handdator

Visa fullständig version : Upptagningstid på vassledrink?


feldtarn
2003-02-19, 09:40
Tja, sökt lite efter tidigare trådar om detta, antar att det skrivits x antal gånger... kan inte hitta nått:/



Hur pass lång tid tar det för en vassledrink att tas upp om man tar den utan fett lr kolhydrater?

när börjar upptaget, när har kroppen tagit upp allt samt när är huvudelen upptaget?

Läst att man tex innan en morgonpromenad ska ta en mindre dos protein ca 30 min innan ( 20g)!

va nog paulin som skrivit det...

gäller det även vassle lr kan man ge sig ut lite tidigare? brukar iofs svepa ett par koppar kaffe lr koffeintabletter en halvtimma innan oxå....

Förutom att fett stoppar uptagningstiden på proteinet, är det ett dåligt val att inta nån bra olja innan gå¨ngen? hört lite o0lika i frågan..

oj oj oj.... mycket blev det!

men va faan, frågar man inte får man inget veta:em:



Ut o knalla nu:D

feldtarn
2003-02-20, 11:22
ingen?

Mallan
2003-02-20, 20:31
Upptagningstiden pa proteinet beror lite pa vilket protein du väljer.
Vassle, kasein, soya....
Mellan 15min-40min (?!!? lite osäker da det finns faktorer som kan paverka)

Har hört rykten om att det snabbare proteinet pa marknaden är Rapid Whey Hydro ;)
Alltsa att föredra innan morgonpromenaden da du inte behöver vänta sa länge.

Hur länge det tar för proteinet att tas upp i kroppen är nog olika fran person till person och fran dag till dag. Svart att säga.

Det är nog inga problem att blanda i lite olja i din proteindrink som du tar under dagen däremot bör du nog lata bli pa morgonen och efter träningen da kroppen vid dessa tidpunkter behöver snabb energi.

feldtarn
2003-02-20, 22:14
vassle tänknker jag på....


enligt vissa ska man ju skippa den....

alltid tagit en lite rackare innan iofs... ca 30 min.....

Mallan
2003-02-21, 10:04
Vassle är ett relativt snabbt alternativ. Snabbare än sa och du maste ta Whey Amino eller liknande.

Varför skulle du undvika det!?!?
Det finna olika terorier och asikter angaende om man ska ta protein innan morgonpromenaden eller ej. (sök pa forumet da det tagits upp tidigare)

Här far du kanske försöka bilda dig en egen mening genom att prova bada alternativen.

Kör hart!!
:thumbup: