handdator

Visa fullständig version : Hur skall jag göra med min handled?


trobban
2006-12-31, 20:41
Tjena,
jag har ont i min vänstra handled vid ansträngning såsom curls med rak stång eller hantelcurls där man vrider till för kontraktion i slutläget. Det gör ont på utsidan av handleden längs underarmen en bit. Jag har haft ont i några månader typ. Jag tog det lite lugnt en månad och körde inte curls lika tungt och jag bytte ut övningar etc. Körde även med lite Zon men det hjälpte inte direkt. Det blev bättre ett tag men nu har det kommit tillbaka lite och jag undrar vad det är...inflammation....stelhet? Skall jag typ ta inflammatoriska mediciner så undrar jag vilka jag skall ta. Jag har hört att Diklofenak och Voltaren gör att proteinsyntesen stannar och man slutar bygga muskler? Stämmer detta? Vad kan jag medicinera med?

King Grub
2006-12-31, 20:51
Är det en inflammation skall du ta anti-inflammatorisk medicin. Din läkare kan kontrollera om det är en inflammation det rör sig om, och dit måste du också gå för att få Diklofenak/Voltaren utskrivet. Ja, proteinsyntesen nedregleras av dessa, men inte lika mycket som om du inte kan träna pga din inflammation...

trobban
2006-12-31, 23:13
Räcker det inte om jag knaprar ipren då samtidigt som jag fortsätter att träna? Det är ju antiinflamatoriskt? Måste jag gå till en läkare med det här?

Åse Columbus
2007-01-01, 15:01
en användbar sida för handproblem

http://www.eatonhand.com/hw/hw100.htm?

chaffisen
2007-01-01, 15:53
Vanligt problem detta, men kan ändå vara svårt att lösa. Sök runt på forumet om skivstångscurl och handled. Det som hjälpt många inklusive mig själv är att träna upp handlederna och strecha dom. Och så ta paus från övningar som gör ont ett tag.