nu att man inte längre behöver fejka det? Sen är det bara att köra på igen...

Tricklev
2007-01-02, 21:35
Allt man gör ger självklart erfarenhet, det kommer också "raggmetoden" att göra då man utmanar sig själv att göra saker man kanske inte vågade tidigare.

Har jag sagt att jag sitter på teh method(tm)?

Du skjuter ner dom andra metoderna, så jag utgick ifrån att du hade något bättre förslag och inte bara skulle kasta runt lite meningslösa ord.

Yankeee
2007-01-02, 21:35
Innerst inne? Spel?

Som sagt, det beror ju på vad man har för utgångsläge. Men om man varit osäker enda sen barnsben, okysst och aldrig haft ett enda förhållande så tror jag absolut att självförtroendet kan skjutas i höjder om man som jag nämnde tidigare, märker att man faktiskt kan få tjejer på fall, genom att låtsas vara någon man inte är. Det handlar ju inte om att ändra personlighet totalt, men bara om att bli mer självsäker. Att utvecklas som människa, som sagt.

Det krävs mer än god lycka hos kvinnorna för att verkligen utvecklas som person. Raggning kan som sagt vara ett utmärkt komplement, men jag tror att det krävs att man jobbar mer med sig själv som person.

Att man analyserar sina handlingar, hur man agerar och reagerar och framför allt varför.

sundvall
2007-01-02, 21:36
Om tjejen falller för Bengts nya attityd - som hon tror är han själv, så lär hon göra slut när masken trillar av. Om han nu tagit ut svängarna väldigt mycket. Det kan gå om steget inte är för stort.

Masken kanske aldrig trillar av, han kanske märker att det är en "fungerande" personlighet att ha, och desto längre han har den desto mindre måste han fejka. Återigen är vill tillbaka vid - det beror på vad man har för utgångsläge.

Yankeee
2007-01-02, 21:36
Du skjuter ner dom andra metoderna, så jag utgick ifrån att du hade något bättre förslag och inte bara skulle kasta runt lite meningslösa ord.

Jag har flertalet gånger nämnt vad som kräver för en lyckad utveckling av sitt inre.

nutz
2007-01-02, 21:38
Man kommer grymt långt genom ett snuskigt bra självförtroende.





Förutsatt att du är trevlig, charmig, snäll, omtänksam, en smula snygg och intelligent.

Yes
2007-01-02, 21:38
Ja absolut, men om man är den typen av person som jag beskrev ovan så tror iallafall jag att man kan bli mycket mer nöjd, säker och bekväm med sig själv om man märker att man kan attrahera kvinnor genom att visa starkt självförtroende, även fast man inte har det - ännu.

Man skulle väl kunna säga att det är en typ av personlighetsutveckling :).

Tror man att man är något, så är man det.
En sådan person kommer dock alltid behöva andra för att stärka sitt självförtroende. Vad händer t.ex. om han inte längre får ligga tillräckligt mycket, kanske bara genom lite otur ute krogen? Då är vi tillbaks på ruta ett igen.

Dnepr
2007-01-02, 21:39
Ska man köra ett spel så ska man inte vara en Bengt innerst inne. Då är fiaskorisken större än chansen för succe. Spelet bör ligga nära ens egen personlighet så man lätt kan falla tillbaka in i sig själv utan att det syns eller märks. Man bör även ha en viss grundtrygghet och självkänsla. Ett spel ska vara en roll som i förlängningen blir en del av sig själv, inte som en skådespelare som tar en helt ny roll som kan vara helt främmande från det egna jaget. För det håller aldrig i längden.

sundvall
2007-01-02, 21:40
Det krävs mer än god lycka hos kvinnorna för att verkligen utvecklas som person. Raggning kan som sagt vara ett utmärkt komplement, men jag tror att det krävs att man jobbar mer med sig själv som person.

Att man analyserar sina handlingar, hur man agerar och reagerar och framför allt varför.

Du har rätt i det du säger, det krävs mer än god lycka hos kvinnorna ja. Men det kan vara en jävligt bra början, egentligen rätt enkel också.

Det handlar ju mycket om att våga, säg åt en otroligt blyg person att gå runt på stan och fråga 20st slumpvalda människor vad klockan är, när bussen går etc etc, eller lägga sig mitt i torget och skrika "HEST!", 7dagar i veckan. Till slut så kommer det vara en bagatell, och han/hon har då troligtvis iallafall kommit ett litet steg framåt i att förinta sin blyghet. Vilket även det är en liten del av personlighetsutveckling.

kalle_banan
2007-01-02, 21:40
http://www.geocities.com/protopop_1999/treatise.html
Läs också http://www.geocities.com/protopop_1999/faq_tre.html
Förklarar mycket.

backflash
2007-01-02, 21:41
"... people may seek a world that is consistent and predictable ... if you see yourself as an extremely shy person, even if you are not happy about your shyness, you may present yourself in ways that maintain your own shy behaviour and reputation ... This may seem obvious, but the nonvious part of Swann's view is the suggestion that people even seek self-confirmation when they have negative schemas ... in accord with his emphasis on self-verifications, Swann presents evidence to the effect that people gravitate toward relationships with people that see them as they see themselves. Thus, not only are persons with positive self-concepts more committed to spouses who think highly of them than to spouses who think poorly of them, but persons with negative self-concepts are more committed to spouses who think poorly of them than to spouss who think well of them (De La Ronde & Swann, 1998;Swann, De La Ronde, & Hixon, 1994). In the words of the comedian Groucho Marx: "I'd never join a club that would have me as a member"".

Pervin LA, Cervone D, John OP. 2005. Personality: Theory and Research. Hoboken, NJ: Wiley. 9th ed.

Så, valet är ert. Gör skit och få skit.

sundvall
2007-01-02, 21:42
En sådan person kommer dock alltid behöva andra för att stärka sitt självförtroende. Vad händer t.ex. om han inte längre får ligga tillräckligt mycket, kanske bara genom lite otur ute krogen? Då är vi tillbaks på ruta ett igen.

Han är då absolut inte tillbaka på ruta ett, han har redan fått bevisat för sig själv att han verkligen kan få kvinnor på kroken, vilket han inte trodde förut.

Yankeee
2007-01-02, 21:43
Det handlar ju mycket om att våga, säg åt en otroligt blyg person att gå runt på stan och fråga 20st slumpvalda människor vad klockan är, när bussen går etc etc, eller lägga sig mitt i torget och skrika "HEST!", 7dagar i veckan. Till slut så kommer det vara en bagatell, och han/hon har då troligtvis iallafall kommit ett litet steg framåt i att förinta sin blyghet. Vilket även det är en liten del av personlighetsutveckling.

Fast det du inte nämner som kanske är det viktigaste av allt är analysen. Man måste efter varje "steg", vad det än är. Fundera på varför man tycker att det är/var jobbigt. Varför kunde jag göra det idag? Varför tycker jag att det är mer eller mindre jobbigt nu? Hur blir det om jag gör så här nästa gång? Osv osv. Det är analysen som leder till insikten, som i slutändan gör det möjligt att verkligen utvecklas som person.

Dnepr
2007-01-02, 21:44
Masken kanske aldrig trillar av, han kanske märker att det är en "fungerande" personlighet att ha, och desto längre han har den desto mindre måste han fejka. Återigen är vill tillbaka vid - det beror på vad man har för utgångsläge.

Vi kan jämföra Bengts mask med en brud som sminkat sig snygg. En vacker dag blir man avslöjad.

Tricklev
2007-01-02, 21:46
Jag har flertalet gånger nämnt vad som kräver för en lyckad utveckling av sitt inre.

Nej, du har aldrig gett några riktlinjer. "Det krävs dedikation" är inte en förklaring på vad som ska göras.

Är det helt uteslutet att tänka bara för att man spelar spelet? Kan han inte reflektera över saker samtidigt som han spelar självsäker?

sundvall
2007-01-02, 21:47
Vi kan jämföra Bengts mask med en brud som sminkat sig snygg. En vacker dag blir man avslöjad.

Jag tycker det är en dålig jämförelse. En personlighet ändrar man inte på en dag, det behövs en hel del arbete för det och det lär ta ett tag, men när man väl blivit självsäkrare så tror jag inte att det blir lika lätt att gå tillbaka till ruta ett igen, som det är för en tjej att tvätta av sminket.

Yankeee
2007-01-02, 21:47
Nej, du har aldrig gett några riktlinjer. "Det krävs dedikation" är inte en förklaring på vad som ska göras.

Är det helt uteslutet att tänka bara för att man spelar spelet? Kan han inte reflektera över saker samtidigt som han spelar självsäker?

Det står betydligt mer än det du citerade.

Läs vad som står om du vill ha svar.

Tricklev
2007-01-02, 21:49
Att man analyserar sina handlingar, hur man agerar och reagerar och framför allt varför.

Är detta uteslutet att göra bara för att man spelar lite mer självsäker?

Yes
2007-01-02, 21:49
Han är då absolut inte tillbaka på ruta ett, han har redan fått bevisat för sig själv att han verkligen kan få kvinnor på kroken, vilket han inte trodde förut.
Jodå, med tillräckligt många misslyckanden kommer han vara tillbaks på ruta ett och undra vad som gick fel, när det gick så bra i början. Risken är att det blir ett "bevis" på att han inte kan lyckas.

För en sådan person blir också varje misslyckande ett litet slag mot självförtroendet.

Yankeee
2007-01-02, 21:50
Är detta uteslutet att göra bara för att man spelar lite mer självsäker?

Läsförståelse, träna, kom tillbaka.

sundvall
2007-01-02, 21:52
Jodå, med tillräckligt många misslyckanden kommer han vara tillbaks på ruta ett och undra vad som gick fel, när det gick så bra i början. Risken är att det blir ett "bevis" på att han inte kan lyckas.

För en sådan person blir också varje misslyckande ett litet slag mot självförtroendet.

Det beror väl på det med. Ser man någorlunda okej ut och utrstålar ett sjuhelsikes självförtroende (fejkat eller ej) så är det inte direkt svårt att få med sig någon hem från krogen, vilket kan vara ett bra "back on track" för Benge igen, nu börjar detta spåra ur...

Back to topic :)

Dnepr
2007-01-02, 21:53
Jag tycker det är en dålig jämförelse. En personlighet ändrar man inte på en dag, det behövs en hel del arbete för det och det lär ta ett tag, men när man väl blivit självsäkrare så tror jag inte att det blir lika lätt att gå tillbaka till ruta ett igen, som det är för en tjej att tvätta av sminket.

Det jag jämförde är fejket alltså det man luras av. Det du lägger fram är vackra teorier. Om Bengt lyckas spela sig till framgång och genom det får bättre självförtroende, så har han ju fått det. Då kan han inte ramla tillbaka. Men i praktiken brukar Bengt vara dålig på att spela snygg och framför allt på att spela spännande och farlig.

Tricklev
2007-01-02, 21:56
Läsförståelse, träna, kom tillbaka.

Är detta VM i missförståelse, eller gör du det medvetet för att slippa bemöta motargument?

Jag säger: All kunskap leder till självkunskap, om Bengt inser detta och funderar på vad han gör, och hur folk reagerar, samtidigt som han spelar ett spel så han att lära sig mer och utvecklas som person.

Yankeee säger: Nej! Jag har tm på det bästa sättet, det är att ha dedikation, motivering, inspiration, fundera på vad man gör och varför!

Det är väll en självklarhet, hur ska man kunna utvecklas utan att funderar över aktion och reaktion? Jag motsätter mig endast ditt påstående att spelet skulle vara verknadslöst, det är det verkligen inte.

Dnepr
2007-01-02, 21:58
Det är väll en självklarhet, hur ska man kunna utvecklas utan att funderar över aktion och reaktion? Jag motsätter mig endast ditt påstående att spelet skulle vara verknadslöst, det är det verkligen inte.

Att spela kan aldrig bli verkningslöst för övning ger färdighet. Det bästa är när det finns nåt mer där bakom som det byggs upp kring.

Yes
2007-01-02, 22:11
Det beror väl på det med. Ser man någorlunda okej ut och utrstålar ett sjuhelsikes självförtroende (fejkat eller ej) så är det inte direkt svårt att få med sig någon hem från krogen, vilket kan vara ett bra "back on track" för Benge igen, nu börjar detta spåra ur...

Back to topic :)
Kan vara... Det är inte ens säkert att det går dåligt för honom, alls. Risken finns dock. Så är det med människor som baserar sitt självförtroende på andras bekräftelse. Försvinner den där bekräftelsen kommer personen snart känna sig värdelös. Det gör inte en person med riktigt självförtroende.

sundvall
2007-01-02, 22:15
Kan vara... Det är inte ens säkert att det går dåligt för honom, alls. Risken finns dock. Så är det med människor som baserar sitt självförtroende på andras bekräftelse. Försvinner den där bekräftelsen kommer personen snart känna sig värdelös. Det gör inte en person med riktigt självförtroende.

Om en person med "riktigt" självförtroende (vad det nu är?) inte får någon bekräftelse alls, tjejerna dissar honom vad han än gör, hur han än beteer sig, vännerna skiter i honom för dom anser numera att han är en looser, så kommer nog hans självtroende med all säkerhet försvinna, jo.

L-Sami
2007-01-02, 22:33
Ja som en cockerspaniel ungefär.

LOL

:laugh:

men vänta bara när jag blir arg då ser jag ut så här

http://div.dyndns.org/EK/tutorial/froofy/wolf.jpg

Tvättäkta brudmagnet

MilkmaN
2007-01-02, 22:42
Kan vara... Det är inte ens säkert att det går dåligt för honom, alls. Risken finns dock. Så är det med människor som baserar sitt självförtroende på andras bekräftelse. Försvinner den där bekräftelsen kommer personen snart känna sig värdelös. Det gör inte en person med riktigt självförtroende.

Men att veta att han är en person som andra gillar att umgås med kommer förhoppningsvis leda till att han i förlängningen inte längre är beroende av validering och bekräftelse ifrån andra.

ergo självförtroende?

Yes
2007-01-02, 22:44
Om en person med "riktigt" självförtroende (vad det nu är?) inte får någon bekräftelse alls, tjejerna dissar honom vad han än gör, hur han än beteer sig, vännerna skiter i honom för dom anser numera att han är en looser, så kommer nog hans självtroende med all säkerhet försvinna, jo.
Riktigt självförtroende handlar om att vara bra i sina egna ögon, inte beroende på hur andra ser en.

Det är förvisso tråkigt om man aldrig får någon uppskattning. Sånt är ju onekligen trevligt att få. Saken är den att man behöver inte andra som talar om för en att man är bra, om man själv vet med sig att man är det.

Tjejer dissar en inte hur man än gör och beter sig. Antingen är det något hos en som brister, vilket isåfall kan vara bra att jobba på, eller så har man inte träffat rätt tjej. Det är inget som tar bort ens självförtroende.

Om vännerna lämnar en för att man är en "looser" som inte får ****** tillräckligt ofta, då är det isåfall en brist i vännernas karaktär. Det bör inte heller påverka ens självförtroende.

Jag har för övrigt spenderat mycket tid utan både vänner och att få doppa, och aldrig har jag upplevt att självförtroendet påverkats negativt av det - även om situationen i sig kan kännas tråkig. Inte sagt att jag är någon extremt självsäker person, i varje fall inte i alla lägen, men självförtroendet bygger inte på andra människor.

Yes
2007-01-02, 22:50
Men att veta att han är en person som andra gillar att umgås med kommer förhoppningsvis leda till att han i förlängningen inte längre är beroende av validering och bekräftelse ifrån andra.

ergo självförtroende?
Om han inte längre får den där bekräftelsen, hur vet han då att han inte blivit tråkig att umgås med? Och vad är det för självförtroende som baseras på att andra tycker man är rolig att umgås med? Hur reagerar en sån person om denne måste spendera tid i ett sällskaps som tycker han är ett rövhål?

flenders
2007-01-03, 00:48
Mr. Nice Guy är en term som förmodligen kan definieras: Blyg, osjälvsäker kille som vet att detta är hans stora chans och kommer vara värre än den känslosamma släktingen man aldrig orkar med. För att genelisera så är det förmodligen en mindre manlig utstrålning, utan mer en pojkig-söt. Att det inte håller länge är inte så oväntat. Vilken tjej vill ha en kille som ger sig för minsta möjliga? Som aldrig kommer kunna säga emot så man kan bråka lite? Det finns en stor skillnad på att ställa upp och vara någons puppet. Tjejer må kanske inte alltid vara enkla att begripa sig på men de är fan ta mig inte svåra heller.

Kaew
2007-01-03, 02:11
De som gnäller på att tjejer faller för badboys är killar som behöver en ursäkt för att de aldrig får ligga själva men inte vill inse att problemet ligger i deras egen personlighet och inte tjejernas.

:thumbup:

Yankeee
2007-01-03, 06:49
Är detta VM i missförståelse, eller gör du det medvetet för att slippa bemöta motargument?

Jag säger: All kunskap leder till självkunskap, om Bengt inser detta och funderar på vad han gör, och hur folk reagerar, samtidigt som han spelar ett spel så han att lära sig mer och utvecklas som person.

Yankeee säger: Nej! Jag har tm på det bästa sättet, det är att ha dedikation, motivering, inspiration, fundera på vad man gör och varför!

Det är väll en självklarhet, hur ska man kunna utvecklas utan att funderar över aktion och reaktion? Jag motsätter mig endast ditt påstående att spelet skulle vara verknadslöst, det är det verkligen inte.

Om du verkligen hade läst så hade du sett att jag fler än en gång skrivit att "spelet" kan vara ett bra komplement och att det mycket väl kan användas för att utveckla sig själv. Nu är uppenbarligen fallet så att du istället för att ta till det som står försöker leka smart, det fungerar som du kanske märker inte speciellt bra. Lär dig att läsa vad som står så kanske folk orkar ge dig ett vettigt svar.

Tolkia
2007-01-03, 08:57
Något som gör mig en smula förbryllad när jag läser i den här tråden är varför egenskaper som blyghet, osjälvständighet och dåligt självförtroende (som jag utan att dra till alltför mycket skulle vilja säga kan återfinnas hos de flesta i åtminstone någon mån i någon situation) framställs som typ "fula"? Nog för att det ofta kan vara OPRAKTISKT att vara blyg etc. men det är ju inte något psykiskt eller moraliskt "fel". Och den genomsnittlige blyge personen/personen med dåligt självförtroende torde inte vara "jobbigare" eller otrevligare än den genomsnittlige "tuffe" personen/personen med gott självförtroende; i den gruppen liksom i alla andra större grupper lär det finnas både stolpskott och tiopoängare.

High1ander
2007-01-03, 12:36
Något som gör mig en smula förbryllad när jag läser i den här tråden är varför egenskaper som blyghet, osjälvständighet och dåligt självförtroende (som jag utan att dra till alltför mycket skulle vilja säga kan återfinnas hos de flesta i åtminstone någon mån i någon situation) framställs som typ "fula"? Nog för att det ofta kan vara OPRAKTISKT att vara blyg etc. men det är ju inte något psykiskt eller moraliskt "fel". Och den genomsnittlige blyge personen/personen med dåligt självförtroende torde inte vara "jobbigare" eller otrevligare än den genomsnittlige "tuffe" personen/personen med gott självförtroende; i den gruppen liksom i alla andra större grupper lär det finnas både stolpskott och tiopoängare.
Bra att du tog upp det, jag håller med.

Någon från kolozzeum?
http://www.expressen.se/index.jsp?d=656&a=811323

Trance
2007-01-03, 12:42
Något som gör mig en smula förbryllad när jag läser i den här tråden är varför egenskaper som blyghet, osjälvständighet och dåligt självförtroende (som jag utan att dra till alltför mycket skulle vilja säga kan återfinnas hos de flesta i åtminstone någon mån i någon situation) framställs som typ "fula"? Nog för att det ofta kan vara OPRAKTISKT att vara blyg etc. men det är ju inte något psykiskt eller moraliskt "fel". Och den genomsnittlige blyge personen/personen med dåligt självförtroende torde inte vara "jobbigare" eller otrevligare än den genomsnittlige "tuffe" personen/personen med gott självförtroende; i den gruppen liksom i alla andra större grupper lär det finnas både stolpskott och tiopoängare.

Det anses som oattraktivt generellt, då framförallt hos män. Samma sak som vissa kroppstyper/ansiktsdrag kan anses som fula. Ful är ju inget absolut mått direkt.

Själv så anser jag de som är extrema åt andra hållet(alla är olika, total förnekelse att kvinnor/män tänder på olika etc) är lika illa som de som tror att kvinnor hatar snälla personer.

stridis
2007-01-03, 13:01
Om Bengt, 24, 170cm lång och 55kg tung, glasögon och likblek hy, oskuld och blyg

Om man sedan är arbetslös och pank med csn-skulder, vad göra? Ta livet av sig?
(Fast såå klen och kort är jag gudskelov inte.)

Nä nu skall jag iväg och träna åtminstone.

Tolkia
2007-01-03, 13:44
Om man sedan är arbetslös och pank med csn-skulder, vad göra? Ta livet av sig?
(Fast såå klen och kort är jag gudskelov inte.)
Leva trygg,och se framtiden an, typ - försåvitt ens sexuella preferens inte råkar vara just grabbar som tycker att det är tööööööntiiiiiigt att vara kort, smal, glasögonprydd, oskuld och blyg?

skaparn
2007-01-03, 13:57
Finns det ingen statistik att tillgå i diskussionen?

Finns det som trådskaparen skriver en korrelation mellan attraktionskraft och farlighet?
Om så, kan man skönja korrelation mellan den attraherades blyghet och attraktionskraften? Eller är den negativ så att det visar sig att farliga tjejer vill ha farliga killar?

Jag är böjd att tro att påståendet om hur tjejer attraheras av farliga killar är en seglivad myt. Skulle dock inte bli förvånad ifall det fanns någon studie av det hela. Kanske inte så hög vetenskaplig klass men jag vill minnas jag sett försök där man låtit människor studera bilder på motsatta könet (eller för att vara PK - det kön man prefererar ha i sin säng för sexuella äventyr) och gradera attraktivitet. Farlig borde kunna ingå som attribut i en sådan.

jwzrd
2007-01-03, 14:01
Jag tror det där handlar om testosteron och hur många kvinnor dras till det. En grundläggande funktion som givetvis knappast är starkare än att kvinnor som människa bestämmer själva hur fasen de vill agera.

pragmatist
2007-01-03, 14:16
Vad som fascinerar mig (och som väl är ett relaterat problem) är att tjejer verkar dras till killar med självförtroende oavsett om det finns någon substans bakom detta självförtroende eller inte. Ett självsäkert, arrogant pucko kommer ha mycket mer framgång med tjejer än en smart och kompetent kille med sämre självkänsla. Extra patetiskt blir det ju när tjejen själv är mycket smartare och mer kompetent än sin egotrippade skitstövel till pojkvän, men ändå faller i trans så fort han öppnar munnen. *rolleyes*

Trance
2007-01-03, 14:18
Finns det ingen statistik att tillgå i diskussionen?

Finns det som trådskaparen skriver en korrelation mellan attraktionskraft och farlighet?
Om så, kan man skönja korrelation mellan den attraherades blyghet och attraktionskraften? Eller är den negativ så att det visar sig att farliga tjejer vill ha farliga killar?

Jag är böjd att tro att påståendet om hur tjejer attraheras av farliga killar är en seglivad myt. Skulle dock inte bli förvånad ifall det fanns någon studie av det hela. Kanske inte så hög vetenskaplig klass men jag vill minnas jag sett försök där man låtit människor studera bilder på motsatta könet (eller för att vara PK - det kön man prefererar ha i sin säng för sexuella äventyr) och gradera attraktivitet. Farlig borde kunna ingå som attribut i en sådan.

"Women seem to judge potential mates by how masculine their features are, new research shows. Men with square jaws and well-defined brow ridges are seen as good short-term partners, while those with more feminine traits such as a rounder face and fuller lips are perceived as better long-term mates.

In the study, 854 male and female subjects viewed a series of male head shots that had been digitally altered to exaggerate or minimize masculine traits. The participants then answered questions about how they expected the men in the photos to behave.

Overwhelmingly, participants said those with more masculine features were likely to be risky and competitive and also more apt to fight, challenge bosses, cheat on spouses and put less effort into parenting. Those with more feminine faces were seen as good parents and husbands, hard workers and emotionally supportive mates [compare examples].

Despite all the negative attributes, when asked who they would choose for a short-term relationship, women still selected the more masculine looking men. Brad and George then would be picks for a brief romance, if not the long haul."

http://www.livescience.com/humanbiology/070102_facial_features.html

jwzrd
2007-01-03, 14:20
Vad som fascinerar mig (och som väl är ett relaterat problem) är att tjejer verkar dras till killar med självförtroende oavsett om det finns någon substans bakom detta självförtroende eller inte. Ett självsäkert, arrogant pucko kommer ha mycket mer framgång med tjejer än en smart och kompetent kille med sämre självkänsla. Extra patetiskt blir det ju när tjejen själv är mycket smartare och mer kompetent än sin egotrippade skitstövel till pojkvän, men ändå faller i trans så fort han öppnar munnen. *rolleyes*

Varför är det dåligt? Söker du sambo med CV?

skaparn
2007-01-03, 14:35
Varför är det dåligt? Söker du sambo med CV?

Om man sökte sambo/sexuella relationer/parner med CV skulle jag vara oskuld med tanke på mina framgångar på arbetsmaknaden med mitt befintliga CV.

jwzrd
2007-01-03, 14:36
Om man sökte sambo/sexuella relationer/parner med CV skulle jag vara oskuld med tanke på mina framgångar på arbetsmaknaden med mitt befintliga CV.

Stryk allt i ditt cv och ersätt det med en bild på dig själv där du gör en krabba!

skaparn
2007-01-03, 14:41
"Women seem to judge potential mates by how masculine their features are, new research shows. Men with square jaws and well-defined brow ridges are seen as good short-term partners, while those with more feminine traits such as a rounder face and fuller lips are perceived as better long-term mates.

In the study, 854 male and female subjects viewed a series of male head shots that had been digitally altered to exaggerate or minimize masculine traits. The participants then answered questions about how they expected the men in the photos to behave.

Overwhelmingly, participants said those with more masculine features were likely to be risky and competitive and also more apt to fight, challenge bosses, cheat on spouses and put less effort into parenting. Those with more feminine faces were seen as good parents and husbands, hard workers and emotionally supportive mates [compare examples].

Despite all the negative attributes, when asked who they would choose for a short-term relationship, women still selected the more masculine looking men. Brad and George then would be picks for a brief romance, if not the long haul."

http://www.livescience.com/humanbiology/070102_facial_features.html


Så, det förklarar varför Ridge hade sådana problem med fruar. Eller iofs så trodde han ju att den ena var död och gifte därför om sig och så vidare i 2000 avsnitt.

http://www.rtl.nl/soaps/theboldandthebeautiful/components/bios/ridge7_330x330.jpg

Yankeee
2007-01-03, 14:48
Nog för att det ofta kan vara OPRAKTISKT att vara blyg etc. men det är ju inte något psykiskt eller moraliskt "fel". Och den genomsnittlige blyge personen/personen med dåligt självförtroende torde inte vara "jobbigare" eller otrevligare än den genomsnittlige "tuffe" personen/personen med gott självförtroende; i den gruppen liksom i alla andra större grupper lär det finnas både stolpskott och tiopoängare.

http://img521.imageshack.us/img521/9844/crowrly8xf.jpg

Tolkia
2007-01-03, 14:48
En rolig detalj i sammanhanget är att om man lyfter blicken och betraktar världen omkring sig så ser man snart att de killar/män/gubbar som har en partner långt ifrån alla verkar särskilt "farligt sexiga", testosteronstinna eller omgivna av en strålande aura av ointagligt självförtroende, utan mest ser ut som, och beter sig som, vem som helst. Lite lagom alldaglig och lite lagom halvfeg med andra ord. Vilket väl i sin tur säger en del om hur tjejer när allt kommer omkring faktiskt väljer.

(samma iakttagelse kan givetvis göras för det kvinnliga könet, dock bör väl kanske de antaget "attraktiva" egenskaperna bytas ut)

Yankeee
2007-01-03, 14:54
Jadu, Tolkia. Om du inte vet om det redan så kan jag tala om för dig att tråden inte handlar om hur man behåller en partner längst.

Tolkia
2007-01-03, 15:02
Jadu, Tolkia. Om du inte vet om det redan så kan jag tala om för dig att tråden inte handlar om hur man behåller en partner längst.
Den verkar mest handla om tonårsångest, tycker jag. Ganska sen sådan för vissa.

HerrArne
2007-01-03, 15:08
Den verkar mest handla om tonårsångest, tycker jag. Ganska sen sådan för vissa.

Jistanes vad ung jag känner mig när jag besvarar ett inlägg med:

+1

Yankeee
2007-01-03, 15:09
Den verkar mest handla om tonårsångest, tycker jag. Ganska sen sådan för vissa.

Det bevisar du väl med ovanstående om inte annat :)

Diana
2007-01-03, 17:01
En rolig detalj i sammanhanget är att om man lyfter blicken och betraktar världen omkring sig så ser man snart att de killar/män/gubbar som har en partner långt ifrån alla verkar särskilt "farligt sexiga", testosteronstinna eller omgivna av en strålande aura av ointagligt självförtroende, utan mest ser ut som, och beter sig som, vem som helst. Lite lagom alldaglig och lite lagom halvfeg med andra ord. Vilket väl i sin tur säger en del om hur tjejer när allt kommer omkring faktiskt väljer.

(samma iakttagelse kan givetvis göras för det kvinnliga könet, dock bör väl kanske de antaget "attraktiva" egenskaperna bytas ut)

När jag läser det där tänker jag bekvämlighet *popcorn*
twofold...

-Killen var förmodligen mer dominant mm. när han raggade - fångade bytet - antog en bekvämare form - paret håller ihop av mer av bekvämlighet snarare än av attraktion...
Jag vågar antaga att detta är fallet för många fler än man tror. Fenomenet där (PK inflik 1: okänt antal)män blir möss i (PK infli 2: vissa)kvinnors våld är ju inte direkt okänt.

-Alla kan i stort sett oxå hitta en bekvämlighetspartner, finns mer ellr mindre desperata i alla åldersgrupper och kön. Men att attrehera många valmöjligheter är en helt annan femma.

NiXPhoenix
2007-01-04, 02:39
Kan det inte vara så att de är roligare med en så kallad badboy som inte bara sitter i ett hörn o tänker på sina muskler o kostscheman?



Fantastiskt härligt skrivet. :laugh:
Låter väldigt trevligt att bara sitta i ett hörn och tänka på muskler och kostscheman, lite som tjuren Ferdinand. :)

Tricklev
2007-01-04, 03:25
Inte lika starka känslor i denna tråd som i andra, vart är neg-gänget?

NiXPhoenix
2007-01-04, 03:27
Inte lika starka känslor i denna tråd som i andra, vart är neg-gänget?



Fick faktiskt höra det där med neg när jag skickat ett smickrande sms till en tjej jag inte kände helt appropå. :thumbup:

Batman
2007-01-05, 19:15
Haha, du låter som en stenad Hiphopare jag och mina polare träffade på en natt för x-antal år sedan. Han snackade hur mycket som helst men slutsatsen blev iaf: "Snygga tjejer som kan få vilka killar som helst är värdelösa i sängen. De kan få ligg när de vill, därför ger dem inte så mycket i sängen. Fula brudar däremot får aldrig ligg, därför knul*ar dem som att det är det enda ligg de kommer att få någonsin. Knul*a fula brudar!!!"


Shit pomfritt jag har säkerligen träffat samma nisse eller åtminstånde en av hans anhängare, jag vet att jag har hört det för många år sedan, och på senare år så har jag även lärt mig hur sant det är.