handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag äta

ribby_girl
2007-01-01, 15:06
Jag har tänkt börja träna ett par gånger i veckan nu, har absolut inte kört någongintg innan regelbundet men så har mina mat vanor vart kass också, men nu vill jag verkligen börja att ta tag i både träning coh kost.
Räcker det att man äter ur kost cirklen, något speciellt man ska tänka på
tex så äter jag inte fisk, ska jag äta omega tre istället eller är de inte nödvändigt ?

Min träning kommer gå ut på styrka, löpning, simning och spinning (fyra dagar i veckan, alltså ett moment per dag).

Bör man äta något speciellt de dagar man tränar eller kan man köra på som vanlig

Så här har jag tänkt att käka
Frukost runt 6-6.30
Macka, frukt
Frukost runt 9.30-10
Havregryn/musli/cornflakes + fil, plus någon macka
Lunch runt 12-13
Fullkorspasta eller ris, köttbular, hambrugare, kyckling (beroende på vad jag har för mat rester, taco är vanligt hos mig också). + grönsaker

Sen är frågan vad jag bör äta när jag slutar jobbet runt 17 tiden
och vad jag bör äta efter det om jag behöver äta något då ?
jag hade tänkt mig kanske en laddning till med pasta osv runt 17 tiden och sen kanske lite mackor med ost på på kvällen runt 20 tiden
vad tror ni ?

King Grub
2007-01-01, 15:35
Det låter heeelt okej. Kostcirkeln och tallriksmodellen är alldeles utmärkta även för hårt tränande, bara han eller hon täcker energikraven aktiviteterna ställer. Vanlig, helt normal mat enligt dessa är antagligen bättre näringsmässigt än dom flesta flashiga matscheman man ser presenterade på träningsforum.

Ett tillskott med Omega-3 är inte fel om du inte får dessa fettsyror från kosten.