handdator

Visa fullständig version : Mest störande saker för er


Prankie
2007-01-01, 22:17
Jag har mycket tålamod mot allt, förutom en av mina halvsyster som bara ha en låt i playlist och ha på repeat i flera timmar. Idag vart det 5 timmar Darin - Perfect. :smash:

Jaws
2007-01-01, 22:19
Smulor i sängen har jag svårt för. Det är nästan att man börjar gråta*gah!*

Shakemynuts
2007-01-01, 22:21
Hur dåligt det än låter måste jag nog säga hemma hos familjen.
Alltså, min pedantiska stil går INTE ihop med deras. Alls. Jag får panik.

Srednq
2007-01-01, 22:22
Jag har mycket tålamod mot allt, förutom en av mina halvsyster som bara ha en låt i playlist och ha på repeat i flera timmar. Idag vart det 5 timmar Darin - Perfect. :smash:

jag tycker synd om dig. och är väldigt förvånad att du inte slagit sönder högtalarna å kastat ut din syster

shibi
2007-01-01, 22:34
När sladden till hörlurarna är kort, så när man vrider på huvudet, så pluggas de ur/lossnar ur öronen.

Då dampar jag. Har säkert kastat mer än 5 par hörlurar i golvet.

Men men, ganska simpelt problem iallafall.

Solros
2007-01-01, 22:55
När man börjar röja loss som fan på dansgolvet till vad man tror är "Joan Jett - I Love Rock N' Roll", för att sedan inse att det faktiskt är Five med "Everybody get up" man står och headbangar till, och man går från kung på dansgolvet till fem i två-ragg på en sekund.:krampus

Me_Myself
2007-01-01, 23:05
Folk som inte passar tider eller när jag själv inte håller min tidsplan *grr*

DavidN
2007-01-01, 23:08
När sladden till hörlurarna är kort, så när man vrider på huvudet, så pluggas de ur/lossnar ur öronen.

Då dampar jag. Har säkert kastat mer än 5 par hörlurar i golvet.

Men men, ganska simpelt problem iallafall.
*host* *host*

http://picasaweb.google.com/david.nordin/Schrooms/photo#4986134568974942226

Så gick det med mina lurar efter ett dampanfall, notera hur genomarbetat våldet är in i detalj; kross, hack, slit och klipp :D

Massor med saker tickar mig :B

På gymet får jag säga skräniga grupper av ungdomar som viftar, hojtar och för massor med väsen. Gärna med en attityd också, sådär lite uppnosiga och halvt hotfulla :B
(Massmord?)

SWETiger
2007-01-02, 00:05
Droppande kranar.

L-Sami
2007-01-02, 00:20
Försöker ignonera allt störande.

babbett
2007-01-02, 00:20
Mest störande är när en nästan ny bil strular *gah!*

Pepparkakssmurfen
2007-01-02, 00:24
Jag har ingen mest störande sak.
Störs väldigt sällan av någonting.

Muskelbyggaren
2007-01-02, 00:51
När jag en gång störde mig på skrynkliga lakan bäddade jag helt enkelt upp lakanet och sov så några nätter till det att jag vant mig. Oftast är det rätt värdsliga ting man går och irriterar sig över, som man lätt kan råda bukt med - utan att ändra de yttre omständigheterna. :)

Men visst har jag mina sidor, är otroligt ljudkänslig, vilket jag jobbat på mer eller mindre livet utan några resultat. Vem vet, en dag löser sig säkert det med!

sunkan
2007-01-02, 00:54
Men visst har jag mina sidor, är otroligt ljudkänslig, vilket jag jobbat på mer eller mindre livet utan några resultat. Vem vet, en dag löser sig säkert det med!

öronproppar?

Sonny
2007-01-02, 00:56
Lakan etc. som inte är helt åtstramade, är fan på väg in i psykos när bäddningen e fucked up.

Kwon
2007-01-02, 00:56
Mest störande var när jag var uppe i bergen i Asien och försökte sova vilket var omöjligt när det var feta skalbaggar och kryp av sorter och arter jag aldrig tidigare sett som konstant flög runt.

Enormt irriterande ljud hade dom åsse o det kliade som fan.

Jag fick nog en timma sömn den maten, och sen när jag vaknade och skulle stoppa ner fossingarna i mina skor, så hade en annan art byggt bo i dom.

Jag blir enormt grumpy utan sömn.

Mago
2007-01-02, 00:59
"Folk" som smaskar. *gah!*

Muskelbyggaren
2007-01-02, 01:08
öronproppar?
Kör med det ibland, men det är när jag sover. Kan vara lite jobbigt att ha öronproppar när man sitter i skolan och läser t.ex., men där finns iPod som tur är. Men visst går det att lösa rätt enkelt med ovan nämnda hjälpmedel.

Kwon
2007-01-02, 01:10
"Folk" som smaskar. *gah!*

*smask*

n1tro
2007-01-02, 01:13
jag klarar inte av ljud heller, fågelkvitter, barn som är på dagiset här utanför, regn som smattrar mot rutan, klarar inte ens av att höra mig själv andas i princip (men det har börjat lossna, andningsgrejen) och jag har kört med öronproppar i typ 6-7 år när jag ska sova

grabben i skogen
2007-01-02, 01:42
skrikande ung(jävl)ar är nummer ett alla kategorier. Är det ngt slags evolutionsgrej för att skrämma bort mannen ur familjen så han kan ge sig ut och göra nya?

eleni
2007-01-02, 02:02
när någon pillar på ens kläder nere i tvättstugan... (hände senast idag)...

Kwon
2007-01-02, 02:05
När man pillar någon i rumpan och det är ouppskattat.

heltzonicka
2007-01-02, 02:05
1 - folk som snarkar när man måstesova pga arbete dagen efter.
2 - Folk som snarkar

Blaine
2007-01-02, 02:07
skrikande ung(jävl)ar är nummer ett alla kategorier. Är det ngt slags evolutionsgrej för att skrämma bort mannen ur familjen så han kan ge sig ut och göra nya?

Håll dig ute i skogen, eremit.

coxie
2007-01-02, 02:26
skrikande ung(jävl)ar är nummer ett alla kategorier. Är det ngt slags evolutionsgrej för att skrämma bort mannen ur familjen så han kan ge sig ut och göra nya?

+1. Det enda som är värre 'än skrikande ungar (nu snackar jag 6+, småbarn förstår man även om ljudet i sig är irriterande) är FETA barn som tjatar/skriker i butiker på sina päron.

Man kan undra hur föräldrar som göder sina barn feta som grisar tänker.

TOPOLO
2007-01-02, 02:29
Lakan etc. som inte är helt åtstramade, är fan på väg in i psykos när bäddningen e fucked up.


fäst lakanet i sängen med säkerhetsnålar på sidorna.. jag har gjort det och det funkar bra :)

MilkmaN
2007-01-02, 02:33
Gubbar, ni vet att det finns lakan med resår längs kanterna så att är åtsmitande för alla framtid!

coxie
2007-01-02, 02:33
fäst lakanet i sängen med säkerhetsnålar på sidorna.. jag har gjort det och det funkar bra :)

Tänk om man lyckas slita loss en sida med nålar och sedan rullar över dem då *cry*

sissa
2007-01-02, 02:55
När folk smaskar och knaprar. Nysningar.

Blaine
2007-01-02, 02:57
När folk smaskar och knaprar. Nysningar.

Nysningar? Det var något nytt…

sissa
2007-01-02, 03:00
Fast det gäller nog bara mamma och pojkvännen. De nyser högt och mkt och jag blir vansinnig.

Blaine
2007-01-02, 03:05
Fast det gäller nog bara mamma och pojkvännen. De nyser högt och mkt och jag blir vansinnig.

Lär dem 'nysknepet', är mitt råd - vilket gör att man kan hålla bort en nysning om så behövs. Det har räddat mig i många lämpliga situationer. Det knepet använder även rojaliteter.

När en nysning börjar ta fart, placera ett finger (eller vad som passar) vid utrymmet mellan näsan och överläppen, så håller du borta det som irriterar dig; nysningen.

Da2
2007-01-02, 03:20
När man hittar hårstrån i maten *spy*

hatework
2007-01-02, 03:33
När saker inte fungerar som man vill att dom ska göra..

Sonny
2007-01-02, 11:06
När man hittar hårstrån i maten *spy*Aldrig förstått vad det är folk finner så äckligt med hår i maten, bara att plocka bort och äta vidare. Hade varit värre att få en tånagel i maten t.ex.

Officer
2007-01-02, 11:13
Aldrig förstått vad det är folk finner så äckligt med hår i maten, bara att plocka bort och äta vidare. Hade varit värre att få en tånagel i maten t.ex.

+1

Hittade för övrigt precis ett 15 cm långt hårstrå i min öppnade kvarg-förpackning. Håret tillhör morsan eller syrran, ingen vågar erkänna dock vem som har lutat huvudet över min jäkla kvarg.

cam
2007-01-02, 11:17
Lär dem 'nysknepet', är mitt råd - vilket gör att man kan hålla bort en nysning om så behövs. Det har räddat mig i många lämpliga situationer. Det knepet använder även rojaliteter.

När en nysning börjar ta fart, placera ett finger (eller vad som passar) vid utrymmet mellan näsan och överläppen, så håller du borta det som irriterar dig; nysningen.

Aha. Själv brukar jag placera tungan på ett ställe bakom framtänderna, det brukar funka för mig och är mycket diskret.

Själv stör jag mig på skrikande och stökiga ungar och släpphänta föräldrar. Även hundägare som ej kopplar sina hundar och tror att de har koll fast de inte alls har det är mycket irriterande, när man som jag är hundrädd.

Stör mig också på folk som röker för att de luktar f-n, förpestar omgivningen och förgiftar andra som inte valt det.

Angel
2007-01-02, 11:38
Jag älskar att köra låtar på repeat och yla med..just nu är det Justin Timberlake-my love som går

__P
2007-01-02, 11:57
När någon(brorsan) ställt in ett tomt mjölkpaket i kylen! Grrrrr!

Lilla Brynolf
2007-01-02, 13:47
Mina grannar som gnäller på allt! *mini*
Hyr en lägenhet i stans "finare" områden, vilket innebär att grannarna är 60+ allihopa. Hur fan kan man höra så bra då man är gammal???

Sen gnäller de på var jag ställer bilen också. Snöplogen kommer inte fram säger de. Vilken jälva snöplog? Det har regnat sen oktober juhh!!! *gah!*

Cykeln får man inte heller ha utanför huset, neeeejdå, den ska låsas in längst ner i källaren nånstans. Bland deras gamla stramaljtavlor och 50-talssoffor de inte har slängt.

Annars är det bra... :)

skeletron
2020-09-12, 12:59
Lånar tråden lite, vad gör man om man hör stegljud från grannen? Just det ljudet triggar något hos mig. Det gör väl till det man ska behöva tåla kanske, är det fräckt av mig att knacka på hos grannen? Även möbler som flyttas runt, mina öron lider.

King Grub
2020-09-12, 13:20
Att gå omkring i sin lägenhet är en rättighet och inget du kan klaga på, om vederbörande inte gör det klampande i träskor.

Lafayette
2020-09-12, 13:29
Lånar tråden lite, vad gör man om man hör stegljud från grannen? Just det ljudet triggar något hos mig. Det gör väl till det man ska behöva tåla kanske, är det fräckt av mig att knacka på hos grannen? Även möbler som flyttas runt, mina öron lider.

Min granne snarkar så det brummar i hela väggarna. Bara att bita i det sura äpplet, finns inget man kan göra än att drömma om ett hus på landet.

TotteShaped4Life
2020-09-12, 13:51
Min salig far som vid det här laget hade blivit dement och fortfarande bodde i egen lägenhet (2010) fick ett "hotbrev" från hyresvärden om att han störde grannen. Det handlade om att han slängde igen toalettlocket för ljudligt på natten. Det räckte tydligen för att bli varnad iaf.

Pherall
2020-09-12, 14:12
Grannen som röker på balkongen!

dmoller
2020-09-13, 05:43
oljud är jobbigt. för varma soppor är inte lika jobbigt men jobbigt

40plus
2020-09-13, 14:47
När jag är hemma hos tjejen som bor i "den delen av staden". Alla dagar i veckan springer halvt påklädda barn i 7-10 årsåldern och skriker å leker på gräsmattan nedanför till kl 12 på kvällarna. Mindre barn gallskriker genom väggarna i timmar i sträck som om dom vore instängda i ett rum själva.

Videosamtal med släkten på andra sidan jorden bedrivs på balkongen så alla andra som har fönster öppet i sommarhettan får lyssna till skrikbröl till kl 01 på arbetsdagar.

Parkering är för "oss", dom själva kör bilen till entredörren och väntar rökandes i 20 min på att frun skall komma ner. Sopor slängs precis överallt trots att sopstationen är precis där.

Jag bor ca 30 minuter ifrån och det känns som jag är i ett annat land, ett nedgånget högljutt land utan hänsyn, trivsel eller några regler alls.

Läskeblask
2020-09-13, 15:37
Folk som inte svarar i telefon eller gör det efter 3 dagar. Folk har telefonen i handen 7 timmar per dag men det är tydligen svårt ändå

trädgårdsmöbel
2020-09-13, 15:57
folk som bumpar 13år gamla trådar och genom detta påminner en om hur jävla gammal man har blivit och hur lite man åstadkommit på 13 år.

Diomedea exulans
2020-09-13, 16:18
folk som bumpar 13år gamla trådar och genom detta påminner en om hur jävla gammal man har blivit och hur lite man åstadkommit på 13 år.

Det är lugnt, har man fru, barn och fast anställning behöver man inte åstadkomma mer sen. Har man väl kommit över den tröskeln kan man chilla. Såna är reglerna, tror jag.

Lafayette
2020-09-13, 16:19
Det är lugnt, har man fru, barn och fast anställning behöver man inte åstadkomma mer sen. Har man väl kommit över den tröskeln kan man chilla. Såna är reglerna, tror jag.

+1

Det är varje arg incels högsta dröm.

Diomedea exulans
2020-09-13, 16:22
+1

Det är varje arg incels högsta dröm.

Jag tror även det är vad som krävs för att ens storebror ska sluta tjata på att man tar tag i livet.

trädgårdsmöbel
2020-09-13, 17:36
Det är lugnt, har man fru, barn och fast anställning behöver man inte åstadkomma mer sen. Har man väl kommit över den tröskeln kan man chilla. Såna är reglerna, tror jag.

Ok. Då kör vi på det:)

yia
2020-09-13, 19:11
När jag är hemma hos tjejen som bor i "den delen av staden". Alla dagar i veckan springer halvt påklädda barn i 7-10 årsåldern och skriker å leker på gräsmattan nedanför till kl 12 på kvällarna. Mindre barn gallskriker genom väggarna i timmar i sträck som om dom vore instängda i ett rum själva.

Videosamtal med släkten på andra sidan jorden bedrivs på balkongen så alla andra som har fönster öppet i sommarhettan får lyssna till skrikbröl till kl 01 på arbetsdagar.

Parkering är för "oss", dom själva kör bilen till entredörren och väntar rökandes i 20 min på att frun skall komma ner. Sopor slängs precis överallt trots att sopstationen är precis där.

Jag bor ca 30 minuter ifrån och det känns som jag är i ett annat land, ett nedgånget högljutt land utan hänsyn, trivsel eller några regler alls.

Kul för alla som tar studenten nu utan välbärgade medelklassföräldrar. Ska in på bostadsmarknaden och det är det här som väntar. En mer hedersam regel vore förstås att alla som röstat för utvecklingen tvingas bo i resultatet av den. Det är för övrigt en ganska bra regel i fler sammanhang.

berserken
2020-09-13, 19:25
När jag är hemma hos tjejen som bor i "den delen av staden". Alla dagar i veckan springer halvt påklädda barn i 7-10 årsåldern och skriker å leker på gräsmattan nedanför till kl 12 på kvällarna. Mindre barn gallskriker genom väggarna i timmar i sträck som om dom vore instängda i ett rum själva.

Videosamtal med släkten på andra sidan jorden bedrivs på balkongen så alla andra som har fönster öppet i sommarhettan får lyssna till skrikbröl till kl 01 på arbetsdagar.

Parkering är för "oss", dom själva kör bilen till entredörren och väntar rökandes i 20 min på att frun skall komma ner. Sopor slängs precis överallt trots att sopstationen är precis där.

Jag bor ca 30 minuter ifrån och det känns som jag är i ett annat land, ett nedgånget högljutt land utan hänsyn, trivsel eller några regler alls.Så är det i Rosengård i Malmö söder om Amiralsgatan är det kaos sopor slängs ut genom fönsterna däremot norr om Amiralsgatan är det lungt och helt ok .Avståndet mellan dem är bara några 100 meter