handdator

Visa fullständig version : S.A.F.E. utbildningar


m1kael
2006-12-29, 09:27
Jag ramlade in på S.A.F.E hemsida och blev sugen på att läsa ett par av deras utbildingar, Teoriblocket, som är ett måste och sen senare även Stryrketräningsinstruktör.
Är det någon på Kollo som har någon erfarenhet av dessa utbildningar?

maccan_sth
2006-12-29, 11:13
Det finns ett par gamla trådar här som avhandlar utbildningar. Du lär få svar till en del generella frågor genom sökfunktioner. t.ex.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=48768&page=1

Jag har gått en hel del utbildningar hos SAFE, bl.a. de du nämner och är relativt nöjd. PMa mig gärna privat om du har specifika frågor.

m1kael
2006-12-29, 12:56
Läste igenom länken som du skickade och fick svar på de mesta av mina frågor men jag blev samtidigt lite fundersam över vad för utbildning jag ska välja.
Jag har även hittat en utbildning via World Class men den har jag inte hört någonting om.
Målet med, eller anledningen till varför jag vill utbilda mig är att jag vill skaffa mig en bredare kunskap om anatomi, fysiologi, träning, kost och hälsa Jag har inte som mål, just nu, att bli instruktör eller PT utan detta är för min egen skull.

Jorgen
2006-12-29, 13:00
Då skulle jag rekomendera Arne Perssons instruktörskurser (Steg 1 och Steg 2). Det blir mycket billigare, garanterat inte sämre och Arne är ju en trevlig prick.

Officer
2006-12-29, 13:06
...och Arne är ju en trevlig prick.



Källa på det?

mystic[-_-]
2006-12-29, 13:06
Källa på det?

din avatar

Jorgen
2006-12-29, 13:06
Källa på det?

Det är bara att titta på din avatar för tusan. :D

Edit: Men för i *#¤%*" Mystic. Hur tusan kunde du hinna före?

mystic[-_-]
2006-12-29, 13:22
Det är bara att titta på din avatar för tusan. :D

Edit: Men för i *#¤%*" Mystic. Hur tusan kunde du hinna före?

Se min sign. Stay alert!

m1kael
2006-12-29, 14:22
Då ska jag ta o kolla upp Arne Perssons instruktörskurser. Är det någon som vet vart man kan hitta info om dessa?

Kaboffastar
2006-12-29, 14:26
Då ska jag ta o kolla upp Arne Perssons instruktörskurser. Är det någon som vet vart man kan hitta info om dessa?

Man skickar PM till honom eller söker på forumet, detta eller body.

schabo-labo
2009-02-16, 22:00
Tjejen är sugen på att gå en bodypump-utbildning genom s.a.f.e och om jag förstått det rätt så är det sats som äger safe. Hon kommer att jobba på sats för övrigt.

Min fråga är om man inte önksar jobba på sats, utan exempelvis på sportlife, world class eller något annat gym.. hur står sig en safe-utbildning då? Är en safe-utbildning en merit i utlandet?

Ni som är bodypump instruktörer, vad tycker ni om jobbet?

z_bumbi
2009-02-17, 08:08
Har gymmet en viss form av träning under ett skyddat namn t ex bodypump så är alla utbildade av samma organisation, andra gym har andra namn på träningsformen och i de fallen skulle jag kolla med det specifika gymmet vad de tycker om olika utbildningar.

schabo-labo
2009-02-17, 08:36
Det var ingen dum idé. Är det vanligt att man får betala för en utbildning när man ändå ska jobba på det företaget, är detta något unikt inom gymvärlden?

Juliette
2009-02-17, 11:47
Då skulle jag rekomendera Arne Perssons instruktörskurser (Steg 1 och Steg 2). Det blir mycket billigare, garanterat inte sämre och Arne är ju en trevlig prick.

+ en på den :thumbup:

schabo-labo
2009-02-17, 12:30
Så när man söker jobb så säger man att man utbildat sig hos Arne Persson, det är så enkelt?

Juliette
2009-02-17, 18:20
Så när man söker jobb så säger man att man utbildat sig hos Arne Persson, det är så enkelt?

Eller så visar man upp sitt SKKF's kursintyg/diplom. :)

schabo-labo
2009-02-17, 19:34
Okay, tack.
Nån annan som har något att säga om safe?

tompee
2009-02-19, 23:31
Okay, tack.
Nån annan som har något att säga om safe?

Om hon vill jobba som Bodypump instruktör så är det Les Mills utbildningar som gäller. Är själv Bp instruktör och tycker det är ett kanon bra extra jobb. Du får träning, träffa människor och massa andra goda saker, en bonus är att man får betalt.

Man kan ha tur att få gymmet som man ska börja jobba på att betala utbildningen, men oftast så binder man sig säkert att jobba i 1 år där.

Men hursomhelst. Bodypump så är det Les Mills som gäller. Annars så får inte kurserna heta Bodypump på gymmet, då får de gå under "Cirkel träning med skivstång" eller något liknande
Hade!

schabo-labo
2009-02-20, 00:05
Det är nog Les Mills eftersom det heter Bodypump. Tack för hjälpen.

Scratch89
2009-02-20, 00:19
Tillhör Arnes utbildningar SKKF? Det trodde jag inte.