handdator

Visa fullständig version : 15 år, innan träningen dragit i sta


ayrton
2006-12-29, 00:28
Är inte så särskilt vältränad nu men vill lägga upp lite bilder ändå, ni får ursäkta att det smugit sig in en mörk skugga i den högra delen av bilden, det är dendär helvetes-strapen. :smash:

http://img329.imageshack.us/img329/8451/bild001mf8.jpg

Längd: 171 cm
Vikt: 60 kg ca.

Vad bör jag förbättra? Är inte ute efter att vara nån slags biff men lirar innebandy så det är rätt bra att ha lite muskler. Hur tycker ni att jag ska göra? Har tänkt att köra mycket "hemmaövningar" och strunta i gymm, kan det gå ändå?

/En okunnig forumist.

Edit: Kommer mer bilder imorn, kameran strular ;(

L-Sami
2006-12-29, 00:35
Om du vill få muskler, så är nog gym bättre än "hemma träning" om du menar armhävningar, situps och så vidare. Om du tränar på gym och går upp 10kg, så lär du säkert lägga på dig en del muskler. Du har en vältränad grund, du behöver bara sätta på dig lite massa.

regus
2006-12-29, 02:01
Vad bör jag förbättra? Är inte ute efter att vara nån slags biff men lirar innebandy så det är rätt bra att ha lite muskler. Hur tycker ni att jag ska göra? Har tänkt att köra mycket "hemmaövningar" och strunta i gymm, kan det gå ändå?


Du "behöver förbättra" allt, alltså träna hela kroppen. Du kan köra hemmaövningar, går alldeles utmärkt. Fast jag ser bara fördelar med gym (förutom det ekonomiska), men det går och hitta billiga och bra gym i dom flesta städer.

teal
2006-12-29, 10:43
Om du vill få muskler, så är nog gym bättre än "hemma träning" om du menar armhävningar, situps och så vidare. Om du tränar på gym och går upp 10kg, så lär du säkert lägga på dig en del muskler. Du har en vältränad grund, du behöver bara sätta på dig lite massa.

+1 (det innebär väl att man håller med föregående talare?)

Iaf, du ser spnkit ut nu men du har ju bra grund så med lite massa kommer det att se mycket bättre ut än vad det gör nu. Och det går att behålla sina magrutor trots att man lägger på sig vikt...

sammy1
2006-12-29, 11:22
Jag skulle föreslå ett gym samt att du ökar ditt mat-intag (kanske inte lätt om man bor hemma) köp lite gainers för du ser väldigt tunn och och behöver nog förbättra det mesta. Du har väl en hyfsad grund men det skulle inte skada med lite mer armar bröst / pecs / axlar / triceps / lats / trapz...

Brooklyn
2006-12-29, 11:50
Om du vill få muskler, så är nog gym bättre än "hemma träning" om du menar armhävningar, situps och så vidare. Om du tränar på gym och går upp 10kg, så lär du säkert lägga på dig en del muskler. Du har en vältränad grund, du behöver bara sätta på dig lite massa.

håller helt o hållet med! (+1)

Deceiver85
2006-12-29, 12:19
+1
+1
+1

Olsson
2006-12-29, 12:36
Mer muskler kommer snarare få en negativ inverkan på ditt innebandyspelande än en possitiv. Du kommer bli tyngre och klumpigare. Säger inte att det är fel att lägga på dig lite muskler, men gör det av rätt andledning.

tossefar
2006-12-29, 14:56
Mer muskler kommer snarare få en negativ inverkan på ditt innebandyspelande än en possitiv. Du kommer bli tyngre och klumpigare. Säger inte att det är fel att lägga på dig lite muskler, men gör det av rätt andledning.

Såg du bilden? Mer muskler skadar knappast, oavsett sport i det här fallet.

Olsson
2006-12-29, 16:01
Såg du bilden? Mer muskler skadar knappast, oavsett sport i det här fallet.

Ja? Kroppskontakt är inte äns tillåtet i innebandy. Vad ska han med en massa muskler till?

Lite benträning möjligtvis om han vill bli explosivare.

Kotten
2006-12-29, 16:25
Ja? Kroppskontakt är inte äns tillåtet i innebandy. Vad ska han med en massa muskler till?

Lite benträning möjligtvis om han vill bli explosivare.

Det är en jävla fördel att lägga på sig lite muskler och bli starkare i kroppen även när man spelar innebandy, kroppskontakt är tillåtet till en vis del och ör man stark i kroppen har man en jävla fördel

Capt
2006-12-29, 16:34
Ja? Kroppskontakt är inte äns tillåtet i innebandy. Vad ska han med en massa muskler till?

Lite benträning möjligtvis om han vill bli explosivare.

Säg det till spelarna som jag bonkar ned axel mot axel:naughty: (helt lagligt)

Kroppskontakt är i allra högsta grad tillåtet. Sen finns det ju självfallet en gräns. Putta nån i ryggen så denne flyger över sargen in i en ribstol är icke tillåtet. Men närkamper om bollen utmed sarger eller framför mål är godkänt, och då står man inte och petar lite med klubban, då behöver man styrka för att orka trycka och stå emot*flex*

Kan skriva upp det schema som jag kör efter, om det skulle vara av intresse för trådskaparen. Fast det beror ju på, vilken position spelar du? Själv är jag back och tränar därefter, men är du forward så behöver du ju inte riktigt samma styrka som jag.

ayrton
2006-12-29, 17:00
Säg det till spelarna som jag bonkar ned axel mot axel:naughty: (helt lagligt)

Kroppskontakt är i allra högsta grad tillåtet. Sen finns det ju självfallet en gräns. Putta nån i ryggen så denne flyger över sargen in i en ribstol är icke tillåtet. Men närkamper om bollen utmed sarger eller framför mål är godkänt, och då står man inte och petar lite med klubban, då behöver man styrka för att orka trycka och stå emot*flex*

Kan skriva upp det schema som jag kör efter, om det skulle vara av intresse för trådskaparen. Fast det beror ju på, vilken position spelar du? Själv är jag back och tränar därefter, men är du forward så behöver du ju inte riktigt samma styrka som jag.

Jag är forward ja, hurfan visste du? ;) Men du får gärna posta ditt schema ändå.

Tack för alla svar, jag har nåt slags hemmagym hemma bänk-press och nån grej för benen. Kan jag köra på det sålänge? Gym blir mer aktuellt efter säsongen..

ayrton
2006-12-29, 17:08
http://www.rusta.se/images/products/75101177_l.jpg

Förstår inte riktigt hur man ändrar inlägg, men en såndär är det jag har fast vikterna är gummi-motstånd. Äre nåt o ha?

Capt
2006-12-29, 17:40
Jag är forward ja, hurfan visste du? ;) Men du får gärna posta ditt schema ändå.

Tack för alla svar, jag har nåt slags hemmagym hemma bänk-press och nån grej för benen. Kan jag köra på det sålänge? Gym blir mer aktuellt efter säsongen..

Okej, eftersom som du är forward så får du nog köra lite lättare än vad jag skulle göra. Iaf.

Måndag:Bandyträning

Tisdag:Ben
Knäböj och frontböj 8-9reps*5-7set.
Sittande lårcurl 9-11reps*3.
Sittande och stående vadpress ca 15-17reps*3.
Utfall med hantlar 7reps(per ben)*2

Onsdag:Bröst+axlar+triceps
Hantelpressar 8reps, incline*4 och plana*4, flyes*3.
Shrugs 9*2(kör även shrugs på ryggpassen).
Drag till hakan9-11reps*3.
Militärpress 8-9reps*3.
Liggande drag i cable 8-9reps*3(baksidahttp://www.nordicgym.se/traningsguiden/images/j-bsl_1.jpg)
För triceps kör jag Puschdowns 11reps*3 som uppvärmning och sedan tung smal bänk 9-11reps*4

Torsdag:ca 20-30min frivändningar(så många set jag orkar med och ca 8-9reps) och sedan bandyträning
Fredag:Vila

Lördag:Match, om matchfritt så liten springrunda eller vila

Söndag:Rygg
Marklyft, 7-9*6.
Skivstångsrodd 8*3.
Hantelrodd 9-11*3.
Latsdrag med V-handtag 7-8*3.
Shrugs 9*2(kör även shrugs på axelpassen)

Min kondition är bra, så den behöver jag inte upprätthålla så intensivt. Ibland skippar jag ett benpass eller ryggpass och drar en runda istället. Den mer intensiva cardioträningen kör jag under loven.

Det är ungefär så jag kör, sen finns det självfallet dagar då passen går åt helvete och man kör kanske bara hälften så många set, men shit happens. Jag siktar även in mig på att lägga de tyngsta passen i början utav veckan, så att när matchdag kommer så är man utvilad och har en formtopp. Sen så vet jag inte om detta är optimalt för en forward eller för dig, men det funkar mycket bra för mig. Jag satsar på mycket styrka och explosvitet med även uthållighet.

Nackdelen med det här schemat är att det är rätt avancerat för ett total nybörjare i gymmets underbara värld*cupid* Så se till att öva in ett korrekt utförande och börja med lätta vikter.

Jorgen
2006-12-29, 21:07
Det där är inget nybörjarprogram och det bör du inte följa.
Träningsrelaterade frågor tas upp i träningsdelen av forumet, inte här. Så skapa en ny tråd där om du har frågor om träning.

Capt
2006-12-29, 21:20
Nä, det som är nackdelen