handdator

Visa fullständig version : Hur göra för att slappna av?


The Auditor
2007-01-02, 13:14
Jag är och ska vara ledig i 3 veckor nu under jul och nyår. Tidigare har jag pluggat dubbla program på universitetet plus arbetat 50 %, så jag har haft fullt upp ett tag.

Nu när jag är ledig kan jag inte slappna av. Känns som om pulsen är hög. Trots att jag egentligen inte har något att göra så letar jag hela tiden efter saker att göra. Jag kan liksom inte ha ingenting att göra, om ni förstår.
Känns som jag är uppe i samma tempo innan ledigheten även nu. Jag skulle med gott samvete lägga mig framför Tvn och bara glo på skitserier hela dagen, men kan inte. Måste typ städa lägenheten, sorta något, laga något, fixa något, mm mm :) Riktigt jobbigt faktiskt.:Virro

Så hur gör man för att slappna av? *gah!*

Empe
2007-01-02, 13:15
Valsång is teh shit.

regus
2007-01-02, 13:16
tennis på tv.

LadyG
2007-01-02, 13:18
Ta och jogga en runda så att kroppen får sitt, det ska vara riktigt meditativt säger de som joggar länge.

knazcandy
2007-01-02, 13:21
Jag är och ska vara ledig i 3 veckor nu under jul och nyår. Tidigare har jag pluggat dubbla program på universitetet plus arbetat 50 %, så jag har haft fullt upp ett tag.

Nu när jag är ledig kan jag inte slappna av. Känns som om pulsen är hög. Trots att jag egentligen inte har något att göra så letar jag hela tiden efter saker att göra. Jag kan liksom inte ha ingenting att göra, om ni förstår.
Känns som jag är uppe i samma tempo innan ledigheten även nu. Jag skulle med gott samvete lägga mig framför Tvn och bara glo på skitserier hela dagen, men kan inte. Måste typ städa lägenheten, sorta något, laga något, fixa något, mm mm :) Riktigt jobbigt faktiskt.:Virro

Så hur gör man för att slappna av? *gah!*

Att ut och gå är väldigt avslappnande för min del. Men då inte för ett träningssyfte utan för att koppla bort. Det bästa är att gå ut i skogen om man har möjlighet (utan MP3) och lyssna och titta på allt. Känns så fräscht och avstressande.

Jax
2007-01-02, 13:22
Springer en långrunda i makligt tempo, äter något gott, lägger mig framför tven alternativ på sängen och lyssnar på lite soft musik.

Snabbvarianten är att springa en kortare runda bara för att rensa tankarna.

Med andra ord, om jag ska kunna slappna av ordentligt så måste min kropp vara trött annars blir jag bara rastlös.

Officer
2007-01-02, 13:22
Det bästa är att gå ut i skogen om man har möjlighet (utan MP3) och lyssna och titta på allt. Känns så fräscht och avstressande.

:thumbup: