handdator

Visa fullständig version : Preparat för ökad hunger?


skylined
2007-01-02, 15:23
jag hörde av min brorsa att det fanns nåt speciellt preparat man blev hungrigare av.. finns något sådant och är det isåfall vanligt? bieffekter av det?
själv har jag väldigt svårt att gå upp i vikt eftersom jag sällan är särskilt hungrig, trots att jag tränar och motionerar regelbundet - vilket också gör att jag håller mig nere i vikt.. jobbigt att behöva pressa i sig mat så man känner sig spyfärdig, bra om det fanns nån hjälp på traven för att öka magsäckens storlek etc..

Überbiffen
2007-01-02, 15:25
Man behöver inte vara hungrig för att äta. Ät oftare, för den sakens skull behöver du inte äta tills du spyr.

Cerberus
2007-01-02, 15:51
snabba kolhydrater, lr sånt som man helt enkelt tycker e gott o har svårt o sluta äta borde la fungera om det e viktuppgång som önskas.

100g ahlgrens bilar, typ nästan 400kcal lr nåt sånt. Inte speciellt svårt o trycka i sig liksom, mätt blir ja inte heller.

Undvik att äta jättemättande mat som inte ger väldigt mycket energi, typ potatis och havregryn eller måltider som bara består av protein.


denna snubben kan sitt om att äta. Deffad som stryk e han också.
http://en.wikipedia.org/wiki/Takeru_Kobayashi

Sverker
2007-01-02, 16:36
Inga fler förslag på ämnen som faller under läkemedelslagstiftningen, som är narkotikaklassat osv, osv. Då ryker tråden.

Sheogorath
2007-01-02, 16:44
Inga fler förslag på ämnen som faller under läkemedelslagstiftningen, som är narkotikaklassat osv, osv. Då ryker tråden.

Läkemedelslagstiftningen? Som säger att det är brottsligt att ta t.ex. penicillin (eller annat icke-narkotikaklassat) om man inte fått det på recept eller?

nordland
2007-01-02, 16:54
Tuggummi...

Cerberus
2007-01-02, 17:15
Tuggummi...

tycker snarare tvärtom att det motverkar hunger eller sug.

Sverker
2007-01-02, 17:17
Läkemedelslagstiftningen? Som säger att det är brottsligt att ta t.ex. penicillin (eller annat icke-narkotikaklassat) om man inte fått det på recept eller?

Ja.

Pepz
2007-01-02, 17:28
socker ökar mitt sug nått oerhört..
Ju mer socker jag äter ju mer sugen blir jag på ännu mer socker... galet men så är det..

Var det ite nån B-vitamin som sades öka hungern. men det skulle väl injeceras?

-squat-
2007-01-02, 20:04
socker ökar mitt sug nått oerhört..
Ju mer socker jag äter ju mer sugen blir jag på ännu mer socker... galet men så är det..

Var det ite nån B-vitamin som sades öka hungern. men det skulle väl injeceras?

B12

Sheogorath
2007-01-02, 20:23
Ja.

Verkar som att jag får läsa på bättre. Sheo ordineras härmed Google. :thumbup:

Halldin
2007-01-02, 20:45
Att gå runt och tugga på tuggummin hela tiden sägs öka hungern, hur väl det stämmer vet jag ej.