handdator

Visa fullständig version : 2 månaders break, lets get started again.


Emil_Larsson
2007-01-01, 18:31
Var på gymmet och kände på grejerna igen. 2 månaders uppehåll (kan vara mer) märks ganska så markant. Tar mindre i dom olika övningarna nu. Nu undrar jag, är det bara att dra på som tidigare efter sina bästa förutsättningar eller ska man ta det lugnare än man klarar av och gå stegvis?

Kändes väldigt härligt då jag körde så mycket som jag orkade och då förmodar jag inga konstigheter?

Skönt att vara tillbaka *flex*

Jajje
2007-01-01, 18:37
Härligt att vara tillbaka, jag har haft lindriga problem med en axel och lite annat småtjafs nyligen och började träna igen för någon vecka sen. Känns skitbra att vara tillbaka som du säger :D

Jag är verkligen inte något pro på området. Men jag skulle säga att du kan börja träna på som vanligt, men tänk på att verkligen värma upp noggrant och "vänja tillbaka kroppen". Kör på som vanligt skulle jag säga :). Lycka till

Emil_Larsson
2007-01-01, 18:39
Härligt att vara tillbaka, jag har haft problem med en axel nyligen och började träna igen för någon vecka sen. Känns skitbra att vara tillbaka :D.

Jag är verkligen inte något pro på området. Men jag skulle säga att du kan börja träna på som vanligt, men tänk på att verkligen värma upp noggrant och "vänja tillbaka kroppen". Kör på som vanligt skulle jag säga :). Lycka till

Uppvärmning har jag tänkt lite på, antingen värmer jag upp onödigt mycket eller för lite.
Brukar cykla träningscykel ett par minuter samt töja kroppen, räcker det?