handdator

Visa fullständig version : Alternativt proteintillskott


sadx
2006-12-28, 23:34
Tjena.

Är så att jag har dragit igång och tänkt träna ordenligt nu. Men mitt problem är att jag är mjölkallergiker och har inte lyckats hitta något "proteinpulver". Nån som vet nått alternativ till det eller har nått annat tips för mig att få i min tillräckligt med protein ? Tusen tack på förhand

L-Sami
2006-12-28, 23:36
Bra proteinkällor, Kött, Fisk, Fågel, Ägg som är fullvärdiga sen finns protein i bl a pasta, ris, bröd som kan kombineras med de fullvärdiga proteiner.

sadx
2006-12-28, 23:43
Bra proteinkällor, Kött, Fisk, Fågel, Ägg som är fullvärdiga sen finns protein i bl a pasta, ris, bröd som kan kombineras med de fullvärdiga proteiner.

Men finns det ingen pulverform som inte innehåller vassle ? Typ nått som kanske är gjort på typ ägg eller nått ? eller det kanske var en jävligt dum fråga ? Vet inte riktigt hur sortimentet ser ut på just proteinshakes och sånt. Men man tycker det måste finnas oändliga alternativ. Och alla skriver ju inte nån innehållsförteckning på deras sidor så man kan kolla upp det ordentligt heller :(

L-Sami
2006-12-28, 23:45
Men det finns ingen pulverform alls som inte innehåller vassle ? Typ nått som kanske är gjort på typ ägg eller nått ? eller det kanske var en jävligt dum fråga ?

Sojaprotein pulver finns, men protein pulver är inte nödvändigt för muskelbygget. Du kan ersätta vassleproteinet, med EsaPro det är essentiella aminosyror som är bättre för nybildning av protein än vassleprotein.

machine gun
2006-12-28, 23:47
Men det finns ingen pulverform alls som inte innehåller vassle ? Typ nått som kanske är gjort på typ ägg eller nått ? eller det kanske var en jävligt dum fråga ?

Det finns proteinpulver gjort på ägg respektive soja. Dessa fungerar som regel för mjölkallergiker, viktigt att kolla att de inte på något sätt är utblandade eller kan vara kontaminerade med vassle/kasein bara.

sadx
2006-12-29, 19:58
Tusen tack för alla snabba och bra svar. Bara en fråga till, vilket är bäst att köra på ? äggprotein eller sojaprotein ? Tänker på om det finns några för och nackdelar med respektive. För jag har hittat Vege Fuel från twinlab som är 100% soja och sen ett med 100% äggprotein.

Pepz
2006-12-29, 20:07
är du kille så borde äggproteinet vara bättre,
för mycket soja kan sänka testonivån..

Finns det inte hampafrö-proteinpulver? har för mig det..

machine gun
2006-12-29, 21:03
är du kille så borde äggproteinet vara bättre,
för mycket soja kan sänka testonivån..

Finns det inte hampafrö-proteinpulver? har för mig det..

Det ska till ganska extrema mängder för att det ska inträffa.

Sojaprotein är oftast relativt billigt, medan äggprotein tyvärr ofta är väldigt dyrt. Annars är väl äggprotein att föredra pga att det har ett högre biologiskt värde, men det känns lite överkurs.

För sojaprotein kolla hälsokosten, brukar vara billigare där. Finns ett märke som heter Naturell som har ganska billigt sojaprotein har jag för mig (kan även tipsa om att kanel kan maskera sojasmaken ganska bra).

Pepz
2006-12-29, 21:36
Hampa-proteinpulvret är bara 50%igt och jag vet inte om det är fullvärdigt..

Sheogorath
2006-12-29, 22:21
Hampa-proteinpulvret är bara 50%igt och jag vet inte om det är fullvärdigt..

Å andra sidan är det sjukt hardcore med hampapulver. Det kan ju definitivt vara värt det av den anledningen. Ungefär som mina hallonflygplan. *flex*

;D

Pepz
2006-12-29, 22:39
hallonflygplan.



Nu har jag uppenbarligen missat nått???

Sheogorath
2006-12-29, 23:00
Nu har jag uppenbarligen missat nått???

Visste du inte att Eldorado Hallonflygplan är den mest hardcora gainern som finns? ;)

L-Sami
2006-12-29, 23:10
Visste du inte att Eldorado Hallonflygplan är den mest hardcora gainern som finns? ;)

Fruktos/Socker?

Sheogorath
2006-12-29, 23:15
Fruktos/Socker?

Jag vet?

TylerDurden84
2006-12-29, 23:55
Tjena.

Är så att jag har dragit igång och tänkt träna ordenligt nu. Men mitt problem är att jag är mjölkallergiker och har inte lyckats hitta något "proteinpulver". Nån som vet nått alternativ till det eller har nått annat tips för mig att få i min tillräckligt med protein ? Tusen tack på förhand

Jag säger bara EsaPro. Prisvärt, grymt bra effekt + att det kommer upp fräcka vita moln när man skopar från burken!

internethjälten
2006-12-30, 01:33
Tjena.

Är så att jag har dragit igång och tänkt träna ordenligt nu. Men mitt problem är att jag är mjölkallergiker och har inte lyckats hitta något "proteinpulver". Nån som vet nått alternativ till det eller har nått annat tips för mig att få i min tillräckligt med protein ? Tusen tack på förhand

Äter du vanlig mat så får du även i dig en hel del annat
som är bra för kroppen också. Jag är själv allergisk mot
mjölk och får springa till toa om jag dricker en protte-drink
eller yougurt eller liknande.

Jag äter mycket kyckling, och en hel del mat och har räknat
på det och jag ligger på 1.5-2.0 gram protein / kg kroppsvikt.

Men allt är ju en smaksak, jag gillar mat :eating:

machine gun
2006-12-30, 23:57
Å andra sidan är det sjukt hardcore med hampapulver. Det kan ju definitivt vara värt det av den anledningen. Ungefär som mina hallonflygplan. *flex*

;D

Kan inte annat än att hålla med där :hbang: