handdator

Visa fullständig version : Hur svårt ska det vara att linda knäna?


polaren
2006-12-30, 18:13
Jag brukar träna på att linda knäna så att jag klarar av det när jag väl ska börja träna med dom, men hur jag än drar och sliter så lyckas jag inte korsa knäskålen två gånger. Börjar jag nerifrån så tar jag mig bara upp till låret + något varv till innan lindan tar slut. Jag har slitit så hårt jag bara har orkat men den räcker inte.

Jag har provat att rulla upp lindan så hårt jag kan för att det kanske skulle underlätta när jag ska sätta den på knäet, men det har inte heller funkat så bra.

Det är Titan Titanium jag har, är dom kortare än vanligt eller? Finns det längre lindor att få tag på? Eller måste man helt enkelt vara stark som en björn för att klara av att linda knäna?

Det är såhär jag försöker linda: http://www.joeskopec.com/joeskopecwrap.wmv
Kanske finns det ett annat sätt att linda på som skulle funka bättre?

bubbe
2006-12-30, 18:32
Den lindan var nog lite längre än vanliga IPF 2m.

Jag brukar köra 5-6 varv tror jag, sen ett kryss över knät, och avsluta med ett varv allra längst upp

polaren
2006-12-30, 18:38
Den lindan var nog lite längre än vanliga IPF 2m.

Jag brukar köra 5-6 varv tror jag, sen ett kryss över knät, och avsluta med ett varv allra längst upp

Jag tänkte nästan det, att han troligtvis sysslade med sl i nåt annat förbund. Ok, ska prova vidare, tack ska du ha :)

Fantomen
2006-12-31, 01:38
Den lindan var nog lite längre än vanliga IPF 2m.

Jag brukar köra 5-6 varv tror jag, sen ett kryss över knät, och avsluta med ett varv allra längst upp

Jag tycker inte lindan ser ut att vara längre än IPFs godkända 2 meters linda, tror det är en Inzer Iron Wrap Z för övrigt.

Killen på filmen lindar totalt 10 varv. Det är vad jag får ihop på mig själv vanligtvis när jag lindar, brukar ligga på mellan 9-10 varv. När någon annan lindar mig kan jag till och med få ihop 11 varv! Min lindning brukar se ut något i stil med: Först 4 varv runt, sen kors, för att avsluta med ytterligare 3-4 varv runt.

bubbe
2006-12-31, 10:19
Jag tycker inte lindan ser ut att vara längre än IPFs godkända 2 meters linda, tror det är en Inzer Iron Wrap Z för övrigt.

Killen på filmen lindar totalt 10 varv. Det är vad jag får ihop på mig själv vanligtvis när jag lindar, brukar ligga på mellan 9-10 varv. När någon annan lindar mig kan jag till och med få ihop 11 varv! Min lindning brukar se ut något i stil med: Först 4 varv runt, sen kors, för att avsluta med ytterligare 3-4 varv runt.

Vad jag ser så lägger han 11 varv och troligtvis har han något kraftigare ben.
Du vet att Ironwraps finns i 2.5m?

Men du kan ha rätt också, tycker bara det ser ut så.

Nitrometan
2006-12-31, 11:15
Inzer gör även alla sina lindor i en 3 m variant. Men den får man fråga speciellt efter. Den marknadsförs inte.

Ungefär som Inzers "häftigaste" tröjor - de har alltid funnits inofficiellt i minst 18 månader innan de börjar marknadsföras.
*screwy*

Fantomen
2006-12-31, 14:55
Vad jag ser så lägger han 11 varv och troligtvis har han något kraftigare ben.
Du vet att Ironwraps finns i 2.5m?

Men du kan ha rätt också, tycker bara det ser ut så.

Han har med all säkerhet kraftigare ben än vad jag har, men jag får det fortfarande bara till att han lindar 10 varv på sig själv. Jo, jag vet att inzers Ironwrap finns i 2.5m, men jag tycker ändå det ser ut att bara vara 2 m han lindar med.

Magnus Önerud vet jag för övrigt lindar 11 varv på sig själv och han har rätt skapliga ben. Vad jag vill ha sagt är bara att det är mycket en vanesak det här med att linda, nybörjarna i min klubb kunde till än början bara linda en 6-7 varv på sig själv, nu efter lite träning så lindar dem uppåt 9 varv. Allt är en träningssak, det kommer med tiden.

NisseEriksson
2006-12-31, 15:50
När jag blir lindad är det 3 varv sen kryss.
Totala mängden varv minns jag inte

FinnPower
2006-12-31, 16:10
Den mest extrema lindning jag hört var när den finska lyfterskan Mervi Sirkiä blev lindad av sin dåvarande pojkvän; 20 varv med vanliga IPF-godkända lindor! Hon gick då i -48kg och -52kg.
Undra på att hon hade svårt att gå till stången :)