handdator

Visa fullständig version : Värsta felsägningen


LadyG
2007-01-01, 18:26
Alla säger fel saker ibland, inte bara fel ord eller omkastade bokstäver alltså utan rena freudianska felsägningar när munnen kilar i förväg och häver ur sig något hjärnan inte alls hade en aning om.

Ofta kan man skylla på att man är trött eller något men ibland har man inte ens den tillflykten. Vad är det roligaste/mest pinsamma du lyckats häva ur dig i något socialt sammanhang?

Jag kan börja, bara för det. Middag med släkten, vi diskuterar något ord och vad det betyder när min bångstyriga käft öppnar sig och tycker: "Jamen det vet väl alla som läst lite latin att..." Här avbryts jag av ett samfällt asgarv varpå jag glömmer vad det var jag skulle säga. Jag vet att jag hade rätt, men jag kan inte komma ihåg det fina argumentet längre.

Andra felsägningar som kommer objudna är "rötter och nussin" och jag måste verkligen tänka mig för innan jag ber att få ingridienserna som ska läggas i glöggen. Det är mycket lättare att säga "rötter och nussin" är "nötter och russin".

Och det är nästan hopplöst att få tag på en "sjösnyffel" nu för tiden som inte är ful... :em:

Kwon
2007-01-01, 18:30
Jag kan börja, bara för det. Middag med släkten, vi diskuterar något ord och vad det betyder när min bångstyriga käft öppnar sig och tycker: "Jamen det vet väl alla som läst lite latin att..." Här avbryts jag av ett samfällt asgarv varpå jag glömmer vad det var jag skulle säga. Jag vet att jag hade rätt, men jag kan inte komma ihåg det fina argumentet längre.


Jag som trodde du skulle berätta om en riktigt rolig (pinsam) felsägning vid middagsbordet med släkten.

Du blev avbruten, var det det som var grejjen? :D

LadyG
2007-01-01, 18:40
Jag som trodde du skulle berätta om en riktigt rolig (pinsam) felsägning vid middagsbordet med släkten.

Du blev avbruten, var det det som var grejjen? :D

Hade du hört magnituden på asgarvet som avbröt hade du förstått :D

skaparn
2007-01-01, 18:44
Jag fattar fortfarande inte. Felsägning? Du sade något om latin och de skrattade. Högt visserligen, men jag är bortkollrad.

LadyG
2007-01-01, 18:46
Jag fattar fortfarande inte. Felsägning? Du sade något om latin och de skrattade. Högt visserligen, men jag är bortkollrad.

Man kanske måste ha varit där för att känna det pinsamma i att bli fullständigt utskrattad innan man ens argumenterat klart för sin sak *whistle*

mini
2007-01-01, 18:46
Haters.

Dnepr
2007-01-01, 18:48
Dom skrattar och hon tappar talförmågan. Jag förstår vad du menar med det pinsamma i det hela.

skaparn
2007-01-01, 18:48
Man kanske måste ha varit där för att känna det pinsamma i att bli fullständigt utskrattad innan man ens argumenterat klart för sin sak *whistle*

Då är nog ditt problem inte att du säger fel. Snarare att du säger rätt och att det råkar vara fel.

LadyG
2007-01-01, 18:51
Dom skrattar och hon tappar talförmågan. Jag förstår vad du menar med det pinsamma i det hela.

*cupid*

LadyG
2007-01-01, 18:51
Då är nog ditt problem inte att du säger fel. Snarare att du säger rätt och att det råkar vara fel.

Jag hann inte säga speciellt mycket alls :)

christian
2007-01-01, 18:53
Typ

btWmeQljU48

Kwon
2007-01-01, 18:55
DÄR har vi en RIKTIG felsägning! :D

scythe
2007-01-01, 19:04
Lite kass kvalitet, men...
sVR1JunnuGE

wintzell
2007-01-01, 19:08
Lite kass kvalitet, men...


hahaha va fick hon det ifrån

Pudzianovski
2007-01-01, 19:17
sqdxSJFA9Zs

Diana
2007-01-01, 19:21
Undrebara :laugh:

Min värsta(som jag kommer på iaf??) tillhör helt klart de mer trista varianterna, iaf i dag. :D

håll andan... :Virro

-råkade kalla potatis-skalar-tanten i matsalen för mamma en gång
[/end antiklimax]

mangemani
2007-01-01, 19:24
värst och värst....det som inte härdar,det dödar

Pepparkakssmurfen
2007-01-01, 19:33
När jag är mycket med min polare brukar jag kalla honom för min flickväns namn,skitknäppt! *screwy*

Kwon
2007-01-01, 19:36
sqdxSJFA9Zs

AHAHAHAHAHA Sicket slipup

Han tänkte för mkt (önsketänkande) på JLO

Blowjob != BlockParty

Eldhroka
2007-01-01, 19:46
sqdxSJFA9Zs

:laugh: :laugh:

-råkade kalla potatis-skalar-tanten i matsalen för mamma en gång
[/end antiklimax]

Själv har jag kallat min kollega för Pappa *screwy*

Jax
2007-01-01, 20:12
När min syster berättade att hon precis hade förlovat sig och jag skulle be henne säga grattis till sin fästman så råkade jag säga namnet på hennes f.d. pojkvän. Det var inte så snyggt.

boinnk
2007-01-01, 20:17
Jag lånade en polares fillingar en gång och skulle säga att dom var stora där bak och trånga där fram, så sa jag tvärtom istället!!1 The SHAME!!!

Tricklev
2007-01-01, 20:20
Har råkat kalla min fysiklärare för älskling ett otal gånger.

Förutom det så har jag sagt fel namn till fel tjej någon gång. *gah!*

Tjuckot
2007-01-01, 20:32
Kallade en brud för fel namn en gång när jag inte sett henne på länge, men hon är hörselskadad så jag blev inte halshuggen :D blev lite action iaf :Virro

Diana
2007-01-01, 20:35
:laugh: :laugh:



Själv har jag kallat min kollega för Pappa *screwy*

den va strået vassare *popcorn* :D

Lilly
2007-01-01, 20:41
Hade under skoltiden ett föredrag om levande organismer och råkade säga levande orgasmer istället :em:

Stoltz
2007-01-01, 20:43
Hon: "Say my name!"
Jag: "Mike!"
Hon: "...What?"
Jag: "Fan, glömde nycklarna i bilen"

:n00b

knazcandy
2007-01-02, 18:41
För ganska längesedan skulle jag och en klasskamrat en redovisning framför klassen. Min polare har alltid varit kass på att läsa och stava och när hon skulle prata om afrika och dess befolkning skulle hon säga ur-invånare men sa som ni fattar urin-vånare. Jag skäms än idag.

Kwon
2007-01-02, 18:42
Min polare har alltid varit kass på att läsa och stava och när hon skulle prata om afrika och dess befolkning skulle hon säga ur-invånare men sa som ni fattar urin-vånare. Jag skäms än idag.

LEUXL! Där har vi en BRA felsägning! Roligt roligt!

Sällen
2007-02-03, 17:29
haha för nåt år sedan när man nyss hade upptäckt hur gott öl är när man bastar, då hade några kompisar tagit någon för mycket kanske och när dom kom ut och skulle byta om för vi skulle ut, så sa en av dom när dom satt, "snurre ba rumma" som igentligen skulle va "rummet bara snurrar" :D

Emil_Larsson
2007-02-03, 17:34
Jag brukar alltid säga "tack för maten, den var god" när jag ätit hemma, eller hos folk

Var hos en polare en gång och sade till polarens mamma.

Jag: - Tack för maten mamma den var god. Eller vad säger jag, oj!
Dom: - Hahahaha.

LadyG
2007-02-03, 17:36
Gjorde bort mig härmodagen när jag skulle föreslå att vi skulle åka dressin. Råkade föreslå att vi skulle åka "såndär handtralla" - jag trodde jag dog när jag hörde vad käften sa!!!

skaparn
2007-02-03, 17:38
Jag kan börja, bara för det. Middag med släkten, vi diskuterar något ord och vad det betyder när min bångstyriga käft öppnar sig och tycker: "Jamen det vet väl alla som läst lite latin att..." Här avbryts jag av ett samfällt asgarv varpå jag glömmer vad det var jag skulle säga. Jag vet att jag hade rätt, men jag kan inte komma ihåg det fina argumentet längre.



Lysande bump!

Drfg
2007-02-03, 17:41
Kanske inte riktigt rätt sorts felsägning men när jag och en kompis var på stranden dagen efter det festats så träffade vi på två andra polare och en tjej. När vi fråga om det hände nått igår sa den ena att han träffa en tjej och de drog hem till honom direkt, då sa min kompis: Vad var det för slampa då? Självklart var det tjejen de hade med sig till stranden den dagen, så han fick skämas en del :)

mathor
2007-02-03, 17:42
Vilken fruktansvärt rolig tråd. Jag storknar av skrattattacker.

"He, he, he! En gång sa jag "nej" istället för "hej", och det var jättepinsamt. He, he, ni skulle sett minerna på de andra runt bordet. Alltså det var så otroligt roligt. He, he, he."

[talande tystnad från läsarna]

"Det var roligt! Iallafall om man var där! Så det så!"

hultman
2007-02-03, 17:43
Gick ned från rummet med min flickvän och satte mig i soffan bredvid hennes morsa. Efter en stund kläcker jag ur mig "nej, nu börjar jag bli lite pömsig". Galet pinsamt, och det har säkerligen hänt andra. Finns det folk som tror att det betyder "trött", enbart?

Ryska_raketen
2007-02-03, 17:43
Jag brukar alltid säga "tack för maten, den var god" när jag ätit hemma, eller hos folk

Var hos en polare en gång och sade till polarens mamma.

Jag: - Tack för maten mamma den var god. Eller vad säger jag, oj!
Dom: - Hahahaha.

hehehhahahehee lolzzorz!!

Mantus
2007-02-03, 17:45
Själv så har jag väldigt svårt för att inte kalla vissa personer för skatten. :Virro I vissa situationer så kan jag helt plötsligt börja kalla andra personer för skatten helt omedvetet.:em: Kan bli riktigt pinsamt.

Dnepr
2007-02-03, 17:46
En gång när jag åt middag hos min tjej med hennes föräldrar, så sa jag strax efter att efterrätten var uppäten:

- Nä nu ska nog jag gå och klitta lite på teve. Fan vad pinsamt alltså. Hennes föräldrar såg skitpaffa ut.

Mantus
2007-02-03, 17:47
Gick ned från rummet med min flickvän och satte mig i soffan bredvid hennes morsa. Efter en stund kläcker jag ur mig "nej, nu börjar jag bli lite pömsig". Galet pinsamt, och det har säkerligen hänt andra. Finns det folk som tror att det betyder "trött", enbart?

Ja min pappa.

mathor
2007-02-03, 17:49
De flesta fall som tas upp i denna tråd borde nog även i fortsättningen begränsas till att vara löjliga internskämt.

vega
2007-02-03, 18:13
Höstterminen 1:an på gymnasiet, typ 3 veckor efter vi börjat, nån svenskalektion där vi fått ut lappar med sammansatta ord och skulle splitta dem... En av de blygaste killarna i klassen läste upp sitt ord, analfabet, och delade det i anal och fabet... Skrattet som bröt ut var ej nådigt och jag har nästan aldrig sett någon skämmas så otroligt mycket haha

Whistler
2007-02-03, 18:18
Råkade idag säga att mina byxor var syddarskrädda. Rättade till det med säddarskrydda. Rätt ord var givetvis skräddarsydda.

Emil_Larsson
2007-02-03, 18:21
Hahaha

Sundsarn
2007-02-03, 18:35
En kille i klassen i 9:an:
"Jag vill bli mjölkad som en ko" - rent spontant uttalande under bildlektion

Lallle
2007-02-03, 18:44
En kille i klassen i 9:an:
"Jag vill bli mjölkad som en ko" - rent spontant uttalande under bildlektion

Kul.

Rellos_87
2007-02-03, 18:51
En bekant som delade med sig av sitt matintresse under engelsklektionen:
"I've always wanted to be a cock."

olle lindblad
2007-02-03, 18:58
Apropå ordet pömsig och dess betydelse: http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=26941;objekttyp=lan

Reddan
2007-02-03, 19:30
Gjorde bort mig rätt skapligt när jag jobbade på telsupport för ett företag med produkter i Sverige & Norge...
Ofta när en av säljarna ringde hade jag en dålig ovana att säga "Äh jag sitter här och pular med lite papper" eller dylikt, vilket kanske inte är så jättesmart att säga till en norrman :D Tror det tog mig en två månader innan jag kom på vad det var jag egentligen sa... :smash:

Thewind
2007-02-03, 19:37
Enbart dagar efter att jag hade renttvått mig ifrån en större mängd anklagelser för otrohet så lyckas jag, under intima förhållande kalla min dåvarande flickvän för den andra kvinnans namn (!!!). Jag kan fortfarande inte tänka på det utan att hoppas att jag aldrig mer skall komma ihåg det.

Det roliga är att jag aldrig var otrogen mot henne.

och sen gick slynan och var otrogen mot mig tre gånger, tack för mig

Lellan
2007-02-03, 20:14
Finns säkert fler än jag som avslutat ett telefonsamtal "puss" eller "puss å kram" till fel person.

Däremot var det mäkta pinsamt när jag, då jag och min dåvarande kille patetiskt nog hade börjat avsluta våra samtal med "slick och sug" (var inte gammal, ok) sa det som avslutande fras i ett samtal med en på skolans instution - men jag såg att pojkvännen ringde och skulle bara avsluta samtalet innan han hann lägga på så då blev det knas. Helt normalt ju. Slick å sug på er.. *rolleyes*

skaparn
2007-02-03, 20:28
De flesta fall som tas upp i denna tråd borde nog även i fortsättningen begränsas till att vara löjliga internskämt.

Hahahahaha! Ingen verkar förstå. Trots multipla försök att antyda hur tråkigt ämne det här är så fortsätter folk bjuda på sina tokroligheter. Stackars mathor.

mathor
2007-02-03, 20:35
Hahahahaha! Ingen verkar förstå. Trots multipla försök att antyda hur tråkigt ämne det här är så fortsätter folk bjuda på sina tokroligheter. Stackars mathor.

Ingen förstår mig. Gråt med mig.

skaparn
2007-02-03, 20:42
Ingen förstår mig. Gråt med mig.

Kanske jag ska muntra upp dig med en felsägningsanekdot?

Dnepr
2007-02-03, 20:43
Jag tror dom flesta driver med Mathor och bara löjlar sig genom att hitta på saker. Det är ju kul om något.

Whistler
2007-02-03, 20:44
Gjorde bort mig rätt skapligt när jag jobbade på telsupport för ett företag med produkter i Sverige & Norge...
Ofta när en av säljarna ringde hade jag en dålig ovana att säga "Äh jag sitter här och pular med lite papper" eller dylikt, vilket kanske inte är så jättesmart att säga till en norrman :D Tror det tog mig en två månader innan jag kom på vad det var jag egentligen sa... :smash:

Ah, det påminner mig.

När jag jobbade som PC-tekniker gjorde jag en dag en photoshoppning av Windows XP Home Edition-kartongens framsida där jag ersatte Home med Homo. Den skrev jag ut och satte på väggen. Efter det blev Homo dagligt tal för XP Home för samtliga i verkstaden och naturligtvis sitter vi en fredag och har allmänt tråkigt när en kund ringer om support på vad hon ska ha för nytt operativsystem. Jag svarar utan att tänka på det "Ja, det billigaste är väl att köra homo". Asgarvet från mina kollegor gjorde att jag var tvungen att ursäkta mig och trycka på mute-knappen och själv pipa ur mig några skratt. Därefter följde ett spännande fortsatt samtal med kunden medan övriga tekniker mässade "Homo, homo, homo..." i bakgrunden.

*rolleyes*

mathor
2007-02-03, 20:48
Jag tror dom flesta driver med Mathor och bara löjlar sig genom att hitta på saker. Det är ju kul om något.

Jag tror att du har för höga tankar om inläggsförfattarna i den här tråden. De är nog tyvärr helt seriösa i sina försök till humor.

skaparn
2007-02-03, 20:52
Jag tror att du har för höga tankar om inläggsförfattarna i den här tråden. De är nog tyvärr helt seriösa i sina försök till humor.

Givetvis. Annars är det grymt hög nivå på ironin.

Six-Pack Jack
2007-02-03, 21:05
Farsan är ett riktigt kraftpaket. I somras var han i fyllan och villan på väg att spöa grannkärringen för att hon hade råkat välta hans kompostlåda tidigare under dagen, men när han ska hoppa över staketet fastnar han med byxbenet och slår käken i marken. Han tuppar av, och till råga på allt elände sväller halva ansiktet upp på gubben, så när han nästa dag ska ringa och beställa mer sprit får han inte ur sig mer än några stön. Den episoden skrattar hela familjen åt än idag.

Fed up
2007-02-03, 21:17
Jag tycker det är svårt att säga skjöldkörtel, jag säger köldskjörtel, typ en gammaldags kjol(kjortel heter det iof, men jag tänker på en sån...) som är kall alt. bra mot kyla?


Häromdagen skulle jag retsamt säga till min supersmala kompis Joel att han var så hiiimla tjock, dock sa jag fel namn och sa istället "du är ju så jävla tjock, Linus". Problemet är att Linus inte alls är en mager sticka, visserligen inte tjock heller, men iallafall lite kagge som jag vet han har ångest över. :em:

En gång pratade jag i sömnen och sa "förlåt, jag är lite dum i min boll, det som också kallas huvud". Det var väl ingen direkt felsägning, men ändå rätt kul.:D

Whistler
2007-02-03, 21:23
Farsan är ett riktigt kraftpaket. I somras var han i fyllan och villan på väg att spöa grannkärringen för att hon hade råkat välta hans kompostlåda tidigare under dagen, men när han ska hoppa över staketet fastnar han med byxbenet och slår käken i marken. Han tuppar av, och till råga på allt elände sväller halva ansiktet upp på gubben, så när han nästa dag ska ringa och beställa mer sprit får han inte ur sig mer än några stön. Den episoden skrattar hela familjen åt än idag.

Ja, det finns episoder här på Kolo som vi medlemmar skrattar åt än idag också. ;)

heltzonicka
2007-02-03, 21:27
Farsan är ett riktigt kraftpaket. I somras var han i fyllan och villan på väg att spöa grannkärringen för att hon hade råkat välta hans kompostlåda tidigare under dagen, men när han ska hoppa över staketet fastnar han med byxbenet och slår käken i marken. Han tuppar av, och till råga på allt elände sväller halva ansiktet upp på gubben, så när han nästa dag ska ringa och beställa mer sprit får han inte ur sig mer än några stön. Den episoden skrattar hela familjen åt än idag.

hiih tack Jack

Lostsoul4ever
2007-02-03, 21:43
Var och klättrade på Mallorca och blev säkrad av en tjej från England. Det var kanonväder och solen sken. Efter en lång stund kommer jag upp till toppankaret och inser att det blåser som fan vilket jag gärna vill tala om för tjejen 20 meter under mig. Så jag skriker" hey, its blowing hard on the top"

Tjejen börjar asgarva så jag får dra henne upp...
Det var kul då men kanske inte nu...

Ganymedes
2007-02-03, 21:46
Satt vid en fin middag med släkten och råkade spilla lite potatisgratäng. Syrran petade i det lite retsamt för att folk skulle se, varpå jag (av misstag i ett för högt tonläge) säger till henne att hon ska "ge fan i att peta i min spillning". Inte riktigt rätt ord kanske, och inte rätt plats att prata avföring heller. :)

Inte så kul men: är det vara jag som har skitsvårt för att säga stjärnkikare? Jag vänder nästan jämt på ske-ljuden, så det blir typ "shärn-skikare".

mathor
2007-02-03, 21:57
Är detta en konspiration? Vad driver er till dessa inlägg?

Mantus
2007-02-03, 22:01
Inte så kul men: är det vara jag som har skitsvårt för att säga stjärnkikare? Jag vänder nästan jämt på ske-ljuden, så det blir typ "shärn-skikare".

Nej min flickvän gör ingen skillnad på stjärna och kärna. Hon använder uttalet för kärna till båda orden. Jag tror hon slutade att säga fel av misstag och började säga fel på dem bara för att reta mig för tre år sedan.:Virro

phpoker
2007-02-03, 22:17
Njaa, kan väl inte komma på några riktiga felsägningar men det faktum att jag garvar åt den här tråden borde ta mig fan duga.

Ganymedes
2007-02-04, 09:42
Är detta en konspiration? Vad driver er till dessa inlägg?

Byt avatar och kamma dig. ;)