handdator

Visa fullständig version : NHL - det nya systemet


Emil_Larsson
2007-01-02, 11:07
Någon som håller koll på NHL hockeyn här? jag undrar hur det nya systemet är när det gäller hur slutspelet ser ut. Vilka går vidare till slutspelet? det kan väl inte bara vara "the green ones", utan även 2-3 lag till i varje grupp för att bilda en 16 dels final?*whistle*

Brooklyn
2007-01-02, 11:09
Pingu lär ha koll :thumbup:

Emil_Larsson
2007-01-02, 11:11
Pingu lär ha koll :thumbup:

Ok, lets wait :thumbup:

Sundsarn
2007-01-02, 11:47
JAg fundrar på det där jag med... Ska se om jag kan hitta något.

daja
2007-01-02, 11:57
Dom åtta bästa från west resp. east.

nordland
2007-01-02, 12:00
de 8 bästa från east och west...

Segrarna i varje division (pacific, northwest mfl) är automatiskt klara för slutspel, även om deras poäng bara skulle räckt till 10:onde plats på den östra/västra halvan.

Så ett lag i pacific-division som har 70 poäng och leder divisionen kan hamna före ett lag i northwest som har 74poäng och ligger 2:a i divisionen pga sin divisions vinst..

Så 6st divisions segrare + de 10 bästa övriga lagen (5 från varje sida)...

Så har jag för mig att det var.

eller så var det de gamla reglerna...

Bäst att vänta på Pingu

The Auditor
2007-01-02, 13:07
Korrekt. För att exemplifiera din text så se följande länk http://www.nhl.com/nhl/app?service=page&page=StandingsPage&type=CON&season=20062007 Calgary ligger trea i hela western, trots att de endast har 42 poäng. Hade detta orättvisa system ej tillämpats hade de legat bara 1 poäng över slutspelsplats.

Heja Red Wings!


de 8 bästa från east och west...

Segrarna i varje division (pacific, northwest mfl) är automatiskt klara för slutspel, även om deras poäng bara skulle räckt till 10:onde plats på den östra/västra halvan.

Så ett lag i pacific-division som har 70 poäng och leder divisionen kan hamna före ett lag i northwest som har 74poäng och ligger 2:a i divisionen pga sin divisions vinst..

Så 6st divisions segrare + de 10 bästa övriga lagen (5 från varje sida)...

Så har jag för mig att det var.

eller så var det de gamla reglerna...

Bäst att vänta på Pingu

Emil_Larsson
2007-01-02, 15:51
Korrekt. För att exemplifiera din text så se följande länk http://www.nhl.com/nhl/app?service=page&page=StandingsPage&type=CON&season=20062007 Calgary ligger trea i hela western, trots att de endast har 42 poäng. Hade detta orättvisa system ej tillämpats hade de legat bara 1 poäng över slutspelsplats.

Heja Red Wings!


Ok:thumbup: heja Phoenix Coyotes!

Pingu
2007-01-02, 21:43
Nordland hann visst före

The Auditor
2007-01-03, 03:46
Förresten, nytt o nytt...systemet har funnits i fem säsonger ;)

Emil_Larsson
2007-01-03, 08:32
Förresten, nytt o nytt...systemet har funnits i fem säsonger ;)

Va? det måste jag ha missat? vilka säsonger då? inte dom senaste väl?

för jag minns då det var 2 olika tabeller och det är den jag är van vid. Eastern och Western conference eller vad dom nu hette.

The Auditor
2007-01-03, 09:51
Va? det måste jag ha missat? vilka säsonger då? inte dom senaste väl?

för jag minns då det var 2 olika tabeller och det är den jag är van vid. Eastern och Western conference eller vad dom nu hette.
Jo, de typ fem senaste säsongerna :) Eastern och western är fortfarande uppdelat, och har varit väldigt länge. Det finns och har alltid funnits divisioner. Däremot har olika lag pendlat mellan olika divisioner, och till och med konferenser. T ex Toronto som länge var med i den hårda pacific division i western conference är nu med i eastern conference northeast division.

Hoppas du såg hyllningen till Yzerman inatt! :)