handdator

Visa fullständig version : ont i underarmarna


biginjapan
2003-02-18, 07:02
jag har drabbats av nagot som lite liknar benhinne inflamation i underarmarna. gor inte sa ont att det inte gar att kora men det ar ganske storande att ga o ha lite smaont hela tiden.
finns det nagon som har drabbats av det har o kan nagon bra metod for att fixa det???

Karl_alfred
2003-02-18, 07:11
Vila tills det försvinner kan bli värre annars.

Überbiffen
2003-02-18, 09:11
Jotack de har jag varit med om... det som hjälpte för mig var att jag blev skitnoga med att hålla handlederna STILLA och masserade längs benet mellan seten. Massagen höll jag bara på med i nån vecka men det är ju alltid viktigt att att hålla handlederna stilla och inte (som jag mer eller mindre gjorde) försöka köra nån slags underarms curl i samband med ex. scottcurl. Har inte haft några problem med det på länge.

:hbang:

puppas
2003-02-18, 09:17
Jag har haft så i ett år nu c:a. Går inte över heller, vila hjälper inte. Ska dock testa massagen. Hur gjorde du ? Drog du längs efter benet bara eller ?


biginjapan : Hur gör det ont ? När jag curlar så känns det ingenting i den positiva / negativa fasen. Men sedan när jag släpper stången så kommer en ihållande smärta i båda underarmarna. Ganska jobbigt.

Überbiffen
2003-02-18, 09:29
Puppas >> Precis så var det för mig, kunde köra hur jävligt som helst utan minsta problem men så fort jag släppte gjorde det något så fruktansvär in i helvete ont!

Knyt näven och "gnugga" fram och tillbaka upp och ner längs benet mellan varje set... fungerade kanon för min del.

Lycka till!

biginjapan
2003-02-18, 13:57
Originally posted by puppas
Jag har haft sEi ett år nu c:a. Går inte över heller, vila hjälper inte. Ska dock testa massagen. Hur gjorde du ? Drog du längs efter benet bara eller ?


biginjapan : Hur gör det ont ? När jag curlar sEkänns det ingenting i den positiva / negativa fasen. Men sedan när jag släpper stången sEkommer en ihållande smärta i båda underarmarna. Ganska jobbigt.

det borjade gora lite sma ont nar jag curlade. men jag tror det ar ryggtraningen som ar den verkliga boven. det kanns visserligen inte nar jag tranar ryggen men dagen efter brukar verken vara som varst. den ar absolut inte outhardlig men ganska storande
speciellt eftersom den gor sig pamind nastan ofta nar man lyfter saker (allsta aven nar jag inte ar pa gymmet)
jag ar ocksa tveksam om vila hjalper, smartan forsvinner efter ett tag om man gor ett uppehall men kommer snabbt tillbaka.
jag tror mer pa metoden att sakta men sakert starka musklerna.
till saken hor att jag aldrig anvander dragremmar. ev kan detta ha gjort att underarmarna blir overtranade eftersom den statiska
belastningen blir enorm nar man kor ryggen.
det ar lite svart att avgora om smartan egentligen kommer fran benhinnorna eller musklerna.
de later hoppfullt att det finns dom som blivit av med det i allafall
ev sa ar det bara att lata musklerna vanja sig....det brukar ju dock inte vara sa latt.........:cryout:

daja
2003-02-18, 15:09
Låter exakt som problemen jag haft!
Var skitjobbigt, vilade som mest 3 veckor på rad för att se om det hjälpte, men det kom tillbaka så fort jag började träna igen.
Sen började jag laborera med programmet och övningarna. Märkte då att det främst var efter ryggpasset jag fick rejält ont. Bytte ut en övning per ryggpass och efter att jag tog bort hantelrodd var besvären så gott som bortblåsta.
Börjar också varje biceps och ryggpass med att värma upp underamrarna ordentligt med lite hantelcurl. Har funkat grymt bra för mig.
Och som überbiffen sa, tänk på hur du vinklar handlederna när du curlar, kan också vara en bidragande orsak.

biginjapan
2003-02-19, 06:49
Originally posted by daja
Låter exakt som problemen jag haft!
Var skitjobbigt, vilade som mest 3 veckor på rad för att se om det hjälpte, men det kom tillbaka så fort jag började träna igen.
Sen började jag laborera med programmet och övningarna. Märkte då att det främst var efter ryggpasset jag fick rejält ont. Bytte ut en övning per ryggpass och efter att jag tog bort hantelrodd var besvären så gott som bortblåsta.
Börjar också varje biceps och ryggpass med att värma upp underamrarna ordentligt med lite hantelcurl. Har funkat grymt bra för mig.
Och som überbiffen sa, tänk på hur du vinklar handlederna när du curlar, kan också vara en bidragande orsak.

hmm enarmhantelrodd ar min favorit ryggovning! men om det ar den som ar boven sa far jag val ta det lite lungt...
tack for tipset

mr_ping2
2003-02-19, 11:59
Jag får alltid ont i underarmarna när jag käkat för lite under några dar o gått ner lite i vikt... då känns det som benet snart ska sticka ut utanför armen, hehe!

Men just nu finns inte det problemet:
http://194.236.113.174/community/pics/40yrs_crisis.jpg

Hehe!

matrix
2003-02-19, 13:13
Testa att stretcha underarmarna:
http://www.exrx.net/StretchImages/WristFlexors/Kneeling.jpg

gasoliner
2003-02-19, 13:31
tänk på att det inte går ut på att klämma sönder vikterna utan att flytta dem bara..:D

nädå,ganska vanligt problem,för mig hjälpte det faktiskt att börja slappna av lite när jag körde.
kompletterar nuförtiden med bicepscurls med omvänt grepp prova dem,fick tips av instruktören på mitt gym.:thumbup:

biginjapan
2003-02-20, 09:00
blev det battre nar du korde bicpescurl med omvant grepp??? kanns
som den tranar precis omradet dar det gor som mest ont. fraga ar bara om det ar bra eller daligt....

Sjölin
2003-02-20, 14:08
Jag har haft och har samma problem och laborerat en massa och kommit fram till att det är överträning.

För att råda bot kör jag underarmsstärkande övningar, använder alltid remmar eller magnesia vi halv tunga-tunga lyft och tillsist strech undersidan likaväl som ovansidan.

Det är bara å testa.

//Andreas