handdator

Visa fullständig version : Mot alla odds?


Masters
2006-12-28, 23:49
Har hört väldigt mycket snack om att man får hänghud vid stor viktnedgång... och att risken ökar om man har hudbristningar på magen.. Har bristningar vid midja, som har bleknat.. inte många, men de finns ju där.. vid lats och några få vid nederrygg... toppat på runt 135kg.. väger just nu 95+.. Ser väldigt ljust ut kan jag säga, skinnet är tight vid de områden där det inte finns mycket fett, 4rutor syns ( inte mycket, men de syns).. nu är det bara lite fluff vid nederdelen.. som man fixar bort vid nästa deff =)

Säkert någon som känner igen sig?

Gott nytt år på er (om ni läser det här vid nyårsafton ;P )

Yes
2007-01-02, 17:23
Visst var det väl du som kom med den där länken i någon tråd, där författaren menade att lös hud främst beror på för mycket fett och för lite muskler? Jag tyckte argumenten var rätt övertygande, så jag är inte förvånad att det gått bra för dig. Fast det är kanske inte något som funkar för precis alla, men säkert rätt många i varje fall.

För egen del har jag inte fått någon hänghud heller, utan bara att det kanske kännts lite slappt om man dragit i huden på vissa ställen(då har jag också som bäst haft lite markeringar på magen, men inga rutor). Mindre fett, mer muskler och lite tid för huden att anpassa sig lär ju råda bot på det.